علت ها و راه حل رفع مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز 10 ، 8 ، 7 و..

علت ها و راه حل رفع مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

برای گیمرهای حرفه‌ای بدترین لحظه زمانی است که با ذوق و شوق بازی جدیدی را روی کامپیوتر نصب می‌کنند و متوجه می‌شوند بازی نصب یا اجرا نمی‌شود. اجرا نشدن بازی را می‌توان به هر چیزی ربط داد، از ضعف سخت افزار گرفته تا مشکلات نرم افزاری سیستم عامل. اجرا نشدن بازی در ویندوز دلایل متعددی دارد اما متداول ترین مشکلات به راحتی و بدون هزینه قابل حل هستند. در این مطلب موارد مختلفی که باعث اجرا نشدن بازی در ویندوز ۱۰ ، ۷ ، ۸.۱ و.. می‌شود را معرفی و چگونگی حل این مشکلات را هم توضیح می‌دهیم.

علت و روش های حل مشکل اجرا نشدن بازی در کامپیوتر

How to Solve PC Games installation and run Problems in Windows 10 ,8 and 7

اگر بازی شما نصب و اجرا می‌شود اما به شدت کند است یا به خوبی اجرا نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم ۶ اقدام موثر برای اجرای بهتر و سریع تر بازی ها در کامپیوتر و لپ تاپ را مطالعه کنید. نصب نشدن بازی در ویندوز و اجرا نشدن پس از نصب دو موضوع مختلف است که هرکدام دلایل به خصوصی دارد. در بدترین حالت نقص نسخه خریداری شده از بازی امکان پذیر است که پیشنهاد می‌شود نسخه‌های اصلی را از مراکز معتبر تهیه کنید. اما اگر از سالم بودن بازی اطمینان دارید در ادامه این مطلب انزل وب دلایل اجرا نشدن بازی در ویندوز با توجه به انواع  ارورهایی که امکان دارد با آن روبرو شوید آموزش می‌دهیم.

اجرا نشدن بازی در ویندوز به دلیل مشکلات سخت افزاری

دلیل اجرا نشدن بازی مشکل سخت افزار

فارغ از هر نوع سیستم عاملی که استفاده می‌کنید، امکان دارد سخت افزار رایانه شما به اندازه کافی قوی نباشد به عبارت دیگر شما حداقل سخت افزار مورد نیاز را ندارید. نمی‌توان از یک رایانه یا لپتاپ قدیمی انتظار داشت جدیدترین بازی‌های روز مثل Skyrim ، Call of Duty ، GTA ، FIFA و.. را اجرا کند. بهترین راه حل مشکل اجرا نشدن بازی به خاطر سخت افزار یا بهتر بگوییم پیشگیری از آن، آگاهی از مشخصات سخت افزاری مورد نیاز بازی است که روی بسته بندی بازی درج شده و یا با جستجو در اینترنت در دسترس است، حداقل سیستم مورد نیاز بازی را با مشخصات سخت افزاری سیستم خود مقایسه کنید اگر سیستم قدرت کافی را دارد بازی را خریداری و نصب کنید.

اما اگر خیلی مشتاق بازی هستید و حاضرید برای بازی کردن هزینه ارتقاء سخت افزار را هم قبول کنید سخت افزاری با مشخصات بالاتر از حداقل‌های موردنیاز تهیه کنید تا در چند سال آینده هم با مشکل نصب یا اجرا نشدن بازی روبرو نشوید.

اجرا نشدن بازی در ویندوز ۸ ، ۱۰ و ۷ به دلیل به روز نبودن راه انداز (درایور) کارت گرافیک

اجرا نشدن بازی به دلیل درایور کارت گرافیک

یک مشکل عمده در اجرا نشدن بازی‌ها به ویژه بازی‌های عرضه شده جدید، آپدیت نبودن سخت افزار به ویژه کارت گرافیک است. اکثر کارت گرافیک‌های موجود در بازار ساخت AMD یا nVidia هستند و با همان نرم افزار جانبی که در دیسک درایور اولیه هست و نصب کرده‌اید به آسانی قابل آپدیت هستند، یا اگر به دیسک درایور دسترسی ندارید با مراجعه به سایت سازنده کارت گرافیک آخرین نسخه درایور را دانلود و نصب کنید.

دلیل اجرا نشدن بازی و انواع ارور‌های وابسته به سیستم عامل

نصب نسدن بازی در ویندوز 10

در بعضی موارد دلیل اجرا نشدن بازی در ویندوز xp و vista ، خود سیستم عامل است، برای حل این مشکل باید ویندوز را عوض کنید و نسخه جدیدتر ۷ یا ۱۰ نصب کنید. البته اجرا نشدن بازی در این موارد با ارور DirectX همراه خواهد بود. روی ویندوزهای xp و vista دایرکت ایکس نسخه ۱۱ نصب نمی‌شود پس اول باید ویندوز خود را به ۷ یا ۱۰ ارتقاء‌ دهید.

