حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری usb در تلویزیون هوشمند

۸ روش رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون هوشمند

اگر شما قصد دارید برای ذخیره برنامه های مورد علاقه تان آنها را روی فلش مموری یا هارد اکسترنال ذخیره کنید اما تلویزیون شما فلش مموری یا هارد اکسترنال شما را شناسایی نمی کند پیشنهاد می کنیم از ۸ روشی که امروز در انزل وب برای حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون هوشمند معرفی می کنیم استفاده کنید.

عیب یابی و حل مشکل شناسایی نشدن هارد اکسترنال و فلش مموری توسط تلویزیون

How to Fix Smart TV Does Not Find External Hard Drive or Flash Memory USB Drive

تلویزیون یکی از دستگاه های سرگرمی ، کسب اطلاعات و .. است اما ممکن است همیشه نتوانید برنامه های دلخواه و مورد علاقه خود را تماشا کنید در این شرایط یکی از راه حل های مناسب ضبط برنامه در حال پخش بر روی فلش مموری ، هارد اکسترنال و… است تا بتوان بعدا و سر فرصت ویدیو و فیلم های ضبط شده را مشاهده کرد. قبلا در انزل وب نحوه ضبط برنامه تلویزیون ال جی ، سامسونگ ، دستگاه دیجیتال و.. روی فلش را آموزش دادیم.

هنگامی که شما هارد اکسترنال یا فلش مموری را به USB تلویزیون هوشمند خود وصل می کنید تا برنامه های مورد علاقه خود را روی آن ذخیره کنید با پیغام  Not Recognized مواجه می شوید. برای حل این مشکل که نشان دهنده عدم شناسایی هارد اکسترنال یا فلش مموری توسط تلویزیون است ما امروز در انزل وب ۸ روش متنوع را به شما معرفی میکنیم. برخی از این روش ها ( مانند استفاده از command prompt و disk management) به برنامه جانبی خاصی نیاز ندارد اما برخی دیگر به برنامه جانبی مثل  MiniTool Partition Wizard نیاز دارد. شما بسته به صلاح دیدتان می توانید از هر کدام از روش ها استفاده کنید تا مشکل تان برطرف شود.

مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ، سیلیکون پاور و فلش مموری در تلویزیون

قبل از اینکه سایر روش های حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون های هوشمند را مطالعه بفرمایید ابتدا از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • آیا تلویزیون هوشمند شما از قابلیت اتصال فلش و هارد اکسترنال پشتیبانی می کند یا نه. شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای تلویزیون از این موضوع اطمینان حاصل کنید.
  •  ضبط HDD در برخی مواقع از طریق حافظه ۳.۰ USB یا USB SSD نمی تواند انجام شود.
  • هارد های وسترن دیجیتال (WD Passport) دارای قابلیت رمزگذاری هستند و اگر این قابلیت را در کامپیوتر فعال کرده باشید امکان پخش و دسترسی به فایل ها در تلویزیون ندارید و این قابلیت را باید ابتدا در کامپیوتر غیرفعال کنید.
  • اگر ویژگی YouView شما فعال باشد ویژگی های Satellite و HDD REC در دسترس نخواهد بود.

علاوه بر دفترچه راهنما شما می توانید به سایت سازنده تلویزیون خود مراجعه کنید و به بخش مشخصات محصول یا Specifications بروید و در این بخش بررسی کنید که آیا تلویزیون شما از هارد اکسترنال و فلش مموری پشتیبانی می کند یا نه.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

اگر قصد دارید لپ تاپ تان را به تلویزیون وصل کنید پیشنهاد می کنیم پست آموزش اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون را مطالعه بفرمایید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال WD ، SP و.. در گیرنده دیجیتال و تلویزیون

در صورتی که شما هارد را به درستی وصل نکرده باشید، گیرنده دیجیتال شما هارد را شناسایی نمی کند. اگر تلویزیون شما بیش از یک پورت USB دارد هارد را به پورت USBی که با HDD REC برچسب گذاری شده است وصل کنید.

ممکن است هارددیسک به علت محدودیت های اندازه پاسخگو نباشد. اگر مدل تلویزیون BRAVIA شما ۲۰۱۳ یا قدیمی تر است، حداکثر اندازه فایلی که ساپورت می شود ۲ گیگابایت است. اما اگر مدل تلویزیون BRAVIA شما ۲۰۱۴ یا جدیدتر است حداکثر اندازه فایلی که ساپورت می شود به صورت زیر است:

فایل سیستم

حداکثر اندازه فایل

حداکثر اندازه هارددیسک

FAT16

۲ گیگابایت

 پشتیبانی نمی شود

FAT32

۴ گیگابایت

۲ ترابایت

exFAT

۱۶ ترابایت

۱۶ ترابایت

NTFS

۱۶ ترابایت

۱۶ ترابایت

فضای باقی مانده هارددیسک را بررسی کنید. اگر شما محدودیت اندازه دارید می توانید اطلاعات غیر ضروری خود را از هارددیسک پاک کنید. در غیر این صورت یک هارددیسک دیگر را امتحان کنید و ببینید آیا هارددیسک شناسایی می شود یا نه.

