علت ها و راه حل رفع مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز 10 ، 8 ، 7 و..

علت ها و راه حل رفع مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

برای گیمرهای حرفه‌ای بدترین لحظه زمانی است که با ذوق و شوق بازی جدیدی را روی کامپیوتر نصب می‌کنند و متوجه می‌شوند بازی نصب یا اجرا نمی‌شود. اجرا نشدن بازی را می‌توان به هر چیزی ربط داد، از ضعف سخت افزار گرفته تا مشکلات نرم افزاری سیستم عامل. اجرا نشدن بازی در ویندوز دلایل متعددی دارد اما متداول ترین مشکلات به راحتی و بدون هزینه قابل حل هستند. در این مطلب موارد مختلفی که باعث اجرا نشدن بازی در ویندوز ۱۰ ، ۷ ، ۸.۱ و.. می‌شود را معرفی و چگونگی حل این مشکلات را هم توضیح می‌دهیم.

علت و روش های حل مشکل اجرا نشدن بازی در کامپیوتر

How to Solve PC Games installation and run Problems in Windows 10 ,8 and 7

اگر بازی شما نصب و اجرا می‌شود اما به شدت کند است یا به خوبی اجرا نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم ۶ اقدام موثر برای اجرای بهتر و سریع تر بازی ها در کامپیوتر و لپ تاپ را مطالعه کنید. نصب نشدن بازی در ویندوز و اجرا نشدن پس از نصب دو موضوع مختلف است که هرکدام دلایل به خصوصی دارد. در بدترین حالت نقص نسخه خریداری شده از بازی امکان پذیر است که پیشنهاد می‌شود نسخه‌های اصلی را از مراکز معتبر تهیه کنید. اما اگر از سالم بودن بازی اطمینان دارید در ادامه این مطلب انزل وب دلایل اجرا نشدن بازی در ویندوز با توجه به انواع  ارورهایی که امکان دارد با آن روبرو شوید آموزش می‌دهیم.

اجرا نشدن بازی در ویندوز به دلیل مشکلات سخت افزاری

دلیل اجرا نشدن بازی مشکل سخت افزار

فارغ از هر نوع سیستم عاملی که استفاده می‌کنید، امکان دارد سخت افزار رایانه شما به اندازه کافی قوی نباشد به عبارت دیگر شما حداقل سخت افزار مورد نیاز را ندارید. نمی‌توان از یک رایانه یا لپتاپ قدیمی انتظار داشت جدیدترین بازی‌های روز مثل Skyrim ، Call of Duty ، GTA ، FIFA و.. را اجرا کند. بهترین راه حل مشکل اجرا نشدن بازی به خاطر سخت افزار یا بهتر بگوییم پیشگیری از آن، آگاهی از مشخصات سخت افزاری مورد نیاز بازی است که روی بسته بندی بازی درج شده و یا با جستجو در اینترنت در دسترس است، حداقل سیستم مورد نیاز بازی را با مشخصات سخت افزاری سیستم خود مقایسه کنید اگر سیستم قدرت کافی را دارد بازی را خریداری و نصب کنید.

اما اگر خیلی مشتاق بازی هستید و حاضرید برای بازی کردن هزینه ارتقاء سخت افزار را هم قبول کنید سخت افزاری با مشخصات بالاتر از حداقل‌های موردنیاز تهیه کنید تا در چند سال آینده هم با مشکل نصب یا اجرا نشدن بازی روبرو نشوید.

اجرا نشدن بازی در ویندوز ۸ ، ۱۰ و ۷ به دلیل به روز نبودن راه انداز (درایور) کارت گرافیک

اجرا نشدن بازی به دلیل درایور کارت گرافیک

یک مشکل عمده در اجرا نشدن بازی‌ها به ویژه بازی‌های عرضه شده جدید، آپدیت نبودن سخت افزار به ویژه کارت گرافیک است. اکثر کارت گرافیک‌های موجود در بازار ساخت AMD یا nVidia هستند و با همان نرم افزار جانبی که در دیسک درایور اولیه هست و نصب کرده‌اید به آسانی قابل آپدیت هستند، یا اگر به دیسک درایور دسترسی ندارید با مراجعه به سایت سازنده کارت گرافیک آخرین نسخه درایور را دانلود و نصب کنید.

