آموزش از بین بردن و پاک کردن نوشته یا لکه رنگ از روی شیشه ماشین و..

آموزش از بین بردن و پاک کردن نوشته یا لکه رنگ از روی شیشه ماشین و..

نوشتن جمله های فلسفی یا عبارات مذهبی بر روی شیشه پشت و بغل ماشین مدتی است که در ایران رواج یافته است ، این نوشته های اغلب برای همیشه بر روی شیشه ماشین ماندگار نیستند و پس از مدتی به دلایل مختلف مثل فروش ، پایان دوره مدنظر و.. باید پاک و شیشه ماشین تمیز شود یا ممکن است در موقع رنگ کاری دقت به خرج دهید اما بازهم چند لکه رنگ به اطراف پاشیده خواهد شد و اگر این رنگ روی شیشه پنجره خانه یا ماشین بریزد بدتر خواهد شد. در ادامه نحوه پاک کردن رنگ از روی شیشه ماشین را به صورت قدم به قدم آموزش میدهیم.

چگونه لکه رنگ یا نوشته با اسپری رنگ را از روی شیشه ماشین پاک کنیم؟

How to Remove Paint from Car Window ?

قبلا در مورد از بین بردن مواد زائد از رو و داخل ماشین ۱۰ مرحله رفع و از بین بردن بوی بد سیگار ، شیر ، نم و.. را به شما معرفی کردیم ، اینبار میخواهیم طریقه حذف لکه رنگ یا اسپری رنگ از روی ماشین را به شما آموزش دهیم شاید اینکار در نگاه اول ساده به نظر برسد اما اگر پاک کردن رنگ از روی شیشه به درستی انجام نشود باعث پخش شدن بیشتر رنگ روی شیشه و بدتر شدن اوضاع می‌شود. بهتر است به روش اصولی عملی کرد تا بدون دردسر شیشه را دوباره به حالت اول برگرداند.

نحوه پاک کردن لکه رنگ روی شیشه با تیغ

برای پاک کردن لکه رنگ با استفاده از مواد در دسترس بهترین روش استفاده از آب و صابون و تیغ است. به این صورت که ابتدا کمی آب گرم را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و با اسفنج نرم روی قسمتی که رنگی شده بمالید. مخلوط آب و مایع ظرفشویی مانع خط افتادن روی شیشه می‌شود و لکه رنگ را نرم می‌کند.

پاک کردن لکه رنگ

در مرحله بعد تیغ را با زاویه ۴۵ درجه بگیرید و لبه آن را در حالتی بگیرید که کل لکه را پوشش دهد.

پاک کردن رنگ شیشه

به آرامی و بدون فشار بیش از حد لکه را با تیغ بتراشید. اگر تعداد لکه‌ها زیاد است حتماً بعد از برداشتن هرکدام دوباره شیشه‌ را با اسفنج مرطوب کنید. سعی کنید با یک حرکت لکه را بتراشید و تیغ را عقب جلو یا بالا و پایین تکان ندهید.

برداشتن رنگ با تیغ

بعد از پاک کردن همه لکه‌ها از اسپری شیشه شور برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید. برای تمیز کردن از پارچه خشک و نرم استفاده کنید.

لکه رنگ

در زیر ویدیو تمیز کردن شیشه ماشین با تیغ را مشاهده میکنید :

از بین بردن رنگ از روی شیشه با حلال شیمیایی

در روشی دیگری اگر تعداد زیادی لکه ریز رنگ روی شیشه افتاده است بهتر است از یک حلال شیمیایی استفاده کنید. مخصوصاً اگر رنگ روغنی باشد با الکل بهتر پاک می‌شود. الکل را روی یک تکه پارچه بریزید و به راحتی رنگ را با آن پاک کنید. علاوه بر مالیدن الکل بر روی پارچه میتوانید از پدهای مخصوص پاک کردن لاک ناخن نیز استفاده کنید.

رنگ روی شیشه با الکل

در ویدیو آموزشی نحوه پاک کردن لکه رنگ توسط تیغ و مواد شوینده را مشاهده میکنید :

تمیز کردن رنگ از روی شیشه با اسپری مخصوص

در نهایت اگر با استفاده از دو روش بالا که تقریبا همه ابزار آنها در اکثر خانه ها یافت میشوند موفق به از بین بردن لکه یا نوشته رنگ نشدید بهترین گزینه استفاده از اسپری های مخصوص پاک کننده رنگ روی شیشه یا اسپری های گاز شور است ، این اسپری ها در اکثر مراکز فروش لوازم جانبی ماشین ، کارواش ها و مراکز خرید بزرگ در دسترس هستند.

پاک کردن رنگ از روی شیشه با اسپری مخصوص

در صورتی که موفق به از بین بردن لک شیشه ماشین و.. خود شدید اما هنوز خط و خش یا لکه های بر روی سطح خودرو شما باقی است از روش های از بین بردن خط ، لکه و.. بدنه ماشین با پولیش خودرو توسط دست و دستگاه که قبلا آموزش دادیم حتما استفاده کنید.

نظر و تجربه شما چیست؟

حتما تجربه خود را در روش‌هایی که ما در این مطلب معرفی کردیم را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر روش بهتری برای پاک کردن رنگ از روی شیشه و تمیز کردن نوشته های روی ماشین می‌دانید آن را در قسمت نظرات به ما و خوانندگان انزل وب معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

چگونه با ماشین در گل گیر نکنیم؟ آموزش رانندگی در گل و لای
چگونه با ماشین در گل گیر نکنیم؟ آموزش رانندگی در گل و لای
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم اشتباه بستن آن
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم بستن اشتباه آن
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تسمه تایم چیست؟ بهترین زمان تعویض تسمه تایم ماشین
تسمه تایم چیست؟ بهترین زمان تعویض تسمه تایم ماشین

نظرات

  • یونس says:

    باعرض سلام شیشه ماشین من از روداشبوردی خیلی چرب شده چطوری پاکش کنم باتشکر