روش رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام و موبوگرام

۲ روش رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام و موبوگرام (ورژن جدید)

در بعضی مواقع گرفتن اسکرین شات باعث میشود یک پیام را راحت تر از قبل به شخص مقابل رساند و یا برای اثبات یک موضوع لازم از محیط چت خود اسکرین شات بگرید ، امکان دارد وقتی که تلگرام یا موبوگرام خود را بروزرسانی می کنید یا پسورد بر روی آن قرار میدهید امکان گرفتن اسکرین شات در تلگرام غیر فعال شود ، امروز در انزل وب قصد داریم نحوه رفع مشکل اسکرین شات در تلگرام و موبوگرام را آموزش دهیم.

۲ روش حل مشکل اسکرین شات در نسخه جدید موبوگرام و تلگرام

How to fix screenshot problem in Telegram and Mobogram

قبلا در انزل وب نحوه گرفتن اسکرین شات با استفاده از کلیدهای میانبر را در پست ۷ میانبر کاربردی اندروید که به کارهایتان سرعت می بخشد آموزش دادیم. برای گرفتن اسکرین شات ، شما می توانید دکمه های home و power و یا دکمه های کاهش ولوم و home را همزمان با هم فشار دهید و یا اینکه منوی بالایی که با پایین کشیدن دست ظاهر می شود را استفاده کنید و گزینه عکس گرفتن را در قسمت تعویض انتخاب کنید تا از صفحه شما اسکرین شات گرفته شود.

علت نگرفتن اسکرین شات در تلگرام چیست ؟

بعد از اینکه ما تلگرام خود را بروزرسانی می کنیم هر چقدر دکمه های میانبر را فشار می دهیم از برنامه تلگرام ما اسکرین شات گرفته نمی شود و پیغام خطای Unable to capture screenshot . Prevented by security policy نمایش داده خواهد شد در حالی که در قسمت های دیگر مانند مرورگر وب این دکمه ها به درستی کار خواهند کرد و اسکرین شات گرفته می شود. علت نگرفتن اسکرین شات در تلگرام استفاده از قابلیت رمزگزاری در برنامه تلگرام است. قبلا در انزل وب ۳ روش فهمیدن آنلاین بودن شخص در حالت Last seen recently تلگرام و روح موبوگرام را آموزش دادیم، در ادامه آموزش امروز انزل وب ما قصد داریم نحوه رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام و موبوگرام ، تلگراف ، تلگرام نارنجی و… را توضیح دهیم.

screenshot

روش اول رفع مشکل اسکرین شات در تلگرام، موبوگرام ، تلگراف ، تلگرام نارنجی و…

قبلا در انزل وب نحوه ارسال پیام موقت و ناپدید شونده ، فهمیدن اسکرین شات در اینستاگرام را آموزش دادیم در ادامه نحوه حل مشکل اسکرین شات در تلگرام را آموزش خواهیم داد.

برای حل مشکل اسکرین شات در تلگرام و نسخه های دیگر، ابتدا برنامه تلگرام را اجرا کنید و و از منو کشویی باز شده، تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

settings

گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.

security

سپس گزینه Passcode Lock را انتخاب کنید.

passcode lock

رمز خود را وارد کنید

enter pass

و بعد از ورود به صفحه Passcode Lock گزینه Allow Screen Capture را فعال کنید.

allow screen

بعد از فعال سازی Allow Screen Capture میتوانید همانند قبل از صفحه نمایش خود اسکرین شات گرفته و استفاده کنید فقط برای مشاهده ی تغییرات لازم است بعد از فعال یا غیرفعال کردن این گزینه یک بار از برنامه خارج شوید و مجددا آنرا اجرا نمایید.

نکته : چنانچه برای ورود به تلگرام رمز تعیین کرده باشید و گزینه Allow Screen Capture نیز غیر فعال باشد هنگام مشاهده ی برنامه هایی که در پس زمینه باز هستند نمیتوانید گفتگوهای درون برنامه را مشاهده نمایید که می توانید برای حل مشکا نشان ندادن گفتگوها پست قبلی انزل وب که در مورد ۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و.. است را مطالعه فرمایید.

