5 روش رفع مشکل برنامه Bluestacks (بلواستکس) کامپیوتر

۵ روش رفع مشکل برنامه Bluestacks (بلو استکس) کامپیوتر

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید برنامه ای که روی گوشی اندرویدی خود دارید را روی سیستم عامل سیستم کامپیوتر خود نصب داشته باشید. با استفاده از نرم افزار BlueStacks می‌توانید برنامه هایی اجرایی در سیستم عامل اندروید را روی سیستم کامپیوتر نصب و اجرا کنید. اگر با نرم افزار BlueStacks  آشنایی ندارید و یا اینکه با این برنامه مشکلات آزاردهنده مثل نصب نشدن ، ارور ۴۰۳ ، بازنشدن نرم افزار ، Setup Bluestacks Account ، One time setup و.. دارید آموزش امروز انزل وب را که در مورد رفع مشکلات برنامه Bluestacks کامپیوتر است را مطالعه بفرمایید.

روش های حل مشکلات برنامه Bluestacks یا بلو استکس کامپیوتر

How to Solve and Fix all Bluestacks Problem and Errors

خیلی از اوقات پیش می‌آید که نیاز داشته باشیم یک نرم افزار اندروید را روی رایانه اجرا کنیم. در این صورت راهکارهایی وجود دارد. یکی از آنها نصب نرم افزار BlueStacks روی کامپیوتر است. برنامه BlueStacks در سیستم عامل‌ های رایانه‌ ای نصب می شود و نیاز به ۲ گیگابایت حافظه رم دارد. بعد از اینکه این نرم افزار را نصب کردید شما باید به اینترنت وصل شوید تا اطلاعات مورد نیاز دانلود شود این کار به صورت خودکار انجام می شود.

BlueStacks-App-Player-Screenshot

بعد از اینکه اطلاعات و فایل های مورد نیاز از اینترنت دانلود شد باید برنامه بلو استکس هویت شما را تایید کند به همین دلیل باید برنامه را اجرا کنید و وارد اکانت گوگل یا جیمیل خود شوید.

حالا با نرم افزار BlueStacks باید نرم افزار مورد نظرمان را روی سیستم عامل سیستم نصب کنیم. برای نصب نرم افزار ۲ روش وجود دارد. روش اول این است که به اینترنت وصل شویم و در کادر جستجوی برنامه بلواستکس نام نرم افزار اندروید را وارد کنیم، بعد از ظهور نام نرم افزار روی دکمه Install کلیک می کنیم.

search in bluestacks

روش دوم این است که ما فایل APK را داریم و می خواهیم آن را روی بلو استکس سیستم عامل کامپیوتر نصب کنیم. برای اینجام این کار روی فایل APK دابل کلیک می کنیم و صبر می کنیم تا برنامه مورد نظر روی سیستم عامل اندریود بلواستکس نصب شود. به جای این کار می توانید فایل APK را کشیده و در نرم افزار بلواستکس رها کنید. با این کار عملیات نصب شروع می شود.

قبلا در انزل وب نحوه استخراج فایل نصب را در پست ۷ روش بدست آوردن و استخراج فایل نصب یا APK برنامه و بازی اندروید آموزش دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

bluestacks

حال ممکن است در طی مراحلی که در بالا توضیح دادیم با خاطاهایی روبرو شوید و این سوال که چرا بلو استکس باز نمیشود؟ برای شمان نیز پیش آید ،در ادامه پست امروز انزل وب روش های رفع مشکل برنامه bluestacks را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اتصال اکانت گوگل به بلو استکس برای رفع ارور ۴۰۳ در Bluestacks

خطای ۴۰۳ در بلواستکس بدلیل سینک نشدن اکانت گوگل با برنامه می باشد که لازم است پس از نصب و اجرای برنامه با وارد کردن جیمیل خود این مشکل را رفع کنیم. اگر شما اکانت جیمیل ندارید باید یکی بسازید. اگر نحوه ساخت جیمیل را نمی دانید می توانید از پست قبلی انزل وب که در مورد آموزش تصویری ساخت ایمیل یاهو ، جیمیل گوگل ، اوت لوک و آی کلود است استفاده کنید.

my bluestacks

بلواستکس را اجرا کنید و سپس روی گزینه Play store بزنید تا از شما حساب کاربری درخواست شود بعد روی دکمه Sign in تپ کنید. حالا جیمیل خود را وارد کنید و منتظر سینک شدن اکانت شوید. وارد ستینگ برنامه شده و از قسمت Account,Google مشاهده کنید که جیمیل شما ثبت شده است یا خیر. حالا میتوانید برنامه های دلخواهتان را از پلی استور دانلود کنید.

select account


حل مشکل خطا Failed To Connect To Server در بلواستکس کامپیوتر

این خطا بیشتر زمانی رخ می دهد که شما قصد نصب یک برنامه یا اپلیکیشن جدید داشته باشید و معمولا پس از راه اندازی مجدد برنامه از بین خواهد رفت ولی ممکن است در دفعات بعدی دوباره رخ دهد. پس برای حل همیشگی آن بهتر است راه حل های زیر را انجام دهید.

راه حل اول : غیرفعال کردن آنتی ویروس و فایروال برای رفع خطای BlueStacks و حل مشکل نصب نشدن

بعضی وقتها آنتی ویروس یا فایروال هایی که روی سیستم خود نصب کرده اید باعث سینک نشدن اکانت گوگل با بلواستکس می شود. بنابراین آنتی ویروسی که استفاده می کنید را غیر فعال کنید، بلواستکس را اجرا کنید و پس از همگام سازی حساب گوگل خود با BlueStacks ،آنتی ویروس را مجددا فعال کنید.

norton3

راه حل دوم : حل مشکل باز نشدن و لودینگ BlueStacks با تغییر مجوز

گاهی اوقات ممکن است که مجوز های مورد نیاز کاربر بلو استکس را نداشته باشید و باعث ارور در نصب Bluestacks شود. درایو C را باز کنید و به پوشه (Program Files (x86 بروید، پوشه بلو استکس را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

bluestacks-failed-connect-server-properties-menu

روی سربرگ Security کلیک کنید و بعد روی Edit کلیک کنید.

bluestacks-failed-connect-server-edit

حلا گروه یا نام کاربر مورد نظر خود را انتخاب کنید و ستون Allow قسمت Full control را تیک بزنید و روی Apply و بعد OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

bluestacks-failed-connect-server-full-control

راه حل سوم: تغییر تنظیمات DNS و حل مشکل Failed To Connect To Server نرم افزار بلواستکس

گاهی اوقات درگیری DNS نیز ممکن است باعث مشکل باز نشدن و یا لودینگ بلو استکس شود. برای تغییر تنظیمات DNS وارد کنترل پنل شوید و Network And Sharing Center را انتخاب کنید در قسمت چپ پنجره باز شده گزینه change adapter settings را انتخاب کنید. روی کانکشن شبکه تان راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.

bluestacks-failed-connect-server-properties

در پنجره باز شده روی Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4 کلیک کنید و properties را انتخاب کنید.

bluestacks-failed-connect-server-properties-ipv4

و داخل کادر Preferred DNS Server مقدار ۸٫۸٫۸٫۸ را تایپ کرده و در Alternate DNS مقدار ۸٫۸٫۴٫۴ را وارد کنید و بعد OK کنید.

bluestacks-failed-connect-server-dns-change

راه حل چهارم : اجری فایل Apk برای حل مشکل Blustacks

به جای نصب برنامه ها از Play Store، از فایل APK برای نصب برنامه ها استفاده کنید. دانلود فایل APK از اینترنت و نصب آن روی بلواستکس به عنوان آخرین راه توصیه می شود. اگر قصد دارید فایل APK را دسکتاری کنید پست قبلی انزل وب را که در مورد آموزش ویرایش و دستکاری برنامه های (APK) اندروید در گوشی شما است را مطالعه بفرمایید.

zappy-android-scaled

راه حل پنجم: پاک کردن برنامه های مشکل دار برای رفع ارور های بلو استکس

اگر به تازگی برنامه ی جدیدی (مخصوصا نسخه مود شده) نصب کرده اید که احتمال خطا دارد، لازم است آنرا حذف کنید. برای انجام این کار ماوس را به پایین از سمت فوقانی راست بلواستکس خود بکشید تا نوار اطلاع رسانی باز شود و سپس settings را باز کنید و هر نرم افزار ناخواسته و یا بازی از اینجا حذف کنید. به جای این کار شما می توانید روی All Apps در سمت راست بخش Recently Played کلیک کنید و BlueStacks Setting را پیدا کنید و برنامه ها و بازی های ناخواسته خود را پاک کنید.

bluestacke and delete


رفع مشکل One time setup در بلو استکس

اگر با نرم افزار بلو استکس کار کرده باشید قطعا با پیغام آزار دهنده One time setup (Enable app store و Enable App Sync) این نرم افزار روبرو شده اید. این پیغام از طریق ۲ برنامه نصب شده پیش فرض بلو استکس به نام Apps Sync و BS-Services نمایش داده میشود.

برای حل مشکل one time setup نرم افزار بلو استکس را اجرا کرده و گزینه All Apps را انتخاب کنید. حالا گزینه Bluestacks Settings را انتخاب کنید. برای نمایش بیشتر تنظیمات روی آخرین گزینه یعنی Advanced Settings کلیک کنید. در صفحه پیش رو روی برنامه ها (Apps) کلیک کنید تا لیست برنامه های این نرم افزار نمایش داده شود.

advanced setting

برنامه Apps Sync را پیدا کنید و آن را غیر فعال کنید. برای انجام این کار با کلیک کردن و کشیدن موس به سمت چپ به قسمت “همه” یا All بروید تا لیست تمامی نرم افزار نصب شده روی Bluestacks نمایش داده شود. برنامه Apps Sync را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید و گزینه “غیر فعال کردن” یا Disable را انتخاب کنید تا این برنامه غیر فعال شود.

app-sync

حال برای غیر فعال کردن برنامه BS-services دوباره همین کار را انجام دهید و برنامه BS-services را نیز غیر فعال کنید.

توجه داشته باشید که تا زمانی که این برنامه ها در حالت غیر فعال قرار گرفته باشند به هیچ وجه پیغام One time setup نمایش داده نمی شود. اگر دوباره به این برنامه ها و گزینه های آن احتیاج داشتید کافیست این مراحل را دوباره طی کرده و با کلیک بر روی گزینه “فعال کردن” اقدام به فعال کردن این برنامه ها نمایید.

رفع مشکل ارور One time setup در بلو استکس ورژن ۲

در ورژن ۲ نرم افزار بلو استکس، بعد از مواجه شدن با پیغام one time setup دیگر نمیتوان نرم افزار و یا برنامه ای را در بلو استکس اجرا کرد. به همین خاطر برای حذف پیغام One time setup در بلواستکس شما باید برنامه Bluestacks را حذف و مجدد نصب نمایید. به همین خاطر از تمام اطلاعات باید نسخه پشتیبان بگیرید. پیشنهاد می شود برای حف برنامه بلو استکس از برنامه Your Uninstaller استفاده کنید زیرا با استفاده از این نرم افزار و نرم افزارهای مشابه آن شبیه ساز بلواستکس به طور کامل از سیستم شما حذف خواهد شد و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

your-uninstaller

در هنگام حذف بلواستکس، اطلاعات (data) را نیز در صورت سوال برنامه حذف کنید.  تمامی بازی ها و نرم افزارها پس از حذف بلواستکس دوباره باید نصب شوند و تمامی اطلاعات از بین خواهد رفت. حال برنامه بلو استکس را دوباره نصب کنید.

