10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین برای خرید و فروش آنلاین

۱۰ تا از بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین برای خرید و فروش آنلاین

درست است که بیت کوین رایج ترین ارز دیجیتال است، اما به دلیل رقابت بسیار شدیدی که برای بدست آوردن بیت کوین وجود دارد هر روز مشکل‌تر استخراج می شوند. از طرفی برای استخراج بیت کوین ما نیاز به سخت افزارهای اختصاصی مانند کارت های گرافیک قوی، پردازنده های قوی، ASCI ها و .. داریم. این سخت افزارها امکان دارد در هر کامپیوتر دسکتاپی وجود نداشته باشد و این مورد نیز به دشواری استخراج بیت کوین می افزاید. برای کاربرانی که علاقمند به پول دیجیتال هستند جایگزین هایی برای بیت کوین وجود دارد که امروز در انزل وب ما ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال مشابه بیت کوین برای سرمایه گذاری را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین پول های دیجیتالی شبیه بیت کوین برای سرمایه گذاری : ریپل، مونرو، داگ کوین و گولم و..

The Best Digital Money Like Bitcoin: Ripple, Monero, Dogecoin and Golem and ..

ارزهای دیجیتال در حال جایگزین شدن در سیستم های استاندارد پولی هستند. این ارزهای دیجیتال دارای یک ساختار غیر متمرکز و توزیع شده هستند و به اصطلاح یک شبکه نظیر به نظیر (Peer to Peer یا P2P) هستند که روی این مورد که پول توسط چه کسی و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد هیچ نظارتی وجود ندارد. تکنولوژی بلوک چین (Blockchain) چیزی است که باعث رمزنگاری می شود و تمام تراکنش های ارزی به صورت ناشناس در آن ثبت می شوند.

بیت کوین یکی از اصلی ترین و معروفترین ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش آنلاین است که خیلی سریع در بازار گسترش یافت. جایگزین هایی برای بیت کوین وجود دارد که به آنها Alt-Coins می گویند و براساس اصول تکنیکی مشابه بیت کوین کار می کنند. ما لیستی از مشهورترین ارزهای دیجیتال که شبیه بیتکوین هستند را جمع آوری کرده ایم. چه کسی می داند شاید این ارزها هم مانند بیتکوین فراگیر شدند. اگر در مورد بیت کوین اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه پست امروز در مورد بیت کوین چیست؟ آموزش کامل استخراج بیت کوین در ۸ مرحله ! مطالعه نمایید.

اتریوم یک پول جایگزین مناسب برای بیت کوین

اتریوم (Ethereum) بعد از بیت کوین دومین ارز دیجیتال رمزگذاری شده است که توسط سازمان غیر انتفاعی Ethereum در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. مانند پول های سنتی که واحد دارند (مثل تومان یا ریال) اتریوم هم دارای واحدی به نام اتر یا Ether است. اتریم هم مانند بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز و قابل اطمینان است. برخلاف بیتکوین که تراکنش ها را در بلوک چین ثبت می کرد اتریوم یک پلت فرم باز است که به هر کسی امکان ایجاد و یا استفاده از برنامه های غیر متمرکز را با استفاده از تکنولوژی Blockchain را می دهد.

اتریم برای اپلیکیشن هایی که نیاز به تعامل خودکار بین peer ها دارد مناسب است و عملیات گروهی در شبکه را تسهیل می کند. شما می توانید بدون داشتن واسطه تمام انتقالات مالی خود را در این شبکه انجام دهید. اتریوم به عنوان یک پلت فرم به توسعه دهندگان اجازه ساخت اپلیکیشن ها را می دهد (بدون این که خودشان بلوک چین بسازند).

