حل مشکل دانلود و باز نشدن نقشه گوگل مپ در مرورگر و اندروید

۱۱ روش حل مشکل دانلود و باز نشدن نقشه گوگل مپ در مرورگر و اندروید

گوگل مپ (Google Map) یکی از سرویس های عالی گوگل است که از آن برای کارهایی مانند نقشه برداری، پیدا کردن مکان یا موقعیت و .. استفاده می شود. گاهی اوقات با عدم نمایش نقشه گوگل روبرو می شویم. برای حل این مشکل ما باید چکار کنیم؟ امروز در انزل وب ما راه حل های متنوع خطا و باز نشدن نقشه گوگل مپ را در مرورگرهای کامپیوتر و برنامه اندروید توضیح خواهیم داد.

رفع مشکل عدم نمایش نقشه گوگل در مرورگر کروم و.. و نشان ندادن آن در اندروید

How to Fix “Google Maps Not Working” Issue in Chrome, Firefox .. Browser and Android

گوگل مپ شاید یکی از سرویس های متنوع گوگل است و یک برنامه کاربردی مبتنی بر مکان می باشد که اکثر مردم برای کارهای نقشه برداری از آن استفاده می کنند. علاوه بر کارهای نقشه برداری از گوگل مپ برای پیدا کردن موقعیت یک مکان خاص، ناوبری ها و غیره استفاده می شود و حتی شما می توانید از google maps در مسافرت های خود استفاده کنید. اما برخی اوقات این برنامه کاربردی در دستگاه های اندروید و دسکتاپ ها به درستی کار نمی کنند. در این مقاله ما روی راه حل های عدم نمایش، دانلود نشدن نقشه ها در گوگل مپ، لود نشدن گوگل مپ، کار نکردن گوگل مپ و … در مرورگرهای کامپیوتر و اندروید تمرکز می کنیم.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ کروم

آیا برای شما پیش آمده که گوگل مپ را روی کامپیوتر خود نصب کنید و تنها یک شبکه اصلی مشاهده کنید؟ این مشکل واقعا آزار دهنده است. به نظر می رسد این اتفاق به دلیل کوکی هایی که گوگل روی مرورگر شما از خود به جای می گذارد رخ می دهد. برای حل عدم نمایش نقشه در گوگل مپ شما باید این کوکی ها را پاک کنید.

برای پاک کردن کوکی ها روی سه نقطه عمودی گوگل کروم کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

فهرست را پایین بکشید روی Advanced کلیک کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

حالا در دسته Privacy and security روی Content settings کلیک کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

حالا روی Cookies کلیک کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

روی See all cookies and site data کلیک کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

حالا کوکی های متفاوت را در اینجا مشاهده می کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

در قسمت جستجو عبارت www.google.com را تایپ کنید. کوکی هایی که باعث می شوند نقشه های گوگل مپ به شما نمایش داده نشود دارای برچسب gsScrollPos با یک عدد هستند ( مثل عکس زیر).

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

روی علامت ضربدر کلیک کنید و کوکی هایی که حاوی gsScrollPos است را حذف کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

وقتی که کارتان تمام شد عدم نمایش نقشه گوگل برطرف شده به سایت گوگل مپ برگردید و حالا شما باید نقشه ها را در گوگل مپ مشاهده کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

حل مشکل باز نشدن گوگل مپ در Chrome اندروید

اگر گوگل مپ در گوگل کروم برای شما باز نمی شود مانند روش قبل روی سه نقطه عمودی گوگل کروم کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید. فهرست را پایین بکشید روی Advanced کلیک کنید. حالا در دسته Privacy and security روی Content settings کلیک کنید. روی location کلیک کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

گزینه Ask before accessing (recommended) را فعال کنید. مطمئن شوید که به گوگل مپ مجوز دسترسی را داده اید. روی Done کلیک کنید.

عدم نمایش نقشه در گوگل مپ

رفع مشکل عدم باز شدن Google Map در موزیلا فایرفاکس

اگر مرورگر شما فایرفاکس است و گوگل مپ برای شما باز نمی شود برای حل این مشکل خود، به آدرس گوگل مپ بروید و روی آیکن قفل کلیک کنید. حالا روی More information کلیک کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ

حالا به سربرگ Permissions بروید. گزینه Allow قسمت Access You Location را انتخاب کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ

در مرورگر سافاری مشکل لود نشدن گوگل مپ خود را حل کنید

در مرورگر سافاری برای رفع عدم نمایش نقشه گوگل روی نقطه های سمت راست مرورگر سافاری کلیک کنید. به مسیر Privacy > Prompt for every website for one time بروید. به ورژن گوگل مپ کشور خودتان بروید. روی آیکن GPS-like کلیک کنید. گزینه Remember my decision and don’t ask again را انتخاب کنید. روی Allow کلیک کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ

چگونه مشکل باز نشدن گوگل مپ را در اینترنت اکسپلورر حل کنیم؟

مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را باز کنید. با انتخاب منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید. سربرگ Security را انتخاب کنید روی Trusted Sites کلیک کنید و دکمه Sites را انتخاب کنید. ورژن گوگل مپ را که می خواهید استفاده کنید را تایپ کنید و روی  Add کلیک کنید. گزینه Require server verification for all sites in this zone را از حالت انتخاب خارج کنید و روی OK کلیک کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ


قبل از اینکه یک برنامه اندروید، جایگزین برای برنامه گوگل مپ پیدا کنید بهتر است تلاش کنید مشکل باز نشدن و عدم نمایش نقشه ها در گوگل مپ را حل کنید. در ادامه تعدادی از راه حل ها را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