غیرفعال کردن خودکار پیغام One time setup در بلواستکس نسخه ۲.۵

از طریق برنامه BlueStacks Helper شما می توانید پیغام One time setup را به طور خودکار حذف کنید. برنامه BlueStacks Helper را دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید حال BSHelper را اجرا کنید. بعد از انجام این کار پنجره BS Helper باز خواهد شد از میان گزینه های موجود در این پنجره گزینه Disable the windows of Purchase and One Time Setup را انتخاب کنید. اگر در زیر پنجره پیغام Success نمایش داده شد، یعنی با موفقیت پیغام One time setup غیرفعال شده است.

bluestacks

رفع مشکلات برنامه Bluestacks و پیغام On time setup به صورت دستی

برای رفع پیغام On time setup برنامه X-plore File Manager را دانلود و نصب کنید. برنامه x-plore را اجرا کنید.

x-plore

از ناحیه میانی این برنامه، بر روی گزینه Configuration (تنظیمات) که به شکل چرخ دنده نمایش داده شده است کلیک کنید. حالا از بخش Root access روی نوشته Superuser کلیک کرده و سپس گزینه Superuser + mount writable را انتخاب نمایید.

حالا دوباره به صفحه اول برنامه x-plore برگردید و از قسمت چپ آن مسیر Root> Data>downloads را طی کنید. در این پوشه برنامه های bluestacks service و mybluestacks و com.bluestacks.s2p را پیدا کرده و با کلیک کردن و نگه داشتن بر روی نام هر یک از آن ها به مدت ۲ ثانیه، گزینه های دیگری باز خواهد شد که برای حذف هر کدام از آن ها delete را انتخاب نمایید.

data

در ورژن های قدیمیتر نام این سه برنامه bluestacks service و my bluestacks و S2P نام داشت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر روش حلی دیگری برای مشکل باز نشدن بلو استکس و رفع  مشکل در اجرای برنامه Bluestacks می شناسید و یا اینکه در مورد ارور های بلو استکس نظر و پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

حل مشکل چرخش صفحه در Bluestacks
۷ روش حل مشکل افقی بودن و چرخش صفحه در Bluestacks
آموزش استفاده از اینستاگرام بر روی کامپیوتر با قابلیت ثبت نام و آپلود عکس و ویدیو
روش های استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر با قابلیت ثبت نام،آپلود عکس و ویدیو

نظرات

  • fateme says:

    سلام
    میشه کمکم کنین؟
    من میخوام فایل pdf , xle ارسال کنم میگه ضمیمه پشتیبانی نمیکنه؟
    ممنون میشم

  • ممد says:

    سلام من ی بازی دارم میره اولش سریع میاد بیرون همینو دوستم داره ولی میره راحت داخلش مشکلش چیه؟

  • حسین says:

    سلام من برنامرو نصب کردم اما فیلم نمایش نمیده البته در روبیکا صدا میاد ولی تصویر نداره ( صفحه مشکی به جای تصویر فیلم هستش ) در آپاراتم اصلا پلی نمیشه

  • امید says:

    سلام.بعد نصب برنامه زبان برنامه انگلیسی نیست و ی زبان دیگه است.چطور می تونم درستش کنم؟

  • عرفان says:

    ارور Some Issue Occurred: BlueStacks launch failed! در ربات رو میدهد

  • مهدی says:

    سلام وقتی دارم بلواستکس رو نصب میکنم با خطای dawngrade رو به رو میشم باید چیکار کنم

  • Sahar says:

    سلام ببخشید موقع نصب این پیام میاد ۶ eroro pf failed
    لطفا کمک کنید

  • سروش says:

    من بلو استکس نصب کرد روی ویندوز ۱۰داما بعد از اینکه چند دقیقه باهاش کار میکنم این یغامو میه بعدش خارج میشه blu staxs fronted has stop working لطفا کمک کنید چجوری این مشکلو حل کنم

  • زهـــرا says:

    سلام
    چطوری میشه برنامه های نصب شده در بلو استکس رو هیدن کرد؟؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

  • حداد says:

    سلام ممنون میشم در مورد نحوه تماس و ارسال پیامک از نرم افزار بلو استکس توضیح بدید.

