4 روش رفع مشکل شناخته نشدن و کار نکردن دسته بازی در ویندوز 10، 8 و 7

۴ روش رفع مشکل شناخته نشدن و کار نکردن دسته بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

دسته های بازی یک ابزار ضروری برای گیمرها هستند. گاهی اتفاق می افتد که این دسته های بازی در سیستم عامل ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ کار نکنند و عملکرد درستی نداشته باشند. امروز در انزل وب سعی داریم ۴ روش از بهترین راه حل ها را برای رفع مشکل نشناختن و  شناسایی نشدن دسته بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

آموزش حل مشکل کار نکردن و عدم شناسایی دسته بازی در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Troubleshoot The Problem Of Not Detecting Game Joystick In Windows 10, 8, and 7

دسته های بازی یک ابزار ضروری برای علاقه‌مندان به بازی است که نام های مختلفی دارند مانند گیم پد، جوی پد، کنترلر گیم و … اما همه این ها یک کار واحد را انجام می دهند. دسته های بازی گیمرها را به کنسول بازی وصل می کنند. شناسایی دسته بازی در ویندوز به شما اجازه می دهد تا روی موضوع های بازی ویدیویی خود کنترل بیشتری داشته باشید.

در حالی که سیستم های بازی قابل حمل که خود دارای دسته های بازی هستند ساخته شده است اما برخی دسته های بازی از طریق USB به کامپیوتر وصل می شوند. نگرانی که برای کاربران ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ وجود دارد این است که مشکل کار نکردن دسته بازی بوجود بیاید. مشکل شناخته نشدن دسته بازی می تواند راه حل های مختلفی داشته باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد. قبلا در انزل وب در مورد بهترین روش های حل مشکل خطای USB Device Not Recognized ویندوز صحبت کردیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

مشکل نشناختن دسته بازی

بروزرسانی درایور دسته بازی برای رفع مشکل نشناختن دسته بازی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

در اکثر مواقع دسته بازی به علت منسوخ شدن درایور دسته بازی، در ویندوز ۱۰ شناخته نمی شود. راه حل مناسب دانلود و نصب جدیدترین درایور دسته بازی است. شما می توانید به صورت دستی درایور را از سایت سازنده دستگاه خود دانلود کنید. اما ممکن است درایور اشتباه را دانلود و نصب کنید که موجب مشکلات بیشتری می شود. بنابراین توصیه می کنیم از برنامه های کاربردی بروزرسانی، مانند Driver Talent استفاده کنید. با استفاده از این ابزار درایورهای شما سریع تر بروزرسانی می شوند و درایورهای مناسب دسته بازی شما را دانلود و نصب می کند. وقتی که ابزار Driver Talent را نصب کردید آن را باز کنید. روی دکمه scan کلیک کنید. حالا Driver Talent درایورهایی را که نصب ندارید یا منسوخ و خراب شده است را شناسایی می کند و مشکل شناخته نشدن دسته بازی را به شما نشان می دهد.

مشکل نشناختن دسته بازی

حالا در کنار درایورهایی که نیاز به تعمیر دارند دکمه Repair ظاهر شده است روی آن کلیک کنید. در کنار درایورهایی که منسوخ شده است دکمه Update ظاهر شده است. برای بروزرسانی درایور خود روی Update کلیک کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

بعد از به بروزرسانی درایور گیم پد کامپیوتر را Restart کنید.

آموزش رفع مشکل وصل نشدن دسته بازی در سیستم عامل ویندوز

روش دیگری که برای حل مشکل شناسایی دسته بازی کامپیوتر توسط ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ می توانید استفاده کنید، تنظیم Power Management است. برای اینکار دکمه Windows + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب کنید. روی Universal Serial Bus controllers کلیک کنید. روی USB Root Hub راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. سربرگ Power Management را انتخاب کنید. گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را از انتخاب خارج کنید تا با این روش حل مشکل شناسایی نشدن دسته بازی را بشناسید.

مشکل نشناختن دسته بازی

حل مشکل شناخته نشدن دسته بازی در ویندوز ۷

برای رفع مشکل نشناختن دسته بازی در ویندوز ۷، کامپیوتر را Restart کنید و دسته بازی خود را وصل کنید. در کادر جستجوی ویندوز Troubleshooting را تایپ کنید روی نتیجه ظاهر شده کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده در سمت چپ روی View all کلیک کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

در لیست ظاهر شده روی Hardware and Devices کلیک کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

حالا دستورالعمل های عیب یابی را برای حل نشاختن دسته بازی در ویندوز ۱۰ را مرحله به مرحله پیش ببرید.

مشکل نشناختن دسته بازی

علت کار نکردن دسته بازی در ویندوز ۷،۸ و ۱۰

آیا دستگاه های دیگری را به کامپیوتر خود وصل کرده اید؟ این می تواند باعث حل مشکل شناسایی نشدن دسته بازی شوید . برای حل این مشکل دستگاه های که دارای USB هستند را از کامپیوتر جدا کنید.

مشکل نشناختن دسته بازی

اگر قصد دارید از گوشی خود به عنوان دسته بازی استفاده کنید پیشنهاد می کنیم پست ۳ آموزش برای تبدیل اندروید به دسته بازی کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در صورتی که برای حل مشکل شناسایی دسته بازی در ویندوز ۸ و ۷ روش دیگری می شناسید و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه در این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

9 روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز 10
۹ روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز ۱۰
آموزش جدید 15 روش رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 10
آموزش جدید ۱۵ روش رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز ۱۰
آموزش 12 روش حل ارور Class Not Registered ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8
آموزش ۱۲ روش حل ارور Class Not Registered ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸
آموزش 10 روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز
آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز

نظرات

  • الهام says:

    سلام
    من اوایلی که کامپیوتر خریده بودم بلد نبودم بطوره کامل از کامپیوترم استفاده کنم حدودا ۸سالم بود بخاطر همین وارد تظیمات شدمو ریختمش بهم الان نه نرم افزار و بازی و اینا نمیخونه برنامه ی work وpaintو غیره هم وقتی کلیک میکنم اینترنت میاره بالا کامپیوترمم به اینترنت وصل نیس حتی وقتی هم میخوام درستش کنم گزینه ها انگار از بین رفتن اگه میشه راهنمایی کنید

  • صالح says:

    سلام من وقتی از طریق کنترل پنل دستمو چک میکنم سالم هست ولی تو بازی هیچ کاری نمیشه انجام داد لطفا سریع جوابمو بدین

  • میلاد says:

    دمتون گرم اموزش ها عالی و کاربردی

  • محمد says:

    اگه میشه جواب بدین
    دسته بازیم سالمه و با برنامه ای که بشه دسته رو تست کرد تست کردم تمام دکمه ها سالمن اما موقع بازی اصلا کار نمیکنه لطفاً جواب بدین ممنون

  • امیر says:

    دسته ام سالمه ولی وقتی به کامپیوتر میزنم دلینگ صدا نمیکه وقتی وصل میکنی همون صدا نمیاد کار نمیکنه

    • علی says:

      سلام و تشکر از شما دوست عزیز
      من از هر روشی که شما و همکاراتون گفتین رو رفتم ولی دسته اصلا وصل نمیشه میگه یه منبع ناشناس به دستگاه وصل شده انلاین میرم آبدیت نمیره دستی میزنم نمیره روش شما رو میرم نمی ره ترو خدا راهنمایی کنید ترو خدا

  • شادمهر says:

    سلام ببخشید من دسته هام سالمه ولی وقتی به کامپیوتر خودم وصل میکنم نشون میده دکمه گیر کرده اما تو کامپیوتر یکی دیگه سالمن میشه بگین مشکل چیه

  • آریان says:

    با عرض سلام و خسته نباشید. ببخشید من دسته ایکس باکسم رو هم با کابل و هم به صورت بلوتوث به ویندوز ۱۰ وصل کردم برای بعضی بازی هایم مشکلی نداشت و بدون هیچ مشکلی بازی کردم مثل بازی pes19-bat v-fire watch-call of duty wwii و… اما برای چند تا باید با همون ماوس و کیبورد بازی میکردم هر چی دکمه و آنالوگ هارو تکون میدادم کار نمی کرد.مثل بازی call of duty 5 و ماین کرافت که آخرین ورژن هم هستش.
    به نظر شما باید چکار کنم؟

  • مجید says:

    سلام وقت بخیر یی سوال داشتم من دوتا دسته خریدمتو لپ تاپ ویندوز ۱۰ میشناسه کامل ولی میزنم ps2019 یا بازی ها دکمه های حرکت گیر میکنه و تو تنظیمت دکمه ها هم نشون میده ک گیر کرده دکمه چیکار کنم درس شه با تشکر

  • محمد حسین says:

    سلام وقت بخیر
    مشکل دسته من نمیدونم چیه در بازی pes ۱۹ صحیح و سالم و قشنگ کار میکنه
    اما در بازی sekiro فقط جهت ها عمل میکنه ما بقی هیچ واکنشی نشون نمیدن
    همچنین در بازی batman arkham city
    اونجا هم محور جهتا بالا و پایین بر عکس کار میکنه بقیه دکمه ها اوکی هست .
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    و یه راه ارتباطی ساده تری معرفی کنید که مشکل خود حل کنم ، ارسال عکس یا تماس تصویری برای راهنمایی و بر طرف کردن مشکل

    • شادمهر says:

      سلام بازی های بتمن ارخام همه دکمه های بالا پایین معکوس دارن وراهی برای تغییر تنظیمات دسته من که پیدا نکردم اگه میخواین عین ادم راه بره پیشنهاد میکنم از کیبورد استفاده کنین ساده تر هم هست

  • علیرضا says:

    سلام من دو تا دسته دارم به کامپیوترم وصلشون میکنم درست درست هم هستن ولی وقتی میخوام بازی کنم دسته ها کار نمی کنن.

  • محمد says:

    سلام بنده موقعی که دسته xbox360رو با کابل usb به ویندوز ۱۰ متصل میکنم ، دسته روشن میشه و نورش به شکل چشمک زن کار میکنه و به عنوان دسته ۱ ،۲ یا … انتخاب نمیشه و توی برنامه ۳۶۰ce میگه دسته شما آفلاین ، و توی conteol panel توی قسمت unspecified نمایش داده میشه . باید چکار کنم ؟؟؟
    ضمنا ؛ درایور دسته ایکس باکس هم نصب کردم ولی حل نشد و با جایگاه های usb دیگه هم چک کردم

  • امیر محمد قلانی says:

    هر کاری میکنم سیستمم نمیشناسه

  • علیرضا says:

    سلام
    دسته من یه مشکلی داره چراغش یهو خاموش میشع.
    دسته من از ایناس که دوتاییه به هم وصل میشه وقتی چراغ دسته۲ رو روشن میکنم یا۱ فرقی نمیکنه بعد۲یا۵ثانیه اون یکی رو روشنم میکنم جفتش هم زمان خاموش میشه . تکی هم روشن میکنم(،فقط۱)بازهم خاموش میشه

  • امیر حسین says:

    سلام من همه کارایی رو که گفته بودید کردم ولی درست نشد لطفا راهنمایی کنید

  • MRP says:

    آقا معرکه بود!
    معجزه کرد برای من!

