آموزش استفاده از مانیتور لپ تاپ خراب شده به عنوان مانیتور دوم کامپیوتر

اگر لپ تاپ قدیمی شما از کار افتاده است اما LCD یا LED آن هنوز کار می کند چرا از آن به عنوان مانیتور دوم برای کیس کامپیوتر فعلی خود استفاده نمی کنید؟ امروز انزل وب مراحل استفاده از LCD لپ تاپ بجای مانیتور را به صورت مرحله به مرحله آموزش خواهد داد.

نحوه استفاده از مانیتور لپ تاپ به جای مانیتور، تلویزیون و …

How to Convert a Laptop LCD Into an External Monitor

اگر احیانا لپ تاپ شما دیگر کار نمی کند اما صفحه نمایش آن هنوز سالم است می توانید به کمک آموزش امروز انزل وب، از این صفحه LCD به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید. امروزه بیشتر افراد برای اینکه دو یا چند کار را به طور همزمان انجام دهند و دید گسترده ای داشته باشند از دو یا چند مانیتور استفاده می کنند. قبلا در انزل وب در مورد چگونه از لپ تاپ و تبلت به عنوان مانیتور اضافی استفاده کنیم؟ صحبت کردیم، در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که LCD لپ تاپ از کار افتاده خود را بیرون بیاورید و با استفاده از یک برد آن را به کامپیوتر دیگر وصل کنید و از آن به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید.

آموزش نحوه اتصال مانیتور لپ تاپ به کیس

اول شما باید لپ تاپ را از هر منبع برقی جدا کنید و باتری لپ تاپ را بیرون بیاورید. معمولا با کشیدن اهرمی که در پشت لپ تاپ است شما می توانید باتری لپ تاپ را خارج کنید. این باتری ها از نوع لیتیوم یون هستند و می تواند چند آمپر را ذخیره کند.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

حالا باید صفحه LCD را از لپ تاپ جدا کنیم. شما باید تمام پیچ هایی که در عکس مشخص شده است را باز کنید. پدهای لاستیکی در جلوی صفحه LCD وجود دارد که وقتی لپ تاپ بسته می شود از آن محافظت می کند. پشت پدهای پلاستیکی پیچ شده اند. همه پیچ هایی که فریم پلاستیکی را نگه می دارد پیدا کنید و باز کنید. تمام پیچ ها و پدها را جمع کنید چون بعدا به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

حالا فریم پلاستیکی را از صفحه LCD جدا کنید. در این مرحله شما باید دقت لازم را داشته باشید. به غیر از پیچ ها یک فریم پلاستیکی وجود دارد که صفحه LCD لپ تاپ را نگه می دارد. این فریم پلاستیکی در جلو قرار گرفته است. اول با این فریم پلاستیکی را باز کنیم و بعد پیچ هایی که زیر آن واقع شده است را باز کنید.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

یک لولا یا پیک در سمت راست وجود دارد که شما باید فریم را به آرامی و در راستای فریم ال سی دی لپ تاپ بالا ببرید. دقت داشته باشید که این قسمت نشکند.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

در عکس زیر محل پیچ ها مشخص شده است. البته توجه داشته باشید که بعضی از مدل های لپ تاپ این پیچ ها را ندارند ، پس بهتر است ویدیو آموزشی جدا کردن LCD مدل لپ تاپ خود را در یوتیوب یا آپارات جستجو و مشاهده کنید. خب حالا اگر به عکس زیر دقت کنید در قسمت پایین یک کابل مشاهده خواهید کرد. به این کابل، کابل LVDS گفته می شود. بهتر است اول بقیه قسمت های لپ تاپ را جدا کنید و بعد این کابل را از صفحه کلید جدا کنید. با این حال می توانید کابل را از قسمت پایین برش بزنید. توجه داشته باشید که دوسیمی که داخل اینورتر است را قطع نکنید.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

بعد از این که پنل LCD را برداشتید شما می توانید کابل LVDS را بردارید و اینورتر را جدا کنید. اینورتر را از هر دو طرف جدا کنید اما برش نزنید. کابل LVDS روی پشت صفحه LCD و در بالای صفحه قرار دارد. این کابل مسطح است نوار را بردارید و کابل را پایین بکشید. در این قسمت شما باید یک مدار کنترلر LCD بخرید که می توانید از فروشگاه های قطعات الکترونیکی خریداری کنید. در این مرحله شما باید یک صفحه LCD با دو جفت سیمی که از آن خارج شده  داشته باشید.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

در اینجا شما می توانید عکس کابل LVDS و اینورتر را که از LCD جدا کردیم را مشاهده کنید.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

آموزش نحوه جدا کردن مانیتور لپ تاپ خراب

اگر در زمینه جدا کردن LCD لپ تاپ از کار افتاده خود مشکل دارید می توانید از فیلم آموزشی زیر استفاده کنید و ادامه آموزش نحوه استفاده از lcd لپ تاپ بجای مانیتور را مطالعه بفرمایید.

روش دیگر باز کردن لپ تاپ و جداسازی مانیتور در ویدیو دوم مشاهده کنید :

برای اتصال کامپوتر خود به تلویزیون پیشنهاد می کنیم پست آموزش اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون را مطالعه بفرمایید.

ادامه آموزش نحوه استفاده از مانیتور لپ تاپ خراب

بعد از اینکه پنل LCD را برداشتید شماره مدلی که پشت آن نوشته شده است را نگاه کنید. برای خرید برد کنترلر LCD درست شما به این شماره مدل و شرکت سازنده احتیاج خواهید داشت مثلا شماره مدل ما LP171WX2 A4K1 و برند ال جی است. برد کنترلر LCD دارای یک اتصال ورودی VGA است که به شما اجازه می دهد LCD لپ تاپ را به کامپیوتر دیگری وصل کنید و از آن به عنوان مانیتور دوم  استفاده کنید.

برد کنترلر LCD خیلی ساده وصل می شود. در این قسمت شما همه کابل های مورد نیاز را دارید به غیر از کابل VGA. شما می توانید کابل های VGA را از فروشگاه های قطعات کامپیوتری خریداری کنید.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

هنگامی که کیت را خریداری کردید آنرا به صفحه LCD وصل کنید. کابل LVDS را به پنل LCD وصل کنید. پنل LCD را به اینورتر وصل کنید. ترانسفورماتور را به برد کنترلر LCD وصل کنید. کایل VGA را به برد کنترلر LCD وصل کنید. طرف دیگر کابل VGA را به کامپیوتر دیگر وصل کنید. دکمه پاور روی برد کنترلر LCD را فشار دهید. در این جا اتصالات شما باید مانند عکس زیر باشد.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

خب حالا تقریبا کار تمام شده است. شما می توانید برای مانیتور جدید خود از پایه های آماده استفاده کنید

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

یا اینکه خودتان خلاقیت به خرج دهید و یک پایه زیبا برای ثابت ماندن مانیتور جدید خود ایجاد کنید.

استفاده از مانیتور لپ تاپ برای کامپیوتر

حالا شما دو تا مانیتور دارید اگر می خواهید دو صفحه کلید و دو ماوس هم به صورت همزمان داشته باشید پیشنهاد می کنیم برای استفاده بهتر از این قابلیت پست آموزش اتصال و استفاده همزمان از دو موس و کیبورد در کامپیوتر ، مزایا این کار چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در آموزش امروز انزل وب سعی کردیم نحوه استفاده از مانیتور لپ تاپ خراب به عنوان مانیتور دوم را به شما آموزش دهیم. در صورتی که در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • کیوان says:

    خیلی بدرد من خورد بسیار ممنون
    برد کنترلر رو از یه سایت خریدم به قیمت امروز حدود پانصد تومن

  • فاطمه says:

    سلام به همگی
    برعکس لپ تاپم لنووا z510 هست، خودش درسته ولی مانیتورش رو بچه‌ها رفتن روش و شکست. از عزیزانی که این پست رو میخونن خواهش میکنم اگه مانیتورتون سالمه و مدل لپ تاپتون با لپ تاپم یکی هست، اطلاع بدین تا مانیتورتون رو به قیمت دست دوم خریداری کنم. چون ارزش نداره مانیتور نو بخرم باز میترسم بچه‌ها خرابش کنن ولی از طرفی هم اگه لپ تاپ نباشه بیچارم میکنن. یه دنیا ممنون
    شماره تماس: ۰۹۳۷۷۴۸…

  • saeed says:

    حاجی من رفتم لپ تاپو دوشقش کردم الان کی میرم بردو سفرش بدم باید از خارج بگیرم داش خودت از کجا گرفتی ماهم بگیری 🦦

  • مهدی says:

    ممنون از آموزش خوبتون

  • Doolche says:

    Merci va2ean , mofid bood
    سوو تنک ، هو إ گوود تایم

  • Eliya says:

    دوست عزیز یه سوال داشتم
    اینکه پشت lcd من نوشته نشده مال کدوم شرکته
    ولی لپ تاپم لنوو هست یه سری عدد و حروف نوشته
    ولی توی اینترنت میزنم برای برد کنترلر چیزی نمیاد چه کار باید بکنم

  • سالار says:

    اموزش عالی بود ولی مشکل اینه که کیت رو پیدا نمیکنیم من تبریز هستم تنها پاساژ قطعات الکترونیکی رو گشتم هیچکس نفهمید چی میگم حتی نشون هم دادن گفتن همچین چیزی نیست.

