آموزش حل مشکل حذف نشدن دستگاه فعال اکانت تلگرام و موبوگرام (ورژن جدید)

رفع مشکل حذف نشدن دستگاه فعال (Active Sessions) اکانت تلگرام و موبوگرام ورژن جدید

کاربرانی که از ورژن جدید تلگرام استفاده می کنند امکان دارد در بخش نشست های فعال تلگرام خود دستگاه هایی را مشاهده کنند که به آنها تعلق ندارد. به همین خاطر سعی می کنند که این نشست های فعال یا Active Sessions را حذف کنند، اما با پیغام خطا مواجه شوند. برای حل مشکل حذف نشدن دستگاه اکانت تلگرام و موبوگرام پیشنهاد می کنیم پست امروز انزل وب را دنبال کنید.

 حل مشکل پاک نشدن نشست های فعال یا Active Sessions تلگرام اندروید، آیفون و دسکتاپ

How to Fix Active Sessions Not Removed In New Telegram Version

نرم افزارها و سرویس های زیادی وجود دارند که شما می توانید به صورت همزمان در چند دستگاه مختلف استفاده کنید. یکی از نمونه های رایج کلاینت ایمیل شما است. به عنوان مثال شما قبلا به وسیله گوشی همراه خود وارد اکانت جیمیل خود شده اید و در همین زمان شما می توانید از طریق کامپیوتر از جیمیل استفاده کنید. مردم خواستار یک پیام رسان هستند که بتوانند به صورت همزمان در دستگاه های مختلف از آن استفاده کنند. شما از طریق این پیام رسان می توانید در دستگاه های مختلف و حتی در یک زمان مشابه پیام ارسال کنید.

یکی از برنامه های پیام رسان که چنین ویژگی را دارد پیام رسان تلگرام است. شما می توانید از تلگرام در دستگاه های مختلف استفاده کنید. به طور مثال می توانید تلگرام را روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید و حتی به طور همزمان از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید در تلگرا پیام ها در محیط ابر خیره می شوند و روی گوشی شما ذخیره نمی شود. این پیام ها در تمام دستگاه هایی که در آن وارد شده اید همگام سازی می شود. اگر در تلگرام نوتیفیکیشن های پیام به شما نمایش داده نمی شود پیشنهاد می کنیم برای حل مشکل خود پست ۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و.. را مطالعه فرمایید.

مشاهده نشست فعال در تلگرام

برای مشاهده اینکه شما در چند دستگاه، تلگرام را نصب و از آن استفاده می کنید به صورت زیر عمل می کنیم:

شما می توانید وارد settings برنامه تلگرام خود شوید. بعد گزینه privacy and security را انتخاب کنید.

مشکل حذف نشدن دستگاه اکانت تلگرام

در قسمت security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید که معنی کلمه session نشست یا جلسه است. در اینجا شما می توانید تعداد دستگاه هایی که از تلگرام استفاده می کند را مشاهده کنید.

مشکل حذف نشدن دستگاه اکانت تلگرام

اگر در ورژن جدید تلگرام نمی توانید اسکرین شات بگیرید پیشنهاد می کنیم پست ۲ روش رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام و موبوگرام (ورژن جدید) را مطالعه بفرمایید.

نحوه حذف نشست های فعال (Active Sessions) تلگرام

با این حال یکی از مشکلاتی که در اینجا وجود دارد مسئله امنیت است. به طور مثال ممکن است شما تلگرام را در موبایل و کامپیوتر خود نصب کرده باشید. اما با مشاهده قسمت Active Sessions شما به غیر از این دو دستگاه، دستگاه های دیگری را مشاهده کنید. این به این معناست که شخص دیگری از تلگرام شما استفاده می کند و می تواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. به همین خاطر شما باید این دستگاه ها را حذف کنید. برای حذف دستگاه ها از Active Sessions به صورت زیر عمل می کنیم :

روی دستگاهی که می خواهید حذف کنید تپ کنید و OK را انتخاب کنید.