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

دش کوین یک ارز شبیه بیت کوین برای سرمایه گذاری

دش (Dash) یک ارز مبتنی بر بیت کوین است که تمرکز زیادی روی پرداختها دارد. هدف دش ارائه یک فرم قابل حمل، مقرون به صرفه و کاربر پسند از پول است که می تواند به صورت آنلاین و یا به صورت شخصی خرج شود. با دش هزینه های تراکنش به حداقل می رسد و تمام تراکنش ها امن هستند. دش دو سرویس به نام های InstantSend و PrivateSend ارائه می دهد که مخصوص افرادی است که از رمزنگاری استفاده می کنند. InstantSend به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش هایشان را به سرعت کامل کنند. PrivateSend به کاربران اجازه می دهد تا کاربران کوین هایشان را با فرستندهای دیگر در یک تراکنش واحد ترکیب کنند.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

زدکش پول دیجیتالی مبتنی بر حریم خصوصی

زدکش (Zcash) یک ارز دیجیتالی مبتنی بر حریم خصوصی است که در اکتبر سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد. زدکش با بیتکوین شباهت هایی دارد هر دو ارزها را حداکثر تا ۲۱ میلیون واحد به اشتراک می گذارند، هر دو مبتنی بر شبکه های غیر متمرکز هستند و هر دو مبتنی بر blockchain هستند. اما تفاوت هایی که این دو ارز دیجیتال با هم دارند این است که بیتکوین همه تراکنش ها را ثبت می کنند که می توان تراکنش ها را ردیابی کرد اما در زدکش همه چیز مخفیانه باقی می ماند. هیچ اطلاعاتی در مورد خریدار، فروشنده یا مبلغ انتقال در blockchain ثبت نمی شود.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

مونرو یک ارز دیجیتال غیر قابل شناسایی

پول دیجیتالی مونرو (Monero) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده مبتنی بر حریم خصوصی است که به طور کامل قابل شناسایی نیست. تمام تراکنش ها و حساب ها خصوصی هستند و نمی توانند به یک هویت واقعی یا آنلاین تبدیل شوند. برخلاف موارد قبلی، مونرو روی بیتکوین مدلسازی نمی شود.  مونرو ادعا می کند که نه تنها رمزگذاری ارائه می شود بلکه فروشنده، خریدار و تراکنش ها کاملا خصوصی باقی خواهند ماند. این همان مواردی است که زدکش هم ادعای ارائه آنها را دارد. تفاوت بین زدکش و مونرو این است که در زدکش یک گزینه برای ایجاد یک تراکنش خصوصی وجود دارد اما در مونرو تمام تراکنش ها به طور خودکار کاملا خصوصی هستند.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

نئو یک ارز الکترونیکی جایگزین بیت کوین

نئو (NEO) که گاهی اتریوم چینی نامیده می شود توسط یک تیم چینی به نام OnChain طراحی شده است. نئو بر خلاف اتریوم که از سمت دولت حمایت نمی شود توسط دولت چین حمایت می شود. نئو برخلاف اتریوم از زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند. اتریوم از زبان خودش یعنی Solidity پشتیبانی می کند که برنامه نویسان باید نحوه نوشتن برنامه ها را با آن یاد بگیرند. اما نئو از تعداد زیادی برنامه های محبوب از جمله سی شارپ و جاوا و پتیون و … پشتیبانی می کند. بدیهی است که نئو برای برنامه نویسان بسیار جذاب تر است.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

استلار بهترین ارز دیجیتال برای خرید

استلار (Stellar) در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شبکه متن باز ایجاد شد. استلار به کاربر اجازه پرداخت های مابین نهادهای ملی را می دهد.  با استفاده از استلار شما می توانید با شبکه ستاره ای پول ها را براساس دلار آمریکا به دوستتان در استرالیا ارسال کنید و آنها می توانند این دلارها را براساس دلارهای استرالیا دریافت کنند. استلار دارای رمزنگاری بومی به نام lumens است. لومن ها برای پرداخت هزینه ها و تبدیل به ارزهای دیگر استفاده می شوند. با داشتن هزینه قابل پرداخت در لومن، شبکه ستاره ای در برابر حملات کاربران مخرب خارجی محافظت می شود که ممکن است با ایجاد تعداد زیادی از تراکنش ها شبکه را تخریب کنند (که به عنوان حملات DDoS شناخته می شوند).

