رفع مشکل سبز شدن نام فایل ها و Encrypt خودکار در ویندوز 10 ، 8 و 7

رفع مشکل سبز شدن نام فایل و پوشه ها و Encrypt خودکار در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

آیا تا به حال تلاش کرده اید که برخی از فایل های موجود در کامپیوتر خود را که رمز گذاری یا Encrypt شده اند را باز کنید؟ آیا موفق به این کار شده اید؟ معمولا ویندوز اسم فایل یا پوشه هایی که رمز گذاری شده اند را با رنگ سبز (به جای سیاه) نشان می دهد که همین موضوع علت تغییر رنگ نام فایلها و عدم امکان کپی، جابجایی و حذف آنها می باشد. وقتی که شما سعی می کنید فایل ها را باز کنید و آن را انتقال دهید با پیغام خطا مواجه می شوید. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد رفع مشکل Encrypt خودکار و سبز شدن نام فایل ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ صحبت کنیم.

حل مشکل سبز شدن اسم فایل و فولدر ها در ویندوز (عدم امکان کپی، جابجایی و حذف)

How to Decrypt Encrypted Windows Folders

رفع مشکل سبز شدن اسم فایل ها هنگامی که فایل ها و پوشه ها رمزگذاری می شوند به این صورت است که ویندوز یک گواهینامه ایجاد می کند که حاوی کلیدهای استفاده شده برای رمزگذاری و باز کردن داده های رمز شده است. وقتی داده های رمزگذاری شده را باز می کنید و هنگامی که وارد اکانت کاربری می شوید که گواهینامه در آن ایجاد شده است، فرایند رمزگذاری شفاف است و فایل ها به طور عادی باز می شوند.

با این حال اگر کاربر دیگر یا سیستم دیگری تلاش کند که به این فایل های داده دسترسی پیدا کند و یا فایل ها را به مکان دیگری منتقل کنند این فایل ها باز نمی شوند و یا منتقل نمی شوند مگر اینکه گواهینامه اصلی نصب شده باشد.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

در هر صورت شما به یاد داشته باشید که رمزگذاری و رمزگشایی فایل ها در ویندوز همیشه نیاز به کلیدها / گواهینامه های رمزگذاری دارد. وقتی که شما یک فایل یا پوشه را در ویندوز رمزگذاری می کنید، کلیدهای رمزگذاری ایجاد می شوند و به اکانت کاربر ربط پیدا می کند.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

در ویندوز ۷ و نسخه های بالاتر، از شما خواسته می شود که از کلید رمزگذاری ( گواهینامه EFS) بکاپ بگیرید. شما باید بلافاصله این کار را انجام دهید. اگر شما این کلیدهای رمزگذاری را نداشته باشید قادر نخواهید بود داده ها را رمزگشایی کنید. متأسفانه در صورت گم کردن کلیدها هیچ راهی برای رمزگشایی و بازیابی فایلهای انکریپت شده وجود ندارد زیرا این رمزگذاری بسیار قوی است و به آسانی شکسته نمی شود.

شما برای رفع مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل و پوشه ها می توانید گواهینامه ها را اکسپورت و سپس در سیستم دیگر ایمپورت کنید که در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

از این ۳ روش برای رمز گذاری فایل های مهمی که در هارد اکسترنال و فلش دارید استفاده کنید.

شیوه ی بکاپ گیری از گواهینامه های EFS فایل های Encrypt شده

چند روش برای بکاپ گیری از گواهینامه های رمزگذاری فایل وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد. اولین روش برای رفع مشکل encrypt خودکار این است که روی دکمه Start ویندوز کلید کنید و عبارت certificate را تایپ کنید.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

حالا روی Manage user certificates کلیک کنید. در ویندوز ۷ شما می توانید عبارت certmgr.msc را تایپ کنید و اینتر کنید. با این کار پنجره certificate manger برای شما باز خواهد شد.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

حالا در سمت چپ روی Personal کلیک کنید و بعد روی Certificates کلیک کنید. شما باید لیست تمام گواهینامه ها را در سمت راست مشاهده کنید. ممکن است در این قسمت شما تنها یک گواهینامه داشته باشید. اما اگر از یک گواهینامه بیشتر وجود داشت روی گواهینامه های مورد علاقه خود راست کلیک کنید All Tasks را انتخاب کنید و روی Export کلیک کنید.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

