رفع و از بین بردن بوی بد سیگار ، شیر ، نم و.. از داخل و خارج ماشین

۱۰ مرحله رفع و از بین بردن بوی بد سیگار ، شیر ، نم و.. از داخل ماشین

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که روی صندلی ماشین خود شیر یا مایعات دیگری ریخته باشید ، دوستان سیگاری خود را سوار ماشین کنید ، حیوان خانگی شما داخل ماشین را کثیف کرده باشد و یا مواد خوراکی را در داخل خودرو جا بگذاراید که همه این موارد باعث ایجاد بوی نامطبوع و زننده در ماشین شود! امروز در انزل وب قصد داریم در مورد از بین بردن بوی بد ماشین و رفع بوی بد سیگار ، شیر ، نم و.. صحبت کنیم.

روش های از بین بردن و رفع بوی بد شیر ، سیگار، نم و.. از داخل ماشین

How to Remove Odors and Bad Smell from Your Car

در صورتی که ماشین شما بو بدهد ممکن است کسانی که وارد شما می شوند ابزار نارضایتی کنند. روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید برای رفع بوی بد ماشین بکار ببرید. در ادامه آموزش امروز انزل وب روش هایی به شما معرفی خواهد شد که شما می توانید اول گزینه های ساده را شروع کنید و در صوررتی که بوی بد ماشین برطرف نشد گزینه های پیچیده تر را انتخاب کنید.

مرحله اول : از بین بردن بوی ماشین با بررسی اولیه محل های رایج

برای از بین بردن موی ماشین از ساده ترین روش شروع می کنیم و آن خارج کردن تمام زباله هایی است که در ماشین جا مانده است. قبل از زدودن ماشین، شامپو یا هر پاک کننده ماشین را به اندازه کافی به آب اضافه کنید و سطح بیرونی ماشین را بشورید. اگر در هنگام شستن ماشین خط یا لکه ای دیدید برای رفع آن پیشنهاد می کنیم پست از بین بردن خط ، لکه و.. بدنه ماشین با پولیش خودرو توسط دست و دستگاه را مطالعه بفرمایید.

step1

زیر صندلی‌ها را چک کنید و تمام غذاهای فاسد شده، آشغال، و سایر ضایعات را بردارید و از ماشین خارج کنید.

step2

جیب‌ های پشت صندلی را بررسی کنید و تمام چیزهایی که در آن است را بردارید. توجه داشته باشید که اگر شما بچه دارید ممکن است آب نبات های چسپنده، خورده باقی مانده غذا و غیره در جیب های صندلی جا مانده باشد.

step3

اگ شما صندلی بچه در ماشین دارید، محفظه های نوشیدنی و زیر کاورصندلی را بررسی کنید. غذا و نوشیدنی می تواند در هریک از این محل ها افتاده باشد. صندلی را از ماشین بیرون بیاورید و آن را تمیز کنید.

step4

فراموش نکنید که صندلی عقب را هم بررسی کنید. بو می تواند از هر جایی باشد.

step5

مرحله دوم : رفع بوی بد داخل ماشین با تمیز کردن

سطح ماشین را خشک کنید. از پارچه های نرم برای خشک کردن پلاستیک، چوب، شیشه و سطوح متالیک دورن ماشین استفاده کنید. اگر می خواهید به غیر از آب از چیز دیگری استفاده کنید از پاک کننده های ملایمی استفاده کنید که به سطح شما آسیب نرساند. برای صندلی های چرمی از پاک کننده های مناسب چرم استفاده کنید. اگر در یک روز گرم هستید درها و پنجره ها را باز بگذارید.

اگر روی شیشه ماشین خش پیدا کردید پیشنهاد می کنیم برای رفع آن پست ۵ روش رفع خط و خش عمیق و سطحی شیشه ماشین ، عینک ، ساعت و.. را مطالعه بفرمایید.

step6

هر چه درون جعبه داشبورد است را خارج کنید و سپس بخوبی آن را تمیز کنید.

step7

مرحله سوم : برس کشیدن کفپوش برای رفع بوی بد ماشین

قبل از کشیدن جاروبرقی، کفپوش را خوب برس بکشید. سعی کنید از برس‌ های نرم استفاده کنید چون برس های زبر باعث آسیب رسیدن به سطح داخلی ماشین می شود. برس کشیدن باعث می‌شود کثیفی‌ ها از سطح جدا شده و بهتر توسط جاروبرقی مکیده شود. همیشه از آب تمیز استفاده کنید و به طور متناوب آن را عوض کنید. آب های اضافه ای که در ماشین جمع شده است را خشک کنید.step8

