حذف علامت ضربدر روی ایکون باتری لپ تاپ

۵ روش رفع و دلیل علامت ضربدر قرمز روی باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

در این مطلب قصد داریم ضمن توضیح دلیل نمایش علامت ضربدر قرمز روی باتری لپ تاپ و تبلت، روش های مراقبت از باتری لپ تاپ، نحوه کالیبره کردن و تنظیمات باتری لپ تاپ در ویندوز ۱۰ ، ۷، ۸ و .. را هم آموزش دهیم. با انزل وب همراه باشید.

علت و نحوه حذف علامت ضربدر روی آیکون باتری لپ تاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷

How to Remove Red Cross Mark on the Laptop Battery Icon and Replacing Error

علامت ضربدر قرمز روی باتری لپ تاپ یا علامت تعجب روی باتری تبلت ویندوزی میتواند در هنگام شارژ یا در مواقع دیگر ظاهر شود. به طور کلی این علامت به صورت یک دایره توپر با ضربدر یا صرفا یک علامت ضربدر قرمز روی باتری وجود دارد این دو نشانه دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر هستند. این نشانه نیاز به جایگزینی باتری یا تغییر باتری را بیان می کند و یکی دیگری نشانگر سطح باتری در وضعیت بحرانی شارژ می باشد.

نحوه حذف پیغام Consider replacing your battery ویندوز

این نشانه اغلب زمانی که یک باتری جدید خریداری می کنید، ظاهر می گردد. اگر با این مشکل مواجه شدید جای هیچ گونه نگرانی نیست و با اندکی تغییر در بخش تنظیمات More Power Option میتوانید این مسئله را رفع کنید.

باتری لپ تاپ

۱- بر روی آیکون باتری کلیک راست کنید و گزینه Power Options را انتخاب نمایید.

۲- برنامه باتری را انتخاب کرده و به بخش Change Plan Settings بروید.

باتری لپ تاپ

۳- Advanced Power Settings را انتخاب نمایید.

باتری لپ تاپ

۴- پنجره ای حاوی گزینه های Battery باز می شود.

۵- روی Low Battery Level کلیک کنید و مقدار On Battery را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر مقدار را روی ۱۵ درصد تنظیم کنید علامت قرمز زمانی که باتری شما ۱۵ درصد باشد هشدار میدهد تا فوراً آن را شارژ نمایید.

باتری لپ تاپ

دلیل علامت ضربدر قرمز روی باتری لپتاپ

علامت ضربدر قرمز روی باطری تبلت یا لپ تاپ بیانگر وضعیتی است که باتری در سیستم وجود ندارد، نیاز به تعویض باتری یا جاسازی مجدد باتری می باشد. در این زمان بهتر است ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا نمایید. باتری را از شیار مخصوص آن خارج کرده و مجدد وارد کنید. سیستم را دوباره روشن کرده و آن را تست کنید. این روش برخی مواقع جواب می دهد و ارزش امتحان کردن دارد.

باتری لپ تاپ

تنظیمات باتری لپ تاپ در ویندوز ۷

اغلب کاربران ویندوز ۷ قربانی هشدارهای گاه و بیگاه تعویض باتری هستند و دلیل اصلی آن نیز عدم نصب آخرین نسخه های نرم افزاری و سخت افزاری مناسب است. برای حل این مشکل کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- بر روی آیکون باتری کلیک راست کنید و گزینه Power Options را انتخاب نمایید.

۲- برنامه باتری را انتخاب کرده و به بخش Change Plan Settings بروید.

۳- Advanced Power Settings را انتخاب نمایید.

۴- پنجره ای حاوی گزینه های Battery باز می شود.

۵- روی Low Battery Level کلیک کنید و مقدار آن را ۷% بگذارید.

۶- روی Critical Battery Level کلیک نمایید و مقدار آن را روی ۵% بگذارید.

۷- روی Reserve Battery Level کلیک کرده و مقدار آن را به ۴% تغییر دهید.

۸- سپس Low Battery Action را انتخاب کرده و گزینه Do Nothing را برگزینید.

۹- Critical Battery Action را انتخاب کنید و مطمئن شوید که مقدار On Battery روی Hibernate قرار داشته باشد.

۱۰- در سمت راست نوار ابزار ویندوز یک مثلث رو به بالا وجود دارد. روی آن کلیک کنید و Customize را انتخاب کنید. سپس روی Turn System Icons On or Off کلیک کنید و وضعیت Power را روی Off قرار دهید.

هدف از تنظیمات بالا پایین آوردن محدوده بحرانی باتری است و به این ترتیب می توانید پیغام Consider Replacing Your Battery ویندوز ۷، ۸ و.. را متوقف کنید. با این وجود اگر همچنان علاقه‌مند به مشاهده وضعیت باتری سیستم خود هستید میتوانید برنامه Battery Status Software را نصب نمایید. پس از نصب برنامه روی نوار وضعیت ویندوز راست کلیک کرده و از منوی Toolbars قسمت BatteryBar را فعال کنید.