حالا وقتی روی Back up now (recommended) کلیک می کنید پنجره Certificate Export Wizard برای شما باز خواهد شد که به صورت زیر است. روی next کلیک کنید.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

بعد از اینکه روی next کلیک کردید گزینه Yes, export the private key را انتخاب کنید. اگر کلید خصوصی را نداشته باشید شما نمی توانید هیچ کدام از فایل های رمزگذاری شده را رمزگشایی و باز کنید.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

در صفحه بعد شما باید فرمت مورد نظر خود را برای اکسپورت گواهینامه ها انتخاب کنید. مانند تصویر زیر گزینه Personal Information Exchange را همراه با اولین گزینه اش انتخاب کنید.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

از آنجا که این گواهینامه دارای یک کلید خصوصی است، شما باید با استفاده کلمه عبور از این فایل محافظت کنید. قسمت Password را انتخاب کنید و یک رمز عبور قوی را تایپ کنید.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

در آخر برای رفع مشکل encrypt خودکار روی Browse کلیک کنید و مکان ذخیره فایل خود را انتخاب کنید. توصیه می کنیم که این فایل را در کامپیوتر خود ذخیره نکنید. چون اگر اتفاقی برای کامپیوتر شما بیافتد شما کلید را از دست خواهید داد.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

حالا روی next و سپس Finish کلیک کنید. حالا کلید رمزگذاری خصوصی شما به عنوان یک فایل ذخیره می شود. شما هم اکنون می توانید این فایل را در دستگاه ویندوز دیگر ایمپورت کنید. نحوه ایمپورت کردن واقعا ساده است تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روی پوشه دابل کلیک کنید و Certificate Import Wizard را باز کنید. بعد از ایمپورت شدن گواهینامه شما قادر خواهید بود هر فایل رمزگذاری شده را رمز گشایی کنید.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

از این ۱۱ روش برای قفل کردن و رمز گذاری پوشه های ویندوز خود استفاده کنید.

چرا ویندوز نام فایل های من را با حروف سبز نشان می دهد؟

سوال: دوست من پوشه ای با فایل های zip برای من ارسال کرده است. وقتی آن را روی کامپیوتر خود باز می کنم ویندوز حروف را با رنگ سبز نشان می دهد و وقتی سعی کردم پوشه zip را کپی کنم ویندوز این خطا را به من نشان داد.

مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

اگر در هنگام پاک کردن فایل های خود با پیغام خطا مواجه می شوید پیشنهاد می کنیم پست رفع پیغام خطا Cannot Delete و Access Denied فایل و پوشه ها را مطالعه بفرمایید.

رفع مشکل سبز شدن اسم فایل ها در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

برای رفع مشکل سبز شدن اسم فایل ها روی پوشه یا فایلی که دارای حروف سبز هستند راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.  در پنچره Properties روی دکمه Advanced کلیک کنید. حالا گزینه Encrypt Contents To Secure Data را از حالت انتخاب خارج کنید. روی OK کلیک کنید. حالا اسم فایل به حالت عادی و رنگ مشکی بر خواهد گشت و مشکل encrypt خودکار رفع شده است و شما می توانید بدون هیچ مشکلی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 مشکل encrypt خودکار و سبز شدن اسم فایل

 شیوه بازیابی فایل های Encrypt شده

اگر قصد دارید محتوای فایل هایی که توسط ویروس ها رمزگذاری شده است را مشاهده کنید مراحل زیر را انجام دهید. برای رفع مشکل encrypt خودکار، پنجره Command Prompt(Admin) را اجرا کنید. دستور زیر را تایپ کنید و اینتر بزنید.

-s -h *.* /s /d

به جای حرف d باید نام درایو را وارد کنید.

دستور dir را تایپ کنید. این دستور محتوای درایو را به شما نمایش می دهد.

بررسی کنید آیا فایل .exe غیر عادی وجود دارد. اگر فایل autorun.inf وجود دارد نام آن را به newfilename تغییر دهید.

علاوه بر روش فوق میتوانید از نرم افزار بازیابی فایل های encrypt شده استفاده کنید و پیشنهاد می کنیم پست معرفی بهترین نرم افزارهای حذف و شکستن پسورد فایل RAR و ZIP را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز سعی کردیم نحوه بکاپ گیری از گواهینامه های EFS فایل های encrypt شده را به شما آموزش دهیم و ۲ روش بازیابی فایلهای انکریپت شده را به شما معرفی کنیم تا هنگامی که با این مشکل مواجه می شوید بتوانید آن را حل کنید. امیدواریم با خواندن این پست توانایی مقابله با مشکل encrepty خودکار و رفع مشکل سبز شدن اسم فایل ها را داشته باشید. نظرات و پیشنهادات سازنده خود را می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • مهدی says:

    من یهمه فایل هام رمزگذاری شده و پسوند yyza بعد ار پسوند اصلی اونها گذاشته شده اگه میشه راهنماییم کنید کلی عکس و فیلم خانوادگی دارم

  • شمس says:

    با سلام
    من حدود ۷ سال پیش این اتفاق برام افتاد.
    من اصن نمیدونستم رمزگذاری چیه و… . یهویی یادمه ویندوزم خراب شد بالا نمیومد ، مجبور بودم ویندوز عوض کنم
    بردم جای کسی ویندوزمو عوض کرد و بعد مدتی وقتی خواستم فایلامو ببینم دیدم رنگش سبز شده و باز نمیشه.
    منم تا الان نگهشون داشتم به امید اینکه بشه درستش کرد
    میشه راهنمایش کنین با این شرایط چه کاری باید بکنم؟؟؟؟
    ممنون

  • کاربر ویندوز هفت says:

    با سلام خدمت همۀ دوستان. وقتی که شما فایلی را با استفاده از سرویس Encrypting File System رمزگذاری می کنید، گواهینامه ای هم نام با نام کاربری ویندوزتان بر روی سیستم شما ساخته و نصب می شود. اگر می خواهید آن فایل رمزگذاری شده را در کامپیوتر دیگری اجرا کنید باید از آن گواهینامه کپی گرفته و بر روی کامپیوتر مقصد نصب کنید؛ اما اگر می خواهید آن فایل را به حالت اولش برگردانید ابتدا باید آن گواهینامه را از روی سیستم تان حذف کنید؛ سپس با استفاده از دکمۀ Advanced تیک گزینۀ Encrypt contents to secure data را بردارید. اگر نمی توانید تیک این گزینه را بردارید، دو تا دلیل دارد: ۱) آن گواهینامه را از روی سیستم تان حذف نکرده اید. ۲) ممکن است اشتباهی سرویس Encrypting File System را غیر فعال کرده اید. مکان گواهینامۀ درج شده در برنامۀ certmgr.msc (certificate manger) و در مسیر Personal/Certificates قرار دارد؛ روش کپی گرفتن از آن گواهینامه در همین صفحه نوشته شده است. بعد از تمام این کارها سیستم تان را ری استارت (راه اندازی مجدد) کنید. به نظر من استفاده از این سرویس به دردسرش نمی ارزد؛ پیشنهاد می کنم به جای استفاده از این سرویس از برنامۀ WinRAR استفاده کنید.

  • ناشناس says:

    با سلام. خداوند یکتا به شما در هر دو دنیا خیر و برکت و نیکی بدهد. مطالب شما عالی است.

  • دوست says:

    سلام من رنگ سبز فایل ها رو توی پروپرتیز درست کردم حالا ویندوزم رو عوض کردم دیگه فایل هایی که قبل نصب ویندوزم سبز بودن درست نمیشن کپی ام نمیشه ازشون بگیرم اگه راه حل دارید ممنون میشم بفرمایید.

  • علی says:

    سلام. من این کارو انجام دادم مشکل من حل نشده. مشکلم اینه وقتی از اینترنت عکس ذخیره میکنم خودکار encrypt میشه ولی فایل و هر چیز دیگه ای دانلود کنم همه چیز عادیه. خسته شدم از بس عکس ها و تکسچر های فتوشاپ که ذخیره میکنم رو تکی تکی تو پروپرتیزشون میرم و تیک encrypt رو بر میدارم.
    لطفا یک راه حلی بدین. ویندوزم این کد رو که وارد میکنم نمیشناسه -s -h *.* /s /d
    ویندزم ۱۰ Enterprise
    از Group Policy Editor هم خواستم encrypt اتوماتیک عکس ها رو غیرفعال کنم سعی کردم برم به مسیر Computer Configuration\Administrative Templates\System که Do not automatically encrypt files moved to encrypted folders رو غیرفعال کنم شاید اوکی شد که متوجه شدم متاسفانه پوشه Administrative Templates تو Group Policy Editor باز نمیشه و ارور MMC cannot initialize snap-in میده تو نت سرچ کردم هزار تا روش برای برطرف کردن این ارور انجام دادم هیچ تاثیری نداشت.