آموزش حل مشکل اجرا نشدن بازی به دلیل آنتی ویروس یا دیگر نرم افزارهای امنیتی

در بعضی موارد که البته به ندرت اتفاق می‌افتد دلیل اصلی اجرا یا نصب نشدن بازی در کامپیوتر، جلوگیری نرم افزارهای ضد ویروس و محافظتی نصب شده از اجرا یا نصب بازی است. این موارد معمولاً نرم افزار آنتی ویروس هشداری قبل از نصب یا اجرا اعلام می‌کند و امکان دارد ارور خاصی هم اعلام نشود. بهترین راه حل این مشکل قرار دادن مسیر نصب بازی در لیست سفید آنتی ویروس یا غیر فعال کردن در هنگام بازی است.

دلیل اجرا نشدن بازی توسط Steam در ویندوز ۱۰

ارور بازی در استیم

خوشبختانه مایکروسافت ویندوز ۱۰ را برای اجرا بازی نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود بخشیده و کاربران با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند. اگر از Steam برای بازی استفاده می‌کنید، مواردی مثل آپدیت نبودن کارت گرافیک و دایرکت ایکس امکان پذیر است مانع اجرای بازی شود. اما در نوع دیگر از ارور اجرا نشدن بازی در Steam  که مربوط به ‍ر شدن کش بازی است پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را طی کنید.

۱- استیم را اجرا کنید و به Library بروید.

۲- در پنل سمت چپ روی بازی راست کلیک کنید و Properties آن را باز کنید.

۳- در تب Local Files ، روی Verify integrity of game cache کلیک کنید و اتمام آن صبر کنید.

همچنین اگر بعد از انجام اینکار با پیغام این برنامه نمیتواند بازشود مواجه شدید پست ۱۳ روش رفع مشکل باز نشدن برنامه ها و رفع ارور This app can’t open ویندوز ۱۰ مطالعه کنید.

حل مشکل اجرا نشدن بازی با ارور ۰xc00007b و Msvcr110.dll is missing در ویندوز

در بعضی موارد اجرا نشدن بازی در ویندوز با انواع ارورها در هنگام نصب یا اجرا همراه است. در بیشتر این پیغام‌های خطا ویندوز اعلام می‌کند برای اجرای بازی نیاز به یک یا چند فایل وجود دارد. اگر با ارورهایی مشابه Msvcp100.dll is missing from your computer روبرو شدید با کمی صبر و حوصله این مشکل قابل حل است.

حل مشکل پیغام Msvcr110.dll is missing و Msvcp100.dll ویندوز را قبلاً در سایت انزل وب آموزش داده‌ایم. و همینطور در مورد ارورهای مشابه unable to start correctly (0xc00007b) error in windows هم ۱۰ روش حل مشکل نمایش ارور ۰xc00007b در ویندوز معرفی کرده‌ایم. مشکلات مربوط به این دو خطا قابل حل هستند فقط باید مراحل گفته شده را به دقت انجام دهید.

تجربه و نظر شما ؟

شما با چه مشکلاتی درنصب و اجرا نشدن بازی در ویندوز و کامپیوتر مواجه شده‌اید و چگونه آن را حل کرده‌اید؟ تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

5 روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience
۵ روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience

نظرات

  • abolfazl says:

    سلام
    من چنتا بازی نصب کردن بعد از نصب هرچی رو ایکون بازی کلیک میکنی هیچ اتفاقی نمیفته

    • ghasem_gamer says:

      من هم همین مشکلو دارم داداش !
      هستی این کنه باهم دنبال حل مشکلمون بگردیم
      ؟؟؟؟؟

  • امیر says:

    سلام دوستان من بازی gta سناندریاس رو گرفتم نصب هم میشه ولی وقتی میزنم روش نمی ره تو بازی و هیچ اروری هم نمیده انگار میزنی روی صفحه خالی.
    مطالب بالا رو خوندم قبلا همین بازی رو روی همین کامپیوتری که دارم داشتم پاک شد الآن هم نمیربزه مشخصاتشم مثل وکامپیترمه ویروس کشم که دارم چرا بازی نمیاد بالا؟؟؟

    • ghasem_gamer says:

      وای توهم که مشکل منو داری
      بیا باهم بگردیم راه حلش رو پیداکنیم

    • Mahdis says:

      این مشکل ممکنه گاهی پیش بیاد که بازی از قبل اجرا شده ولی کامل بسته نشده. در task maneger ویندوز ، بازی رو پیدا کن و روش کلیک کن بعدش گزینه end task‌ رو بزن تا بازی کامل بسته بشه. بعد دوباره امتحان کن احتمالا بازی بالا میاد.

