رفع مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور در ویندوز 10 ، 8.1 ، 7 و..

۳ روش رفع مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور در ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ ، ۷ و..

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که صفحه کامپیوتر شما برعکس شده باشد. حتی با چرخاندن سر یا چرخاندن صفحه نمایش هم شما نمی توانید متن ها را به درستی بخوانید. راه حل هایی سریع برای رفع مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور لپ تاپ و کامیپوتر وجود دارد که امروز در انزل وب آنها را به شما آموزش می دهیم که همه آنها در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۸.۱ و ۷ به درستی کار می کند.

نحوه حل مشکل چرخش و برعکس شدن صفحه نمایش دسکتاپ ویندوز

How to Fix A Windows Screen Turned Upside Down

علت چرخش صفحه دسکتاپ در ویندوز ؟ صفحه کامپیوترم برعکس شده ؟ دلیل چرخش صفحه دسکتاپ و.. یکی از عمده مشکلات و سوال های رایج کاربران کامپیوتر و لپ تاپ است. این مشکل زمانی ایجاد می شود که تنظیمات ویندوز در رابطه با صفحه نمایش درست نباشد. در این حالت زمانی که ماوس را به سمت بالای صفحه نمایش میبرید برعکس حرکت میکند و این حالت در تمام جهت های ماوس و کیبورد تغییر میکند. قبلا در انزل وب نحوه اتصال و استفاده همزمان دو یا چند مانیتور در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. را به شما آموزش دادیم، امروزدر انزل وب قصد داریم سه روش حل مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم.

روش اول : رفع مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور با کلید های میانبر

این روش در لپ تاپ dell که سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ۶۴ بیتی دارد انجام شده است اما در سیستم عامل ها و لپ تاپ های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد ولی در کل روش در همه مشابه است.

روی دسکتاپ خود راست کلیک کنید و مسیر Graphic Option > Hot Keys را طی کنید. مطمئن شوید که گزینه Enable انتخاب شده است.

enable

با گرفتن کلیدهای CTRL+ALT و کلید فلش رو به بالا شما می توانید صفحه مانیتور را به حالت افقی برگردانید. با گرفتن کلید های CTRL+ALT و کلیدهای فلش چپ، راست و یا پایین می توانید صفحه مانیتور را به حالت افقی یا عمودی تغییر دهید.

keyboard

در صورتی که نور صفحه نمایش شما کم و زیاد نمی شود پیشنهاد می کنیم پست ۵ روش حل مشکل کم و زیاد نشدن نور LED و LCD صفحه نمایش لپ تاپ را مطالعه بفرمایید.

روش دوم : حل مشکل برعکس شدن صفحه لپ تاپ در ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ و ۷

اگر به هر دلیلی کلیدهای میانبری که در بالا توضیح دادیم کار نمی کند این روش را امتحان کنید.

روی دسکتاب راست کلیک کنید و Display settings را انتخاب کنید.

display-settings

از منوی orientation گزینه Landscape را انتخاب کنید.

landscape

روی OK یا Apply کلیک کنید.

applay

Keep Changes را کلیک کنید.

keep-changs

اگر شما از ویندوز ۷ یا ۸ استفاده می کنید به جای مسیر بالا مسیر Control Panel > Display > Screen Resolution > Advanced settings > Graphic Properties را دنبال کنید.

حالا سربرگ Graphics Control Panel را انتخاب کنید. در قسمت Rotation گزینه Rotate to 0 degrees را انتخاب کنید و روی Apply کلیک کنید و خارج شوید.

display-settings1

اگر هنگام بالا آمدن ویندوز صفحه سیاه به شما نمایش داده می شود پیشنهاد می کنیم پست ۴ روش رفع مشکل نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن و شروع ویندوز را مطالعه بفرمایید.

روش سوم : حل چرخش صفحه دسکتاپ مانیتور در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

اگر شما از کارت گرافیک اینتل استفاده می کنید روش زیر را امتحان کنید. روی دسکتاپ راست کلیک کنید و Graphic Properties را انتخاب کنید.

screen

در سمت چپ دسته General Settings را انتخاب کنید. در قسمت Rotation که در شکل مشاهده می کنید مطمئن شوید که ۰ انتخاب شده است و روی Apply کلیک کنید.

در آخر اگر می خواهید با یک کلیک صفحه نمایش را خاموش کنید پیشنهاد می کنیم پست اتوماتیک با قفل شدن ویندوز یا با یک کلیک صفحه نمایش را خاموش کنید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش امروز انزل وب نحوه حل مشکل چرخش صفحه دسکتاپ در ویندوز ۷، ۸، ۱۰ را به شما آموزش دادیم. اگر شما روشی میشناسید که در لیست بالا نیست و یا نظر یا پیشنهادی دارید آن را در قسمت نطرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
8 روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات

صفحات 1 2 3 4 5 6