بررسی محل پوشه ذخیره کش تلگرام در کامپیوتر و تغییر محل ذخیره دانلود فایل ها تلگرام ویندوز

بررسی محل پوشه ذخیره کش تلگرام در کامپیوتر و تغییر محل ذخیره دانلود فایل ها تلگرام ویندوز

همانطور که می دانید هر فایل یا عکسی که در تلگرام باز می کنید در جایی ذخیره می شود و این موضوع دلیل لود نشدن مجدد عکس ها و فایل هایی است که قبلا دانلود کرده اید. فایل های ذخیره شده تلگرام در گوشی براحتی پیدا می شوند اما محل ذخیره کش تلگرام در کامپیوتر براحتی قابل دسترسی نیستند. ممکن است مکالمه ای را پاک کنید و بعد از مدتی به فایل های تبادل شده احتیاج پیدا کنید و یا بخواهید عکس پروفایل قبلی کسی را که اکانت خود را پاک کرده مجدد ببینید ، آیا این امکان در کامپیوتر وجود دارد؟ اینبار در انزل وب بهترین شیوه دسترسی به محل ذخیره فایلهای تلگرام در کامپیوتر و پوشه کش تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

پیدا یا حذف کردن پوشه کش تلگرام ویندوز و تغییر محل ذخیره فایل تلگرام کامپیوتر

Where is Telegram Cache Folder in Windows Computer and How to Find and Delete Telegram Download Files

مشاهده مسیر فایل ها و عکس های کش شده در تلگرام (telegram desktop local storage path) برای شما می تواند بسیار کاربردی باشد، که متاسفانه این امکان در کامپیوتر به راحتی گوشی انجام نمی شود. یعنی برای دسترسی به فایل های کش شده تلگرام در گوشی اندروید کافی است شما وارد پوشه Source و سپس Telegram شوید. همچنین برای پاک کردن کش تلگرام گوشی کافی است از طریق منو Data and Storage و بعد Storage Usage شوید تا بتوانید با استفاده از Clear Cache کش عکس ها، پیام ویدیویی تلگرام و کلیه اطلاعات ذخیره شده در تلگرام خود را از طریق گوشی پاک کنید.

واسه کش گوشی قبلا مسیرشو تو آموزش زیر گفتیم

محل ذخیره فایلهای تلگرام در کامپیوتر کجاست؟

Where does telegram (pc, windows) store pictures?

برخی از قابلیت های گوشی در تلگرام کامپیوتر نیز قابل استفاده هستند مثل استفاده از افکت های عکس برنامه پریسما از طریق تلگرام کامپیوتر ، اما چگونه محل ذخیره عکس پروفایل تلگرام در کامپیوتر  (telegram desktop cache) را پیدا کنیم؟ همانطور که می دانید فایل های عادی تلگرام در سیستم کامپیوتر در مسیر C:\Users\your PC (laptop) name\Downloads\Telegram Desktop ذخیره می شود، برای اینکار کافی است مراحل زیر را طی کنید.

۱- یعنی شما باید ابتدا وارد درایو ویندوز که عموما C است بشوید و پوشه Users در سیستم خود را انتخاب کنید.

تغییر محل ذخیره تلگرام ویندوز و کامیوتر

۲- سپس پوشه نام کامپیوتر خود را انتخاب کرده و وارد Downloads بشوید. اگر به دنبال برنامه مسنجر کامپیوتر با قابلیت استفاده همزمان اکانت تلگرام ، واتس اپ و.. هستید انزل وب به شما کمک می کند.

محل کش تلگرام در کامپیوتر

۳- در مسیر بعدی پوشه ای به نام Telegram Desktop خواهید دید که با وارد شدن به آن محل ذخیره خودکار عکس در تلگرام کامپیوتر یا telegram desktop temp folder را پیدا خواهید کرد و تصاویری که پیش از غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام لود شده بودند را ببینید همچنین ویدیو و فایل هایی که به صورت پیشفرض و بدون پرسیدن محل ذخیره سازی در تلگرام دانلود میشوند در این پوشه قرار دارند.