اغلب زمانی که قدرت باتری کمتر از دو ساعت شارژ را (پس از یک بار شارژ کامل) ارائه دهد، پیغام اخطار مشاهده می شود و اینکه مدت زمان انقضا کارکرد مفید باتری لپ تاپ شما گذشته باشد، برای رهایی از این هشدار کافی است روی آیکون باتری کلیک کرده و گزینه Warn Me If My Battery Need Replacement را غیر فعال نمایید.

باتری لپ تاپ

نحوه ریکاوری یک باتری لپ تاپ مرده یا در حال مرگ

باتری یکی از قطعات گران قیمت لپ تاپ است اگر از یک لپ تاپ قدیمی استفاده می کنید که به خوبی هم کار می کند چرا باید مبلغ زیادی را برای جایگزینی یک باتری بپردازید. در پست قبلی انزل وب تعیین زمان تعویض باتری و روش های بررسی باتری لپ تاپ را آموزش داده ایم و در این پست قصد داریم ۵ روش برای بازگردانی باتری های قدیمی مرده یا در حال مرگ را ارائه کنیم.

روش اول بازگردانی باتری با استفاده از انجماد و فریزر

باتری خود را از دستگاه جدا کرده و آن را داخل یک کیسه پلاستیکی مهر و موم کنید. کیسه پلاستیکی را به مدت ۱۲ ساعت یا بیشتر (حداکثر ۲۴ ساعت) در فریزر قرار دهید. پس از بیرون آوردن باتری آن را گرم کنید تا به دمای محیط برسد. باتری را به دستگاه متصل کنید و آن را به طور کامل شارژ نمایید. پس از شارژ کامل اتصال برق را قطع کنید و اجازه دهید شارژ باتری تخلیه شود.

روش اول بازگردانی باتری با استفاده از انجماد و فریزر

عمل شارژ و تخلیه را بین ۴ تا ۵ بار تکرار کنید در صورتی که باتری دچار نشتی اسید نشود میتوانید روی افزایش طول عمر مجدد آن حساب کنید. البته از این روش نمی توان برای باتری های لیتیوم استفاده کرد. بهترین راه برای افزایش عمر باتری های لیتیوم مراقبت در حین استفاده است.

روش دوم بازگردانی باتری توسط خنک کردن سیستم

اگر لپ تاپ شما گرمای زیادی تولید میکند قطعا عمر کوتاه باتری لپ تاپ را به صورت عینی مشاهده می کنید. بهترین روش خنک کردن سیستم با استفاده از پدهای خنک کننده لپ تاپ است.

روش سوم ریکالیبره کردن باتری

اگر مدت زیادی است که از یک باتری استفاده میکنید ممکن است با وضعیتی مواجه شوید که سیستم عامل دیگر قادر به تشخیص میزان قدرت باتری نیست، باتری به طور کامل شارژ نمی شود (به جای ۱۰۰% تنها ۹۵% شارژ می شود) و یا لپ تاپ هشدار می دهد که باتری تنها ۳۵ دقیقه یا کمتر قادر به تأمین انرژی سیستم است در حالی که پیام اتصال شارژر زودتر از موعد به نمایش در می آید در این مواقع بهتر است از کالیبره کردن مجدد استفاده کنید.

۱- باتری خود را به ۱۰۰% (شارژ کامل) برسانید در همین وضعیت سیستم را برای ۲ ساعت خنک و بدون استفاده نگاه دارید.

۲- حال شارژر را جدا نموده و اجازه دهید که باتری تخلیه شود.

۳- سیستم را برای ۳ الی ۵ ساعت خاموش کنید.

۴- سیستم را روشن کرده و اجازه دهید ۱۰۰% شارژ شود.

با استفاده از این شیوه سیستم بهتر می تواند مقدار انرژی باقیمانده باتری را تخمین زده و نمایش دهد.

روش چهارم خارج کردن باتری

اگر لپ تاپ همیشه به منبع برق مطمئن وصل است و به خوبی کار می کند میتوانید باتری را از دستگاه خارج نمایید. در این وضعیت همچنان واکنش های شیمیایی در باتری ادامه خواهد داشت اما عمر باتری افزایش می یابد.

روش پنجم قطع اتصال برق در هنگام شارژ کامل باتری

باتری لپ تاپ را ۱۰۰% شارژ کنید و سپس از برق جدا کنید، زمانی که نزدیک ۵% است مجدد به شارژر متصل نمایید. البته این روش میتواند طول عمر باتری های لیتیومی جدید را کاهش دهد پس بهتر است تخلیه باتری را به ۳۵% تا ۴۵% کاهش دهید و صرفاً تا ۷۵% یا ۸۵% آن را شارژ کنید. همچنین توصیه می شود برای مراقبت از باتری دستگاه خود پست های قبلی انزل وب با عنوان آیا جدا کردن باتری لپ تاپ و اتصال مستقیم به برق مفید است؟ راه های افزایش عمر باتری و عیب یابی و حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ را نیز مطالعه کنید.