  • paneez says:

    عالی هستین . کاش همیشه خط اول سرچ گوگل باشین .بسیار حاذق هستین . راه کارهای سایت شما مفید و مختصر و کارآمده. پاینده باشین.

  • افشین جمالی says:

    عالی بود دمت گرم بخدا ی ساعته دارم دنبالش میگردم در ضمن اگه میشه ب کمک هم بهم کنید بعضی از عکس های خودم کامپیتور باز نمیکنه اما عکس های دیگ ک دارم رو باز میکنه میزنم رو عکس هام مینویسه windows media player entertainment a program while playing file بعد دو گزینه میاد یکی close ک میشه بسته یکی دیگه هم میاد میگه کمک از وب web help از صبح دارم باهاش کار میکنم چند روزی هست اصلا باز نمیشن کلی عکس و فیلم هام رو ذخیره کرده بودم اگه میتونید کنک کنید تورو خدا دمتون گرم ب مولا

  • زویا says:

    سلام. وقتی میخوام گزینه Encrypt Contents To Secure Data را از حالت انتخاب خارج کنم خطا میده که باید administrator باشی. مشکل از کجاست؟

  • Maddie says:

    خسته نباشید
    یه مشکل عجیبی واسه کامپیوترم پیش اومده اونم اینه که هیچ کدوم از درایو ها و فایل ها و فولدر هام و حتی ایکون های روی دسکتاپم اسم ندارن
    به هرکی گفتم گفت نمیدونم
    یا اصن ندیدن یه همچین چیزیو
    ممنوم میشم کمکم کنید کلافه شدم بخدا

  • AMIRMMD says:

    دمتون گرم واقعا

  • Mr_Hamid says:

    توی personal هیچی نیست 😐

  • قربانی says:

    الهی خدا خیرت بده دو تا مهندس کامپیوتر نتوستند مشکل اینکریپت رو برام حل کنند .

  • عادل says:

    سلام
    ببخشید روش دیگه‌ای به‌غیر از پشتیبان‌گیری از فایل‌های encrypt وجود نداره؟ یه روشی که به‌طور خودکار تیک encrypt تمام فایل‌ها رو برداره.

  • Hadi says:

    سلام.خوبین
    ببخشید من یه مشکلی برای کامپیوترم پیش امده .یه سری از فایل های کامپیوترم من که عکس و فیلم می شود.رنگ فایل هایش سبز شده .هر کاری میکنم نه باز میشه نه کپی میشه نه انتقال.من رنگ سبز بودنشو درست کردم ولی هر راهی رفتم باز نشد که نشد.فکر کنم قبلا ۲ سال پیش یه برنامه رمزگذاری رو فایل های هاردم انجام داده بودم.بعد سره یه مشکلی یادم نیست ویندوز عوض کردم از اون زمان به بعد این بلا سرم امد.ایا میتونید یه راهی برای من بزارید درست بشه.ممنون میشم.

    • علی says:

      سلام راه حلی پیدا کردین؟؟؟

    • امین says:

      داداش منم باهات هم دردم . الان ۱۰ ساله که دنبال راه حلشم ولی نتیجه ای نداشته . حتی با پشتیبانی ویندوز هم تماس گرفتم و از راه دور اجازه دسترسی به فایلهارو دادم . اونام نتونستن درستش کنن . به هر حال اگه راهی پیدا کردی به منم بگو . آیدی اینیستام @amin2013r
      موفق باشی

    • مرتضی says:

      دوست عزیز راه حلی داشت ؟ منم مشکل شمارو دارم و دیتا بسیار مهمه برام‌چند ماهه دنبال رفع این مشکلم اکه راهی داره بگید

  • الناز says:

    سلام
    من همین کارهارو انجام دادم و از وقتی که کلید ساختم و یک فایلی رو encript کردم از اون موقع هر فایلی رو ایجاد یا تو دسکتاپ وارد میکنم encript شده میان از پراپرتیس دسکتاپ هم تیک encript رو برداشتم باز رفع نشد