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

لایت کوین پول دیجیتالی شبیه به بیت کوین

لایت کوین (Litecoin) در ماه اکتبر ۲۰۱۱ و دو سال پس از انتشار بیتکوین در بازار عرضه شد. لایت کوین بسیار شبیه به بیتکوین است با این تفاوت که برخی کلیدها با هم متفاوت هستند. حداکثر لایت کوینی که می تواند تولید شود ۸۴ میلیون است که ۴ برابر بیتکوین است. همچنین در لایت کوین مدت زمانی که طول می کشد تا یک بلوک ایجاد شود کاهش پیدا می کند که این به این معناست که لایت کوین سرعت پردازش تراکنش سریعتری را ارائه می دهد. لایت کوین به طور کامل با API بیتکوین سازگار است. به عبارت ساده تر ادغام لایت کوین با برنامه هایی که قبلا با بیتکوین سازگار بوده اند ساده است.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

با ارز دیجیتال ریپل، سریع و ایمن پول منتقل کنید

ریپل یا (Ripple) یک ارز دیجیتال است که روی ارائه یک روش بی نظیر، سریع و ایمن برای ارسال پول در سطح جهان تمرکز می کند. پلت فرم ریپل، RippleNet نامیده می شود و به کاربران کمک می کند تا تراکنش های خود را به سرعت و با اطمینان انجام دهند. رمزنگار ریپل که XRP نامیده می شود می تواند ۱۵۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد و مقیاس پذیر است. پرداخت در ۴ ثانیه انجام می شود که در مقایسه با بیت کوین که ۱ ساعت و اتریوم که ۲ دقیقه است بسیار سریع است.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

با ارز الکترونیکی گولم محاسبات خود را به اشتراک بگذارید

گولم یا (Golem) یک شبکه غیر متمرکز و متن باز است که هر کسی می تواند قدرت محاسبات خود را در آن به اشتراک بگذارد. گولم می تواند در عرض چند دقیقه کارهایی را انجام دهد، که به طور سنتی ممکن است طول بکشد. به همین ترتیب می تواند تراکنش ها و پیش بینی های بسیار گسترده ای را برای تجزیه و تحلیل سریعتر کسب و کار را با هزینه های پایین تر انجام دهد. در حال حاضر گولم هنوز در مرحله اول توسعه است و توسعه بیشتر آن می تواند انقلابی در محاسبات ایجاد کند.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

داگ کوین ارز دیجیتالی جایگزین بیت کوین جهت سرمایه گذاری

آخرین ارز دیجیتالی که امروز به شما معرفی می کنیم (Dogecoin) یا داگ کوین است که برخی از افراد به آن دوج کوین هم می گویند. لوگوی این ارز دیجیتال چهره سگ نژاد Shiba Inu (شیبا اینو) است. حتما به یاد دارید که انجمن داگ کوین کمک های مالی به تیم برنده برای رفتن به بازی های المپیک و کمک های مالی برای آب کشورهای در حال توسعه و سایر تلاش های خیرخواهانه را جمع آوری و سرمایه گذاری کرد.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

قیمت خرید و فروش ارز الکترونیکی بیتکوین، ریپل، گولم و ..

اگر به یاد داشته باشید در پست ۷ برنامه اندروید ، آیفون و وب مشاهده قیمت لحظه ای دلار ، ارز ، طلا و سکه ما سایت هایی را به شما معرفی کردیم که در یکی از سایت ها به نام tgju شما می توانید در سربرگ بازار جهانی نوع ارز دیجیتال مورد نظر خود را تایپ کنید و از قیمت خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال بیتکوین، ریپل، گولم و غیره اطلاع پیدا کنید. در عکس زیر شما می توانید قیمت ریپل را مشاهده نمایید.

بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۱۰ مورد از بهترین پول های دیجیتالی که می توانند جایگزین بیتکوین شوند را به شما معرفی کردیم. مسلما لیست امروز کامل نیست و ارزهای دیجیتال دیگری مانند پیرکوین و.. نیز وجود دارد. اگر شما مورد دیگری می شناسید و یا تجربه استفاده از ارزهای الکترونیکی جایگزین بیتکوین را دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟
بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟
آموزش تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین
آموزش کامل تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین
8 راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
۸ راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست؟ آموزش کار با Blockchain
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست و چگونه کار میکند؟

نظرات