بهترین روش های ویرایش عکس اندروید : ساده و سریع تا حرفه ای !

۱۵ مورد از بهترین روش های ویرایش عکس اندروید : ساده و سریع تا حرفه ای

به لطف دوربین‌های توانمند موبایل‌ها، ثبت عکس‌های با کیفیت بسیار آسان شده است. برای بسیاری افراد عکس گرفتن به تنهایی کافی نیست و می‌خواهند عکسی‌ بی نظیر و بی نقص داشته باشند، لازمه این کار ویرایش، افکت گذاری و استفاده از انواع فیلتر یا استیکر است تا خاطره یک روز شاد به زیبایی تمام حفظ گردد. در این مطلب ۱۵ روش کاربردی با کاربری آسان برای افکت گذاری و ویرایش عکس در گوشی اندروید به صورت حرفه ای یا ساده را معرفی می‌کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

بهترین برنامه‌های افکت گذاری ویرایش و ادیت عکس اندروید حرفه ای با حجم کم

Best Android Photo Editing apps for quick and easy image correction

اگر یک عکس از چهره گرفتید که در آن چشم‌ها قرمز افتاد یا به طور ناخواسته چیزی در گوشه عکس شما افتاده است با یک برنامه حرفه‌ای ویرایش عکس اندروید به سرعت و بدون نیاز به تخصص در ویرایش عکس آن را اصلاح کنید. اگرهم یک عکاس با دوربین حرفه‌ای و همیشه در سفر هستید حتماً علاقه دارید عکس‌های خود را که به صورت (RAW ) هستن را قبل از برگشتن از سفر در موبایل خود ویرایش و در اینستاگرام قرارد دهید. در ادامه سعی کردیم بهترین برنامه های ویرایش عکس اندروید که حرفه ای ، کم حجم ، سریع و جزو جدیدترین نرم افزارها هستند را در قالب یک لیست بررسی و به شما معرفی میکنیم.

۱- مجموعه برنامه‌های ادیت عکس اندروید محصول Adobe

ویرایش عکس اندروید

کمپانی معروف Adobe در طول چندین سال گذشته برنامه‌های معروف ویرایش تصویر ساخته است.کسی نیست که نام نرم افزار فتوشاپ را نشنیده باشد. این شرکت تولید کننده نرم افزار با این سابقه درخشان چند برنامه مخصوص موبایل دارد که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. Adobe Photoshop Express ،Adobe Photoshop Mix, و Adobe Lightroom برنامه‌های شرکت ادوبی در پلتفرم موبایل هستند.
ویرایش‌ و افکت گذاری مختلفی با کمک این برنامه‌ها می‌توان انجام داد. از حذف قرمزی چشم در عکس گرفته تا ویرایش حرفه‌ای عکس‌های دوربین DSLR در این مجموعه برنامه‌ها قابل انجام است.

متاسفانه اکثر این برنامه های ویرایش حرفه ای عکس اندروید رایگان نیستند و برای استفاده باید هزینه پرداخت کنید اما میتوانید برای دانلود و استفاده از آنها از مارکت و سایت های ایرانی استفاده کنید.

۲- ویرایشگر همه کاره و ساده Aviary برای ویرایش عکس در اندروید

ویرایشگر همه کاره و ساده Aviary برای ویرایش عکس در اندروید

برنامه Aviary ، با ویژگی‌هایی مثل سادگی و تصحیح خودکار عکس جزو برنامه‌های برتر در ویرایش عکس است. تنظیم رنگ در این برنامه به شیوه خودکار و دستی قابل انجام است.استیکرها و فیلترهای فراوان و حتی سفید کردن دندان از ویژگی‌های کاربردی این برنامه است.

۳- نرم افزار ویرایش عکس اندروید مخصوص عکس‌های سلفی و پرتره، Airbrush

ادیت عکس

برای کسانی که هر روز تعداد زیادی سلفی می‌گیرند بهترین برنامه برای ویرایش و بهبود سریع عکس Airbrush است . از امکانات این برنامه رفع نقص عکس چهره، حذف تاری، زیباسازی چهره، تغییرات سایز و ایجاد افکت‌های جالب آرایش صورت است.