مرحله چهارم : رفع بوی بد صندلی و کف پوش ماشین

داخل ماشین را و صندلی ها را جارو برقی بکشید.

step9

اگر کف پوش های ماشین برداشته می شود آن ها را در بیاورید، صندلی و زیرپایی را برای از بین بردن خاک های اضافه بیرون بیاورید و لوله جاروبرقی را بیرون بکشید و روی همه صندلی ها بکشید. بالشتک ها را تا آنجا که می توانید باز کنید و تمیز کنید. نم زیرپایی ها می تواند ایجاد بوی نامطبوع کند. با شستن زیرپایی ها و یا  اسپری ضد بو شما می توانید بوی نامطبوع داخل ماشین را برطرف کنید.

step10

صندوق عقب را هم جارو بکشید.

step11

مرحله پنجم : از بین بردن بوی نم ماشین

بعد از جاروبرقی کشیدن ممکن است شما بخواهید با یک دستگاه بخار شور همراه با شامپو/ بوزدای آنزیمی داخل ماشین را تمیز کنید . با استفاده از یک دستگاه بخارشو اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار و خاک ها به حداقل حد ممکن رسیده است. با تمیز کردن کف پوش ها و زیر پایی ها شما اطمینان حاصل می کن که خاک های که بین آنها گیر کرده اند پاک می شوند. می توانید از یک بخارشوی مناسب و یک بو زدای آنزیم دار و یک اسفنج تمیز استفاده کنید.

step12

دقت کنید که آب زیادی استفاده نکنید. استفاده زیاد از آب باعث می شود که روکش ها دیرتر خشک شوند (مخصوصا اگر هوا سرد باشد) و این باعث می شود که در ماشین بوی بدی ایجاد شود. سعی کنید با یک دستگاه که قابلیت مکش آب را دارد، آب صندلی را بگیرید. فرایند را برای پاک کردن لکه های سرسخت تکرار کنید. در پایان این فرایند صندلی ها کمی مرطوب هستند اما نباید زیاد خیس باشند، با استفاده از دستگاه بخارشوی هر گونه آب اضافی را حذف کنید.

step13

اگر ماشین شما به صافکاری احتیاج دارد پیشنهاد می کنیم پست آموزش رفع فرورفتگی و صافکاری بدون رنگ بدنه ماشین در خانه را مطالعه بفرمایید.

مرحله ششم : از بین بردن بوی سیگار داخل ماشین

هنگامی که ماشین خشک و تمیز شد بوی آن را بررسی کنید. اگر هنوز بو می آید موارد زیر را بررسی کنید:

باکتری: باکتری ناشی از پسمانده میوه ها و گیاهان ( مثلا بقایای چسپیده به ته کفش سرنشینان) است. ابتدا میوه را بردارید بعد با استفاده از یک ماده ضد عفونی کننده جای آن را پاک کنید. البته قبل از استفاده دستورالعمل های روی پاک کننده را دنبال کنید.

step14

دود سیگار : اگر شما در ماشین سیگار می کشید و یا اینکه کس دیگری بدون اطلاع شما در ماشین سیگار کشیده است می تواند بوی نامطبوعی در ماشین ایجاد کند. اگر قصد دارید بوی بد سیگار را از بین ببرید دو حوله را در دو کاسه پلاستیکی جدا که حاوی سرکه سفید است قرار دهید. اگر ماشین شما واقعا بزرگ است از کاسه های بیشتری استفاده کنید. سرکه بوی سیگار را جذب می کند به طوری که وقتی شما کاسه ها را بر می دارید بو نیز برطرف می شود. در صورت لزوم شما می توانید این کار را تکرار کنید. اگر شما به طور منظم در ماشین سیگار می کشید این بو همیشه وجود خواهد داشت، بنابراین بهترین کاری که باید بکنید این است که سیگار کشیدن در ماشین را کنار بگذارید.

step15

دود آتش : اگر به هر نحوی خودرو بوی دود آتش گرفته است، از روش سرکه استفاده کنید.

