7 روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

۷ روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

چراغ اینترنت مودم ADSL که اغلب به رنگ سبز رنگ میباشد نشان دهنده وجود دیتا بر روی خط می باشد. ممکن است عوامل مختلفی مانند قطعی کابل و سیم تلفن، نویز های روی خط ، خوردگی سرپیچ های پریز و غیره باعث قطع و وصل شدن اینترنت ، خاموش و روشن یا قرمز شدن چراغ ADSL شوند. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد نحوه عیب یابی خط تلفن اینترنت ADSL و رفع این مشکل صحبت کنیم.

روش های عیب یابی خط تلفن اینترنت برای حل مشکل روشن نشدن چراغ مودم

Troubleshooting your modem, starting with the cords

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می تواند عوامل مختلفی داشته باشد یکی از این عامل ها می تواند نویز باشد که قبلا در انزل وب ۸ روش رفع نویز خط تلفن و افزایش کیفیت خط مودم ADSL را به شما آموزش دادیم. عامل بعدی می تواند از کابل، پیکربندی اشتباه، خوردگی پریز و غیره باشد که در ادامه این عامل ها را بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم از کاربران شبکه ۲G، ۳G ، ۴G یا TD LTE ایرانسل و همراه اول، رایتل و … هستید امکان دارد که تحت پوشش شبکه قرار نداشته باشید برای مشاهده تحت پوشش بودن شبکه خود می توانید از سرویس هایی که در پست ۷ سرویس مشاهده مناطق تحت پوشش ۴G و ۳G همراه اول ، ایرانسل و.. استفاده کنید.

عیب یابی خط تلفن اینترنت

عیب یابی مودم خود را از کابل شروع کنید. کابل را باز کنید و دوباره به مودم وصل کنید و از روشن بودن مودم و اتصال صحیح آن به خط تلفن و کامپیوتر مطمئن شوید. مطمئن شوید که بعد از اتصال کابل به مودم چراغ POWER که در جلوی مودم است روشن می شود. به دنبال قطع و خمیدگی کابل باشید و در شرایط وخیم کابل را عوض کنید و ببینید آیا چراغ وای فای مودم روشن می شود یا نه؟

رفع خرابی سیم کشی تلفن

آیا همه چیز به پورت یا خروجی صحیح وصل شده است؟  ساده ترین روش راه اندازی مودم به صورت زیر است:

setup modem

۱- سیم برق (یا آداپتور برق متناوب AC) از دیوار خارج می شود و به خروجی مودم با برچسب POWER می رود.

۲- یک کابل تلفن معمولی از پریز تلفن به طور مستقیم به خروجی مودم با برچسب DSL یا LINE می رود، و در بیشتر مودم ها این خروجی دارای رنگ سبز است.

هر وقت که سرویس اینترنتی خود را عیب یابی می کنید بهتر است کامپیوتر را به طور مستقیم به مودم وصل کنید. شما باید یک اتصال دیگر از خط تلفن به مودم داشته باشید.

connect copmuter to modem

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم به علت اسپلیتر

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم ممکن است به علت راه اندازی های اشتباه باشد. به طور مثال نیازی نیست که شما از فیلترهای DSL یا اسپلیتر مایسن پریز تلفن و مودم استفاده کنید چون مودم هایی که اخیرا ساخته می شوند دارای این فیلتر هستند بنابراین مهم نیست که از فیلتر در اتصال مودم به پریز تلفن استفاده نکرده باشید. قرار دادن فیلتر در این خط باعث افت سیگنال و جلوگیری از دسترسی داده سیگنال به مودم و در نتیجه جلوگیری از اتصال اینترنت می شود. در نتیجه از اسپلیتر ما بین پریز تلفن و مودم استفاده نکنید.

کابل متصل به پریز تلفن را باید به طور مستقیم به پورت LINE یا DSL وصل کرده باشید و از ابزارهای ثانویه مابین این دو استفاده نشده باشد و شما باید کابل متصل به پریز تلفن را به پورت LINE یا DSL وصل کنید نه پورت PHONE چون پورت فون مودم برای اتصال مودم به دستگاه تلفن است.

DSL FILTER

اگر شما به یک تلفن نیاز دارید باید مستقیما آن را به پورت PHONE وصل کنید و مودم به عنوان یک فیلتر عمل خواهد کرد و سیگنال صوتی را از طریق پورت PHONE مودم ارسال می کند.

CONNECT PHONE,FAX

اما وقتی به دو دستگاه تلفن و فکس نیاز دارید بایداز اسپلیتر استفاده کنید و نحوه کار به این صورت است که مانند تصویر زیر یک طرف کابل اسپلیتر را به پورت PHONE و کابل طرف دیگر اسپلیتر را به تلفن و فکس وصل می کنید. اسپلیتر به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند صدا را از داده یا همان (data) جدا کند. وجود این وسیله، مانع از تداخل امواج آنها با هم شده و کیفیت دریافت صدا و همچنین دیتا را بالا می برد. نبودن این دستگاه از طرفی پارازیت صدا و از طرف دیگر قطع و وصل مداوم اینترنت را به دنبال خواهد داشت.

2 DIVICE

چرا چراغ ADSL روشن نمی شود ؟

ممکن است علت روشن نشدن چراغ ADSL خوردگی سرپیچ های پریز تلفن باشد. مشکل خوردگی در مناطق ساحلی و شمال کشور شایع است. وقتی که شما یک سوکت قدیمی و کهنه داشته باشید ممکن است در برخی سطوح خوردگی پیدا کرده باشد که می تواند منجر به روشن نشدن چراغ مودم شما شود. شما می توانید سوکت های نوع ۶۰۵/۶۱۰ را با سوکت های RJ11 یا RJ45 که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عوض کنید.

PHONE SOKET

رفع خرابی سیم کشی تلفن و علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم D-link ، TP-link و..

اگر سیم کشی داخل ساختمان شما دچار مشکل شده باشد چراغ مودم شما روشن نمی شود. کابل هایی که خط تلفن و مودم ADSL شما را به هم متصل می کند باید به درستی سیگنال های صوتی و دیتای شما را انتقال دهد. ممکن است در ساختمان سیم کشی اشتباه انجام شده باشد و یا در نقطه ای از ساختمان سیمی قطع شده باشد.

در مناطقی که میزان رطوبت زیاد است سیم پس مدتی دچار زنگ زدگی میشود و شروع به سیاه شدن میکند که باعث ایجاد نویز بالا روی خط اینترنت بهتر است از بست های مخصوص ضد رطوبت برای نقاطی که سیم بدون محافظ و یا دو سیم به یکدیگر متصل شده اند استفاده کنید.

همچنین شما می توانید با یک متخصص تماس بگیرید و خراب بودن سیم کشی ساختمان را بررسی کنید.معمولا سرویس دهنده های ISP خود یک کارشناس فنی جهت بررسی اتصالات و کیفیت خط ADSL دارند که با تماس و ارائه درخواست در محل حضور پیدا میکنند.

Faulty telephone wiring inside your premises

چراغ وای فای مودم روشن نمی شود ؟ سیم کشی بیرون خط مشکل دارد!

امکان دارد خرابی سیم کشی به داخل ساختمان محدود نشود بلکه کابل در بیرون ساختمان پاره شده باشد. این پاره شدن کابل می تواند بر اثر بلایای طبیعی مانند زمین لرزه، سیل و ححفاری و غیره رخ دهد. با پاره شدن کابل سیگنال به درستی رد و بدل نمی شود و می تواند موجب کند شدن سرعت و حتی قطع شدن کلی ارتباط شود در این مواقع بهترین راه حل تماس با مخابرات و درخواست بررسی کابل ها و پست های مخابراتی توسط کارشناسان است. برای بالا بردن سرعت اینترنت می توانید از روش هایی که در پست ۲ روش افزایش سرعت اینترنت با استفاده و تغییر سرویس های DNS معرفی شده است استفاده کنید.

Faulty ISP phone cabling

علت روشن نشدن چراغ اینترنت یا روشن شدن چراغ قرمز مودم D-link و..

این مورد می تواند به علت قدیمی شدن سیستم تلفنی شما باشد. یک سیستم تلفن قدیمی در واقع از تکنولوژی های قدیمی استفاده می کند و با پیشرفت تکنولوژی کمتر کسی از این سیستم های قدیمی استفاده می کنند. این سیستم های قدیمی برای انتقالات سرعت بالای امروزی مناسب نیستند. شما می توانید از سیستم های جدید امروزی که با انتقالات سریع سازگار هستند استفاده کنید مثالی که در این رابطه می توان بیان کرد تلفن های قدیمی است که سوکت خور نبودند . شما چطور مودم را به این تلفن های قدیمی وصل می کنید؟ مسلما روشن نشدن چراغ مودم شما به علت خرابی مودم نیست بلکه شما باید کابل کشی ، پیریز ها و..  تلفن قدیمی را با تجهیزات جدید عوض کنید تا کیفیت خط شما به حد نصاب ارتباط پایدار خطوط ADSL برسد.