حل مشکل دانلود نقشه گوگل مپ با ریستارت کردن

Restart کردن گوشی می تواند بسیاری از مشکلات فنی که در گوشی شما رخ می دهد را حل کند. در حالتی که برنامه گوگل مپ اندروید شما کار نمی کند می توانید برای حل مشکل خود از Restart کردن تلفن همراهتان شروع کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ

با پاک کردن کش و دیتا مشکل عدم نمایش نقشه گوگل در اندروید خود را حل کنید

بعضی اوقات حافظه و اطلاعات برنامه مانع اجرای درست برنامه گوگل مپ می شود. در این حالت شما باید حافظه و اطلاعات برنامه گوگل مپ را پاک کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Applications بروید. برنامه گوگل مپ را پیدا کنید و روی دکمه Clear Data و Clear Cache کلیک کنید. بعد تلفن خود را Restart کنید و یکبار دیگر برنامه گوگل مپ را اجرا کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ

شما می توانید از ۱۰ ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از گوگل مپ اندروید استفاده کنید.

نصب مجدد برنامه گوگل مپ برای نماش نقشه ها

اگر با مشکل عدم نمایش نقشه گوگل مواجه هستید، می توانید برنامه گوگل مپ را از گوشی خود پاک کنید و آخرین نسخه برنامه گوگل مپ را از Play Store پیدا و نصب کنید.

عدم نمایش نقشه گوگل

عدم باز شدن گوگل مپ

برداشتن باتری می تواند مشکل لود نشدن گوگل مپ را حل کند

عملیات مداوم تلفن می تواند در اجرای برنامه ها اختلال به وجود بیاورد. سعی کنید باتری را در بیاورید و آن را مجدد در گوشی خود قرار دهید. بعد از دو دقیقه گوشی خود را روشن کنید و برنامه را باز کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ

حل مشکل برنامه نقشه گوگل مپ اندروید با رست کارخانه تلفن

اگر راه حل هایی که در بالا توضیح دادیم کار نکرد می توانید گوشی خود را Restart کارخانه کنید. توجه داشته باشید که با Restart کارخانه اطلاعات شما پاک می شود پس قبل از اجرای این روش از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

عدم باز شدن گوگل مپ

استفاده از برنامه های جایگزین گوگل مپ

اگر تلاش کردید مشکلات و خطاهای گوگل مپ را برطرف کنید اما باز موفق به استفاده از این برنامه نشدید می توانید برنامه های دیگر مانند GPS Essentials، Here Maps و MapQuest را امتحان کنید.

عدم باز شدن گوگل مپ

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۵ استفاده کاربردی گوگل مپ در ابزارهای دیگر گوگل را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر روش دیگری برای حل مشکل باز نشدن و عدم نمایش نقشه ها در برنامه گوگل مپ اندروید و دسکتاپ می شناسید آن را در بخش دیدگاه این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
آموزش کامل اشتراک گذاری و ارسال لوکیشن در گوگل مپ (سریع و ساده)
آموزش کامل اشتراک گذاری و ارسال لوکیشن در گوگل مپ (سریع و ساده)
آموزش نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ
آموزش کامل نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ
آموزش دیدن تاریخچه مکان های بازدید شده در گوگل مپ
آموزش دیدن تاریخچه مکان های بازدید شده در گوگل مپ

نظرات

  • احسان says:

    مانیتور خودرو من اصلا مپ آفلاین دانلود نمیکنه چرا؟

  • محمد حسن says:

    سلام قربان
    عذر میخوام وقتی گوگل مپ رو باز میکنم توی ویندوز ،اولش برای چند ثانیه(۵الی۷ ثانیه) نقشه رو نشون میده ولی بعد ۵/۶ ثانیه یهویی صفحه سیاه میشه و دیگه چیزی دیده نمیشه.
    ینی مپ رو نمیشه دید دیگه چون صفحه سیاه میشه دیگه
    دارک مود نیستا کلا صفحه سیاه میشه طوری که نمیشه نقشه رو دید اصلا
    ممنون میشم راهنماییم کنید!

  • Dr hamid says:

    اگر از اینترنت ایرانسل استفاده میکنید یکبار با اینترنت همراه اول وصل شوید و گوگل اکانت خود را در قسمت تنظیمات گوشی فعال کنید پس از فعال شدن مشکل بالا امدن نقشه در گوگل مپ یا اسنپ حل میشود توجه داسته باشید با اینترنت ایرانسل حتی با وی پی ان هم قادر به فعال سازی نیستید ایشالا مشکلتون حل شه

  • امیر جعفری says:

    باسلام برای گوگل مپ ویندوز چیزی نگفتید گوگل مپ ویندوز من نمیتونه مکانم را پیدا کنه اگه پیدا کنه فقط شهر رانشون میده جزییات رانمیتونه پیدا کنه تنظیمات گوگل مپ را ریسا کردم بازم حل نشد ازچه برنامه جایگزین استفاده کنم یا راه حل شما چیست با سپاس دوست عزیز

  • کامران says:

    ممنون از مطلب مفیدتون،
    مشکلم حل شد
    نقشه توی برنامه هایی که نقشه لازم دارن باز نمیشد، از قسمت برنانه ها خدمات گوگل پلی، کش و دیتا رو پاک کردم نشد،
    کلا برنامه گوگل پلی رو حذف کردم که با این کار برگشت به ورژن اولیه تنظیمات کارخانه.
    ریست کردم همه چی درست شد.

  • سجاد says:

    مشکلم حل شد ، از راهنماییتان ممنونم . گره از کار انسانی گشودی . خدا راضی باشه.ممنون