پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده

با بهترین روش های پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده آشنا شوید!

ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده تنها راه حلی است که پس از ربوده شدن سیستم یا گم کردن آن به ذهن می رسد. کامپیوترهای قدیمی بزرگ بوده و وزن زیادی داشتند و با پیشرفت تکنولوژی و جذب علاقه ی کاربران به راحتی و دسترسی آسان طراحی سیستم ها به سمت کوچک تر و سبک تر شدن رفته اند، اما متاسفانه این موضوع کار را برای دزدها یا گم شدن آنها آسان کرده است. در این مطلب روش های ردیابی لپ تاپ گمشده یا سرقتی را بررسی کرده ایم.

چگونه لپ تاپ سرقتی و گمشده بدون نرم افزار امنیتی خود را پیدا کنیم؟

 How to Find a Lost or Stolen Laptop With No Anti-theft

در سال های گذشته ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده امر دشواری بوده اما خوشبختانه ردیابی لپ تاپ از طریق اینترنت هم اکنون امکان پذیر است. بنابراین ما فهرستی از مهمترین اقدامات مورد نیاز برای ردیابی لپ تاپ سرقتی برای شما جمع آوری کرده ایم. تا انتهای این مطلب با انزل وب همراه باشید.

قدم اول: برای ردیابی لپ تاپ گمشده با آن تماس بگیرید

شاید این جمله خنده دار به نظر بیاید اما اگر سیستم شما قابل برقراری تماس است با آن تماس بگیرید، شاید فرد سرقت کننده پاسخ دهد و یا بتوانید از طریق سیگنال لپ تاپ خود را مکان یابی کنید. پیدا کردن سریال نامبر و مدل گوشی،لپ تاپ،کامپیوتر و چک کردن اصل یا تقلبی بودن را از طریق این مطلب یاد بگیرید.

ردیابی لپ تاپ از طریق شماره سریال

قدم دوم: ردیابی لپ تاپ از طریق شماره سریال یا ID

همه دستگاه های الکترونیکی دارای شماره سریال یا UUID یکتا هستند و IMEI یا MEID خاص خود را دارند که ثابت میکند دستگاه مطعلق به شماست. معمولا این عدد بر روی پشت دستگاه، باطری، جعبه و یا تنظیمات آن نوشته شده است که باید حتما آن را برای زمانی که لپ تاپ خود را گم کردید و یا سرقت شد، یادداشت کنید. یعنی برای اعلام سرقت لپ تاپ خود باید اطلاعات شماره سریال خود را در اختیار پلیس قرار دهید. ردیابی یک لپ تاپ با آدرس مک نیز به همین صورت قابل انجام است. همچنین با این ۴ روش موقعیت مکانی شما و دیگران ردیابی می شود ‍!

ردیابی یک لپ تاپ با ادرس مک

قدم سوم: ردیابی لپ تاپ گمشده از طریق آدرس IP

آیا میدانید که با استفاده روزانه از وب سایت ها و نرم افزارهایی همچون فیسبوک، تلگرام ، گوگل و سایر شبکه های اجتماعی آدرس IP شما ذخیره می شود؟ IP که شامل مشخصات فیزیکی سیستم شما است به مکان یابی و عدم فروش لپ تاپ دزدی کمک می کند. شما می توانید از طریق بخش  Active Sessions در فیسبوک و تلگرام، Last account activity در گوگل و یا Security tab در دراپ باکس IP خود را دریافت کنید. اما گرفتن اطلاعات از این وب سایت ها بدون دسترسی به حساب کاربری آسان نیست. هرچند شما می توانید با نوشتن درخواستی محترمانه از طریق ایمیل و اثبات مالکیت دستگاه IP خود را دریافت کنید.

ردیابی از طریق مک آدرس

قدم چهارم : به فرد یابنده لپ تاپ سرقتی جایزه بدهید

اگر با وجود انجام سه روش پیشین نتوانستید لپ تاپ خود را پیدا کنید یا با کمک پلیس آن را ردیابی کنید، می توانید در شبکه های اجتماعی آگهی دهید و اعلام سرقت لپ تاپ کنید و برای یابنده جایزه مشخص کنید. در آگهی مشخصات کلی سیستم خود را بنویسید و امیدوار باشید تا کسی آن را پیدا کند. اگر می خواهید متوجه شوید ایمیل شما به افراد رسیده است یا خیر مطلب ۷ روش ردیابی و فهمیدن خوانده شدن ایمیل های فرستاده شده را در انزل وب از دست ندهید.

