بهترین روش های رفع مشکل دانلود نکردن فایل و برنامه در گوشی اندروید

بهترین روش های رفع مشکل دانلود نکردن فایل و برنامه در گوشی اندروید

بدیهی است که امروزه دانلود فایل‎های گوناگون با استفاده از گوشی های اندرویدی به امری رایج مبدل گشته است، لذا دستگاه‌های مختلف وابسته به بستر اینترنتی مورد استفاده کاربر، نسخه اندروید، برند دستگاه، مرورگر یا دانلود منیجر مورد استفاده و… ممکن است کاربران را با مشکلاتی مواجه سازند. امروز در انزل وب، شما را با دلایل بروز مشکلات دانلود در گوشی ها و تبلت های اندرویدی آشنا می‎کنیم و راهکارهایی برای رفع مشکلات دانلود نشدن فایل در گوشی اندورید خدمت کاربران ارجمند ارائه خواهیم کرد.

آموزش رفع مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی اندروید

How To Fix File Download Problems In Android Devices

ریشه یابی مشکلات دانلود فایل در سیستم عامل اندروید مبحثی بسیار وسیع و اصطلاحا کلیشه‌ای است؛ لذا نباید انتظار داشت که با مطالعه یک مطلب، بتوان صفر تا صد مشکلات دانلود را حل کرد. در اصل ممارست، پشتکار و خلاقیت خود کاربر مهم‌ترین عامل برای موفقیت در عیب‌یابی و چاره‎اندیشی است. به همین جهت در این مطلب سعی می‌کنیم: محتمل‌ترین و رایج‌ترین حالت های بروز مشکل دانلود نکردن گوشی اندروید را توضیح داده و راهکار هایی برای حل آن ارائه کنیم. به یاد داشته باشید که به مطالعه یک مطلب در سطح وب اکتفا نکرده، به سرعت سراغ راه حل نهایی (ریست‌فکتوری و مانند این موارد) نرفته و به سادگی تسلیم معضل پیش آمده نشوید!

راه حل های ابتدایی و جامع برای حل مشکل دانلود اندروید

۱) دستگاه خود را ریستارت کنید: خاموش رو روشن کردن گجت اندروید سبب می‎شود که اکثر سرویس ها و پروسه های اصلی یکبار از سرگیری شوند تا مشکلات احتمالی در هر سرویس برطرف گردند

۲) گوشی یا تبلت خود را سافت‌-ریست کنید: نترسید! سافت ریست (Soft-Reset) با هارد ریست (Hard-Reset) یا همان ریست فکتوری مشهور، زمین تا آسمان فرق دارد! ریست نرم برای دستگاه‌هایی با باتری غیر قابل تعویض کاربرد دارد که یک مرتبه از ریستارت عادی بالاتر است. اگر دستگاه شما قابلیت خارج کردن باتری از پشت دیوایس را دارد، می‌توانید یکبار این کار را انجام دهید. اما زمانی که باتری گوشی قابلیت خارج کردن نداشته باشد Soft Reset به کارمان می‌آید. با انجام این کار هیچ اطلاعاتی از دستگاه پاک نمی‌شود و تفاوت زیادی با خاموش‌ و‌ روشن کردن دستگاه ندارد.

نحوه اجرای سافت ریست معمولا با فشار دادن دو یا سه کلید از دستگاه، انجام می شود که می‌توانید با جستجوی مدل دستگاه + عبارت soft reset در گوگل، به سرعت نحوه انجام آن را مختص گوشی خود یاد بگیرید. برای مثال سرچ کنید:

galaxy note 5 soft reset

گوشی نوت ۵ با باتری غیر قابل تعویض طراحی شده است و با فشار دادن همزمان کلید های: Power و کاهش صدا، به مدت چند ثانیه می توان آن را سافت ریست کرد.

این روش برای رفع مشکلات مربوط به سنسورها (حسگرها) نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۳) از گزینه Download link استفاده کنید: بعضا مشکل به سادگی چند لمس بیشتر حل می‌شود! اگر از مرورگر Chrome برای وب‌گردی و دانلود فایل های مختلف استفاده می کنید ممکن است در هنگام دانلود فایل های صوتی و ویدیویی با تصویر زیر مواجه شده باشید. برای رفع این مشکل تنها کافی‌است لینک دانلود را لمس کرده و نگه دارید تا منو کوچکی ظاهر شود و گزینه Donload link را انتخاب کنید. این گزینه قطعا با نام‌های دیگر همچون Save link و مشابهینش، در مرورگر های مختلف وجود دارد.