  • Amiram says:

    دوستان بازی batman:arkham city رو رو کامپیوترم نصب کردم اما متاسفانه دسته‌م رو نمیخونه. نکته اینه که بازی های دیگه دسته رو میخونن اما این نه. کسی میدونه چرا؟

  • علی says:

    سلام من یک دسته بازی بی سیم دارم وبه لب تاب وویندز ۱۰ وصل کردم ولی ویندز ام پیدا نمی کند دسته بازی راضمنن همه نکته هایی رو که در بالا گفته اید رو انجام دادم

  • محمد says:

    سلام دوستان. بنده بازی خدای جنگ یک و دو رو رو سیستم ویندوز ۱۰ نصب کردم. تو خدای جنگ یک خوب کار میکنه اما تو منو هر دکمه ای رو که فشار میدی انگار که دو بار فشارش دادی مثلا من لز گزینه یک میخوام برم رو گزینه دو وقتی دکمه رو میزنم میذه رو گزینه سه. خدای جنگ دو هم انگر اصلا دسته رو نمیشناسه. هیچ کدوم از دکمه ها تو خدای جنگ دو کار نمیکنن. لطفا راهنمایی کنید

  • محمد says:

    ممنون از راهنماییتون
    از قسمت control panel بعد Troubleshooting هم میشه دسته رو fix کرد
    من دسته بی سیم دارم که دسته دومم رو توو pes 2018 , 2019 نمیاورد بعد این کارا رو انجام دادم
    ۱.control panel
    ۲.hardware and sound
    ۳.devices and printers
    ۴.right click gamepad Error & Troubleshooting
    ۵.search & fix
    درست شد.
    بازم ممنون

    • Mohammad says:

      سلام خیلی ممنون داداش دستت درد نکنه ۲ ساله این مشکلو داشتم درست شد خیلی ممنون

  • پارسا says:

    ببخشید من بر روی گزینه ی دسته ی خودم تو device manager کلیک راست زدم و گزینه ی properties رو انتخاب کردم و این نوشته اومد:
    Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)

    A request for the USB device descriptor failed.
    باید چی کنم؟؟؟

  • رضا says:

    من ویندوزم ۷کارای شما که گفتید انجام دادم ولی میزنه Detected چیکار کنم

  • جلال عبداله پوران says:

    وقت بخیر من امروز یک دسته به اسم exelخریدم که بسیار هم خوبه قبل از این هم دسته اشتم مشکل من اینه وقتی دسته رو وصل می کنم اصلا موس کار نمیکنه و خود دسته هم کار نمی کنه باید چیکار کنم

    • امیررضا says:

      سلام
      من دسته خریدم که قابلیت شک دارد ولی هرکار میکنم شکش فعال نمیشه توی قسمت درایور ها هم قسمت تست شک برام نمیاد نمیدونم مشکل از چیه

      • محمد حسین says:

        سلام وقت بخیر
        مشکل دسته من نمیدونم چیه در بازی pes ۱۹ صحیح و سالم و قشنگ کار میکنه
        اما در بازی sekiro فقط جهت ها عمل میکنه ما بقی هیچ واکنشی نشون نمیدن
        همچنین در بازی batman arkham city
        اونجا هم محور جهتا بالا و پایین بر عکس کار میکنه بقیه دکمه ها اوکی هست .
        ممنون میشم راهنمایی کنید
        و یه راه ارتباطی ساده تری معرفی کنید که مشکل خود حل کنم ، ارسال عکس یا تماس تصویری برای راهنمایی و بر طرف کردن مشکل

  • مجید says:

    با سلام و خسته نباشید من یه دسته بازی بلوتوزی دارم که هم به Pcوصل میشه هم به پلی استیشن وصل میشه چند کاره هست متاسفانه چند روز پیش وسط بازی قسمت بلوتوزی که به کامپیوتر وصل بود از کار افتاد من حتی با دسته دیگر هم امتحان کردم دیگر وصل نمیشه حتی بلوتوزی دیگه هم که دارم فوری وصل میشه به دسته بازی میخواستم ببینم قابل تعمیر هست ممنون میشم راهنمایی کنید

  • آرین says:

    سلام. من وقتی دسته رو وصل میکنم بازی اجرا نمیشه و اگر هم تو بازی بوده میاد بیرون! برنامه های توی سی دی دسته هم ریختم درایورم هام به روزه و بازی رو از سایت های مختلف هم دانلود کردم ولی باز اینجوریه. قبلا اینجوری نبود لطفا راهنمایی کنید