توجه داشته باشید که برخی از تلویزیون ها مانند تلویزیون های سونی سازگاری بین BRAVIA  و فلش های غیر سونی را تضمین نمی کند.

اگر دکمه ریموت تلویزیون تان خراب شده است پیشنهاد می کنیم پست آموزش تعمیر دکمه و صفحه کلید ریموت کنترل تلویزیون ، دستگاه دیجیتال و.. را مطالعه بفرمایید.

مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون های هوشمند

علاوه بر اتصال درست هارداکسترنال به پورت USB مناسب، شما باید هارد را در تلویزیون تان به اصطلاح رجیستر کنید. به خاطر داشته باشید که پس از رجیستر هارددیسک در تلویزیون شما نمی توانید آن را در کامپیوتر خود استفاده کنید. برای استفاده مجدد شما باید آن را دوباره فرمت کنید که داده های شما پاک خواهند شد.

برای رجیستر کردن هارد در تلویزیون ابتدا هارداکسترنال را به تلویزیون وصل کنید. برای تلویزیون های مدل اندروید مسیر HOME > Settings > Recording HDD Set-up > HDD Registration را طی کنید. برای مدل های دیگر مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Registration را طی کنید. دستورالعمل هایی که برای رجیستر هارددیسک به شما نمایش داده می شود را دنبال کنید. حداکثر ۸ درایو هارددیسک را می توان رجیستر کرد.

برای لغور رجیستر درایو هارددیسک مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Deregistration را طی کنید. دستگاه را برای لغو رجیستر انتخاب کنید. پس از لغو رجیستر، داده های ضبط شده دیگر قابل پخش نخواهند بود.

اگر صدا و تصویر تلویزیون تان با هم هماهنگ نیست پشنهاد می کنیم برای حل مشکلتان پست حل مشکل عقب ماندن و ناهماهنگی صدا و تصویر در فیلم KMPlayer ، VLC Media Player و.. را مطالعه بفرمایید.

رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال فلش مموری در تلویزیون ال جی ، سونی و..

اگر هارد اکسترنال و فلش شما در تلویزیون شناسایی نمی شود یک راه حل بسیار ساده وجود دارد. هارد اکسترنال شما به صورت NTFS فرمت می شود. در حالی که تمام USB ها به صورت FAT32 فرمت می شوند. معمولا در فرمت FAT32 شما نمی توانید بیشتر از ۳۲ گیگابایت را فرمت کنید. برای حل این مشکل یک نرم افزار رایگان به نام Fat32Formatter وجود دارد. این نرم افزار متن باز می باشد و توسط TOKIWA برای فرمت درایوهای بزرگتر از ۳۲ گیگابایت ساخته شده است. شما می توانید این نرم افزار را در ویندوز ۷، ویستا، XP و ۲۰۰۰ نصب کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

مشکل نخواندن هارد و فلش بعد از اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

اگر بخواهید یک هارددیسک را که دارای نام تجاری ۴TB یا ۳TB هستند را به پورت USB تلویزیون خود وصل کنید، ممکن است با مشکل عدم شناسایی هارد مواجه شوید. این مشکل به علت فرمت پارتیشن بندی GPT این نوع هارددیسک ها است. این فرمت پارتیشن بندی ممکن است توسط تلویزیون شما شناخته نشود.

برای حل این مشکل شما باید هارد خود را دوباره پارتیشن بندی کنید. از فرمت MBR برای پارتیشن بندی مجدد استفاده کنید. در هنگام تلاش برای تغییر نوع پارتیشن بندی نوع GPT به MBR تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد. پس بهتر است قبل از پارتیشن بندی از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

برای تغییر پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و ۷ روی computer کلیک راست کنید. Manage و سپس Disk Management را انتخاب کنید. روی برچسب درایو کلیک راست کنید. گزینه convert to MBR Disk را انتخاب کنید. بعد یک پارتیشن ایجاد کنید و برای فرمت آن از فرمت فایل NTFS استفاده کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

اگر تلویزیون شما فرمت فایل NTFS را پشتیبانی نمی کند اما فرمت Fat32 را پشتیبانی می کند پس باید نرم افزار جانبی را برای تبدیل فرمت NTFS به Fat32 را استفاده کنید چونکه ویندوز ۷ نمی تواند این کار را انجام دهد. نرم افزار Fat32Format یک ابزار است که این کار را به خوبی انجام می دهد. اینترفیس این برناه تقریب ساده است. درایوی را که می خواهید فرمت کنید را انتخاب کنید. unit size را ۳۲۷۶۸  انتخاب کنید و روی دکمه  start کلیک کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

چرا در برخی از تلوزیون پخش کننده ها، حافظه فلش و هارد اکسترنال شناسایی نمی شود؟

اگر در روش بالا در قسمت Disk Management گزینه convert to MBR Disk را مشاهده نمی کنید شما می توانید از طریق command line این تبدیل فرمت را برای رفع مشکل باز نشدن هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون انجام دهید. این روش برای ویندوز ۷، ۸، ۱۰ اکس پی، ویستا قابل اجرا است.