  • محمدرضا says:

    من چند روز پیش ویندوزم هفت بود یه ویندوز هفت دیگه نصب کردم هردوشون هم ۳۲ بیت ولی الان همون بازیای قدیمی رو نصب میکنم نصب میشن ولی وارد بازی میشم میپره بیرون باید چیکار کنم

  • سلیمان نظری says:

    هیچی نفهمیدم

    • سینا says:

      سلام تورو خدا کمکم کنید تا ویندوز کامپیوتر رو عوض کردم ولی بازی ها بالا نمیان یکی راهنماییم کنه ممنون میشم

  • علی اصغر خانی says:

    سلام بعد از نصب بازی هنگام اجرای بازی sniper پیغام زیر را میدهد مشکل چیست؟ playerprofailes cgamecontext…start game:user hlm has no active profaile!

  • masih says:

    آقا من بازی اساسین بلک فلگ رو نصب کردم تمام مراحلشم انجام دادم سیستم عاملمم طوریه که pes2018را میاره بالا چرا میزنم بره تو بازی نمیره بدون هیچ اروری؟؟؟؟؟؟

    • alireza says:

      داداش فهمیدی به منم بگو منم دقیقا مشکل تورو دارم.

      • محدرضا1 says:

        سلام آقا من هم مشکل شما رو دارم منتها واسه اسسین ۱ از ۶ سایت مختلف هم دان کردم مراحل نصب و دان هم صحیح رفتم اما وقتی میزنم رو آیکون بازی انگار که نه انگار خیلی ناراحت کننده ست

    • ghasem_gamer says:

      من هم همین مشکل رو روی بازی اساسینز کرید اوریجنس دارم
      یه پایه میخوام باهم بگردیم راه حل رو پیدا کنیم من که دست برنمیدارم

  • Ehsan says:

    سلام من بازی جنگ های صلیبی رو دانلود و نصب کردم و تمام مراحل نصب رو هم انجام دادم وقتی هم که باز میکنم باز میشه حتی اون فیلم اولش هم میاد ولی بعد گیر میکنه و باز نمیکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • مهدی رئیسی says:

      سلام من وقتی می خوام یه بازی نصب کنم نصب بازی تا حدود ۲۰ درصد بعد دیگه ادامه نمیدهم و نصب بازی لغو میشه
      کسی می‌تونه کمک کنه

  • احمدرضا says:

    برا من بازی نصب میشه موقعی که رو آیکون بازی میزنم که بیاره تو بازی میزنه ارور نقطه بازی یافت نشد

  • Matin says:

    سلام.من لب تاب core 7 دارم و قبلا بازی pes2018 به راحتی باز میکرد ولی چند هفته است که بازی اجرا میکندولی در وسط بازی کند میشود یا گیر میکند.به نظرتون مشکل چیه که قبلا باز میکرده ولی الان گیر میکنه؟؟؟

  • عرفان says:

    سلام وقتتون بخیر مرسی از سایت خوبتون من ویندوزم بروزه گرافیک ۸ و رم ۸هست بازی اسیسن کرید بلک فلگ رو نصب کردم ولی هرچی کلیک میکنم رو بازی نمیره از کلیک راست و فولدر خود بازیم رفتم هیچی نشد
    بازی world war Z هم نصب کردم با فولدر باز میشه و باز با کلیک چپ میره تو صفحه سیاه و میندازه بیرون
    بازی سنگینی گثل رزیدنت اویل ۷ رو راحت میاره بالا ولی اینارو ک تازه گرفتم نصب کردم اینطوریه مشکل کجاس

  • پوریا says:

    می بخشید میشه کمکم کنید من بازی کالاف دیوتی گوست رو خریدم اجرا نمیشه. اولش یه رنگ سبز میاد بعد میگه تو سیستم شما نمیارد من ۳۵۰۰۰تومان پول دادم یه راه حلی پیدا کنید. لطفاً.