  • سعید says:

    برای رفع مشکل باز نشدن برنامه ها و پیغام وان تایم
    راه حل بسیار ساده ای هست که اگه حداقل ۱۰ تا درخواست باشه میگم.
    اینم تلگرام
    z1zip

  • alireza says:

    سلام خسته نباشید
    چطوری می تونم زوم کردن صفحه با دابل کلیک چپ کردن موس رو غیر فعال کنم تو برنامه بلو استکس؟

  • مهدی says:

    سلام من نصبش کردم تا چند روزم استفاده کردم ولی ورود به سیستم میخاد ایمیل و رمز ایمیل رو درست وارد کردم ولی میگه به سرور متصل نشد دوباره امتهان کنید هر بار همین جوابو میده سرعت اینترنتمم بالاست چکار کنم

  • parsa says:

    چگونه می تونم انتی ویروس رو غیر فعال کنم؟
    لطفا کمکم کنید تا بتونم بلواستکس رو نصب کنم.

  • عرفان says:

    سلام خسته نباشید من نرم افزار بلو استکس رو که نصب کردم یکهو لپ تاپم همینجوری داره خاموش روشن میشه انگار نمیره داخل میشه بهم بگید که بلد استکس خودش مشکل داره یا از خودمون هست تا حالا همچین چیزی ندیدم وقتی نصبش کردم تو ویندوز ۱۰لپ تاپ من داره ریسیت میشه و اصلا کار نمیکنه دلیلشو بگید چرا اینطوری شده

  • ایدا says:

    سلام دوستان من ویندوز م رو تازیها عوض کردم و میخواستم بلواستکد ور نصب کنم ولی وقتی که داره نصب میشه یهو فینیش میاد روش یه چیزای می نویسه و یه آدرس میده که توش مینویسه:C:\users \ reza \ appdata\local\temp\MSI67can.LOG

  • ناصر says:

    سلام . ف یل تر شکن سایفون و هات اسپات روی بلواستکس اجرا نمیشه . مشکل از کجاست ؟

  • علیرضا says:

    سلام تلگرام در بلواستکس تمام صفحه نیست یعنی قسمت چپ متنای زیر عکسا خوانده نمی شود

  • ali says:

    سلام
    خسته نباشید
    من بازی هی دی رو نصب کردم رو این برنامه روی سیستمم ولی باز نمیکنه بازی رو ومدام این پیغام رو میده
    unfortunately.hay day has stopped.
    لطفا کمکم کنید خیلی ممنونم

  • پری says:

    سلام. من یه مدت هس از بلو استیکس فقط برای اینستاگرام استفاده میکنم امروزم که خاستم باز کنم همش این پیام میادclose the program…دیگه نمیتونم متصل شم کلا برنامه بلو استیکس باز نمیشه .اگه راه حلی هس لطفا بگین

  • امید says:

    سلام خدا قوت لطفا راهنمایی بفرمایید بلواستکس رو نصب کردم حذف کردم الان برای نصب برنامه ورژن پنج بلواستکس پیغام میده اخرین ورژن برنامه نصب گردیده در صورتی که هیچ برنامه نصب نشده و نصب برنامه رو اجرا نمیکنه

  • نسرین says:

    سلام نسخه جدید رو آموزش بدید

  • فاطمه says:

    سلام.لب تابم یه مشکلی پیدا کرده بود که مجبور شدم ریستش کنم.بعد برنامه بلو استیک رو نصب کردم.الآن که روی برنامه های اندرویدی میزنم که نصب بشن این میاد بالا: provisioning failure
    reported error code:0x80070057 .ممنون میشم اگه زود جوابمو بدید.مرسی

  • ناشناس says:

    سلام
    من الان بلو استیکم رو نصب کردم و وقتی بازش میکنم خطای ۴۰۳ میاد.اصن نمیذاره هیچ کاری کنم و اون صفحه‌ای که برای شما اومده هم نمیاد برام، فقط یه صفحه میاد که چارتا شکل روشه و پایینشون یه چیزایی نوشته و پایین صفحه هم نوشته سینگ این ویث گوگل که وقتی میزنم روش یه آدم آهنی درب داغون میاد جلوی صفحه و مینویسه ارور۴۰۳. میشه به ایمیلم راه حل رو بفرستید؟؟
    خخخ چه خوب توضیح دادم 🙂 🙂