دلیل اجرا نشدن بازی و انواع ارور‌های وابسته به سیستم عامل

نصب نسدن بازی در ویندوز 10

در بعضی موارد دلیل اجرا نشدن بازی در ویندوز xp و vista ، خود سیستم عامل است، برای حل این مشکل باید ویندوز را عوض کنید و نسخه جدیدتر ۷ یا ۱۰ نصب کنید. البته اجرا نشدن بازی در این موارد با ارور DirectX همراه خواهد بود. روی ویندوزهای xp و vista دایرکت ایکس نسخه ۱۱ نصب نمی‌شود پس اول باید ویندوز خود را به ۷ یا ۱۰ ارتقاء‌ دهید.

آموزش حل مشکل اجرا نشدن بازی به دلیل آنتی ویروس یا دیگر نرم افزارهای امنیتی

در بعضی موارد که البته به ندرت اتفاق می‌افتد دلیل اصلی اجرا یا نصب نشدن بازی در کامپیوتر، جلوگیری نرم افزارهای ضد ویروس و محافظتی نصب شده از اجرا یا نصب بازی است. این موارد معمولاً نرم افزار آنتی ویروس هشداری قبل از نصب یا اجرا اعلام می‌کند و امکان دارد ارور خاصی هم اعلام نشود. بهترین راه حل این مشکل قرار دادن مسیر نصب بازی در لیست سفید آنتی ویروس یا غیر فعال کردن در هنگام بازی است.

دلیل اجرا نشدن بازی توسط Steam در ویندوز ۱۰

ارور بازی در استیم

خوشبختانه مایکروسافت ویندوز ۱۰ را برای اجرا بازی نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود بخشیده و کاربران با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند. اگر از Steam برای بازی استفاده می‌کنید، مواردی مثل آپدیت نبودن کارت گرافیک و دایرکت ایکس امکان پذیر است مانع اجرای بازی شود. اما در نوع دیگر از ارور اجرا نشدن بازی در Steam  که مربوط به ‍ر شدن کش بازی است پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را طی کنید.

۱- استیم را اجرا کنید و به Library بروید.

۲- در پنل سمت چپ روی بازی راست کلیک کنید و Properties آن را باز کنید.

۳- در تب Local Files ، روی Verify integrity of game cache کلیک کنید و اتمام آن صبر کنید.

همچنین اگر بعد از انجام اینکار با پیغام این برنامه نمیتواند بازشود مواجه شدید پست ۱۳ روش رفع مشکل باز نشدن برنامه ها و رفع ارور This app can’t open ویندوز ۱۰ مطالعه کنید.

حل مشکل اجرا نشدن بازی با ارور ۰xc00007b و Msvcr110.dll is missing در ویندوز

در بعضی موارد اجرا نشدن بازی در ویندوز با انواع ارورها در هنگام نصب یا اجرا همراه است. در بیشتر این پیغام‌های خطا ویندوز اعلام می‌کند برای اجرای بازی نیاز به یک یا چند فایل وجود دارد. اگر با ارورهایی مشابه Msvcp100.dll is missing from your computer روبرو شدید با کمی صبر و حوصله این مشکل قابل حل است.

حل مشکل پیغام Msvcr110.dll is missing و Msvcp100.dll ویندوز را قبلاً در سایت انزل وب آموزش داده‌ایم. و همینطور در مورد ارورهای مشابه unable to start correctly (0xc00007b) error in windows هم ۱۰ روش حل مشکل نمایش ارور ۰xc00007b در ویندوز معرفی کرده‌ایم. مشکلات مربوط به این دو خطا قابل حل هستند فقط باید مراحل گفته شده را به دقت انجام دهید.