دادن جایزه برای پیدا کردن لپ تاپ سرقتی


در ادامه یک روش پیدا کردن لپ تاپ سرقتی با استفاده از نرم افزار را به شما معرفی میکنیم ، پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار بعدی این نرم افزار را برای ردیابی لپ تاپ دزدی روی دستگاه خود نصب کنید.

قدم پنجم: ردیابی لپ تاپ گمشده از طریق کنترل از راه دور و با نصب نرم افزار Prey

۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن را قبلا بررسی کردیم و اکنون برای لپ تاپ مفقود شده شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای کنترل از راه دور مانند LogMeIn که از قبل روی سیستم خود نصب کرده اید به راحتی ردیابی لپ تاپ گمشده را انجام دهید. و در صورتی که چنین نرم افزاری را از قبل روی سیستم خود نصب نکرده اید، ما Prey را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید از آن استفاده کرده و آن را نصب و دانلود کنید. اما پس از نصب با Prey چگونه لپ تاپ سرقتی را پیدا کنیم؟ آموزش این نرم افزار به صورت کوتاه در این بخش انجام می شود:

۱- برای ردیابی لپ تاپ دزدی ابتدا باید در وب سایت Prey ثبت نام کرده باشید.

اعلام سرقت لب تاب

۲-سپس نسخه ی مطابق با سیستم خود را از نرم افزار prey دانلود و نصب کنید.

نصب نرم افزار prey برای پیدا شدن لپ تاپ سرقتی

۳- از طریق ایمیل و رمز عبوری که قبلا با آن ثبت نام کرده اید، به نرم افزار وارد شوید و تنظیمات اولیه همچون انتخاب زبان را انجام دهید.

تنظیمات نرم افزار پری

۴- لپ تاپ خود را از بین فهرست دستگاه ها انتخاب کرده و روی نقشه آن را پیدا کنید.

پیدا کردن لپ تاپ از طریق نرم افزار Prey

۵- از طریق نقشه و بخش Maps and Actions متوجه می شوید که سیستم شما آخرین بار کجا بوده است، به آن پیام ارسال کنید و برای سیستم خود هشدار(Alarm) تنظیم کنید.

مکان یابی لپ تاپ با prey

۶- در نهایت وقتی که سیستم شما مکان یابی شد می توانید از طریق گزینه ی Lock برای سیستم خود پسورد تعیین کنید و سپس با فشار دادن گزینه ی Done لپ تاپ خود را از دسترسی فرد سرقت کننده خارج کنید تا نتواند از آن استفاده کند. توجه داشته باشید که دسترسی به سیستم عامل دستگاه تنها از طریق کلمه عبور صحیح ممکن خواهد بود.

چگونه لپ تاپ سرقتی را پیدا کنیم

نظر و پیشنهاد شما چیست؟

آیا مراحل پیشنهادی انزل وب برای ردیابی لپ تاپ سرقتی برای شما کاربردی بوده است؟ شما چه روشی را برای اعلام سرقت لب تاب معرفی می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این 7 نکته توجه کنید !
برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این ۷ نکته توجه کنید !
عوض شدن عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز
عوض شدن عکس دسکتاپ ، صداها و.. کامپیوتر متناسب با ساعات روز
مدت زمان مناسب برای روشن نگه داشتن لپ تاپ و کامپیوتر چقدر است ؟
مزایا و معایب روشن نگه داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در تمام روز
7 دلیل اصلی خاموش شدن تصادفی لپ تاپ و کامپیوتر
۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ

نظرات

  • سیما says:

    لپ تابمو دیروز دزدیدن و فقط اکانت گوگلم روش فعاله.. اما نمیدونم بعد از پیدا کردن Ip جدید به کجا باید اعلام کنم

  • مهناز says:

    من لبتابمو دیروز دزدیدند هیچ نرم افزاری ندارم فقط اکانت گوگل ام بازه چیکار کنم

  • sakhdari says:

    من که نتونستم تو سایت prey ثبت نام کنم. نمیدونم من بلد نبودم یا تو کشور ما از دسترس خارج شده

  • mehran says:

    لبتابم دزدیده شده روی کارتون لب تابم DBI همش هست ولی بالا دبی وقط /postal code zip نوشته شده با بارکد و زیر بار کد plot no S20601Aنوشته و اولش پاره شده بالای نوشته یک نوشته زده فک کنم شماره سر یاله