در برنامه های جانبی دیگر تلگرام مثل تلگرام نارنجی ، تلگرام پلاس و.. نیز این گزینه در بخش حریم خصوصی (Privacy) تنظیمات برنامه قرار داده شده است که برای مثال ما در ادامه این گزینه را در برنامه موبوگرام بررسی میکینم.

روش دوم حل مشکل اسکرین شات در موبوگرام

برای رفع مشکل اسکرین شات در موبوگرام روی سه خط (منو) تپ کنید و گزینه ی تنظیمات موبو را انتخاب کنید. قبلا در انزل وب نحوه ارسال عکس و ویدیو ناپدیده شونده مدت دار در تلگرام و اضافه کردن بیوگرافی را آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

setting mobo

در میان گزینه ها قفل با گذرواژه یا الگو را انتخاب کنید.

lockmobo

حالا گزینه ی اجازه گرفتن اسکرین شات از صفحه را فعال کنید و مانند قبل از صفحه ی گوشی خود اسکرین شات تهیه کنید.

allow

برای سایر تنظیمات امنیتی مثل نشان ندادن و مخفی سازی شماره موبایل در تلگرام ، موبوگرام پست روش های مخفی کردن و عدم نمایش شماره تلفن در تلگرام ، موبوگرام و.. را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات

در پست امروز انزل وب ما دو روش رفع مشکل اسکرین شات در تلگرام، موبوگرام، تلگراف ، تلگرام نارنجی و… را به شما معرفی کردیم. اگر شما روشها و ترفندهای دیگری برای حل مشکل اسکرین شات در تلگرام می شناسید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حل مشکل حذف نشدن دستگاه فعال اکانت تلگرام و موبوگرام (ورژن جدید)
رفع مشکل حذف نشدن دستگاه فعال (Active Sessions) اکانت تلگرام و موبوگرام ورژن جدید
اضافه کردن عضو و افراد به گروه و کانال تلگرام بدون شماره تلفن
اضافه کردن عضو و افراد به گروه و کانال تلگرام بدون شماره تلفن و درخواست
حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و..
۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و..

نظرات

  • علی تاجیک says:

    عااااااااااالی بود ممنون واقعا مشکلم حل شد

  • Faride says:

    سلام من الگرامی دارم
    اما به هیچوجه این گزینه نیست حتی توی تلگرام معمولی هم چنین گزینه ای نداره
    میشه منو راهنمایی کنید

  • ابوذر says:

    عالی بود عالی دمتون گرم موفق باشید

  • T_abed says:

    رمز از کجا بیارم

  • Amirreza says:

    واااااای ممنون بابت این سایت خوبتون و همچنین همراه با توضیحات کاملتون

  • علیرضا says:

    سلام خسته نباشید
    من گوشیم کلا اسکرین شاتارو ذخیره نمیکنه مدل گوشیمم هواوی y6ll هست مشکل کجاست ممنون میشم جوابو به ایمیلم بفرستید

  • Atena says:

    سلام وقت بخیر ….چرا در برنامه تلگرام اصلی نمیشه shortcut یا همون میانبر زد؟ تلگرام آپدیت هست

  • محمد says:

    اصلا این گزینه رو نداره

    • DJ02ND says:

      آره… روش دومی که گفته منم رفتم اصن گزینه شو نداشت! همون روش اولیو که گفته رو برو میشه! برو تنظیمات بعد حریم خصوصی و امنیت بعد گذرواژه و رمز بعدش گزینه اولو فعال کن و یه رمز برا موبوگرامت بذار بعد خود به خود حالت اسکیرین شاتش فعال میشه و میتونی عکس بگیری!

  • samir says:

    مرسی از مطالب خوبتون?

  • شیما says:

    واااااااااااااااااااااااا ممنون ازتون که انقدر خوب و واضح راهنمایی می کنید و انقدر سریع ادم به نتیجه میرسه