Old and Worn Phone

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد روش های عیب یابی کابل و سیم کشی تلفن برای حل مشکل روشن نشدن چراغ مودم را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
۱۹ روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
راهنما: اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
آموزش روش رفع ارور 651 مودم در ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۶۵۱ مودم ADSL و وایرلس در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

نظرات

  • من says:

    چراغ لن روشن نمیشه.سیم وصله

  • وحید says:

    سلام.آداپتور مودم رو عوض کنید مشکلتون حل میشه

  • ارسلان says:

    سلام مودم من تی پی لینک هستش سه چراغ اول روشن میشه از همون اول که روشن میکنی منتها چراغadslروشن نمیشه خواهشها راهنمایی کنید هر چه سریعتر بهتر

  • hadi says:

    سلام خسته نباشید چرا سرعت کابلی مودم نسبت به وای فای خیلی کمه راهنمایم کنید ممنون

  • Hadi says:

    سلام خسته نباشید چرا سرعت کابلی مودم من نسبت به سرعت وای فای کمه راهنمایی کنید ممنون

  • متین says:

    سلام‌ رمز مودمو عوض کردم چراغش قرمز شده??

  • محدثه says:

    سلام من با کمک دفتر چه راهنما رمز مودم رو عوض کردم وقتی یه بار خاموش شد دیگه چراغ اینترنت روشن نمیشه لطفا کمکم کنید

  • mechanic says:

    سلام دوستان خسته نباشید …من مودم تی پی لینک دارم.خیلی وقته هم هست ازش دارم استفاده میکنم.الان چراغ adslش وصله کامل…ولی چراغ نتش قطه…دوشب پیش همینجوری شد(البته واسه کل روستا اینجوری شد که الان بعد از یه روز از اونا وصل شده و از من هنوز قطه)پشتیبانیم زنگ میزنم میگن مودم نیم ساعت خاموش کن و پیگیری میکنیم و…ولی کاری نکردن.لطفا اگه کسی میتونه راهنماییم کنه

  • نیما says:

    سلام ببخشید اینترنت خانگی رو برای اولین بار فعال کردم الان همه چراغ هاش روشنه فقط چراغ اینرنت نداره چندین بار ب مخابرات اعلام کردم اما مشکل رو بلد نیستند رفع کنن مدل مودم من ASUS N10 لطفا خاهشا اگ بلدین جواب بدین من دیگه اینقد گفتم ب مخابرات ولی بللد نیستند واقعا رد دادم خاهش ج بدین بعدش این پنل ک مخابرات برام زده اصلا نمیشه واردش شد اخطار میده سایت مخابرات و میگه مشکل از یوزر نیمو و رمزه لطفا ج بذین

    • رهام رجب زاده says:

      دوست عزیز، Username و Password برای کانفیگ مودم با Username و Password پنل مخابرات متفاوته !
      نکته بعدی اینکه شما باید از ۲۰۲۰، User و Pass مخصوص کانفیگ مودم رو بگیری و بعد با اونا کانفیگش کنی؛ نه یوزر و پس پنل مخابرات !!
      VPI و VCI مودم باید روی (به تریتب) ۰ و ۳۵ باشه. همینطور اگه مودمت رو تغییر میدی و میخوای یه مودم دیگه رو روی خط بذاری بعد از کانفیگ باید به پشتیبانی مخابرات (۲۰۲۰) بگی که ارور مَک رو برات بردارن !
      اینا نکات و تجربه های خودم از مشکلات اینترنت ADSL بود.
      امیدوارم موفق باشی. سوالی داشتی میتونی به تلگرام من به آدرس @rohamrajabzade پیام بدی.

  • امیر says:

    روشن ماندن فقط یک چراغ
    وقت بخیر
    مودم tp link دارم و تا دیروز خوب بود
    دیروز وی پی ان وصل نمیشد خاموشش کردم بعد روشن کردم دیگه نت و وای فای و هیچی روشن نشد
    فقط چراغ اتصال یکی از پورتاش روشنه
    هر کار جز ریست کردم تغییری نکرد

  • حسام says:

    سلام خوبید ببخشید مظاحم شدم ببخشید مودم من یه مشکلی پیدا کرده چراغ انترنتم که از قرمز به زرد تبدیل میشه درسته ولی قبلا چشمک میزد الان ثابته و روشنه اما انترنتم کار نمیکنه به مخابرات هم رنگ میزنم میگه شما روی خط هستید هیچ مشکلی نداره وقتی میگم اینجوریه میگه ریست میکنم بعد پنج دقیقه روشن کن روشن میکنم بازم اونجوریه از کابلو سیمو ایمام مشکلی نداره چون روشن میشه چند سانیه قرمز بعد زرد رنگ میشه قبلا چشمک میزدو کار میکرد الان ثابته لطفا بهم کمک کنید هیچوفت لطفتونو فراموش نمیکنم با تشکر