راه-حل-های-رفع-مشکل-دانلود

۴) کش دانلود منیجر را پاک کنید: اگر از نرم افزار های دانلود منیجر همچون ADM، IDM و امثال آن ها استفاده می‌کنید، به بخش مدیریت برنامه ها مراجعه کرده و برنامه مورد نظر را Clear Cache کنید. اگر مایل به استفاده از اپلیکیشن‎های دانلود منیجر هستید می‌توانید به مطلب معرفی ۵ برنامه برتر دانلود منیجر برای اندروید سری بزنید.

راه-حل-های-رفع-مشکل-دانلود

در صورتی‌که پاکسازی کش کارساز نبود، می توانید از گزینه Uninstall updates برای برگرداندن دانلود منیجر به نسخه کارخانه، استفاده کنید.

۵) سیستم عامل دستگاه را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید: این مورد برای بسیاری از مشکلات کارساز واقع می شود. در صورتی‎که سازنده به‌روزرسانی جدیدی برای گوشی یا تبلت شما ارائه داده باشد می توانید همانند تصویر پایین اقدام به آپدیت دستگاه نمایید.

راه-حل-رفع-مشکل-دانلود

۶) از کافی بودن فضای آزاد مورد نیاز در حافظه دستگاه اطمینان حاصل کنید.

روش‌های موضعی برای رفع مشکل در دانلود فایل‌های خاص اندروید

در مواردی دیده شده است که دانلود یک فایل ویدیویی به طور کامل انجام نمی‌شود یا به جای کلیپ کامل، یک فایل خراب چند کیلوبایتی دانلود می‌شود. بعضا پیش می‎آید که حتی دانلود فایل‌های مجاز از طریق گوگل پلی نیز با مشکلاتی همراه باشد.

دانلود نشدن بازی ها و برنامه های گوگل پلی استور

۱) همگام‌سازی دوباره اکانت گوگل: در مواجهه با مشکل دانلود نکردن اندروید اولین کاری که باید بکنید سینک دوباره Google Account است. طبق تصویر زیر به پیش رفته و تمام موارد موجود را یک بار خاموش (غیرفعال) و سپس روشن کنید.

مشکل-دانلود-فایل‌ها

مشکل-دانلود-فایل‌ها

۲) پاک کردن دیتای برنامه Google Play Store: اگر با دانلود مفاد مجاز پلی‌استور مشکل دارید می توانید از تنظیمات دستگاه به بخش مدیریت برنامه ها مراجعه کرده، دیتا و کش اپ گوگل‎پلی را پاک کنید.

توجه: با انجام این کار؛ تنظیمات برنامه فروشگاه(Google Play Store)، به حالت پیشرض بر می گردد.

اگر مایل هستید دسترسی بدون محدودیت و کامل به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های فروشگاه گوگل‌پلی داشته باشید می‌توانید آموزش های پست: حل مشکل This item is not available in your country را مطالعه فرمایید.

۳) زمان و تاریخ دستگاه را به درستی تنظیم کنید: هنگامی که از Play Store دانلود می کنید؛ گوگل، تاریخ و ساعت دیوایس شما را چک می‎کند لذا صحیح نبودن این تنظیمات می تواند مشکل ساز باشد.

۴) از فعال بودن Download Manager پیش‌فرض اطمینان حاصل کنید: از طریق تنظیمات دستگاه به بخش مدیریت برنامه ها رفته و Download Manager را پیدا کنید. پس از لمس برنامه مذکور باید با تصویری شبیه به تصویر پایین مواجه شوید. اگر به جای گزینه Disable، گزینه Enable برای شما نمایش داده شود؛ دانلود منیجر پیشفرض دستگاه غیر فعال است و باید برای رفع مشکل‌تان روی گزینه Enable تاچ کنید.

