نکات ایمنی در خرید ، استفاده و جلوگیری از آتش گرفتن بخاری برقی

نکات ایمنی در خرید ، استفاده و جلوگیری از آتش گرفتن بخاری برقی

در فصل های سرد سال استفاده از بخاری برقی و گرمکن های قابل حمل بسیار رایج است. اگر شما نیز در منزل از بخاری برقی برای گرمایش مطبوع آن به ویژه در کنار تخت خواب استفاده می کنید لازم است که برخی نکات ایمنی درباره محدوده امنیت بخاری برقی را رعایت نمایید. در این پست انزل وب به بررسی نکات مهم و بازدارنده در خراب شدن بخاری برقی و جلوگیری از آتش گرفتن بخاری برقی و همچنین حفظ ایمنی بخاری برقی میپردازیم.

محدوده امنیت المنت و نکات ایمنی بخاری برقی

Safety Space and Safety Tips for Electric Heater

به منظور صرفه جویی در هزینه های گرمایشی ، بیشتر خانواده ها از بخاری برقی برای گرم کردن فضای یک اتاق و یا محل کار خود استفاده می کنند. انجمن ملی حفاظت از آتش سوزی (NFPA) هر ساله ۱۸۰۰۰ آتش سوزی مسکونی را به دلیل استفاده نادرست از بخاری برقی تخمین میزند. بنابراین رعایت نکات ایمنی بخاری برقی برای حفظ امنیت و جلوگیری از آتش گرفتن بخاری برقی بسیار حیاتی و ضروری است. در این پست به ده نکته مهم در خصوص برقراری امنیت بخاری برقی اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

بخاری برقی

پیش از خرید بخاری برقی لازم است سه مورد را رعایت نمایید:

  • تهیه مارک معتبر بخاری برقی و دارای نشان و گواهی مورد تایید انجمن استاندارد
  • بررسی سلامت المنت بخاری برقی
  • وجود سیستم هشدار کمبود اکسیژن

به طور کلی بخاری برقی قابل حمل نسبت به سایر وسایل گرمایشی نفتی، گازوئیلی و.. دارای امنیت بالاتری است و آنچه بخاری برقی را خطرآفرین می سازد مربوط به مضرات اشعه بخاری برقی نیست بلکه مجموعه نکات ایمنی است که در استفاده از بخاری برقی مورد توجه قرار نمی گیرند.

۱- قبل از استفاده از هر نوع بخاری برقی دستورالعمل سازنده و برچسب های هشدار دهنده را با دقت بخوانید.

۲- قبل از هر گونه استفاده دستگاه گرمایشی را از نظر عدم پارگی و فرسودگی سیم اتصال برق و آسیب دیدگی بدنه بررسی کنید.

۳- زمان خواب و یا ترک منزل حتما بخاری برقی را خاموش نمایید و اجازه ندهید حیوانات خانگی و یا کودکان به آن نزدیک شوند. همچنین میتوانید پست قبلی انزل وب را در مورد ۳۵ کار ضروری که قبل از ترک خانه و رفتن به مسافرت باید انجام دهید مطالعه کنید.

۴- بخاری های برقی فقط به عنوان تولید کننده گرمای مکمل مورد استفاده قرار میگیرند و نباید از آن ها برای خشک کردن ملافه و لباس و یا پخت غذا استفاده کرد.

۵- بهتر است که در منزل خود سیستم هشدار دود نصب کنید و هر ماه سلامت آن را بررسی کنید.

۶- بخاری برقی باید حدود یک متر و نیم از هر وسیله قابل اشتعالی نظیر کاغذ ، پارچه و.. فاصله داشته باشد.

۷- بخاری برقی را در محل های پر رفت و آمد و درهای ورودی و خروجی قرار ندهید.

بخاری برقی

۸- بخاری برقی باید به یک پریز منفرد و جداگانه برای تأمین برق متصل گردد. در صورتی که قصد تهیه محافظ برق مناسب برای بخاری برقی را دارید پست قبلی انزل وب درباره انتخاب و خرید بهترین محافظ برق و شیوه صحیح استفاده از آن را مطالعه کنید.

۹- بخاری برقی را روی سطوح مسطح قرار دهید و از قرار دادن آن روی کابینت ، مبل ، میز ، فرش و محیط های مرطوب اجتناب کنید. وجود هر یک از این عناصر میتواند منجر به آتش گرفتن بخاری برقی شود.

بخاری برقی

۱۰- در صورت عدم استفاده از بخاری برقی آن را از برق جدا کنید.

۱۱- در صورت اتصالی برق و مشکلات بدنه مربوط به خراب شدن بخاری برقی از استفاده مجدد پیش از بررسی توسط متخصص به شدت خودداری کنید.

تجربیات و پیشنهادات شما ؟

خوانندگان گرامی انزل وب در صورتی که اطلاعاتی در زمینه بررسی المنت بخاری برقی و یا مضرات اشعه بخاری برقی در اختیار دارید تجربیات و پیشنهادات مفید خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات