4 روش رفع مشکل شناخته نشدن و کار نکردن دسته بازی در ویندوز 10، 8 و 7

۴ روش رفع مشکل شناخته نشدن و کار نکردن دسته بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

دسته های بازی یک ابزار ضروری برای گیمرها هستند. گاهی اتفاق می افتد که این دسته های بازی در سیستم عامل ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ کار نکنند و عملکرد درستی نداشته باشند. امروز در انزل وب سعی داریم ۴ روش از بهترین راه حل ها را برای رفع مشکل نشناختن و  شناسایی نشدن دسته بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

آموزش حل مشکل کار نکردن و عدم شناسایی دسته بازی در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Troubleshoot The Problem Of Not Detecting Game Joystick In Windows 10, 8, and 7

دسته های بازی یک ابزار ضروری برای علاقه‌مندان به بازی است که نام های مختلفی دارند مانند گیم پد، جوی پد، کنترلر گیم و … اما همه این ها یک کار واحد را انجام می دهند. دسته های بازی گیمرها را به کنسول بازی وصل می کنند. شناسایی دسته بازی در ویندوز به شما اجازه می دهد تا روی موضوع های بازی ویدیویی خود کنترل بیشتری داشته باشید.

در حالی که سیستم های بازی قابل حمل که خود دارای دسته های بازی هستند ساخته شده است اما برخی دسته های بازی از طریق USB به کامپیوتر وصل می شوند. نگرانی که برای کاربران ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ وجود دارد این است که مشکل کار نکردن دسته بازی بوجود بیاید. مشکل شناخته نشدن دسته بازی می تواند راه حل های مختلفی داشته باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد. قبلا در انزل وب در مورد بهترین روش های حل مشکل خطای USB Device Not Recognized ویندوز صحبت کردیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

مشکل نشناختن دسته بازی

بروزرسانی درایور دسته بازی برای رفع مشکل نشناختن دسته بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

در اکثر مواقع دسته بازی به علت منسوخ شدن درایور دسته بازی، در ویندوز ۱۰ شناخته نمی شود. راه حل مناسب دانلود و نصب جدیدترین درایور دسته بازی است. شما می توانید به صورت دستی درایور را از سایت سازنده دستگاه خود دانلود کنید. اما ممکن است درایور اشتباه را دانلود و نصب کنید که موجب مشکلات بیشتری می شود. بنابراین توصیه می کنیم از برنامه های کاربردی بروزرسانی، مانند Driver Talent استفاده کنید. با استفاده از این ابزار درایورهای شما سریع تر بروزرسانی می شوند و درایورهای مناسب دسته بازی شما را دانلود و نصب می کند. وقتی که ابزار Driver Talent را نصب کردید آن را باز کنید. روی دکمه scan کلیک کنید. حالا Driver Talent درایورهایی را که نصب ندارید یا منسوخ و خراب شده است را شناسایی می کند و مشکل شناخته نشدن دسته بازی را به شما نشان می دهد.

مشکل نشناختن دسته بازی

حالا در کنار درایورهایی که نیاز به تعمیر دارند دکمه Repair ظاهر شده است روی آن کلیک کنید. در کنار درایورهایی که منسوخ شده است دکمه Update ظاهر شده است. برای بروزرسانی درایور خود روی Update کلیک کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

بعد از به بروزرسانی درایور گیم پد کامپیوتر را Restart کنید.

آموزش رفع مشکل وصل نشدن دسته بازی در سیستم عامل ویندوز

روش دیگری که برای حل مشکل شناسایی دسته بازی کامپیوتر توسط ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ می توانید استفاده کنید، تنظیم Power Management است. برای اینکار دکمه Windows + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب کنید. روی Universal Serial Bus controllers کلیک کنید. روی USB Root Hub راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. سربرگ Power Management را انتخاب کنید. گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را از انتخاب خارج کنید تا با این روش حل مشکل شناسایی نشدن دسته بازی را بشناسید.

مشکل نشناختن دسته بازی

حل مشکل شناخته نشدن دسته بازی در ویندوز ۷

برای رفع مشکل نشناختن دسته بازی در ویندوز ۷، کامپیوتر را Restart کنید و دسته بازی خود را وصل کنید. در کادر جستجوی ویندوز Troubleshooting را تایپ کنید روی نتیجه ظاهر شده کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده در سمت چپ روی View all کلیک کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

در لیست ظاهر شده روی Hardware and Devices کلیک کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

حالا دستورالعمل های عیب یابی را برای حل نشاختن دسته بازی در ویندوز ۱۰ را مرحله به مرحله پیش ببرید.

مشکل نشناختن دسته بازی

علت کار نکردن دسته بازی در ویندوز ۷،۸ و ۱۰

آیا دستگاه های دیگری را به کامپیوتر خود وصل کرده اید؟ این می تواند باعث حل مشکل شناسایی نشدن دسته بازی شوید . برای حل این مشکل دستگاه های که دارای USB هستند را از کامپیوتر جدا کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

اگر قصد دارید از گوشی خود به عنوان دسته بازی استفاده کنید پیشنهاد می کنیم پست ۳ آموزش برای تبدیل اندروید به دسته بازی کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در صورتی که برای حل مشکل شناسایی دسته بازی در ویندوز ۸ و ۷ روش دیگری می شناسید و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه در این مطلب با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

9 روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز 10
۹ روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز ۱۰
آموزش جدید 15 روش رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 10
آموزش جدید ۱۵ روش رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز ۱۰
آموزش 12 روش حل ارور Class Not Registered ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8
آموزش ۱۲ روش حل ارور Class Not Registered ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸
آموزش 10 روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز
آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز

نظرات

  • سهیل says:

    سلام دسته سیمی من روی ps2016اصلا کار نمیکنه ولی روی ps2013 کار میکنه

  • Abol says:

    سلام خسته نباشید ببخشد وقتی دسته ب کامپیوتر وصل میکنم خود ب خود دسته کار میکنه و انگار یکی دستش ثابته رو اون دکمه وحالا من میدونم از سیستم نیست و دسته من هم سالم هستش

  • emad says:

    سلام دوستان من یه دسته بازی بی سیم دارم دانگلش کار میکنه ولی دکمه ها کار نمیکنن چراغ قرمزش هم روشن میشه
    مثلا میرم تو بازی هیچکدوم از دکمه هاش جواب نمیدن یا اصلا خود کامپیوتر حسابش نمیکنه اصلا اونو نمیخونه تو یه کامپیوتر دیگه تست کردم همین مشکل رو داشت جز دسته ها حساب نمیشه

  • علیرضا says:

    با سلام لطفاً یکی کمکم کنه ممنون
    دسته ی من الان همه ی دکمهاش و تمام حرکتاش کار میکنه و سالمه ولی شک دسته اصلا کار نمیکنه ما فکر کردیم شاید مشکل از دسته باشه ولی روی سیستم دوستم جواب داد ولی نمیدونم چرا روی سیستم من جواب نمیده ویندوزم هم ۱۰ است کسی میتونه کمکم کنه؟!؟

    • مهدی says:

      سلام وقت بخیر
      دسته ps4 که تهیه کردم به سیستم وصل میشه و داخل بازی آنالوگ دسته خود به خود کار می‌کنه و با دانگل بلوتوث وصل میکنم. ولی دسته رو با لب تاپ و ps4 تست کردم مشکلی ندارد.

  • شاهین says:

    در ارور کد ۴۳داشای من اول دستتونو باز کنید با فازمتر اتصالات دستتونو رو بررسی کنید این کد خطا مربوط به سخت افزار بعد مربوط به نصب درایو یا اپدیته درایوه اول چک اتصالات دسته یا سوکت ، ممکنه اتصال سوکت شل باشه با ارورهای متداول درایوتون اسیب ببینه یا یکی از سیمای اصلی مخصوصا سیم سیاه یا قرمز قطع باشه که مربوط به کد ۴۳میشه

  • Mokhtar says:

    سلام من دسته پلی استیشن با تبدیل به کامپیوترم وصل کردم و خودش دکمه میزنه بدون این که من کاری بکنم چیکار کنم درست بشه ، همه چیزم اپدیت کردم ولی نشد لطفن سریع جوابم بدین ممنون

  • متخصص says:

    سلام دوستان من متخصص اینجور کار ها هستم اما چیزی بلد نیستم لطفا کمکم کنید دسته منم صدا میده ولی که نمیکنه

  • مصطفی یزدانی says:

    سلام بنده از آخرین راه حل استفاده کردم و می‌نویسد hardware changes might not have been dedetected. چیکارش کنم

  • سلطان says:

    سلام
    من دسته های ps2 رو با مبدل وصل کردم به لبتاب
    دسته اول کار می‌کنه ولی دسته دوم کار نمیکنه
    میشه یکی سریع بهم بگه؟

  • علیرضا مرادی says:

    سلام من وقتی دسته رو وصل میکنم به سیستم تو قسمت setting بازی pes 2017 که میرم میخوام دسته رو تنظیم کنم اما همینجور خودش واسه خودش دکمه میزنه درصورتی که من بهش دست نمیزنم!!!
    لطفا کمک کنید.ممنون.

  • فردین says:

    سلام و درود
    من وقتی دسته رو به کامپیوتر وصل میکنم ، سیستم صدای وصل شدن USB رو میده ، ولی کار نمیکنه قبلا اینطوری نبود
    اگه میشه بهم کمک کنید ♥️🌹

  • طاها says:

    من دو دسته ی به هم وصل شده ی یوکام خریداری کردم ولی وقتی در بازی ای می روم کار نمیکند چکار کنم

  • امیرعلی says:

    سلام خدمت شما دوست عزیزم. من یک دسته طرح ایکس باکس خریدم هم آنالوگ داره هم شوک. وقتی به لپتاپ وصل میکنم روشن میشه و سیستم هم صدای وصل شدن USB میده، ولی وقتی تو بازی میرم، هر دکمه ای میزنم بازی ارور میده ، حتی تو بازی های دیگه هم تست کردم ولی بازم یا کار نمیکنه یا روشنه . خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ، درضمن سی دی درایور دسته رو هم گم کردم . ممنون

  • ابوالفضل says:

    سلام من دوتا دسته victory
    نو خدیدم ولی شوک سمت راست که دوربین بازی رو اینورو اونور میکنه برعکسه یعنی شوک رو میبری سمت بالا دوربین بازی میره سمت راست میبری پایین میره سمت چپ
    لطفا کمک کنید

  • محمد says:

    سلام من با دسته ps4 همیشه به کامپیوتر وصل میشم از طریق بلوتوث
    ولی الان که میخوام دستمو وصل کنم اصلا کامپیوتر شناسایی نمیکنه بلوتوث دسته رو ری استارتم کردم کامپیوترو بازم فرقی نکرد
    بلوتوثو قطع و وصل کردم بازم فرقی نکرد
    از سالم بودن هر دو دستگاهم مطمنم چون هم دستم به گوشیم از طریق یلوتوث وصل میشه و هم گوشیم از طریق بلوتوث به کامپیوتر
    لطفا کمک کنین 🙁

  • مهدی says:

    سلام…اینترنت رو از طریق usb tetring به کامپیوتر وصل کنید ببینید چی میخواد….!

صفحات 1 2