مشکل-دانلود-فایل‌ها

راهکار های پیشرفته و تکمیلی برای رفع مشکل دانلود نشدن فایل ها در گوشی اندروید

روش های بسیار زیادی برای بهبود وضعیت اتصال اینترنت برای سیستم عامل های مختلف، مودم ها و بستر های اینترنتی وجود دارد که می توانند منجر به حل مشکلات دانلود نیز بشوند. در آخرین بخش از مطلب امروز انزل .ل به صورت تیتر وار به ذکر برخی از این روش ها می‎پردازیم و کنکاش بیشتر را در خصوص اصطلاحات و مفاهیم به کار رفته، به کاربر می سپاریم. توجه داشته باشید که تشریح و راهنمایی قدم به قدم موارد زیر خارج از محدوده این مطلب بوده و صرفا با هدف معرفی خلاصه‌وار ارائه می شوند.

  • دانلود از سرور های مختلف با پورت های مشخصی انجام می پذیرد که در برخی موارد توسط مودم های ADSl بلاک شده و شروع فرایند دانلود را مختل می سازد. برای مثال: دانلود از پلی‌استور، باز بودن پورت ۵۲۲۸ روی هر دو پروتکل UDP و TCP را می‌طلبد. اگر کاربرِ مودم های ADSL هستید حتما از طریق تنظیمات پیشرفته مودم، قابلیت UPNP را فعال کنید. این قابلیت به طور خودکار پورت‌های لازم را در مواقع ضروری در دسترس قرار می دهد.

راهکار-پیشرفته-دانلود-نشدن-فایل

  • اگر فعال کردن قابلیت مذکور چاره‌ساز نبود می توانید با یافتن پورت مورد نیاز، آن را در لیست Port Forwarding مودم قرار دهید. تصویری از لیست پورت های فوروارد شده روی مودم را مشاهده می‌کنید:

راهکار-پیشرفته-دانلود-نشدن-فایل

  • از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید. بسیاری از سرور های دانلود خارجی، کاربران ایرانی را تحریم می کنند و رنج آی‌پی های ایرانی را در لیست سیاه قرار می‎دهند.

تجربه و پیشنهاد شما؟

اگر راهکار دیگری برایرفع مشکل عدم دانلود در اندروید  بلد هستید، خوشحال می شویم آنها را با ما و بازدیدکنندگان در میان بگذارید. منتظر نظرات شما هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • مادرغم says:

    نظرچی بدم گوشیم نه چیزی رادانلودمیکن نه چیزی رابروزمیکن پدرم رادرآورده

  • سیاوش خدایاری says:

    نظر خود را بیان کنید
    برنامه خوب و جامعی دارید.ممنون.اگر بخواهید بنده هم
    با شما همکاری.کنم.راهش چیه؟

  • samin says:

    سلام خسته نباشید
    من تبلت هواوی اندروید ۴.۴ دارم، مدتیه که چیزی رو دانلود نمیکنه و میزنه در انتظار شبکه درصورتی که اینترنت وصل هست
    البته بعضی مواقع هم دانلود میکنه، میخواستم بپرسم ایا مشکل از اینترنته یا از گوشی؟

  • Amir says:

    سلام من تبلت دارم و مشکلم اینه هروقت میخوام چیزی دانلود کنم وقتی بارگیری تموم شد و میخوام فایل را اینستال کنم هر چقد میزنم رو اینستال هیچ واکنشی نشون نمیده مشکل از حافظه نیست چون سع گیگ حافظه ازاد دارم.
    نمیدونم چیکارش کنم لطفا راهنمایی کنید.

  • .. says:

    سلام ببخشید من یه مشکلی داشتم که راه حلش توی هیچ کدوم از سایت هایی که دیدم نبود .
    من قبلا ها وقتی فیلم دانلود میکردم نمیشستم پای فیلم تا دانلود شدنش رو تماشا کنم ولی الان مجبورم بشینم و ببینم که کی دانلود فیلم قطع میشه و میزنه Show in folder تا مجبور شم دوباره دانلود کنم اولین بار که این اتفاق افتاد فکر کردم نت بصورت معجزه آسا تند شد و فیلم رو دانلود کرد ولی بعد ‌که فیلم رو دیدم متوجه شدم که ناقص هست کامل دانلود نشده این مشکل هم توی موبایلم هست و هم توی لپ تاپم از اینترنت های مختلف هم استفاده کردم با اینتر همراه توی موبایل این اتفاق بیشتر می افته و تو لپ تاپ با اینترنت وای فای بیشتر اتفاق میافته ممنون میشم کمک کنین که چکار کنم تا اینجوری نشود