مشکل حذف نشدن دستگاه اکانت تلگرام

اگر شما روی Terminate All Other Sessions تپ کنید می توانید تمام دستگاه هایی که در قسمت Active Sessions شما وجود دارد را حذف کنید البته دستگاهی که در حال حاضر از طریق آن به تلگرام متصل شده اید را حذف نمی کند.

مشکل حذف نشدن دستگاه اکانت تلگرام

اگر شما در تلگرام ریپوت شده اید پیشنهاد می کنیم پست ۵ روش رفع مشکل ریپورت شدن در تلگرام و موبوگرام در چند ثانیه را مطالعه بفرمایید.

مشکل حذف نشدن دستگاه (دیوایس) اکانت تلگرام و موبوگرام

در نسخه جدید تلگرام امکان دارد که با حذف دستگاه از Active Session با پیغام خطای For security reasons you can’t terminate older sessions within a few hours after connecting a new device مواجه شوید. معنی این پیغام این است که به دلایل امنیتی تا چند ساعت بعد از اتصال دستگاه جدید شما نمی توانید Session های قبلی را حذف کنید. اگر علاوه بر خطای حذف نشدن دستگاه اکانت تلگرام با پیغام خطای نامبر فلود مواجه هستید پیشنهاد می کنیم پست ۲ روش رفع ارور Phone Number Flood و Too Many Attempts تلگرام را مطالعه بفرمایید.

اگر توجه داشته باشید مشکل حذف نشدن نشست های فعال تلگرام یک مزیت حساب می شود چونکه در نسخه های قبلی تلگرام اگر یک شخص وارد اکانت تلگرام شما می شد خیلی راحت می توانست دستگاه های متصل را حذف کند.اما در نسخه جدید تلگرام دیگر این کار قابل انجام نیست و تلگرام وقتی که مطمئن شد دستگاهی که تازه متصل شده است تعلق به شما دارد و کسی از تلگرام شما سواستفاده نمی کند اجازه حذف دستگاه اکانت تلگرام را به شما می دهد. پس برای حل مشکل حذف نشدن دستگاه اکانت تلگرام شما باید چند ساعت منتظر بمانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم که به کاربرانی که هنگام حذف نشست های فعال در تلگرام دسکتاپ، اندرید و آیفون با با پیغام خطای For security reasons you can’t terminate older sessions within a few hours after connecting a new device مواجه می شوند کمک کنیم. اگر در زمینه حذف دیوایس در active sessions تلگرام  نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش جدید مدیریت و حذف دستگاه متصل به تلگرام (Active Sessions)
آموزش جدید مدیریت و حذف دستگاه متصل به تلگرام (Active Sessions)

نظرات

  • علی says:

    سلام این خانم راست میگه این به چه درد میخوره تا وارد میشی میندازتت بیرون پس چطور میشه چند ساعت صبر کرد واقعا شاشیدم به اپدیت جدید تلگرام

  • گلهای جاویدان says:

    سلام . تلگرام مرا هک کرده اند من نشستها را غیر فعال کردم ولی مجددا وارد شدند . دوباره نشستهایشان را غیرفعال کردم .

    تایید دومرحله ای رو هم فعال کردم .

    قفل هم برای ورود گذاشتم .

    دیگه باید چیکار کنم تا در امان باشم ؟

    الانم با وجود اینکه گذر واژه ها رو تغییر دادم بازم هک می کنه . میبینم دوباره میاد در نشستهای فعال

    تو رو خدا کمکم کنید احساس ناامنی می کنم .

  • حمید says:

    سلام تو تلگرام شماره رو وارد میکنم کد نمیده ولی تو گوشی های دیگه وقتی شماره رو هم زمان تو دو تا گوشی به تلگرام میدم پیامک کد به گوشی من میادکد داده شده رو به تلگرام خودم میدم میگه اشتباس ولی به گوشی دیگه وصل میشه

صفحات 1 2