تجربیات و پیشنهادات شما ؟

در صورت مواجه با علامت تعجب روی باتری لپ تاپ یا نمایش  آیکن ضربدر چه روشی اتخاذ می کنید؟ نظرات خود را درباره دلیل مشاهده علامت ضربدر قرمز روی باتری لپتاپ جدید در هنگام شارژ با ما به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید روشهای پیشنهادی خود را در زمینه نحوه کالیبره باتری لپ تاپ در بخش دیدگاه انزل وب عنوان کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

افزایش طول عمر 5 قطعه از کامپیوتر که زود خراب می شوند
افزایش طول عمر ۵ قطعه از کامپیوتر که زود خراب می شوند
آیا زمان تعویض باتری لپ تاپ شما رسیده است ؟
آیا زمان تعویض باتری لپ تاپ شما رسیده است ؟ روش های بررسی باتری لپ تاپ

نظرات

  • marjan says:

    سلام ، بر روی آیکون باتری لپ تاپم‌علامت ضربدر قرمز آمده‌، باتری لپ تاپم‌هیچ جا پبدا نمیشه، و از طرف دیگه باتری شارژ میشه اما کامل نه و همش اخطار به روز رسانی وبندوز و آنتی ویروس دارم ، آیا این مشکل باتری به صورت دیگه ای حل میشه، اصلا پیدا ‌‌‌نمیشه ‌ک ه بخوام عوضش کنم😢

  • AccAlireza says:

    تشکراز شما بابت مطلب مفیدتون

  • Mahdi says:

    سلام روی باتری لب تاب یه علامت ضرب در توپی تو پر اومده همه اموزش های بالا را اجرا کردم اما نمریره تا اگر لب تاب خاموش باشه شارژر را که میزنم خود به خود روشن میشه اگر هم روشن باشه هنگام در اوردن باتری روشن میمونه مو قعی که شارژر نیست علامت هنوزم هست

  • مرتضی حقی says:

    سلام.در مرحله change plan setings که وارد میشم اصلا گزینه ی samsung optimicet به من نمیده .من مجبورم به جاش از power saver یا گزینه های دیگه استفاده کنم که در نهایت مثلا از گزینهbalanced استفاده کردم به جای گزینهLow batery level بهم گزینه on batery.:yes ya no میده.در ضمن باطریه من ۰% شارژ داره وقتی فیش ورودیو دست کاری میکنم اون ضبدر میره ولی بلافاصله گوشیم خواموش میشه و باطری هی با رنگ قرمز قطع وصل میشه آخرین بار همینموری شارژ شد وقتی فیشو تکون دادم ولی الان به ۰ رسیده تا فیشو دست کاری میکنم که چراغ قرمز باطری روشن شه که فک گیکنم شارژ میشه بلافاصله لپ تاپ خواموش میشه. و وقتی روشنش میکنم با زدن گزینه f1وارد سیستم میشم. نمیدونمشکلش چیه که حتی تیک علامت ضبدر هم بر میدارم فک میکردم اونموری شارژ میشه ولی الان چند روزه هر کاری میکنم باطری از صفر شارژم نمیکنه دستم به فیشش میزنم یهو کل سیستم خواموش میشه. منون میشم راهنمایی کنید.هنگ کردم دیگه دلیلش چیه آیا باطریم کاملا سوخته؟ که اصلا ۱٪ شارژ نمیشه دیگه.

  • ساسان says:

    خیلی خیلی عالی بود. اینقدر جامع و کامل بود که نتونستم تشکر نکنم . موفق و پیروز باشد.

  • محمد says:

    دمتون گرم مشکلم حل شد خیلی ممنون

  • sara says:

    وقتی از اون مثلث کوچک فال میکنم که دیگ شارژ رو نشون نده … ولی وقتی دوباره فعالش میکنم اون ضربدر قرمز میاد یعنی رفع نشده؟
    چیکار کنم من واقعا استرس گرفتم واس این

  • N says:

    سلام چند روز پیش این مشکل واسه من پیش اومداز روشی که گفتین رفع شد ولی الان دوباره ضربدر قرمز میزنه..چرا

  • علی رضا says:

    عالی بود /مشکل رفع شد

  • سارینا says:

    سلام ممنون این ضربدر قرمز خیلی اذیت میکرد تونستم با روش شما حذفش کنم، لب تاب من باطریش جدا نمیشه ایسوزه ، چطوری عمرش رو بالا ببرم، فن خیلی شارژ خالی میکنی از لب تاب؟

  • فاطمه says:

    سلام روش فریز برای باتری لب تاب من جواب نداد اصلا انگار باتری تو لب تاب نیست فقط با شارژر کار می کنم.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

  • رضا says:

    خب من تا شارژر از لپ تاپ جدا میکنم لپتاپ خاموش میشه.روش فریزر هم جواب نداد.پیشنهادتون چیه؟

  • امیر اهوازی says:

    دمتون گرم با مطلبی که گذاشتین تونستم مشکل لپ تاپم رو برطرف کنم