سند باکس ویندوز : 6 روش اجرا و تست امن برنامه های ناشناس در ویندوز!

سندباکس ویندوز : ۶ روش اجرا و تست امن برنامه های ناشناس و مشکوک در ویندوز!

همانطور که می دانید محیط اینترنت حاوی انواع ویروس ها و بدافزارها است. هنگامی که شما برنامه ای از اینترنت دانلود می کنید ممکن است همراه با برنامه این ویروس ها و بدافزارها وارد سیستم شما شوند. یک راه حل مطمئن برای حل این مشکل استفاده از برنامه های سندباکس (sandbox) است. امروز در انزل وب قصد داریم ۶ مورد از بهترین برنامه های سندباکس را به شما معرفی کنیم.

۶ تا از بهترین برنامه SandBox برای تست امن برنامه مشکوک ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

۶ Best Sandbox Applications for Windows 10

بدون توجه به اینکه شما چه کاری انجام می دهید حتما روی ویندوز خود نرم افزارهای مختلفی دارید تا راحت تر کارهایتان را انجام دهید. مشکل زمانی شروع می شود که به سایت های دانلود رایگان نرم افزار ناشناخته اعتماد می کنید. دلیل این امر ساده است شما نرم افزاری را دانلود می کنید که حاوی ابزارهای تبلیغاتی است و یا حتی حاوی ویروس ها، بد افزار ها و حتی باج افزارها است. برای حل این مشکل ما باید برنامه را به صورت دستی شبیه سازی و امتحان کنیم. در صورتی که برنامه مناسب بود و مشکلی ایجاد نکرد آن را به طور معمول نصب کنیم.

Sandbox چیست؟

Sandbox که به معنای جعبه شنی است، یک محیط مجازی است که برای جلوگیری از آسیب به سیستم، شما می توانید برنامه های جدید و غیرقابل اعتماد را در آن نصب و اجرا کنید. در پست امروز انزل وب ما بهترین برنامه های sandbox را برای ویندوز معرفی می کنیم.

با استفاده از این 6 برنامه سندباکس امنیت ویندوز خود را تضمین کنید!

دانلود و آموزش نرم افزار سندباکس اتک

وقتی شما به بخش هایی از اینترنت می روید که ممکن است برای سیستم شما خطرناک باشد ، یا یک فلش یا هر وسیله مشابه را به USB را وصل می کنید که زیاد قابل اعتماد نیست می توانید از BufferZone که یک ابزار sandbox است استفاده کنید. مزیتی که این ابزار دارد این است که اضافه کردن برنامه های مختلف برای اجرا در آن آسان است و با هر مرورگر وبی کار می کند. مزیت دیگری که این نرم افزار سندباکس دارد این است که شما فعالیت های خود را در یک منطقه امن انجام می دهید. برنامه سندباکس BufferZone از اجرای نرم افزارهای مخرب مبتنی بر وب روی کامپیوتر شما جلوگیری می کند. چونکه تمام عملیاتی که انجام می دهد فقط خواندنی است و نمی تواند بر روی هارددیسک شما بنویسد.

با استفاده از این 6 برنامه سندباکس امنیت ویندوز خود را تضمین کنید!

کار با نرم افزار در محیط امن با دانلود برنامه Sandboxie

Sandboxie یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین برنامه های کاربردی در زمینه سندباکس است. Sandboxie یک برنامه بسیار سبک و رایگان است. شما تقریبا می توانید هر برنامه ویندوز را از طریق Sandboxie نصب و اجرا کنید. علاوه بر نصب نرم افزار در Sandboxie، شما می توانید هر برنامه ای که قبلا نصب شده مانند مرورگر وب تان را از طریق Sandboxie اجرا کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مسیر Sandbox -> Default Box -> Run Sandboxed -> Run Web browser را انتخاب کنید. اگر می خواهید برنامه دیگری را اجرا کنید Run Any Program را انتخاب کنید.

هنگامی که برنامه در حالت Sandbox اجرا می شود یک ناحیه زرد در اطراف پنجره مشاهده خواهید کرد تا به شما اطلاع داده شود که در یک محیط سندباکس قرار گرفته اید. Sandboxie دارای دو نسخه رایگان و پولی است. در نسخه رایگان ویژگی های مهم مانند برنامه های تحمیل شده، قابلیت اجرای چند سندباکس و غیره وجود ندارد. با این حال برای یک کاربر خانگی معمولی نسخه رایگان کافی است.

با استفاده از این 6 برنامه سندباکس امنیت ویندوز خود را تضمین کنید!