ذخیره خودکار عکس در تلگرام کامپیوتر

نحوه تغییر محل ذخیره تلگرام ویندوز و کامپیوتر چگونه است؟

قبلا آموزش ساخت آلبوم عکس و فیلم در تلگرام و پین کردن پیام در کانال و.. را توضیح دادیم و اینبار برای تغییر محل ذخیره تلگرام ویندوز و کامپیوتر کافی است روش پیشنهادی ما را در چند مرحله ساده انجام دهید. برای تغییر محل ذخیره فایل ها در تلگرام کافی است ابتدا وارد Setting یا تنظیمات تلگرام در ویندوز خود شوید و سپس گزینه  Downloads path: default folder را انتخاب کنید.

تغییر محل ذخیره تلگرام ویندوز و کامیوتر

و پس از آن از میان سه گزینه نمایش داده شده Custom Folder را انتخاب کرده و مسیر دلخواه خود را مشخص کنید و Save را بزنید تا تغییر محل ذخیره تلگرام ویندوز و کامپیوتر انجام شود.

محل ذخیره فایلهای تلگرام در کامپیوتر

محل ذخیره فایل های کش تلگرام در کامپیوتر را چطور پیدا کنیم؟

روش های نصب و اجرا همزمان چند تلگرام کامپیوتر ، پیدا کردن پوشه ذخیره تلگرام در کامپیوتر و تغییر محل ذخیره تلگرام ویندوز را در انزل وب توضیح دادیم اما هدف اصلی ما دیدن عکس و فایل های کش شده در تلگرام کامپیتور (telegram desktop cache location) مانند گوشی است و چرا که در کامپیوتر مثل گوشی امکان دیدن این فایل ها به راحتی وجود ندارد؟ برای پیدا کردن محل کش تلگرام در ویندوز شما می توانید مسیر C:\Users\your PC (laptop) name\AppData\Roaming\Telegram Desktop\tdata را دنبال کنید. (your PC (laptop) name را با نام کامپیوتر خود جایگزین کنید)

اول از همه وارد پوشه Users شده و در آن نام لپ تاپ خود را انتخاب کنید، سپس وارد پوشه App Data شوید شما همچنین می توانید اتصال به کامپیوتر از راه دور با موبایل داشته باشید.

محل کش تلگرام در کامپیوتر

و بعد از AppData وارد پوشه Roaming شوید و کش تلگرام ویندوز را پیدا کنید.

محل ذخیره فایلهای تلگرام در کامپیوتر

حالا وارد پوشه Telegram Desktop و سپس tdata شوید. خواهید دید که پوشه ای با نام D877F783D5D3EF8C یا نام مشابه قرار دارد که رمز گزاری شده و محل کش تلگرام در کامپیوتر شما است. در این پوشه فایل های رمزگزاری شده بسیاری وجود دارد که همان کش تلگرام شما است.

کش تلگرام ویندوز

متاسفانه این فایل ها حتی با تغییر پسوند و امتحان گزینه های متفاوت برای پسوند نیز قابل مشاهده نیستند و رمزگذاری شده میباشند ، بنابراین در حال حاضر تلگرام به هیچ عنوان امکان دسترسی یا دستکاری به فایل های کش خود که شامل عکس پروفایل های و. میباشد را نمیدهد و تنها میتوان فایل ها را از ویندوز و کامپیوتر حذف کرد اما توجه داشته باشید که ایجاد تغییر در کش تلگرام ویندوز یا پاک کردن دستی آنها ممکن است سبب آسیب دیدن اطلاعات مهم شما در تگلرام و خروج شما از اکانت کاربری فعلی شود.

محل ذخیره کش تلگرام در کامپیوتر

اما شاید فایل های کش تلگرام فضای زیادی را در کامپیوتر شما اشغال کنند، پس باید بتوانید آن ها را پاک کنید. برای پاک کردن فایل های کش تلگرام از طریق ویندوز می توانید از مسیر setting > manage local storage > clear all اقدام کنید. یعنی ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Setting شده و Manage local storage را انتخاب کنید.

محل ذخیره کش تلگرام در کامپیوتر

با انتخاب گزینه Manage local storage یک گزینه جدید باز می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید کل کش خود را پاک کنید که می توانید با انتخاب گزینه Clear All و سپس OK فایل های کش تلگرام خود را پاک کرده و فضای اشغال شده در سیستم خود را خالی کنید.