تجربه و نظر شما ؟

شما با چه مشکلاتی درنصب و اجرا نشدن بازی در ویندوز و کامپیوتر مواجه شده‌اید و چگونه آن را حل کرده‌اید؟ تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

5 روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience
۵ روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience

نظرات

  • امیر مهدی says:

    من بازی جی تی ای وی رو ریختم و ۲ روز بازی کردم روز سوم که ۱ساعت بازی کردم زمین درو دیوار و هرجارو که بگم لود نمی‌کرد و همه چی مثل روح بود و خیلی هم لگ داشتم سیستم هم قوی اگه میشه راهنمایی کنید
    ممکنه برای گرم شدن سی پی یو هم باشه چون فنش بادی و خیلی قوی نیست

  • Reza says:

    سلام خسته نباشید .
    من بازیو نصب کردم چند روز بازی کردم .بعد از چند روز هرچی بازیو اجرا میکنم بالا نمیاد صفحه سیاه میاد و میره

  • مهدی says:

    با سلام خدمت مدیر سایت…عزیز من هرچقد روی لپ تاپ برادرم بازی نصب میکنم اجرا نمیشه…یعنی فرایند نصب کاملا درست انجام میشه من نا وارد نیستم به سیستم منتهی هیچ بازی یا برنامه ای بعد کلیک روی آیکون بالا نمیاد و لانچ نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Poya says:

    سلام من از دوستم گیم گرفتم از فلش. فایل است
    من هرچه قدر باز میکنم باز نمیشه. دایره کنار فلش میچرخه ولی باز نمیشه. . فایل باز میشه ولی روی آیکون بازی میزنم بازنمیشه
    گیم هم با رم و ویندوز سازگاره

  • امین says:

    چرا pes16روی لب تاب ویندوز ده انجام نمیشه steamمیده

    • سامان says:

      سلام دوست عزیز اول مطمئن شوید که مشخصات سیستم شما دارای RAM اجرایی کافی و CPU مناسب و گرافیک مناسب باشه بعد درایور ها بروز باشن و برنامه های پیش نیاز مایکروسافت رو نصب کرده باشین مثلاً نت فرامیورک همون استیم دایرکت ایکس درایو نصب بازی رو هم توسط انتی ویروس معتمد سازی کنید

  • نیما says:

    سلام من میخواستم بازی nfs most wanted2 رو روی سیستمم اجرا کنم ویندوزمم ۱۱ هستش
    ولی بازی باز نمیشه و روی صفحه ارور میده
    you`ll need a new app to open this origin link
    میشه خواهشن راهنمایی کنید من چه چیزی باید نصب کنم روی سیستمم

  • محمد امین حیدری says:

    سلام من بازی capitan tsubasa rise of new champions رو نصب کردم ولی متاسفانه ارور میده میشه بگین ارورهایی که ممکنه برای بازکردن بازی با اون مواجه بشیم چی میتونه باشه و راحه حل رفع ارورها چیه؟

  • NIMA says:

    سلام من ویندوز ۷- ۲۰۱۹ نصب کردم ولی هر بازی ک نصب میکنم اجرا نمیشه

  • mohammad says:

    من با اینکه سیستم خوبی دارم ولی وقتی بازی قلعه۲ و قلعه لجند توی سیستم اجرا می کنم بازی لگ داره دلیلش چیه ممنون میشم بهم بگید

  • امیر عباس says:

    سلام و ممنون از سایت خوبتون من بازی فارکرای ۳ رو دانلود کردم ولی وقتی میخوام بازی کنم یه صفحه باز میشه که اسم بازی روش نوشته شده بعد چند لحظه هم میره باید چیکار کنم سیستمم اینه رم ۴ گرافیک ۱ سی پی یو ۳ ویندوز ۱۰

  • Amir says:

    من هنگام اجرا بازی جنگ صلیبی ۳ صفحه سیاه میشه بعد این ارور میگه press G keys to start
    و بعد select to take a screenshotاین ارور میگه لطفا بگید مشکلش چیه

  • دوست ندارم بگم says:

    سلام من بازی فورتزا هورایزن رو نصب کردم اما بالا نمیاد
    سیستمم هم مطمئنم جوابگو هست
    وارد بازی میشم و یه فیلم شروع میشه
    بعد تقریبا ۳۰ ثانیه میگه اینتر بزن
    منم میزنم و از بازی میپره بیرون
    مشخصات سیستم ام این هست:
    سی پی یو: i5 9400f
    رم: ۸gb 2666mhz
    گرافیک: GeForce GTX 1650 4gb gaming
    کارت گرافیک و اینا آپدیت آخرش هست
    زمان نصب بازی هم همه سیستم های امنیتی غیرفعال بود

    • Sina says:

      اگر نسخه ی steam نصب نکردی ویندوزت حتما باید آخرین نسخه باشه و حتما حتما direct X12 نصب کنی. ترجیحا هم روی ssd نصبش کن.

  • محمد says:

    سلام
    من خیلی pes بازی میکنم خیلی
    امروز اومدم بازی کنم دیدم prd نمیاد می نویسه
    بازی درحال اجرا است ولی در واقع درحال اجرانیست

  • پرهام says:

    من هر بازی رو از اینترنت دانلود میکنم وقتی روش دابل کلیک میکنم که باز بشخ یا صفحه سیاه میشه و بدونه هیچ اروری بسته میشه یا اصن اتفاقی نمیفته من چیکار کنم؟؟

    • علی says:

      من یک لپتاپ رندرینگ دارم میخواستم روش کانتر استریک نصب کنم وقتی نصب میکنم .
      میگه یکی از کلید ها رو برای استارت بزنید میزنم هیچی نمیاره اگه میدونید بگید رم هم ۸ هست

    • محمد says:

      سلام من یه بازی نصب کردم ولی هرچی میزنم تااجرا بشه اجرا نمیشه اروری هم نمیده

      سخت افزارمم خیلی بیشتر از چیزیه که توی اجرای ایده عال نوشته شده لطفا کمک کنید

    • M says:

      من ویندوز ۸ دارم ی زمانی مادر بوردم سوخت و یکی جایگزین کردم
      از اون ب بعد بازی جی تی ای sa و iv کانتر و خیلی از بازی ها یا ارور میدن و یا ارور اینو میده ک بازی در حال اجراست ولی در حال اجرا نیست.
      چی کار کنم؟

  • قفغعهخح says:

    من بازی توتال وار اتیلارو نصب کردم نسخه فیتگرل نه ارور داد موقع نصب ولی اجرا نمیشه لانچرشم میگه failed to initialise steam.are you using steam?

  • حمید عطار says:

    من بازی مافیای ۲ را بدون هیچ اروری نصب کردم و بازی هم بدون هیچ مشکلی اجرا هم شد ولی فردا روی آیکون بازی کلیک میکنم هیچ تاثیری ندارد و هیچی نمی آید لطفا این مشکل را جواب بدهید آنتی ویروس ندارم ویندوز من هست ۷ ۶۴ بیت

  • آراز says:

    من بازی جنگ های صلیبی ۲ رو نصب کردم مشکل آپدیت استیم مید من یه بار استیم نصب کردم بعد حذف کردم الان باید چیکار کنم

  • aa says:

    سلام من یه چند وقته که هر بازی رو که میخوام نصب کنم اجرا نمیشه با run as admministrator هم امتحان کردم نشد حتی از محل نصب بازی هم اقدام کردم شد لطفا کمکم کنید (لطفا جوابمو تو ایمیل بدین)

  • NFKD says:

    من بازی رونصب کردم ولی موقع که میخوام بزنم روبازی اصلابدون هیچ پیغامی اجرایابازنمیکنه البته بایدبگم بازی روازمغازه روی هاردم ریخته روی کامپیوتراجراکردم بازی میکنم ولی به من کفت بایدیه برنامه روتوقسمت نصب بازی نصب کنم تابازی نصب بشه اینکارکردم بازی درحال اجراشدالان این بازی روی لپ تاپ نصب کردم بازی نصب شدولی اجرانمیشه فراموش کردم بایدچیکارکنم گفتم شایدبدونیدبایدچیکارکنم