  • محمد حسین says:

    سلام من تبلت دارم وقتی میخام یه چیزی دانلود کنم مینویسد نصب نشد حافظه هم ۴گگابایت دارم نمیشه

  • سیروس بمزاده says:

    ممنون از راهنماییهای کامل وصادقانه تمامی شما عزیزان

  • Felora says:

    از طریق هیچ نرم افزاری دیگه نمیتونم از اینستا کلیپی دانلود کنم

  • Felora says:

    من قبلا از اینستا دانلودر ویدءو و کلیپ دانلود میکردم اما یهو دیگه نمیشه هی پیام میده نمیتونی و دوباره سعی کن چکار کنم بشه

  • Koorosh says:

    واقعا مرسی

  • عباس says:

    سلام ببخشید من یه مشکل در idm گوشی
    دارم اونم اینه: هنگامی که فایل در idm شروع به دانلود شده بود متوجه فضای کم حافظه گوشی شدم پس محل ذخیره دانلود رو روی کارت حافظه گذاشتم و وقتی که دانلود تموم شده بود، فایل دانلود هم در کارت حافظه و هم در حافظه خود گوشی وجود داشت ولی هیچکدوم باز نمی شد البته بگم که فایل دانلود شده یک فیلم بود
    میتونید کمکم کنید؟

  • امیر says:

    آقا من وقتی فایل بالاتر از چهار گیگ دانلود میکنم چهار گیگش دانلود میشه ولی بقیه ش خطا میده و بقیه ش دانلود نمیشه تروخدا جواب بدید

  • RRCB says:

    سلام من گوشی سامسونگ دارم.
    قبلا که توو اینترنت سرچ میزدم و عکسی رو باز میکردم بدون اینکه وارد سایتش بشم روی عکس نگه میداشتم و عکسو دانلود میکردم ولی الان چند وقته هرچی نگه میدارم گزینه دانلود رو نمیاره

    • maryam says:

      من یه پی دی اف و دانلود میکردم بعد پشیمون شدم لغوش کردم بعد از اون دیگه نمیتونم هیچ چیزی دانلود کنم تمام مشخصات دانلود گوشیمم پاک شده
      راهنمایی کنین لطفا

  • سجاد says:

    سلام ، من از برنامه مدیریت دانلود ADM استفاده میکنم تا حالا هرچی که میخواستم دانلود میکردم اما امروز میخواستم یه فیلم ۲ گیگ دانلود کنم که برنامه فایل رو براش ایجاد میکنه اما دانلود نمی کنه دفعه اول که خواستم فیلم ۲گیگ رو دانلود کنم یه پیغام در مورد بزرگ بودن فایل داد که الان یادم نیست.این در حالی است که فایل های کوچک تر از ۲گیگ رو ساده دانلود میکنم ممنون میشم زودتر جواب بدید ؟

  • Serebro says:

    سلام خسته نباشید من میخوام با برنامه دانلود منیجر فیلم دانلود کنم مینویسه خطای کلاینت فایل پیدانشد نمیدونم چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید.تشکر…

  • Zahra says:

    سلام. من گوشی sony دارم و هر وقت میخوام یه چیزی از گوگل پلی دانلود کنم میگه اینو حذف کن من حذف میکنم اما بازم میگه دانلود نمیشه حافظه ی شما پر است

  • زهرا says:

    مشکل من با هیچ کدوم ازین موارد حل نمیشه.
    سایتی که همیشه میرفتم و ازش استفاده میکردمم با ثبت یوزر پس بازهم میاد رو همون صفحه اول وباز یوزر پس میخاد.همراه بانکامو میخام آپدیت کنم میزنه دانلود استارت ولی دانلود نمیشه
    دیگه قاطی کردم

  • sayeh says:

    سلام.من نمیتونم چیزی از گوگل دانلود کنم.بعضی اوقات هم دانلود میشه اما اصلا باز نمیشه.توی برنامه دانلودهام هم چیزی نشون داده نمیشه.