    • سلام says:

      در مورد سوالی که کرده بودین منم دقیقا همین مشکل رو دارم اگه راهنمایی دریافت کردین و مشکلتون حل شده به منم آموزش بدین

  • Reza says:

    سلام من یه دسته دوقلو جوی استیک خریدم ولی وقتی به کامپیوترم وصل کردم دسته یک به صورت دیفالت شوک چپش به سمت بالا حرکت میکرد و شوک راستش پایین (یعنی اگه تو یه بازی مثل جی تی ای میرفتم کارکتر خود به خود به جلو میرفت و دوربین هم مدام حرکت میکرد) اول فکر کردم شاید واقعا شوک هاش کج باشه ولی بعد که روی یه سیستم دیگه دسته رو نصب کردم دیدم سالم سالم بود. مشکل چیه؟ اگه کسی میدونست بهم ایمیل بزنه لطفا rezamoosavi167@gmail.com

  • ایمان says:

    تو pes 18 جدیدا وقتی میخوام دسترو تنظیم کنم رو این حالته دکمه شوک هرچیرو میزنم انتخاب میشه
    دسته ps4 هم وقتی با بلوتوس وصل میکنم همینجوری میشه
    مشکل از کحاس؟؟
    عکس تنظیمات http://uupload.ir/files/dc5g_4.jpg

    • Reza says:

      منم دقیقا همین مشکلو دارم لطفا اگه کسی میدونه چطوری حلش کنم بهم ایمیل بزنه rezamoosavi167@gmail.com

    • Reza says:

      سلام مشکلم حل شد همینطوری شانسی داشتم میگشتم تو کنترل پنلم یه تنظیماتی رو تغییر دادم درست شد.
      اول میری کنترل پنل
      بعد میزنی رو لارج آیکون
      بعد دیوایس اند پرینترز
      بعد رو آیکون دسته راست کلیک میکنی میزنی رو Game Controller Setting
      بعد میزنی رو پروپرتیز
      بعد دسته رو سلبریت میکنی حل میشه مشکلت

  • امیر says:

    با سلام
    دسته بازی کامپیوتر Rumble p3200 دارم که اکثر بازی ها رو بدون مشکل اجرا کند و در بعضی از بازی ها مثلا GTA San Andreas دکمه های پایینی ( L2 و R2 ) و انالوگ چپ رو نمیشناسه. تو تعظیمات بازی هم رفتم ولی اونجا که میخواهم دکمهای بازی رو تعریف کنم و برو روی انها کلیک کنم کلا هیچ چیزی از این سه دکمه ظاهر نمیشه. البته بگم فقط در معدودی از بازی ها مشکل دارم.
    لطفا راهنماییم کنید. با تشکر

  • سجاد says:

    سلام خسته نباشید من تبدیل دسته پلی استیشن ۲ به کامپیوتر دارم
    قبلا کار میکرد روی ویندوز ۱۰ ولی الان وصل میشه ولی دسته کار نمیکنه
    روی یک دستگاه دیگر کار میکند ولی روی دستگاه من کار نمیکند مشکل چیه?

  • Ali says:

    سلامداداش دسترو میشناسه تو فیفا پس کار میکنه ولی تو بازی کوانتوم یا تامرایدر کار نمیکنه یعنی بازی انگار نمیشناسه چون تو فیفا میشه بازی کرد مشکل چیع؟

  • AMIN says:

    سلام
    من دسته بازیم توی دیوایس منیجر شناسایی میشه ولی کار نمیکنه و نرم افزار های شناسایی دسته هم نمیشناسنش حتی چراغ شوک های دسته هم روشن نمیشه دسته دیگه ای دارم که اون بی سیمه ولی اونم شناسایی نمیشه
    هیچ اروری هم نمیده که بدونم مشکل چیه
    ممنون میشم کمک کنید

صفحات1 2
×