 دانلود سندباکس رایگان با رابط کاربر ساده

Shade Sandbox یکی دیگر از برنامه های سندباکس رایگان و محبوب است. در مقایسه با Sandboxie رابط کاربر Shade بسیار ساده، کاربر پسند است. برای استفاده از این برنامه سندباکس تمام کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را بکشید و در پنجره shade sanbox رها کنید. دفعه بعد که برنامه را باز می کنید به طور خودکار سندباکس خواهد شد.

هنگام استفاده از Shade Sandbox، تمام سابقه مرور، فایل های موقت، کوکی ها، رجیستری ویندوز، فایل های سیستم و غیره، به خوبی از سیستم عامل جدا می شوند. در هنگام استفاده ازShade ، هر فایلی که دانلود می کنید در پوشه Virtual Downloads ذخیره می شود که از طریق رابط Shade قابل دسترسی است.  اگر شما به دنبال یک برنامه sandbox  با یک رابط کاربری ساده هستید، Shade Sandbox برای شما مناسب است. اگر قصد داریم برنامه های ویندوز را دانلود کنید پیشنهاد می کنیم پست نصب و آپدیت دسته ای بیش از ۵۰ برنامه ضروری و رایگان ویندوز را مطالعه بفرمایید.

با استفاده از این 6 برنامه سندباکس امنیت ویندوز خود را تضمین کنید!

فعال کردن حالت تست نرم افزار بدون تغییرات و دستکاری ویندوز

کار Toolwiz Time Freeze بسیار متفاوت از برنامه های سندباکسی است که در بالا معرفی کردیم. هنگامی که Toolwiz Freeze را نصب می کنید، یک کپی مجازی از تمام تنظیمات سیستم و فایل های شما ایجاد می شود و وضعیت ذخیره می شود. پس از استفاده از برنامه ای که می خواهید تست کنید، فقط سیستم را ریبوت کنید، برنامه به طور خودکار ریستورمی شود. این برنامه سندباکس زمانی که می خواهید برنامه ای را بدون هیچ محدودیتی تست کنید و نمی خواهید برنامه در سیستم عامل تان تغییری ایجاد کند بسیار مناسب است.

با استفاده از این 6 برنامه سندباکس امنیت ویندوز خود را تضمین کنید!

دانلود سند باکسی بدون تغییرات و دستکاری ویندوز

برنامه سندباکس Shadow Defender دقیقا مشابه  Toolwiz Time Freeze است. هنگام نصب و راه اندازی نرم افزار، از شما خواسته خواهد شد تا درایو سیستم و هر درایو دیگری که شما انتخاب خواهید کرد را مجازی سازی کنید. هنگامی که سیستم مجازی شد، هر تغییری که در آن ایجاد می شود، هنگام بارگذاری مجدد سیستم در دفعه بعد، از بین می رود.

این عمل به شما اجازه می دهد تا تغییرات را حذف کنید. اگر می خواهید یک فایل دانلود شده را ذخیره کنید و یا تغییر سیستم حذف نشود تمام کاری که باید انجام دهید این است که بر روی دکمه Commit Now در پنجره اصلی کلیک کنید. برای اینکه پوشه پیش فرض دانلود را تغییر دهید پیشنهاد می کنیم پست چگونه مسیر پوشه دانلود پیشفرض برنامه و ابزارهای ویندوز را تغییر دهیم ؟ را مطالعه بفرمایید.

با استفاده از این 6 برنامه سندباکس امنیت ویندوز خود را تضمین کنید!

آموزش نصب و اجرا همزمان چند نسخه از یک برنامه در کامپیوتر

تمام برنامه هایی که در بالا معرفی شدند به عنوان Light Virtualization شناخته می شوند. به عبارت دیگر این برنامه ها که شما در حال تست آن هستید هنوز در سیستم عامل اصلی اجرا نمی شود. اگر می خواهید مجازی سازی کاملی داشته باشید هیچ راهی بهتر از ایجاد یک ماشین مجازی از سیستم عامل انتخابی شما در Virtual Box یا VMware نیست. مزیت خوبی که این برنامه ها دارند این است برنامه هایی که روی ماشین مجازی نصب شده اند به طور کامل از سیستم عامل اصلی جدا می شوند.

با استفاده از این 6 برنامه سندباکس امنیت ویندوز خود را تضمین کنید!

توسط ماشین مجازی شما میتوانید تمام کارهایی که میخواهید در ویندوز تست کنید و یا نرم افزارهای مشکوک را با خیال راحت بر روی سیستم خود نصب کنید از سیستم عامل های مجازی استفاده نمایید که در مطلب آموزش کامل کار و نصب ویندوز ۱۰ و دیگر سیستم عامل ها در VMware Workstation انزل وب به صورت کامل نحوه نصب و کار با این سیستم عامل را بررسی کردیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

پیشنهاد، تجربه و نظرات خود را در مورد نصب و تست برنامه های ناشناخته در محیط سندباکس و سیستم عامل مجازی را در قسمت نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات