حذف و برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ و کامپیوتر

۱۱ روش کاربردی حذف و برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ و کامپیوتر

مشکل فراموش کردن پسورد بایوس (BIOS Password) و سعی در به یاد آوردن آن یکی از مواردی است که میتواند ساعت ها وقت و انرژی به خود اختصاص دهد. از پسورد بایوس لپ تاپ و کامپیوتر برای محافظت و امنیت بیشتر استفاده می شود. در صورت فراموشی پسورد بایوس نگران نباشید! میتوانید ۱۱ روش کاربری که برای برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ و کامپیوتر به شما معرفی خواهیم کرد را به کار بگیرید.

آموزش برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ سونی، دل، ایسر و…

How To Remove, Clear, Reveal, Unlock or Reset Laptop and PC BIOS Security Password

هر تکنسین کامپیوتر آماتور باید نحوه ریست کردن پسوردهای  BIOS را بداند که این ریست کردن پسورد در خود بایوس انجام می شود. دلیل این امر این است که بعضی اوقات ما نیاز پیدا می کنیم تا بعضی از گزینه های پیکربندی (مثلا طرز بوت یا غیرفعال کردن تابع هایی مانند مد AHCI ) را تغییر دهیم. اگر روی بایوس پسورد قرار داده شده باشد شما نمی توانید به بایوس وارد شوید و گاهی اوقات حتی خود کامپیوتر را بوت کنید، مگر اینکه رمز را بدانید، و اگر کسی پسورد بایوس را بلد نباشد می تواند یک دردسر واقعی را تجربه کند.

رایج ترین روش هایی که بسیاری از ما برای پاکسازی یا ریست پسورد بایوس می دانیم این است که به طور فیزیکی پاور را از کامپیوتر جدا کنیم یا همه کابل ها را قطع کنیم و یا برای چند دقیقه باتری را از مادربرد جدا کنیم. یکی دیگر از راه حل ها این است که جامپر CMOS روی خود مادربرد را پاک کنیم. این روش ها به این دلیل کار می کنند که بر روی مادربردهای اکثر کامپیوترهای دسکتاپ و برخی لپ تاپ ها، یک باتری برای حفظ تنظیمات BIOS/CMOS استفاده می شود. با قطع کردن برق، تنظیمات BIOS/CMOS و پسورد پاک می شود.

اگر به دلایلی شما نتوانستید رمز عبور امنیتی BIOS را با برداشتن باتری یا پاک کردن جامپر CMOS  ریست کنید و پسورد را نمی دانید، در ادامه چند راه حل وجود دارد که می توانید برای پاک کردن پسورد CMOS استفاده کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ با پسورد مادر

برخی از شرکت های سازنده لپ تاپ یک سری کلمه عبور به نام backdoor یا در پشتی را برای بایوس شما ارائه می دهند تا در صورتی که مشتری رمز خود را فراموش کردن از آنها استفاده کند. قبل از استفاده از هر ابزاری تلاش کنید بایوس خود را با استفاده از backdoor رمزگشایی کنید. برای دانلود و مشاهده backdoor ها اینجا را کلیک کنید و لیست را مشاهده کنید. پسوردها به کوچک بودن و بزرگ بودن حروف حساس هستند.

دانلود و آموزش نرم افزار Clear CMOS برای حذف پسورد بایوس فراموش شده

ما می توانیم پسورد BIOS را تنها با استفاده از یک نرم افزار کرکینگ به نام Hirens BootCD 15.2 برداریم. برنامه را دانلود کنید. پس از اتمام دانلود فایل را باز کنید و آن را از حالت فشرده خارج کنید. ابتدا منوی بوت کامپیوتر خود را با فشار دادن F9، F10، F11، F12 یا هر کلید دیگری که مادربرد شما پشتیبانی می کند باز کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

بعد درایو USB خود را انتخاب کنید. بعد از اینکه با USB بوت شدید شما منوی برنامه Hirens BootCD 15.2 را خواهید دید که به صورت زیر است. حالا از لیست پیش رو Dos Programs را انتخاب کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

مرحله ۹ را انتخاب کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

در BIOS/CMOS ابزار BIOS Cracker 5.0 را انتخاب کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

بعد از انتخاب ” BIOS Cracker 5.0 (cmospwd) ” صفحه شما نوسان پیدا می کند و سپس شما می بینید نرم افزار شروع به کار می کند. حالا بعضی سوالات از شما پرسیده می شود مثل زبان یا چیزهای دیگر. شما فقط باید کلید “Enter” را دوباره و دوباره بر روی صفحه کلید خود فشار دهید.

بعد برخی از سوالات را مشاهده خواهید کرد و برنامه از شما می خواهد که کلیدی را برای ادامه فشار دهید (Press enter key to continue). یک کلید را فشار دهید. شما موفق شدید پسورد بایوس را ریست کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

حالا سیستم را ریستارت کنید و امتحان کنید ببینید پسورد برداشته شده است یا نه.

برداشت پسورد بایوس مادر بورد Gigabyte, MSI, ASUS و.. با ریست باتری C-MOS

ابتدا تمام منابع تغذیه ای که به لپ تاپ شما وصل شده است (مثل باتری، آداپتور برق و شاید یا شارژ قابل حمل) را جدا کنید. پنل پشت لپ تاپ را بازکنید و باتری CMOS را مشاهده کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

در صورتی که باتری را در قسمت پستی لپ تاپ ندیدید باید لپ تاپ خود را جدا کنید و باتری CMOS را که عمدتا در طرف دیگر مادر برد لپ تاپ است را پیدا کنید. بعد از پیدا کرد باتری به مدت ۵ ثانیه آن را بردارید. به جای برداشتن باتری شما می توانید کانکتورها را با سیم به هم وصل کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

ریست پسورد بایوس با برداشتن جامپر مادر بورد

اکثر جامپر ها یا BIOS jumper را می توانید نزدیک به اسلات رم یا باتری CMOS مادربورد کامپیوتر پیدا کنید. این جامپر ها مانند تصویر زیر هستند.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

سعی کنید در مادربرد لپ تاپ خود جامپر را پیدا کنید و با استفاده از یک تکه سیم کوتاه یا موچین برای ۲۰ ثانیه وصل کنید. با این کار احتمالا پسورد بایوس شما ریست می شود.

برداشتن رمز بایوس لپ تاپ با برنامه CMOS De-Animator

CMOS De-Animator در مقایسه با اکثر ابزارهای هک / ریست BIOS یک ابزار به روز است و می تواند رمز عبور BIOS را از طریق ویندوز ریست کند. آخرین نسخه ۲ اجرایی CMOS De-Animator با هر دو سیستم عامل ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی سازگار است.تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ابزار را به عنوان administrator اجرا کنید (کلیک راست کنید  و Run as administrator را انتخاب کنید).

روی دکمه Proceed کلیک کنید و سپس کامپیوتر را ریستارت کنید. وقتی که کامپیوتر بوت شد شما می توانید ارور بررسی کلی CMOS را ببینید که به شما اجازه دسترسی به بایوس بدون پسورد را می دهد. CMOS De-Animator همه تنطیمات را به مقدار پیش فرض تغییر می دهد و تمام پسوردهای ذخیره شده بایوس را پس از ریبوت پاک می کند. CMOS De-Animator  همچنین دارای گزینه های بکاپ و ریستور است. این فایل ها با پسوند .dea ذخیره می شوند.

CMOS De-Animator

اگر قصد دارید پسورد فایل های اکسل خود را بردارید می توانید پستآموزش ۵ روش کارساز شکستن قفل و حذف پسورد فایل اکسل را مطالعه بفرمایید.

حذف پسورد بایوس کامپیوتر و لپ تاپ با BIOS Master Password Generator

اگرچه قطع برق و جدا کردن چند دقیقه ای باتری از مادربرد روی رایانه های دسکتاپ، پسورد را حذف می کند اما این روش در لپ تاپ ها احتمالا کمتر کار می کند اما امکان دارد در مدل های قدیمی لپ تاپ کار کند. برای امنیت بیشتر پسورد در لپ تاپ ها معمولا روی تراشه EEPROM به صورت جداگانه ذخیره می شود و متکی بر باتری بایوس نیست و با قطع برق این روش جواب نمی دهد.

برای حل این مشکل وارد CMOS Set UP شوید. از شما خواسته می شود که پسورد خود را وارد کنید. اگر شما چند بار پسورد اشتباه را در لپ تاپ وارد کنید پیغامی به شما نمایش داده می شود. این پیغام می تواند System Disabled یا Password check failed. System Halted همراه با یک شماره باشد. این شماره را یادداشت کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

سپس سیستم را ریستارت کنید. حالا وارد وب سایت BIOS Master Password Generator شوید. حالا مانند تصویر زیر شماره ای که قبلا یادداشت کرده اید را در کادر وارد کنید و دکمه Get password را کلیک کنید. حالا شما می توانید تمام پسوردهای نزدیک به مدل لپ تاپ خود را یادداشت کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

بسته به مدل های لپ تاپ شما ممکن است بعد از وارد کردن کد نیاز به فشردن دکمه Enter یا Ctrl+Enter داشته باشید. اگر وب سایت بالا یا کدهای موجود در آن نتوانست به شما کمک کند می توانید از بلاگ  Dogbert دیدن کنید و برحسب مدل لپ تاپ خود ابزار master password مناسب را دانلود کنید و آن را اجرا کنید. شما می توانید ابزار master password را در کامپیوتری که به ویندوز بوت می شود و .Net روی آن نصب شده است اجرا کنید.

اگر قصد دارید پسورد فایل های پی دی اف خود را پردارید می توانید پست ۵ روش آسان حذف و شکستن پسورد و قفل فایل PDF را مطالعه بفرمایید.

برداشتن رمز بایوس لپ تاپ سونی ، ایسر ، دل و..

وقتی که ویندوز به درستی بوت نمی شود و شما نمی توانید وارد بایوس شوید تا ترتیب بوت شدن را تغییر دهید. اگر به اندازه کافی خوش شاس باشید ممکن است بوت شدن از CD یا USB در اولویت بالاتر تنظیم شده باشد. در این صورت شا خیلی راحت می توانید سی دی یا یو اس بی را قرار دهید تا به طور خودکار بوت شوید. اما در صورتی که هارددیسک در اولویت قرار گرفته شده باشد شما باید هارددیسک را جدا کنید تا بتواید از سی دی یا یو اس بی بوت شوید.

اگر هنوز نمی توانید به ویندوز دسترسی داشته باشید راه حل دیگر فعال کردن بوت از سی دی یا یو اس بی با استفاده از ابزاری به نام Plop Boot Manager است. این ابزار به شما اجازه می دهد تا از USB یا CD بوت شوید حتی اگر boot order ( تعیین ترتیب بوت شدن دستگاه) در دسترس نباشد. ابزارهای دیگری که شما می توانید برای بوت شدن از سی دی یا یو اس بی استفاده کنید Active@ ISO Burner یا نرم افزارهای مشابه برای رایت کردن فایل IOS بر روی دیسک میباشد یا استفاده از Rufus برای رایت کردن فایل IOS بر روی USB است.

آموزش کار با PC CMOS Cleaner برای برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ Dell ، Sony و..

PC CMOS Cleaner صرف نظر از برند دستگاه، قادر به بازیابی، حذف، رمزگشایی و نمایش رمز عبور کاربر یا سوپروایزی که در بایوس ذخیره شده است. دستگاه های Award, American Megatrends (AMI), Compaq, Phoenix, Samsung, IBM, Compaq, DTK, Thinkpad, Sony, Toshiba توسط این نرم افزار پشتیبانی می شود. PC CMOS Cleaner یک سی دی قابل بوت لینوکسی است بنابراین نباید نگران سازگاری سیستم عامل باشید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

بعد از اجرا، برنامه سعی خواهد کرد رمزگشایی را انجام دهد و لیستی از کلمات عبور احتمالی را نمایش دهد. در صورتی که در این کار موفق نشد شما می توانید رمز عبور را با استفاده از دوگزینه ای که در عکس مشاهده می کنید پاک کنید. گزینه اول فقط پسور را ریست می کند و گزینه دوم بایوس را ریست می کند.