پوشه ذخیره تلگرام در کامپیوتر

در پایان اگر میخواهید که چت ، فایل ها و ویدیو ها دانلود یا کش شده خود را بکاپ بگرید تا در آینده براحتی از آنها استفاده کنید میتوانید از آموزش کامل بکاپ گرفتن از پیام ها ، مدیا و.. چت ، گروه و کانال های تلگرام ما استفاده کنید.

نظر و پیشنهاد شما چیست؟

آیا تا به حال به کش تلگرام ویندوز خود نیاز پیدا کرده اید؟ محل ذخیره فایلهای تلگرام در کامپیوتر را چگونه تغییر می دهید؟ نظر و پیشنهاد خود را در رابطه با روش های یافتن پوشه ذخیره تلگرام در کامپیوتر را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
حذف کش مرورگر کروم فایرفاکس ادج
آموزش ۱۰ روش حذف کش مرورگر کروم ، فایرفاکس ، اج و.. کامپیوتر و گوشی
آموزش 4 روش پاک کردن حافظه نهان Cache و داده های برنامه اندروید
آموزش ۴ روش پاک کردن حافظه پنهان کش Cache و داده های برنامه اندروید
حل مشکل عدم ارسال و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام
۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام

نظرات

  • علی says:

    سلام من به پوشه دانلود های تلگرامم دسترسی پیدا میکنم اما عکس هایی که در تلگرام دانلود کردم اونجا نیست فقط عکس هایی که به صورت فایل (کم نکردن کیفیت عکس) دانلود کردم موجوده یعنی عکس های معمولی رو نمیتونم بهشون تو کامپیوترم دسترسی داشته باشم میشه کمک کنید خیلی ممنون

  • خالقی says:

    سلام وقت شما بخیر
    یه نفر برام چند تا عکس فرستاد تا اومدم تو تلگرام ویندوز باز کنم کل چت رو پاک کرد!!

    رفتم تو تلگرام گوشی بدون وصل شدن به اینترنت دیدم چتش هست ولی قطعا تا به اینترنت وصل بشم همه چیز می پره
    چطور می تونم عکس ها رو دانلود کنم؟ راهی براش هست؟

  • برزگر says:

    سلام
    من فایل ویدیویی پر حجم از تلگرام لود می کردم در وسط لود از برنامه خارج شدم و دوباره که وارد شدم از اول لود میکنه و حجم زیادی که قبلا لود کرده بود از بین رفته مشکل چیه لطفا راهنمایی بکنین.

  • Berhrooz says:

    سلام
    ایکاش امکان دخیره اطلاعات دانلود شده بصوذت تفکیک شده مهیا بود
    کثلا اطلاعات هر کانال یا گروه در پوه ای به همان نام ذخیره میشد

  • ildirim says:

    با سلام
    ممنون از آموزش شما.
    مشکل بنده این هست که ویندوز جدید نصب کردم و پوشه telegram desktop که شامل فایلهای دانلود شده قبلی بود رو که بکاپ گرفته بودم در ویندوز جدید در همان پوشه ذخیره تلگرام کپی می کنم، فایلهای دانلود شده به مطالب گروه یا کاناهای تلگرام لینک نمی شوند و برای مشاهده فایلها یا فیلمها از طریق تلگرام بایستی دوباره فایلها رو دانلود بکنم که حجم زیادی دارند. آیا راهکاری دارد؟

  • علی says:

    چه مسخره روی اندروید کامل دسترسی داریم بهشون ولی اینجا برای چی باید رمز گذاری بشه اخه؟؟؟؟؟

  • علیرضا حسن خانی says:

    عکسهای چهره که با برنامه پیر کردم درکجا میتوانم ببینم چونکه در آلبوم تصاویر نیست

  • امیر says:

    سلام دوستان ببخشید یه سوال داشتم چظوری میشه تعداد زیادی عکس حدود ۵۰۰ عکس رو با هم از تلگرام در کامپیوتر سیو کنم ممنونم

  • علی says:

    سلام میخواستم بدونم عکس ها و گفتگو هارو در تلگرام دسکتاب ببینم کجا برم نمیخوام باکشون کنم فقط میخوام ببینم

    • محمد says:

      اول برو تو my computer بعد برو تو بخش download بعد telegram desktop همه چیزایی که ذخیره کردی اونجاس