۴- برنامه افکت گذاری روی عکس اندروید کم حجم Bonfire Photo Editor Pro

افکت عکس اندروید

برنامه اندروید Bonfire Photo Editor Pro همه امکانات ساده ویرایش عکس را دارا است. آنچه موجب برتری این برنامه شده است، افکت‌های بی‌نظیر آن است. جالبترین فیلتر این برنامه آبرنگ است. با این فیلتر عکس خود را به یک تابلو نقاشی آبرنگ تبدیل کنید.

۵- بهترین برنامه ویرایش عکس با استیکر اندروید Cupslice Photo Editor

ویرایش حرفه ای عکس اندروید

برنامه Cupslice Photo Editor هم یک برنامه رایگان ویرایش عکس اندروید است که امکانات کاملی از برش، تغییر سایز و افکت‌گذاری تا انواع فیلتر و استیکر همه در این برنامه موجود است. از ویژگی‌های مثبت این برنامه به جز رایگان بودن می‌توان به آپدیت شدن استیکرها به طور منظم اشاره کرد.

۶- معرفی برنامه Fotor Photo Editor برای ادیت عکس در گوشی اندروید

اصلاح عکس اندروید

هر جا که صحبت از بهترین برنامه ویرایش عکس در اندروید باشد، حتماً Fotor Photo Editor عضو ثابت فهرست برنامه‌های برتر است.این برنامه یک مجموعه کامل از ابزارهای ویرایش تصویر است. بیش از صد فیلتر، تنظیم نور، تنظیم رنگ و چندین امکانات دیگر همه در این برنامه به سادگی قابل استفاده است.

۷- ساخت تصاویر دابل اکسپوژر و حذف پس زمینه تصویر در اندروید با LightX Photo

ویرایش عکس اندروید

ویژگی اصلی برنامه LightX Photo مشهور و شناخته شده برای کاربران آیفون که به تازگی برای اندروید به رایگان عرضه شده است، قابلیت حذف بک گراند از پشت سوژه در عکس و ساخت تصاویر دابل اکسپوژر در اندروید است. با انتخاب حاشیه سوژه در عکس به راحتی آن را از زمینه جدا کنید. از قابلیت‌های دیگر امکان ترکیب دو یا چند عکس، ساخت انواع کولاژ و افزودن استیکر یا افکت‌های مختلف است. قبلاً در انزل وب روش‌های مختلف حذف پس زمینه را در مطلب آموزش حذف پس زمینه ( بکگراند ) عکس در تبلت و گوشی اندروید معرفی کرده‌ایم

۸- ویرایش عکس اندروید حرفه ای با برنامه PhotoDirector

ویرایش عکس اندروید ساده

اگر می‌خواهید عکس‌هایی که از طبیعت پاییزی گرفته‌اید، شبیه تصاویر حرفه‌ای با دوربین‌های DSLR دیده شود فقط کافی است نرم افزار افکت گذاری روی عکس اندروید PhotoDirector را نصب کنید و با چند کلیک عکس‌های HDR بسازید. این برنامه تنظیم رنگ و هر آنچه برای خلق تصاویر زیبا از طبیعت نیاز دارید رایکجا در اختیارتان قرار می‌دهد.

۹- افزودن قاب، و انواع استیکر به عکس با برنامه اندروید Photo Effects Pro

برنامه عکس اندروید

برنامه Photo Effects Pro بیشتر برای کاربران اینستاگرام جالب خواهد بود. افزودن نوشته با انواع فونت و افزودن استیکر یا افکت‌های چهره از ویژگی‌های این برنامه اندروید است. اگر اهل پست گذاری روزانه در اینستاگرام هستید و دنبال کننده‌های زیادی دارید مطلب معرفی بهترین برنامه های پرکاربرد و حرفه ای برای اینستاگرام را حتماً مطالعه کنید.