    • javad says:

      سلام
      وقتی وارد برنامه میشم ی صفحه برام میاد چهار تا شکل کشیده پایینش تو ی کارد نوشته سیگن این ویس گوگل میزنم روش میزنه ارور ۴۰۳ و ی ادم اهنی خراب میاد.
      ممنون میشم اگه جوابم رو بدین

  • لیلا says:

    سلام موچکرم بابت توضیحات خوبتون
    من با مشکل One time setup رو برو شدم اما هر کار میکنم از بین نمی‌ره.
    اون دو تا برنامه هم Apps Sync و BS-Services هر چی می‌زنم غیر فعال نمی‌شن.
    BlueStacks Helper این هم باز نمی‌شه که نصبش کنم.
    برنامه X-plore File Manage هم که باید با بلو استیکس باز بشه و مال من هنوز با مشکل One time setup دست و پنجه نرم می‌کنه و نمی‌تونم بازش کنم.
    لطفا کمکم کنید.?

  • ahmad says:

    سلام بسیار ممنونم مشکل من گام اول بود برای ورود به حساب گوگل که با تغییر تنظیمات dns اوکی شد سربلند باشید نیاز به فنر شکن هم نداشتم

  • mahboobeh says:

    سلام . من اکانتم روی بلواستکس وارد شده و توی گوگل اکانت هم هست. اما باز هم ارور ۴۰۳ میده. و اینمکه برنامه دانلود کردم. اینستا و سایفون رو دانلود کردم. اما نمیدونم چرا نمیتونم وارد بشم به اینستا. خود ضفحه اینستا رو فقط میاره که زده بروزرسانی با نسخه اندروید ۴ ولی دیگ کاری نمیکنه . میزنم بروزرسانی رو . اما تغییری نمیکنه. سایفون رو برای مثال باز میکنه. اما در کل اینطوره. احتمالش هست که الان بخاطر اینکه اینتسا رو فیلتر کردن باشه؟ یا این برنامه مشکل داره؟ چیکارکنم؟ لطفا به ایملیم بفرتید در اسرع وقت. متشکر

    • ثریا داسیان says:

      سلام نه ربطی به فیلتر شدن نداره من خودم برنامه بلواستکس رو نصب کردم خیلی اذیت کرد تا ارور ۴۰۳ رو نشون نداد چند بار پشت سر هم ایمیلتون رو به برنامه معرفی کنید. از فیلتر شکن سایفون استفاده نکنید از super vpn استفاده کنید هم خیلی سریعه هم سبکه
      بعد سعی کنید اخرین ورژن بلواستکس و اینستاگرام رو نصب کنید

  • reza says:

    وقتی که می زنمش باز بشه مینویسه down loading game date هر وقت که میزنم باز بشه اینو می نویسه و باز نمیشه

  • علی says:

    با سلام
    نرم افزار برنامه ها را به صورت افقی نمایش می دهد و روتیت نمی شود.لطفا راهنمایی بفرمایید.

  • ...... says:

    سلام خسته نباشین من نرم افزار بلواستکس رو نصب کرده بودم چندسالی ازش استفاده میکنم تا اینکه برق رفت نرم افزارم باز بود رو بازی کلش حالاکلش باز نمیشه بقیه نرم افزارهایه بلو باز میشه فقط کلش باز نمیشه و لود پایین کنال هایه بلو استکس هم نمیاد بالا ویندوز عوض کردم کلش و دوباره نصب کردم بلو استکس و دوباره نصب کردم همه کار کردم ولی کلش باز نمیشه ولی بقیه برنامه ها باز میشه لطفا این مشکل واسم حل میکنین ممنون میشم

    • hossein says:

      سلام منم این مشکل رو دارم از وقتی بلو استکس ۳اومد ورژن قدیمی یعنی ۲پشتیبانی نمیشه ورژن ۳رو گرفتم بازی اجرا میشه ولی زیاد چنگی به دل نمیزنه ورژن قدیمی بهتر بود سرعتش

صفحات1 2 3 5