نرم افزار حذف پسورد بایوس مادربرد گیگابایت و.. جهت ورود به تنظیمات

ابزار CmosPwd یکی از به روزترین و محبوب ترین ابزارهای رمزگشایی CMOS است. ابزار CmosPwd پسوردهای ذخیره شده در CMOS را رمزگشایی می کند و آن را نمایش می دهد. این ابزار با دستگاه های ACER/IBM BIOS، AMI BIOS، AMI WinBIOS 2.5، Award 4.5x/4.6x/6.0، Compaq (1992)، Compaq (New version)، IBM (PS/2, Activa, Thinkpad)، Packard Bell، Phoenix 1.00.09.AC0 (1994), a486 1.03, 1.04, 1.10 A03, 4.05 rev 1.02.943, 4.06 rev 1.13.1107، Phoenix 4 release 6 (User)، Gateway Solo – Phoenix 4.0 release 6، Toshiba، Zenith AMI سازگار است.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

با ابزار CmosPwd شما می توانید کارهایی همچون بکاپ گیری، ریستورپاک کردن CMOS را انجام دهید.  در منوی این برنامه مسیر “۹. Next” -> “۲. BIOS/CMOS Tools” -> “۲. BIOS Cracker 5.0 (cmospwd)” را انتخاب کنید. ورژن دیگری از این برنامه وجود دارد که در ویندوز اجرا می شود که در وب سایت CGSecurity در دسترس است.

اگر قصد دارید پسورد فایل های فشرده خود را بردارید پیشنهاد می کنیم پست معرفی بهترین نرم افزارهای حذف و شکستن پسورد فایل RAR و ZIP را مطالعه بفرمایید.

دانلود نرم افزار حذف پسورد بایوس لپ تاپ

Bios یک ابزار بسیار قدیمی است که در اواخر دهه ۹۰ ساخته شد و بعید است در کامپیوترهای جدید کار کند. شما با استفاده از این ابزار می توانید به پسورهای بایوس راریستارت کنید، بکاپ گیری کنید، ریستور کنید و حتی یک گزینه بلستر وجود دارد که می تواند قسمت های خاصی از بایوس را آزمایش کند تا حذف پسورد امکان پذیر شود. ابزار Bios از دستگاه های BM, American Megatrends (AMI), Award  و Phoenixپشتیبانی می کند.

CmosPwd ، “۹. Next” -> “۲. BIOS/CMOS Tools” -> “۴. !BIOS 3.20 (ibios)” را انتخاب کنید. شما می توانید ابزار Bios ویندوز را به صورت جداگانه دانلود کنید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

طریقه پاکردن دستی پسورد مادربورد CMOS و شکستن رمز ورود به تنظیمات

اگر ترجیح می دهید به صورت دستی پسورد بایوی را ریست کنید و به ابزارهای دیگر متکی نباشید و یا ابزار CMOS De-Animator کار نکرد شما می توانید با استفاده از ابزار debug.exe پسورد بایوس خود را ریست کنید. ابتدا برنامه FreeDos را در فلش یو اس بی خود نصب کنید. Debug.exe را دانلود کنید و آن را در درایو روت فلش USB ذخیره کنید. کامپیوتر را با درایو فلش USB بوت کنید و دستورات زیر را تایپ کنید ( توجه داشته باشید که دستورات دوم و سوم با O شروع می شوند و صفر نیست):

Debug

o 70 2E

o 71 FF

quit

کامپیوتر خود را با Ctrl + Alt + Del راه اندازی مجدد کنید. شما باید یک پیغام خطای CMOS checksum erro را مشاهده کنید که عادی است. شما حالا بدون وارد کرد پسورد به تنظیمات CMOS دسترسی پیدا کردید.

برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ

در آخر اگر پسورد هارد خود را فراموش کرده اید می توانید از ۴ روش کاربردی حذف و برداشتن پسورد هارد اکسترنال و اینترنال استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر روش هایی که امروز در انزل وب برای برداشتن پسورد بایوس به شما معرفی کردیم را اجرا کردید، روش دیگری می شناسید، پیشنهاد و یا نظری دارید می توانید آن را در بخش دیگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش حل مشکل Secure Boot ویندوز 11
آموزش ۷ روش حل مشکل Secure Boot ویندوز ۱۱
آموزش 7 روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز 11 ، ویندوز 10 و...
آموزش ۷ روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و…
9 روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
۹ روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
آموزش 8 روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز 10 ، و 8 و 7
آموزش ۸ روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز ۱۰ ، و ۸ و ۷

نظرات

  • مرینا says:

    سلام داستان عزیز من روی لب تاپ خود رمز گذاشتم حالا فراموش کردم یک زحمت بکشید هر کس می دونه راه حلش را برای شماره واتساپ بفرسته

    • rad says:

      سلام . چند بار کد اشتباه رو می زم به من یک عدد ده رقمی داد . عدد ده رقمی رو تو این سایت زدم کدش رو بهم داد. ظاهرا بعضی ها ۱۰ رقمی میده بعضی ۸ رقمی . برند لپ تاب رو هم درست انتخاب کنید تو سایت . البته لپ تابم نو است . و جدید . https://www.biosbug.com/
      رمز رو در قیمت پایین میده باز میشه . لپ تابم ایسره.

  • S says:

    سلام ، من می خواستم رمز بایوس کامل بردارم ( رمز بایوس داشتم )
    یکی از دوستان نوشته بود برای حذف رمز بایوس فقط در قسمت تغییر رمز رمز قبلی بزنید و در قسمت رمز جدید چیزی ننویسید و اینتر بزنید
    من این کار انجام دادم ولی متأسفانه الان ، سیستم با همون رمز قبلی هم باز نمیشه
    لطفاً راهنمایی کنید

  • امیر says:

    سلام دوستان من رمز BIOS گذاشتم و الان نیاز به بوت سیستم دارم. ولی منوی بوت برام بالا نمیاد چیکار کنم؟
    ممنونم

  • amin says:

    سلام
    من با روش های این سایت تونستم رمزو بشکونم
    لطفا قرار بدبد شاید به کسی تونست کمک کنه
    https://www.repairwin.com/how-to-reset-bios-password-hp-probook-elitebook-pavilion-laptop/?unapproved=489103&moderation-hash=46904be1520ab23eff8dbc2f1617fb7c#comment-489103

  • امین says:

    باسلام
    من میخواستم از روش BIOS Master Password Generator استفاده کنم که اکثر دوستان با این روش کارشون حل شد ولی وقتی ۳ بار رمز اشتباه میزنم کد نمیده فقط پیغام ریست کردن میده خواستم ببینم راهی برای دسترسی به کد خطا هست؟
    مدل لب تاب هم hp 8460w

  • 4bTn says:

    این مطلب رو واسه دوستانی میگم که مثل من لبتاپشون با کلید های کنترل و آر هیچ کدی بهشون نمیده.
    من باطری لبتاپ و باطری بایوس رو دآوردم. بعد از چند روز یه ویندوز روی هارد نصب کردم. ( چون بوت لبتاپ رو هارد دیسک بود و نمیشد با سی دی یا فلش بوت کرد هارد لبتاپ رو درآوردم و روی یه کیس گذاشتم و یه ویندوز نصب کردم. البته توی نصب ویندوز اونجایی که پیغام میده که دیسک بوت رو از دستگاه خارج کنید و بعد ۱۵ ثانیه ریسیت میشه. من توی اون مرحله سیستم رو خاموش کردم و هارد لبتاپ رو از روی سیستم برداشتم و گذاشتم توی لبتاپ تا مابقی نصب رو روی لبتاپ انجام بدم.)
    بعد از نصب کامل ویندوز. ویندوز تاریخ رو از روی بایوس میخونه. ینی این همون تاریخی هستش که باید بدی به این نرم افزار ها یا سایت های کرک.
    من از این (https://github.com/dogbert/bios-pwgen) نرم افزار استفاده کردم.
    مرسی “انزل وب”بابت مطالب خوبتون.

  • علی says:

    من کیبوردم سوخت چطوری با موس بازش کنم

  • Mhs says:

    من لپتاپ hp 8570w دارم وقتی میخوام وارد محیط بایوس بشم رمز میخواد رمزش رو ندارم
    راهی هست بتونم رمز رو بردارم؟
    ممنون

    • علی says:

      باید بزنید کد بده و رمز مادر رو از سایت های مخصوص دریافت کنید یا اینکه باتری مادربرد رو ۱ الی ۲ دقیقه جدا کنید و دوباره سرجاش بزنید تا پسورد حذف بشه موفق باشید

  • محمد says:

    ممنون از شما از این طریق کارم راه افتاد BIOS Master Password Generator

  • کامران says:

    لب تاب من لنوو R61i هست به محض روش شدن علامت قفل میاد که رمزی رو باید بنویسم که متاسفانه نمی‌دونم چیه به مرکز سخت افزاری ایران شعبه کرج مراجعه کردم ولی گفتن آی سی بایوس سوخته لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

  • لبتاب dell vostro 1520 says:

    من شماره ای ک بعد از سه بار خطا زدن رمز بهتون میده رو در سایت https://bios-pw.org وارد کردم. چند رمز بهتون میده ک برای من همون اولی باز کرد. مشکلم حل شد. خیلی خیلی خیلی ممنون

  • Hassan says:

    بسیار عالی ، لذت بردم ، درود به تمام تیم شما و خسته نباشید بخاطر این مطالب
    من جایی هستم که با اینکه حاضر بودم هر هزینه ای بدم تا پسورد بایوس لب تابم برداشته بشه اما کسی که نیست یه طرف و بخوام هم بفرستم اولین مراکز توی شهر باید یه ماه صبر کنم و نیاز واجب داشتم . یک هفته است همه راهها و مطالب رو میخوندم تا به پست شما رسیدم و مشکلم حل شد .
    خدا خیرتون بده

  • میلاد says:

    واقعاً عالی و کاربردی بود. بسیار ممنون و سپاسگذارم.

  • حسین بقایی فرد says:

    سلام واقعا خدا خیرتون بده . من لپ تاپ
    ام ایسر هست . و کارم راه افتاد با روش ششم تون (سایت bios-pw.org)

  • sanaullah says:

    سلام. من رمز رو فراموش نکردم ولی میخوام برای همیشه برش دارم دقیقا کدوم روش رو باید انتخاب کنم ممنون میشم پاسخ بدین

    • فرهاد says:

      سلام .متاسفانه این سایت ها که تعدادشونم زیاده با کپی کردن متون از سایت های خارجی و داخلی متحواشون رو کامل میکنن اما متاسفانه هنگام عمل کردن و کمک خواستن کاری از دستشون ساخته نیست
      کسایی که رمز گذاشتن و گزینه Disable نداره بایسشون روی همون گزینه پسورد ساختن دوباره بزنن(همون گزینه ای که پسورد رو گذاشتید) اما این بار همون اول current password رو وارد کنید برای بقیه پسورد ها چیزی وارد نکنید و فقط اینتر بزنید.به همین راحتی

      • علیرضا says:

        یعنی خدایی دمت گرم حق گفتی که همه کپی میکنن و لقمه رو دور سرمون می چرخونن به چه راحتی پاک شد خدا خیرت بده برادر

      • S says:

        سلام من این کار برای حذف پسورد کردم
        یعنی رمز. داشتم ولی می خواستم کلا رمز بایوس حذف بشه
        بعد از اینکه به جای رمز جدید اینتر زدم و چیزی ننوشتم
        دوباره رمز بایوس اومد و الان با رمز قبلی هم باز نمیشه
        لطفاً راهنمایی کنید

  • amir says:

    من لپ تابم را وقتی میخواعم بوت کنم رمز داره با این چیز هایی که گفتید باز نمی شه

  • Ahmad Amini says:

    سلام. من رمز رو فراموش نکردم ولی میخوام برای همیشه برش دارم دقیقا کدوم روش رو باید انتخاب کنم ممنون میشم پاسخ بدین

    • فرهاد says:

      سلام .متاسفانه این سایت ها که تعدادشونم زیاده با کپی کردن متون از سایت های خارجی و داخلی متحواشون رو کامل میکنن اما متاسفانه هنگام عمل کردن و کمک خواستن کاری از دستشون ساخته نیست
      کسایی که رمز گذاشتن و گزینه Disable نداره بایسشون روی همون گزینه پسورد ساختن دوباره بزنن(همون گزینه ای که پسورد رو گذاشتید) اما این بار همون اول current password رو وارد کنید برای بقیه پسورد ها چیزی وارد نکنید و فقط اینتر بزنید.به همین راحتی

    • Maihan says:

      کامپیوتر من صفحه اش سیا است و رمز میخواد

  • جمشید says:

    بسیار خوب عالی خسته نباشید

  • فرهاد says:

    سلام من یه لپتاپ HP Zbook 15 G2 دارم خیلی از این روشا رو متحان کردم جواب نگرفتم ، شنیدم اچ پی خیلی سخت میشه انجام داد لطفا راهنمایی کنید

    • پور says:

      منم همینطور – هیچ کار نمیشه کرد

    • آریا says:

      مادر بردش رو دربیا بعد مادر بردش رو به ۳ بخش مساوی تقسیم کن تو ذهنت بعد بخش دوم رو وسطش رو سوراخ کن مرکز مادر برد رمز میپره چون اونجا تنها یک سیم روی مدار برد داره که اون مربوط به برد رمز از حافظه مادر برد و بخش اصلیه وقتی اونو ببری دیگه وقتی میخایی بری رمزی نداره که بخواد از تو بپرسه چون بک آپش از بین رفته

  • مسعود says:

    سلام
    من ادمین یه شبکه هستم و یه مادربرد GA-H81M-S2PT دارم که رمز داره و نمیدونم چی هست. حالت رمز هم روی سیستم هست و نمیتونم وارد ویندوز بشم که بتونم از طریق نرم افزاری مشکل رو حل کنم. چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟
    لازم به ذکر هست که این نوع مادربرد به دلیل UEFI بودن با برداشتن باطری و اتصال کوتاه رمز رو برنمیداره و فقط تنظیمات رو دیفالت میکنه

    • علی فرهمند says:

      سلام دوست عزیز من دقیقا یکی از همین نوع مادر بورد دارم که گیگابایت هم هستش.من هم به همین مشکل بر خوردم ولی خوب با کلیییییی تلاش تونستم درستش کنم
      ببین اگه فنیت خوبه در کیس رو باز کن یه دوتا پایه برا اتصال فیزیکی هست من هم اواش هرچی میگشتم میدیدم نیس ولی هست (این دوتا پایه هم اطراف همون سیم هایی که از دکمه خاموش روشن میاد هست)اول تمام سیم هارو از برق جدا کن بعد به مدت ۲۰ ثانیه این دوتا پایه رو اتصال بده به هم با یه چاقویی چیزی بعد کامپیوتر رو روشن کن و دست به چیزی نزن و بعد یه صفحه میاد اونجا اینتر رو بزن تاکید میکنم تا وقتی سیستم روشن نشده دست به چیزی نزن فقط اینتر رو بزن اگه به چیزی دست بزنی کارت نمیشه

    • Ali farahmand says:

      سلام دوست عزیز مشکت حل شد اگه نشد بگو تا کمکت کنم چون من یه مادر بورد دقیقا کپی همین دارم گیگابایت

      • hamid says:

        سلام و درود به همه دوستان. عزیزان خواهش میکنم اگه کسی میتونه کمک کنه. الان ۱ ماهه لب تاب بنده قفل شده و رمز میخواد. اتفاقی اینجوری شد. یه روز روشن کردم و دیدم بلافاصله یه مستطیل آبی اومد و نوشته پسوورد. در حالیکه من پسوورد نزاشته بودم. تا ۳۰۰ کیلومتری ما هم جایی نیست ببرم درست کنم. مدلش dell 5110 هستش. سرویس تگ هم داده بهم. ممنون میشم کسی کمک کنه. garet926@gmail.com

  • Saleh says:

    روش bios master generator عالی بود مرسی

  • asghardelkhoshj says:

    سلام.خسته نباشید
    بنده برنامهphoenixراکه شبیه ساراست دانلود کردم ولی هنگام نصب فقطبرمیگردونه به ریستارت .چطوربایدبه صفحه ویندوز برگردم…لبتابمdell1520ویندوزهم ویندوز۷بیت۶۳
    سپاسگزارم از راهنمایی وسایت خوبتون

  • ایرج says:

    با سلام لپتاب من خودبه خود بایوسش رمزدار شده و نمیتونم ویندوز دیگه ای نصب کنم. خیلی روش ها امتحان کردم نشد.راه حلی وجود داره بهم پیشنهاد بدین؟

  • delta terrorist says:

    خیلی خیلی ممنونم بابت سایت خیلی خوبتون واقعا کمکم کرد ممنونم از شما
    به دوستان پیشنهاد میکنم این راه رو امتحان کنن واس من که جواب داد
    BIOS Master Password Generator

  • نا شناس says:

    سلام بسیار ممنون از مطالب مفیدی که گزاشتین. من ۳تا ویندوز نصب کردم روی یک لب تاپ الان رمز ویندوز ۷رو فراموش کردم .آیا میتونم با ویندوز ۱۰ رمز ویندوز ۷رو پیدا کنم؟
    یا چطوری با فلش از طریق گزینه reset password رمزش رو پاک کنم؟
    من برنامه‌های پاک کردن رمز گرفتم ولی اصلا کار نمیکنه.
    لطفا راهنمایی کنید.
    ممنونم.
    لطفا جواب رو به آدرس ایمیلم بفرستید
    yal1380da@gmail.com
    خواهش میکنم کمکم کنید.

  • علی says:

    سلام عرض ادب احترام .بنده یه مشکل دارم ممنون میشم راهنمایی کنید؟لپ تاپ پسوردش فراموش کردم مدل مک بوک a1534 هست نه سی دی رام داره که ویندوز عوض کنم نه بوت میشه چند راه حل بالا گذاشته بودن به سیستم من نمخوره /راه حل جدید لطف بگید ممنون میشم/اگه راهنمایی کنید ممنون میشم ۰۹۱۵۹۷۴۶… تو تلگرام بدید ایمیل بدیدramin11mashkani@yahoo.com یا می تونید جیمیل بدیدalimashkani69@gmail.com لطفا راهنمایی کنید خیلی جاها بردم نتونستن گفتن باید ببری نمایندگی اپل تو تهران منم نمیتونم ؟اگه اقای کنید کمک کنید ممنون میشم

  • L.E.i says:

    سلام من باتری بایوس لپ تاپ رو برداشتم وقتی گذاشتم دیگه کلا روشن نمیشه فقط چراغش روشنه صفحه کلاسیاه
    چرا اینطوری شد چیکار کنم حالا؟؟؟؟

  • پیمان says:

    با درود
    لپ تاپ من بعد از آپدیت شدن نرم افزار سانسور اثر انگشت، و بعد از ریست ویندوز از من پسوورد میخواد این کد رو هم بهم میده ۲۰۲۰۸۹۴۱۶۳، اساتید کسی راه حلی بلده تا مشکل من حل بشه.
    مدل : acer aspire 7
    Odd هم نداره، وارد تنظیمات بایوس هم نمیشه، مستقیم بعد از نشون دادن لوگوی ایسر رمز می خواد.
    متن پیام :
    Enter unlock password(Key :2020894163)
    با تشکر

  • امیر حسین بیرانوند says:

    عالی بود روش بایس مستر عالی بود

  • Ali9924 says:

    سلام من از نرم افزار CMOS De-Animator استفاده کردم الان ویندوزم بالا نمیاد چکار باید بکنم لطفا کمکم کنی؟؟؟؟؟؟