۱۰- بیش از ۶۰۰ فیلتر و افکت عکس در برنامه اندروید Photo Lab

استیکر عکس اندروید

هرچند برنامه Photo Lab در میان نرم افزارهای پر طرفدار اندروید نیست اما این برنامه بزرگترین مجموعه فیلتر و افکت‌های جالب را دار است. تقریباً هر افکت و فیلتری را که فکرش را بکنید این برنامه دارد. با این فیلترها تصاویر شگفت انگیزی درست کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۱۱- Photo Mate R3 ،یک برنامه ویرایش عکس اندروید برای عکاسان حرفه‌ای

ویرایش عکس اندروید

برنامه Photo Mate R3 جزو بهترین نرم افزار ویرایش عکس اندروید است که قابلیت ویرایش تصاویر خام (RAW) را دارد. اگر با دوربین حرفه‌ای عکسی گرفته‌اید که مشکلات متداول مروط به لنز تصویر را خراب کرده این برنامه می‌تواند این مشکلات را حل کند.مشکلاتی مثل انحراف رنگ، و یا موجی شدن عکس با این برنامه اندروید قابل حل هستند.

۱۲- برنامه پیشرفته ویرایش و افکت گذاری عکس اندروید؛ PicsArt

ادیت عکس

برنامه PicsArt با آپدیت‌های توسعه دهندگان این برنامه همیشه بیشترین تعداد دانلود و نصب را درمیان برنامه‌های ویرایش عکس اندروید داشته و دارد. افکت‌های جادویی این برنامه که بر تعداد آن نیز افزوده می‌شود جایی برای حرف زدن باقی نمی‌گذارد. از ویژگی‌های جالب این برنامه امکان رمیکس مشترک عکس با دوستان است. یعنی شما و دوستتان همزمان یک عکس را در موبایلتان به اشتراک می‌گذارید و آن را ویرایش و زیباسازی می‌کنید.

۱۳- برنامه ساده و کم حجم اندروید Pixlr برای ادیت عکس‌ها

ویرایش عکس موبایل

برنامه Pixlr که پیش از این در مطالب مختلف به آن اشاره شده، از بهترین و ساده‌ترین برنامه‌های ویرایش سریع و ایجاد کولاژ از چند تصویر است. این برنامه که دارای سرویس وب معروف ویرایش عکس نیز میباشد جزو سریع و کاربردی ترین برنامه های ادیت عکس اندروید است.

۱۴- اصلاح نواقص عکس اندروید با برنامه SKRWT

ویرایشگر عکس

با برنامه SKRWT به عکس خود پرسپکتیو بدهید و نواقص ناشی از لنز عکس را برطرف کنید.میکس افکت های جالب و ویرایش‌هایی مثل انعکاس و ویرایش عکس با دقت بالا از امکانات این برنامه است.

۱۵- برنامه اندروید رایگان و کم حجم Snapseed برای ادیت عکس‌

اصلاح رنگ عکس

اپلیکیشن ادیت عکس اندروید Snapseed که چند سال قبل توسط گوگل خریداری شد. یک مجموعه کامل از امکاناتی است که هر برنامه ویرایش عکس دارا است. عکاسان حرفه‌ای می‌توانند عکس‌های خام را وارد برنامه کنند و به سرعت آن را برای به اشتراک گذاری در اینترنت آماده کنند.

نظر و پیشنهاد شما چیست؟

هرکدام از برنامه‌های معرفی شده دارای ویژیگی‌های جالب و متمایزی است، شما کدام برنامه را برای ویرایش عکس‌ در گوشی اندروید ترجیح می‌دهید؟ کدام ویژگی برنامه‌های ویرایش حرفه ای عکس اندروید برای شما مهم‌تر است؟

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

۱۰ ترفند ساده برای افزایش مهارت عکاسی با موبایل

نظرات