    چکار باید بکنم و قیمت تقریبی کنترلر چنده

    ممنون

  • hiccup says:

    سلام.. مطالب مفیدی بودن.. ممنون.
    میشه در رابطه با برد کنترلر و خرید اون هم پستی بزارید؟

    • Edrispour says:

      اون بنده خدا راست میگه قبل ترکوندن به فکر بردش باشید این بردا رو باید از خارج تهیه کنید که اینجا اگه باشه نمیصرفه به همچین کاری بعدش هم تو خود سایت سازنده برد سریال پشت ال سی دی مورد نظر بدید پرتهای یونیور سال مخصوص ال سی دی تون معرفی میشه که بخرید ولی متاسفانه تحریم و بیخود تلاش کردیم مگر از مونیتورهای ال سی دی معیوب اونم با چندین نوع تبدیل و غیره فقط اینکه پرتهای مورد نظر با نام یونیور سال وی جی ای پورت سرچ کنید اگه تو ایران زیر ۳۰۰ هزار گیر آوردین به منم بگید کم کمش ۵ تا ال سیدی رو دستم مونده

  • الیاس says:

    سلام !؟
    دوست عزیزی که گفتی میشه با یه لبتاب مانیتور سوخته…
    اره میشه یه کابل vgaوصل کن به پورتvgaکه معمولا خودشون دارن اون سر کابل هم که معلومه به یه مانیتور وصلش کن !؟

    سوال خودم=>
    میخواستم بدونم که میشه درایور (راه انداز)
    یه مانیتور دیگه رو استفاده کرد؟!
    میشه یه درایور خودمون درست کنیم!؟

  • حمید says:

    دوستان آیا روش ساده ی برای اتصال به لپ تاپی که مانیتورش سوخته هست؟ یه لپ تاپ با مانیتور سوخته دارم که میخوام برای دانلود و آپلود شبانه روزی ازش استفاده کنم و نیازی نیست که دایم به مانیتور وصل باشه، حالا میشه اون رو در مواقع مورد نیاز به سیستم دیگه ی وصلش کرد و کج دار و مریز باهاش طی کرد؟؟؟؟ لطفا کمک کنید، لطفا

  • بهروز ابراهیمیان says:

    با سلام و ممنون از مقالات و توضیحات کاملتون ،من سوالی داشتم که چگونه میشه نمایشگر یه لب تاب خراب تبدیل به یک تلویزیون کرد بصورت جدا از لبتاب باشه، آیا راهی ،ممنوم میشم توضیح بدید.

  • کامران says:

    ممنون از مطلب مفیدتون اما بهتره قبل از اینکه لپ تاپت هرچند قدیمی تونو بترکونید بدونید که این کیت ها یا توی ایران نیست یا اگر هم هست قیمت های به نسبت زیادی دارن
    من چند سال قبل به امید داشتن مانیتور دوم لپ تاپمو همین بلارو سرش آوردم ، با سرچ حتی عکس اتصالات و کیت های مورد نیاز رو هم پرینت گرفتم و جاهای زیادی پی اش رفتم اما اغلبن نداشتن و حتی نمیدونستن چیه ، اونم توی مراکز تخصصی وسایل و خرت و پرتای الکترونیکی
    البته داستان برای حدود ۵ سال پیشه ، شاید تا الان این قطعات وارد شده باشه
    علی ایحال ، قبل از اینکه دست به آچار شدید اول برید پی کیت و قطعاتش

    • علی says:

      شما بار اوله توی نت میای . یه گوگل بزن ۱۰۰تا فروشگاه میاد که دارند میفروشند
      سه چهار مدل هم دارند از ۴۵۰۰۰ تا ۹۶۰۰۰تومان

      • mahdiz7779 says:

        سلام
        تلویزیون ما سوخته
        لب تاپم هم سالمه
        میخواستم ببینم چجوری میشه رسیور ماهواره رو به لب تاپ وصل کنم تا بتونم تصویر رو توی لب تاپ دریافت کنم؟

        ممنون میشم راهنماییم کنین??

        • رحیم says:

          دوست عزیز سلام
          نمیدانم تا الان مشکل اتصال رسیور به لبتاب شما حل شده یا نه چون من پست شما را الان دیدم (بعد از یک سال و اندی) و اینم اتفاقی که دنبال یه موضوعی میگشتم به سوال شما برخوردم در هر صورت البته که میشه رسیور یا هر نوع مولد تصویر (مانند ویدئو یا دوربین یا …) را با یک کارت کپچر که البته برای لبتاپ باید از نوع اکسترنال یا USB باشد وصل نمود و حتی میتوان برنامه های رسیور را هم در هارد لبتاب ضبط نمود و کیفیت تصویر بستگی به نوع کارت کپچر شما داره که میتونه از با کیفیت ۱۰۸۰ هم باشه ولی با این کیفیت بسیار گرون در میاد. یه نمونه معمولی و قابل قبول حدود ۴۸۰۰۰۰ تومان در میاد که تو پاساژ ایرانیان تو خیابون ولیعصر بین طالقانی و بلوار کشاورز هستش.باز هم می بخشی که خیلی دیر جواب دادم.

      • کامران says:

        دکتر جان کاش جای تیکه انداختن یکی از اون ۱۰۰ تا فروشگاهی که میگی رو میگفتی
        یا اصلا یه کلید واژه بگی برای سرچ قطعه
        من اینترنتی که هیچ حضوری هم مانتورو بردم که کسی همچین کیت هایی نداره
        اگر کسی سراغ داشت ممنون میشم راهنمایی کنه
        همونطور که میبینید با توجه به قدیمی شدن لپ تاپ ها و همنطور گرون شدن مانیتور خیلیا دنبالشن

        • محسن says:

          سلام . منم گشتم نبود .کل مشهد رو گشتم ..فقط یک سایت خارجی بود که داشت اونم به مانیتور من نمیخورد .