برای انجام این کار ابتدا از تمام اطلاعات هارد بکاپ بگیرید. بعد پنجره command prompt را باز کنید. دستور Diskpart را تایپ کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

دستور list disk را تایپ کنید. لیست تمام هاردهای موجود برای شما لیست می شود. تصمیم حاصل کنید که کدام هارد را می خواهید فرمت کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

حالا دستور select disk DiskNumber را تایپ کنید. به جای DiskNumber شماره دیسک را وارد کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

حالا دستور clean را وارد کنید و بعد دستور convert mbr را تایپ کنید. این دستور درایو انتخابی شما را به فرمت MBR تبدیل می کند.

عدم شناسایی هارد اکسترنال در گیرنده دیجیتال و تلوزیون سامسونگ ، ال جی و..

MiniTool Partition Wizard نرم افزار دیگری است که شما می توانید فرمت GPT را به MBR تبدیل کنید و مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال در گیرنده دیجیتال تان را حل کنید.

برای این کار نرم افزار MiniTool Partition Wizard را اجرا کنید. منوی Disk را انتخاب کنید. در سمت چپ گزینه Convert GPT Disk to MBR Disk را انتخاب کنید. روی هارد مورد نظر کلیک راست کنید و از منو Convert GPT Disk to MBR Disk را انتخاب کنید. روی منوی Disk کلیک کنید و Convert GPT Disk to MBR Disk را انتخاب کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

در نوار ابزار روی دکمه Apply کلیک کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

روی دکمه yes کلیک کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

منتظر بمانید تا فرایند پارتیشن بندی تمام شود.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

روی دکمه OK کلیک کنید.

عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند

چرا تلویزیون هارد اکسترنال و فلش مموری را نمیخواند؟

اگر تلویزیون شما هارد اکسترنال یا فلش مموری را شناسایی نمی کند موارد زیر را هم بررسی کنید:

  • گاهی اوقات تلویزیون شما از درایوهایی که فرمت USB 3.0 دارند پشتیبانی نمی کند و شما باید فرمت آن را به USB 2.0 تغییر دهید.
  • هارد اکسترنال یا فلش مموری شما دارای پسورد است که معمولا هاردهای وسترن دیجیتال دارای قابلیت پسورد گذاری هستند.
  • یک فلش یا هارددیسک دیگر را امتحان کنید.
  • از سالم بودن کابل های هارد اطمینان حاصل کنید.
  • یکبار کابل هار را از تلویزیون جدا کنید و مجددا وصل کنید.
  • برنامه هایی که می خواهید انتقال دهید را بررسی کنید که دارای قفل نباشد.
  • ممکن است تایمر ضبط غیر فعال باشد.
  • اگر بیش از ۱۰۰۰ برنامه در هارد دیسک ضبط کرده اید یا اگر هارد دیسک پر شده باشد، ضبط نمیتواند انجام شود.

در آخر پیشنهاد می کنیم برای چسپاندن زیرنویس به فیلم هایتان پست آموزش کامل چسباندن زیرنویس به فیلم ، سریال و ویدیو ها در عرض چند ثانیه را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم روش های متنوع تبدیل فرمت GPT را MBR را برای حل مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون های هوشمند را به شما آموزش دهیم. اگر شما روش دیگری می شناسید و یا نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
آموزش 5 روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آموزش ۵ روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..
۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..

نظرات

  • عادله says:

    سلام من هارد اکسترنال ۱ ترا میزنم ب لب تاب جواب میده اما به تلویزیون ال‌جی نمیخونه و این ارور رو میده
    Formatting is required to use this USB storage. Do you want to go to the input list to format the USB?
    برای استفاده از این حافظه USB به قالب بندی نیاز است. آیا می خواهید برای فرمت USB به لیست ورودی بروید؟
    اما هارد دیگه ای ک میزنم جواب میده و مشکی نداره
    ممنون میشم راهنماییم کنید تا مشکلم رفع شه!؟

  • fateme says:

    سلام خسته نباشید
    من هارد اکسترنال رو به تلویزیون سامسونگ زدم و کامل همه چی رو نشون داد ولی حالا به لپ تاپ که میزنم اصلا باز نمیشه و زیرش نوشته NTFS و ارور میده
    اطلاعات مهمی داخلش دارم بخاطر همین نمیتونم فرمت بکنم
    میشه لطفا راهنمایی کنید

  • Mohammad says:

    سلام ببخشید هارد رو به تلوزیون LG وصل کردم ولی رو بعضی از عکس ها علامت منفی زده و باز نمیکنه چیکار کنم؟

  • reza says:

    عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش توسط تلویزیون هوشمند(بدون هرگونه نرم افزار)
    ابتدا از تمام اطلاعات هارد بکاپ گرفته و بعد پنجره command prompt (صفحه داس)را باز نموده ودستور Diskpart را تایپ کنید.
    سپس دستور list disk را تایپ کنید(تمام هاردهای موجود برای شما لیست می شود)
    حالا دستور select disk DiskNumber را تایپ کنید. به جای DiskNumber شماره دیسک مورد نظر که قصد فرمت آن را دارید را وارد کنید(بطور مثال select disk 1).
    حالا دستور clean را وارد کنید و بعد دستور convert mbr را تایپ کنید. این دستور درایو انتخابی شما را به فرمت MBR تبدیل می کند.
    وسپس فلش(هارد) را به تلویزیون وصل کرده و توسط تلوزیون نیز فرمت کنید حالا فلش(هارد) شما در تلوزیون و ضبط ماشین و ….. کاملأ شناسایی می شود. من اینکارو کردم و وقتی جواب داد انگار دنیا رو بهم دادند.

  • زهرا says:

    سلام من هم یه هارد ۱ ترا بایت رو قبلا میتونستم به تلویزیون وصل کنم ولی مدتی است که دیگه هارد متصل نمیشه امکانش هست راهنمایی بفرمایید

  • انگلیس says:

    سلام من یه فلش سی و دو‌گیگ‌ اچ پی دارم وقت به تلویزیون میزنم مینوسه متصل اما چیزی رو نمیاره ولی روی فلش های دیگه اینطور نیست می‌نویسه متصل ولی کار نمیکنه

  • امین says:

    خیلی ممنون همیشه کارم با سایتتون راه افتاده

  • حسن says:

    با سلام ، چطوری میتونم هاردی که به تلویزیون وصل کرده بودم و ضبط میکردم را حالا فرمت کنم و برای کار دیگه استفاده کنم. الان لپ تاپ اصلا نمیشناسش

  • محمدرضا says:

    من یک فلش ۱۶ گیگ داشتم و بعد ازنصب ویندوز با فلش دیگه تلوزیون فلش رو نمیخوند که از طریق command line که در روش های بالا گفته بودید به mbr تبدیل کردم و بعد یک پارتیشن جدید ساختم درست شد و داخل تلوزیون نمایش داده میشد ممنون بابت آموزشتون.

  • علیرضا says:

    سلام. من یه هارد اینترنال ۲۵۰گ دارم که براش هارد باکس usb3 گرفتم داخلش فیلم دارم وقتی به دستگاه گیرنده دیجیتال وصلش میکنم فیلم رو هم پخش میکنه ولی بعد از چند دقیقه اتصالش قطع میشه برق داره ولی اتصالش قطع میشه لطفا راهنماییم کنید

  • فرهاد معروف says:

    سلام
    من یه هارد ۲ ترابایت دارم.
    به لپ تاپ میزنم براحتی شناسایی و قابل استفاده میشه
    اما به کامپیوتر یا تلویزیون میزنم شناسایی نمیشه
    بنظر شما چکار کنم؟

  • مجید says:

    عالی بود ممنون مشکل بنده با روش تبدیل mbr حل شد

  • Abolfazl says:

    عالی بود، چون فلشم gpt بود واسه همین با fat32 هم جواب نمیداد، بعد از اینکه تبدیل کردم به MBR کلا هم fat32 اجرا میشد هم ntfs

    • زهرا says:

      سلام هارد من ۲ تراعه تلویزیونمونم ال جیه و تاحالا هم بهش فلش وصل کردم و هم هارد یک ترا ولی برای اونا هیچ مشکلی نداشته و به راحتی بالا میاورده ولی الان هارد ۲ ترا که وصل میکنم میزنه اتصال درست نیست و ازین چیرا… نمیدونین باید چیکار کنم؟

      • علیرضا says:

        سلام. من یه هارد ۲۵۰گ دارم که براش هارد باکس usb3 گرفتم داخلش فیلم دارم وقتی به دستگاه گیرنده دیجیتال وصلش میکنم فیلم رو هم پخش میکنه ولی بعد از چند دقیقه اتصالش قطع میشه برق داره ولی اتصالش قطع میشه لطفا راهنماییم کنید

صفحات 1 2