  • کوروش says:

    سلام بخشید تو تلگرام فارسی دسکتاب باید کدام گزینه رو برای پاک کردن عکس ها بزنیم لطفا سریع جواب بدید

  • ... says:

    سلام یه سوال عکسایی که باز میکنیم تو تلگرام دقیقا کجا ذخیره میشه تو لپتاپ ؟من تو تنظیمات تلگرام رفتم و تو local storage کلا همشونو پاک کردم ولی میخواستم بدونم عکس کجا ذخیره میشه؟

  • مسعودابوالقاسمی says:

    با عرض سلام من اینستا گرام روی کامپیوترم روی همه عکس و فیلمها لینک دانلود وجود داشت و حتی سمت راست بالا ۵ تا گزینه از خانه تا تغییر فرمت به موبایل و تبلت هم بود راحت هرجا میخواستم ذخیره میکردم و آپلود اما ناگهان اینستا قدیمی شد و حتی محل ذخیره هم نمیدونم کجاست
    آیا ممکنه بخاطر پیش فرض کردن گوگل کروم اینجور شده باشد ابوالقاسمی مسعود

  • حامد says:

    سلام من مسیریو که گفتی رفتم اما چیزیو ندیدم حتی مسیرو سیو رو تغییر دادم بازم عکسی نبود!!؟؟
    مشکل از کجاس؟؟؟؟

  • Hadi says:

    خیلی عالی بود واقعا ممنون از شما خسته نباشید

  • مصطفی says:

    در تلگرام دسکتاپ جدید این مشکل حل شده و قابلیت حذف کش تلگرام (عکس و فیلم و …) وجود دارد.

  • رسول says:

    سلام.یه مشکلی برای تلگرامم پیش اومده.من قبلا با یه شماره تو تلگرام حساب داشتم.بعد از تنظیمات از قسمت تغییر شماره؛شمارمو عوض کردم.حالا اون سیم کارت قبلی دست من نیست‌.یه بار که از تلگرام خارج شدم و خوایتم وارد بشم رمز ورود میخواد درصورتی ک من اصلا تایید دومرحله ای رو فعال نکرده بودم!!!احتمالش هست اون نفری ک با سیم کارت قبلیم وارد تلگرام شده و تایید دومرحله ایشم فعال کرده ،رو اکانت من تاثیر بزاره؟؟؟

  • narges says:

    خیلی عالی بود هم توضیح فارسی داش هم انگلیسی + عکس

  • ارزن says:

    سلام
    مکار بودن تلگرام را هم بیشتر ثابت کردید.
    ممنون جالب بود

    • حمید says:

      سلام. میشه بفرمایید از کجا فهمیدید تلگرام مکاره؟ یعنی چون فایلهای کش رو قابل خوانش نکرده مکاره؟ یا نکنه از اینکه با جمهوری اسلامی همکاری نمیکنه شما رو ناراحت کرده؟ مکار سایتی مانند آپارات هست که با تبلیغات نرم افزارهای ارزش افزوده و سایت های قمار در خالی کردن جیب مردم مشارکت میکنه

      • اسماعیل says:

        نه با این حرفتون که اپارات رو مکار و یا پشتیبان اون تبلیغات می دونید قبول ندارم سادس شما هم تبلیغ بدید بهشون اونا قبول می کنن تبلیغ که برای سایت های خودشون نیست عزیز من اپارات جز قدم های پیشرفت ایران محسوب میشه حالا افرادی مثل شما هی اینو انکار کنن اما واقعیته چون اپارات سیستم اشتراک ویدیویی بود که مدام بروز شد مدام و هر بار الگوریتم های جدیدی اضافه کرد اوایل کارش کپی از یوتوب بود اما الان نه این حرفتون ناحقی بود براستی

  • سجاد says:

    سلام
    اگه از پوشه D877F783D5D3EF8C یه تعداد از فایلها رو به صورت دستی پاک کنم تا حجم درایو C سبک بشه مشکلی برای تلگرامم پیش میاد؟
    چون یه جا گفتید پاک کردن این فایلها ممکنه باعث آسیب دیدن اطلاعات تلگراممون بشه یه جا دیگه روش پاک کردنش رو گفتید!