  • ادریس says:

    با سلام
    دوست عزیز من موقع نصب بازی call of duty modern war far رو ویندوز ۱۰ با ارور dev 6071 مواجه میشم در توضیح ارور میگه که directx به روز نیست در صورتی که ویندوز من به روز هست ولی بازی اجرا نمیشه خواهشاً راهنماییم کنید

  • Sina says:

    سلام.خسته نباشید
    من روی ویندوز ۱۰ بازی میکنم.بازی بلک اسکواد رو از استیم دانلود کردم.بازی رو که اجرا میکننم داخل میره اما صفحه سفیده.یک باردکمه ویندوز رو زدم اومد رو دسکتاپ بعد دوباره داخل باز رفتم نام سازنده بازی رو اور منظورم اون صفحه ی اول بازی هاست که سازنه رو معرفی میکنه.اما بعد از اون صفحه سیاه میشه و هیچ کار نمیتونم بکنم.
    اگه راه حل رو میدونید لطفا کمکم کنید
    ممنون

  • Salman says:

    سلام من بازی هیتمن رو روی کامپوترم نصب کردم یه مدتی میاد بدون تیک و باگ اجرا می شه ولی پس از مدتی دیگه اجرا نمی شه یعنی وقتی می زنم روی بازی گردونه ی آبی می چرخه ولی هیچ اتفاقی نمیوفته و بازی اجرا نمی شه دلیلش چیه که اینطوری می شه خوشحال می شم جواب بدین با تشکر

  • علی says:

    سلام .ویندوز من سون هستش بازی نصب میشه ولی روی آیکون بازی کلیک میکنم خطا میزنه . علتش چیه

  • KING night says:

    واسه من این ارور رو میده دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدین
    your computer does not meet the minimus system requirementes to run this software as a result. you my expierence errors during operation .your video card does not meet the required specifications.

  • مهدی says:

    من بازی یوروتراک۲ رونصب کردم اما اجرا نمیشه

  • king666jzr says:

    من هر بازی رو نصب میکنم ارور directx میده را حلش چیه

  • میلاد says:

    من سیستمم هیچ نسخه ی بازی کانتر رو جواب نمیده مشکل از ویندوز هستش یانه؟لطفا جواب بدید

  • علی says:

    من بازی رااز منبع معتبر دانلود کردم وطبق اون منبع نصبش کردم. وقتی که روی آیکون بازی میزنم پایین صفحه تصویرشو میاره ولی بعدش یک صفحه کلوز پیجو چک آنلاین میاد وبازی اجرا نمیشه اسم بازی همPlague Inc Evolved هستش ومشکل از فایل بازی نبود حتی بازی هم کرک داشت باراهنمایی سایت نصبش کردم وکرک کردم

  • یونس says:

    سلام خسته نباشید
    من بازی جنگ های صلیبی ۴ را دانلود کردم پس از نصب تمام کارهایی که توسط سایت اون بازی گفتته شده بود را انجام دادم ولی وقتی بازی را اجرا میکنم بعد از لودینگ از بازی میپره بیرون مشکل از فایل بازی نیست فایل.درست دانلود شده نمیدونم مشکل چی هست میشه کمک کنید

  • علیرضا says:

    من بازی را نصب کردم به صورت کامل ودرست.واز جای معتبری دانلود کردم. ولی وقتی روی ایکون بازی کلیک میکنم هیچ اتفاقی نمی افتد. حتی run as administratorهم میزنم باز اتفاقی نمی افتد. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • ابوالفضل says:

    سلام
    من بازی رو نصب کردم و نصب شد ولی وقتی رو ایکون کلیک میکنم بازی بالا نمیاره
    حتی روی گزینه run as administrator همم میزنم نتیجی ای نمی گیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Nima says:

    سلام
    آقا من بازی متال گیر ۵ رو قبلا نصب کردم تقریبا آخرای مراحلش بودم که یهو یروز که اومدم بازی کنم بازی خود بخود میرفت رو حالت آنلاین چند بار آنیستال کردم دوباره نصب کردم ولی بازم همون مشکل رو دارم چه کنم،؟

  • امین الله جعفری says:

    A problem caused the program to stop working correctly Windows will close the program and notify you if a solution is available.
    مشکل من اینه

  • عباس says:

    سلام.من بازی رو نصب میکنم ولی وقتی روش کلیک میکنم هیچ اتفاقی نمیافته.درایور کارت گرافیکمم اپدیته

  • mohammadamin says:

    سلام من بعضب بازی هارو نصب میکنم و اجرا میکنم ولی زمان اجرا صفحه کاملا سفید هستش صدای بازی میاد ولی صفحه سفیده ویندوزم ۱۰ هستش . لطفا راهنماییم کنین ممنون

  • سامی says:

    بازی مکس پین یک و دو با این گرافیک و… پایینش رو سیستمم نصب میشه ولی اجرا نمیشه علتش چیه؟

  • ALI says:

    من برام دایرکت ایکی نصب نمیشه

  • homayoun says:

    سلام ، من جی تی ای سن آندرس رو روی لپ تاپ با ویندوز ۱۰ نصب کردم. سخت افزار لپ تاپ جدید و قوی هست ، آیا کلا بازی های قدیمی رو بالا نمیاره؟

صفحات 1 3 4 5 6 7