بوی کپک : رها کردن لباس خیس یا عرق کرده در خودرو، آب به جا مانده از کفش خیس، میوه خراب و…  باعث ایجاد کپک و ایجاد بوی ناخوشایند می شود. پیش از هر اقدامی منافذ خودرو را چک کنید که مبادا رطوبت به داخلش نفوذ کرده باشد. اگر مشکل از منافذ نبود، کفپوش را با کپک‌ زدا اسپری و تمیز کنید.

step16

استفراغ حیوان خانگی یا انسان – این منبع بو باید بسرعت تمیز شود وگرنه اسید معده درون آن به بافت‌ های درون خودرو چسبیده و به آنها آسیب خواهد زد.

step17

ادرار بچه یک منبع بوی دیگر است که باید در اسرع وقت از ماشین خارج شود. ابتدا با استفاده از لکه بر و یک بوزدای مناسب محل مورد نظر را پاکسازی کنید توجه داشته باشید که از سابیدن زیاد بپرهیزید تا به الیاف روکش‌ ها آسیبی نرسد.

step18

از بین بردن بوی شیر گندیده : اگر روی فرش، چرم یالوازم داخلی ماشین شیر ریخته شد بلافاصله آن را تمیز کنید چون هم رنگ و هم بوی ماشین را خراب می کند. برای صندلی های چرمی با پارچه محل را تمیز کنید، مطمئن شوید که هر شکافی که در صندلی است را تمیز و خشک کرده اید. اگر شیر روی کف پوش ریخته شده است آن را بیرون بیاورید و تمیز کنید. اجازه دهید که کف پوش ها و زیر پایی ها در معرض هوا خشک شوند.

step19

اگر ماشین شما پنجر شده است پیشنهاد می کنیم پست ۲ روش پنچرگیری ماشین با تایر معمولی و تیوبلس در کمتر از ۵ دقیقه ! را مطالعه بفرمایید.

مرحله هفتم : از بین بردن بوی بد ماشین با بوزدایی کلی

پس از تمیز کردن همه خودرو، نوبت یک بوزدایی کلی است. خودرو را به محلی با تهویه مناسب (ترجیحا بیرون) ببرید و در کاپوت را باز کنید. ترمز دستی را بکشید و ماشین را روشن کنید. سیستم تهویه هوای خودرو را روشن کرده و روی بیشترین قدرت تنظیم کنید.

step21

جلوی خودرو بایستید. محفظه ورود هوا را پیدا کنید. بوزدا را آزادانه به داخل آن اسپری کنید.

step20

بعد از چند اسپری، سر را داخل خودرو کرده و بو کنید تا مطمئن شوید بوزدا در حال گردش در سیستم تهویه خودروست.

step24

در صورت لزوم اسپری را تکرار کنید. سپس بخاری را روی آخرین دمای گرما و تهویه هوا را روی گردش بگذارید. دوباره روند اسپری را تکرار کنید. روند اول قسمت‌هایی مانند تبخیرکننده، دمنده و هواکش و روند دوم بقیه جاهایی که ذره‌های بوزا جمع می‌شو​د را بوزدایی خواهند کرد.

step23

مرحله هشتم : تعویض فیلتر برای رفع بوی بد ماشین

اگر خودرویتان دارای فیلتر هواست، عوضش کنید. تغییر محسوسی را موجب خواهد شد.

step30

مرحله نهم : از بین بردن بوی بد ماشین به کمک متخصصان

اگر باز هم بوی ماشین بو می دهد به متخصصان کارواش مراجعه کرده و از آنها کمک بگیرید.

step32

مرحله دهم : پیشگیری از ایجاد بوی بد ماشین

برای اینکه مشکلاتی از قبل ایجاد بوی بد ماشین برای تان پیش نیاید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هر مدت یکبار ماشین خود را وارسی کنید و مواد غذایی و غیر غذایی بو زدا را خارج کنید.
  • هر چند وقت یکبار روکش های خوردرو را خارج کنید و بشویید.

step33

  • قبل از این کودک خود را داخل ماشین ببرید زیر آن ملحفه ای بندازید.
  • هفته ای یکبارماشین خود را تمیز کنید.

step34

  • وقتی داخل خودرو نیستید شیشه ها را بالا دهید تا از کثیفی جلوگیری شود.

 

step35

نظرات و پیشنهادات شما ؟

شما از چه ترفند و روشی برای از بین بردن بوی بد ماشین خود استفاده میکنید ؟ نظرات و پیشنهادات خود را در مورد روش های عنوان شده رفع بوی بد ماشین در بخش دیدگاه این پست با ما و دیگران در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین
بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم اشتباه بستن آن
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم بستن اشتباه آن
آموزش تصویری نحوه روشن كردن ماشين دنده اتومات
آموزش تصویری رانندگی و نحوه روشن کردن ماشین دنده اتومات
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین

نظرات