  • امیر says:

    من gtaرا روی کامپیوتر نصب میکنم ولی در اخر اتمام نصب پاک میشود اگه مشکلا می دانی لطفا بگویید ممنون

  • Mahdi22 says:

    سلام من تو چند بازی با این ارور مواجه میشم . میخوام بدونم مشکل از چیه؟؟؟
    https://uupload.ir/files/vqb6_image_…-۱۲_۱۹۲۹۵۲.png
    دو بازی cuphad به این مشکل بر خوردم .بازی رو دوباره هم نصب کردم اما بازم درست نشد.

  • reza says:

    سلام.موقع نصب بازی pes ارور dll میده.مشکلش از چیه

  • arshiya says:

    سلام من بازی gta sa رو قبلا بازی میکردم اما بعد از ریختن مد دیگر کار نکرد بازی را حذف و دوباره نصب کردم اما بدون اروری با کلیک بر روی ایکون اجرا می شود
    قبلا کار می کرد

  • کوروش says:

    سلام من ویندوز ده ۶۴ بیت رم ۴ گرافیک یک.اما بازی اساسین کرید روگو رو بالا نمیاد واردش نمیشه

  • علی says:

    سلام من پی اس ۱۸رو دارم میره تو بازی هنگ هم نمیکنه ارور هم نمیده ولی وقتی میخوام مسابقه بدم میرم تو قسمتی که عکس تیم ها هست با ترکیب و ورزشگاه اونجا میرم میزنم شروع بازی اون نوشته ها که میاد داخل بازی نمیره همونجا میمونه حتی ۱ساعت گذشت ولی بازم همون نوشته بود ولی نوشته هاش عوض میشدن

  • پارسا says:

    سلام
    من یک بازی جدید نصب کردم به اسم هیتمن ۲ و کامل نصب شد ولی وقتی میخواهم اجرایش کنم اجرا نمی شود.دلیلش چیست؟

    • محمد مهدی حسینی says:

      من یک بازی pes 2013 رو چند بار برای کامپیوتر خودم نصب کردم اما این دفعه آخر میخوام اجراش کنم هی ارور میده چیکار باید کنم

  • رضی says:

    بازی رو نصب کردم ولی هرچی روی ایکون بازی میزدم تا باز شه،باز نمیشه البته هیچ اروری هم نمیده

  • اریا says:

    اهل شیرازم و من تا حالا چیزی مثل این نه شنیدم و نه دیدم و اولین باره که اینطور چیزی میشنوم اما به نظر من یا مشکل اینه که ویندوزت درست نصب نشده یا اینکه مشکل از سی دی هست اخه میدونی چرا چون که بعضی سی دی ها تو کشورمون قلابی هستن و شاید هم تو سیدیت قلابی باشه فک کنم باید بری یکی اصیل از جایی معتبر تهیه کنی

  • محسن says:

    سلام من کیسم رم چاره و گرافیک دو که شده۳۹۰۰ مگ
    ولی حتی کانتر هم لگ داره رو کیسم چکار کنم درایور هم نصب کردمه

  • امیر علی says:

    شلام من بازی فیفا۱۹ خریدم نصب نشد دادم فروشنده نصب کرد گفت درایوش خرابه گیر داره گیرشم زیاده.بردم گارانتی گفتن سالمه فیفا۱۹ رو نمیکشه برو ۱۷ بزن منم ۱۷گرفتم.نصب که میشه یه دونه چیز میاره فیفا نیست فقط نوشته فیفا۱۷ میزنی یه چیزی میاره میگه پاک می کنی یانه. موندم لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

    • 8787 says:

      سلام ویندوز لب تاب من ۱۰ هستش
      یه بازی روی لب تاب نصب کردم ک خیلی خوب اجرا میشد اما بعد از اینکه لب تابمو به اینترنت وصل کردم دیگه بازی نیومد
      لطفا کمک کنین

صفحات 1 4 5 6 7
×