  • Zahra says:

    سلام من جدیدا یه مودم تی پی لینک گرفتم.وای فای گوشی پیداش میکنه و وصل میشه ولی نمیشه از اینترنتش استفاده کنم قطعه.و اینکه فقط یه چراغش روشن میشه که قرمزه و وقتی wps رو میزنم شروع میکنه به چشمک زدن سبز.مشکل از چیش میتونه باشه؟

  • مهران دیلمی says:

    باسلام دکمه wps ام قطع شده و هرچقد دکمه را فشار میدهم باز چراغش روشن نمیشود و wifaدر گوشیم بالا نمی آید

  • farhad says:

    سلام من چراغ مودمم امروز وصل بود خود به خود داشتم استفاده میکردم یهو قطع شد و هر کاری کردم وصل نمیشه به پشتبانی شبکم زنگ زدم میگه شبکه مشکل نداره بوق تلفن هم داریم ولی اینترنت نداریم تنظیماتمو دوباره کانفیرم کردم ولی بازم فرقی نکرد چی کنم؟

  • saeed says:

    سلام.من مودمم رو تازه عوض کردم چراغ اینترنتم یعنی چراغ سومم خاموشه چیکار کنم

    • naghi says:

      سلام.چون مک قبلی مودمت هنوز بر روی اکانتت هست با۲۰۲۰تماس بگیرید به کارشناس بگید براتون بازنشانی مک بزنند

  • رضا says:

    نظر خود را بیان کنیدچراغ adsl مودمم وصل نیس همش چشمک میزنه همچنین چراغ اینترنتمم یکسره خاموشه روشن نمیشه به ۲۰۲۰زنگ زدم گفتم adsl من چشمک میزنه گف نیم ساعت همه چیو قطع کن فقط مودم وصل کن درست میشه ولی نشد چیکار کنم ؟؟

    • naghi says:

      سلام . تلفن و اسپلیتر رو از پریز تلفن جدا کنید و سیم تلفن رو از پریز مستقیم به مودمتون وصل کنید

  • مجید لطفی says:

    سلام مودم من با اینترنت آسیاتک وصل میشه ولی با اینترنت مخابرات وصل نمیشه؟

  • افشین says:

    من مشکلم خیلی عجیب تر از چیزایی که اینجا نوشته !
    وقتی با دستگاه ها (موبایل یا لپ تاپ) به مودم متصل نیستم چراغ اینترنت مودم خاموشه ولی وقتی لپ تاپ روشن می کنم، لپ تاپ به راحتی کانکت میشه و چراغ اینترنت مودم روشن میشه ولی وقتی میخوام با گوشیم به مودم وصل بشم باید حداقل ۱۰ دقیقه تلاش کنم و روی کانکت بزنم تا شاید وصل بشه !
    گوشی ها بقیه اعضای خانواده هم همینطوره ولی با لپ تاپ اصلا مشکلی نداره و سریع کانکت میشه و چراغ اینترنت روشن میشه !!! در واقع یه جورایی انگار وقتی ازش استفاده نمیشه میره رو استند بای !!! که واسه مودم adsl نباید چنین اتفاقی بی افته ! تمام کابل ها رو با اسپلیتر عوض کردم، واقعا نمیدونم مشکل از کجاست !؟ مودم مدلش لینکسیس هست . اگه بتونید راهنمایی کنید ممنون میشم

  • مجید لطفی says:

    من تازه مودم خریدم ولی چراغ اینترنت همیشه قرمزه و سبز نمیشه اگه امکان داره مشکل بهم بگین.مودم Dlink مدل ۲۷۵۰u

  • مهدی says:

    سلام سایت زیر نگاه کن توضیح داده برای من هم مشکل چراغ ADSL بود

  • شیوا says:

    با سلام‌ ، تازگیها مودم من خیلی دیر راه میفته. وقتی روشنش میکنم اول ۴ تا چراغ LANروشن میشه بعد خاموش میشه و فقط دکمه پاور روشن میمونه و هر چن دقیقه دوباره همین اتفاق میفته و چراغ دی اس ال خاموش میمونه. اوایل با یه خاموش و روشن کردن درست میشد ولی امروز تا الان۱۵ دقیقه ای میشه که کار نیفتاده. همه سیمهاشم چک کردم. میشه راهنماییم کنین مشکل از کجا میتونه باشه؟ممنون

    • reza says:

      من کارمند مخابراتم
      بعد ساعت کاریم اقدام میکنم برای حل مشکلات adsl
      هر مشکلی مثل سرعت کم اینترنت و روشن نشدن چراغ dsl ,enternet یا هر مشکل دیگری که مربوط به تلفن یا اینترنت باشه
      ۰۹۱۲۷۳۸۷…

    • naghi says:

      سلام. احتمالا مودمتون هنگ کرده باید ریست کرده مجدد تنظیم شود

  • Aajj says:

    هردو چراغ ADSLوinternet مودم من تا دیروز روشن میشد ولی دیگه روشن نمیشه
    چیکار کنم؟

  • ستار says:

    سلام
    من دوتا مودم tp-link
    یکیط سیمی و دیگری وای فای دار
    اونی که سیمداره بدون هیچ مشکلی به نت متصل می شه
    ولی اونی که وای فای داره هرچی تنظیمش می کنم چراغ اینترنتش روشن نمی شه
    یعنی همه چراغ ها (از جمله : Lan , adsl, ,.. ) به جز اینترنت

  • حسین says:

    سلام به مدیر محترم سایت …بنده از ای دی اس ال مخابرات استفاده میکنم مودمم دی لینک هستش …چند ماهی میشه چراغ اتصال به اینترنت روشن نمیشه البته اینم بگم من از طریق کامپیوتر انلاین میشم و فقط ساعتای اخر شب اتصال به اینترنتم مشکلی نداره ولی تو روز اصلا و کلا چراغ اینترنت خاااموشه فقط نقطه جالبش اینجاست امتحان کردم وقتی که کامپیوترمو خاموش کنم یا کابل رابط بین مودم و کامپیوتر را در میارم چراغ اتصال به اینترنت روشن میشه !!! لطفا کمکم کنید خیلی کلافه شدم

  • raMin says:

    با سلام و خسته نباشید
    من از adsl مخابرات استفاده میکنم و از یه مودم tplink استفاده میکنم. یه مودم tplink دسته دوم گرفتم برای دوستم و برای تست تنظیمات مودم، کانفیگش کردم ولی به هیچ وجه وصل نشد! برای مطمئن شدن مودم خودم رو ریست کردم و دوباره کانفیگ کردم و دوباره درست شد و بدون مشکل کار میکنه! با فکر اینکه مودم خرابه مودم رو پس دادیم و یه مودم نو asus n10s گرفتیم و بازم هرکاری میکنم چراغ اینترنت قرمزه و سبز نمیشه! مو به مو چندین بار کانفیگ کردم ولی بیفایده ست. با پشتیبانی مخابرات تماس گرفتم میگفت مودمت خرابه! وقتی یکی کار میکنه یعنی اونیکی خرابه یا درست کانفیگ نمیکنی!! :l
    یکی میگفت جدیدا مخابرات از روی مک آدرس مودم اجازه ورود به اینترنت میده و وقتی بار اول با مودمو خودت ثبت شدی، اجازه ورود به مودم دیگه ای نمیده تا از مخابرات ریست نشه!!! پشتیبانی مخابرات میگفت کاملا دروغه و همچین چیزی نیست؛ ولی تنها دلیلی که میتونم قبول کنم که چرا ۲ تا مودم کار نمیکنه ولی قبلی خیلی راحت وصل میشه میتونه همین باشه…
    لطفا راهنماییم کنید چجوری مشکل حل میشه؟
    با تشکر

  • ali says:

    سلام تلفن خانه وصل استو از مودم اینترنت قطع است هر چقدر به شرکت پشتیبانی تماس میگرم می گویند سیم کشی مشکل دارد چطور سیم کشی مشکل دارد که اینترنت در بعضی شب وصل است و بعضی اوقات کلا قطع است لطفا راهنمایی کنید

  • مونا says:

    سلام. من تا همین دیشب خیلی خوب و راحت از اینترنت مودم استفاده می کردم تا اینکه یه بچه شیطون زد ریستش کرد. حالا چند بار کانفیگ کردم. حتی بردم نمایندگی. اما چراغ اینترنت مودم روشن نمیشه…. علت چیه ؟

  • سعیده says:

    مال من تمچیش درسته فقط نمیتونم دانلود کنم.؟؟متوجه شدم تو خط تلفنم نویز بسیار زیادی وجود داره.اینو چطو حل کنم

  • soraya says:

    اگر سیم تون قطع شده باشه مخصوصا سیم برق تون‌طبیعتا چراغ روشن‌نمیشه ربطش اینه جانم

  • a.f says:

    چراغ wifi روشن نمیشه چه ربطی به سیم کشی داخل یا خارج ساختمان دارهههههه؟؟؟؟؟؟؟؟.

صفحات1 2