    • zamindar.alireza@gmail.com says:

      میخوام اهنگ‌دانلود کنم دانلود میشه ولی وقتی میخوام گوش کنم میزنه در فایل ها شما ذخیره نشد و انجام نمیشه؟دلیلش چیه؟؟؟

  • مبارکه says:

    سلام ببخشید ولی من تبلت lenovo دارم و وقتی دانلود را کلیک میکنم می نویسد کارت SD موجود نیست من باید چکار کنم؟

  • Aida says:

    باقلا من دوروز هاست که موبایل جدید خریداری گردیم اما سیم‌کارت نداره هرچی می خوام اهنگ دانلود کنم میگه شماره موبایل بوده یعنی میتونه از سیم‌کارت باشه

  • Aida says:

    باسلام من دو روز هاست موبایل جدید خریداری کردم ومن قبایل سیمکارتنداره هرچی اهنگ می خواهم دانلود کنم میگه شماره موبایل بده یعنی میتونه به خاطر سیم‌کارت باشه

  • Pouya says:

    دست گلتون درد نکنه خیر ببینی
    یه ماه بود هیچی دانلود نمیشد
    از روش لینک دانلود استفاده کردم ممنون

  • مهدی says:

    داداش دمت گرم مشکلم حل شد وای مرسییییی

  • Amin salar says:

    ببخشید من قبا از ریست فکتری گوشیم وقتی رو اینک دانلود می زدم چند تا گزینه میومد که adm هم اونجا بود و میز دم با برنامه دانلود می شد و هیچ مشکلی نداشت اما الآن دوباره دانلود کردم دیگه نه چند تا گزینه میاد نه هیچی با adm دانلود نمی کنه خواهش می کنم کمک کنید.

  • رضا says:

    سلام . یه HTC u 11 دارم با اینکه اینترنت ۴g پلاس داره ولی دانلود برنامه از گوگل پلی به شدت کند و ضعیفه. لطفا راهنماییم کنید

  • 133 says:

    گوشی رو فلش کردم تو قسکت آپدیت سنتر گوشیم ی اعلان هست ک ۴۰۰مگه میگه اینو دانلود کن فک میکنم مربوز به فایلی از رام باشه دو سا باری دانلود کامل شد اما بعد نوشت دانلود ممکن نیست و بازم اون اخطار اومد میشه راهنماییم کنید
    اینم ایمیلم.darya.aram133@gmail.com

    • شکوفه says:

      سلام من یه مشکلی جدیدا پیدا کردم قبلا از یه سایت به راحتی دانلود میکردم ولی الان وقتی میزنم روی لینک دانلود صفحه باز میشه ولی دانلود نمیشه و فقط برای همین سایت اینطوری و برای دانلود از جاهای دیگه مشکلی ندارم الان باید چکار کنم؟

  • flower says:

    ممنون با فعال کردن دانلود منیجر مشکل من رفع شد خوب زکات علم خود را پرداخت می کنید موفق باشید

  • Navid says:

    سلام کسی نمیدونه چرا از ADM فیلم دانلود میکنم فیلم باز نمیشه (cant play) میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حسین says:

    سلام. وقت بخیر. اگه امکان داره نحوه رفع بلاکی یک سایت در دانلود منیجر گوشی موبایل رو هم بگین.. دانلود منیجر من مشکلی نداشت همه چیز از هر سایتی دانلود میکرد، الان ۲ هفته ای میشه که از سایت film2movei هیییچ فیلمی دانلود نمیکنه. تو سایتها که میخوندم میگفتن اون سایت تو دانلود منیجرتون بلاک شده باید رفع بلاکش کنی تا بتونی ازش دانلود کنی. ولی نحوه رفع بلاکی رو نگفتن. فقط همه جا رفع بلاکی سایت تو دنلود منیجر کامپیوتر رو توضیح دادن.. اگه ممکن هست راهنمایی کنید نحوه آموزش رفع بلاکی سایت رو در دانلود منیجر گوشیهای موبایل.. باتشکر

  • Hamidreza says:

    سلام گوشی من مدیر دانلود نداره کجا باید پیداش کنم j7هست لطفا راهنمایی کنی