10 تا از بهترین نرم افزار ویرایشگر و ادیتور کد HTML, PHP, CSS و.. آنلاین

۱۰ تا از بهترین نرم افزار ویرایشگر و ادیتور کد HTML, PHP, CSS و.. آنلاین

اگر شما از کسی بپرسید که یک توسعه دهنده وب به چه چیزی احتیاج دارد همه در مورد فریم ورک وب جاوا اسکریپت، پایتون و سایر برنامه های کاربردی وب توضیح می دهند. با این حال زیربنای همه اینها کد و محیط نوشتن آن (IDE) است.شما نیاز دارید روش ویرایش HTML و.. نحوه کار آن را بدانید. زمانی که برنامه های ویرایشگر HTML مانند دریم ویور را نصب ندارید ویراشگر های آنلاین کد HTML و.. می تواند به شما کمک کنند. امروز در انزل وب سعی داریم ۱۰ مورد از بهترین ادیتور کد HTML, PHP, CSS و.. آنلاین و آفلاین را به شما کاربران گرامی معرفی نماییم.

بهترین نرم افزار ادیتور و ویرایشگر کد HTML, PHP, Java Script آنلاین رایگان

Best Free Online HTML and PHP Editors to Test Your Code

اگر یک طراح سایت مبتدی هستید ادیتورهای HTML آنلاین می توانند به شما کمک کنند تا به صورت آنلاین کدهای خود را ردیابی، ویرایش و نتایج را به صورت آنلاین و در همان لحظه مشاهده کنید. شما برای استفاده از برخی از این ادیتورها نیاز به ثبت نام دارید. یک ادیتور متن HTML کدها را به صورت خط به خط به شما نمایش می دهد.

کسانی که قصد دارند روی کد خود کنترل دقیقی داشته باشند به یک ویرایشگر متن HTML نیاز دارند. اما بهترین ادیتورهای آنلاین HTML کدام ها هستند؟ در ادامه ما بهترین ویرایشگرهای HTML را به شما معرفی خواهیم کرد.

ادیتور متن برای وب سایت

چرا باید از ویرایشگر HTML آنلاین استفاده کنیم؟

بهترین دلیل برای استفاده از ویرایشگر HTML رایگان این است که آنها به طور مستقیم در مرورگر شما اجرا می شوند. مرورگر وب شما بهترین و مناسب ترین ابزار برای پردازش و نمایش کد HTML است و این بدان معناست که مرورگر شما بهترین مکان برای پیش نمایش کدهای اچ تی ام ال به صورت بلادرنگ است.

وقتی که شما کدهای HTML را در ویرایشگرهایی مانند Notepad یا TextEdit می نویسید باید تغییرات را در یک فایل ذخیره کنید. بعد فایل را در مرورگر وب خود بارگذاری کنید و آن را مرور کنید. برای تغییرات بیشتر شما باید باز این روند را تکرار کنید که یک روال زمانبر و وقت گیر است.

ادیتور متن برای وب سایت

ویرایشگر کد HTML ،  آنلاین چیست؟

یک ادیتور HTML آنلاین می تواند به صورت پویا کدهایی که نوشته اید و یا کدهایی که تغییر داده اید را رفرش کنید. شما در یک طرف کدهای HTML را نغییر می دهید و در طرف دیگر تغییرات به صورت خودکار اعمال می شود.

تعدادی از ادیتورها وجود دارند که پیش نمایش بلادرنگ را ارائه می دهند اما استفاده از آنها زیاد راحت نست مثلا ویژگی Live Preview که به معنای پیش نمایش زنده است در برنامه Brackets ( بخوانید براکت) یک پنجره کروم مجزا را باز می کند و هنگامی که تغییراتی ایجاد می کنید با ذخیره آن می توانید تغییرات را اعمال کنید. اما این برنامه باز هم نیاز به پنجره فلیپ فلاپ دارد و شما را مجبور می کند تا از کروم استفاده کنید.

ادیتور متن برای وب سایت

اما ادیتورهای HTML آنلاین قابل حمل هستند و مهم نیست که شما چه دستگاهی دارید هر وقت شما به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید به ویرایشگر وب آنلاین دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از ویرایشگر HTML آنلاین شما نیازی به نصب و پیکربندی برنامه ی خاص ندارید. در پست امروز انزل وب ما بهترین ادیتور های متن برای وب سایت را که در حال حاضر در دسترس هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

Codepen یک ویرایشگر کد HTML آنلاین

ویرایشگر Codepen یک محیط توسعه اجتماعی برای توسعه دهندگان وب است که این به معنی داشتن یک ادیتور آنلاین با ویژگی های همکاری و اشتراک گذاری است. ویرایشگر Codepen بسیار ساده است. در این ادیتور یک پنل برای HTML، یک پنل برای CSS، یک پنل برای JavaScript و یک پنل برای پیش نمایش بلادرنگ وجود دازد. شما با گرفتن لبه های اطراف هر قسمت می توانید اندازه تمام پنل ها را تغییر دهید.

شما می توانید Pen ایجاد کنید، چند Pen را با هم گروه بندی کنید. کالکشن پن و Pen های خصوصی نیاز به حساب های کاربری حرفه ای دارد که از ۹ دلار در ماه شروع می شود. این ادیتور شامل تم های قابل تعویض، همکاری بلادرنگ، دسترسی به IDE کامل توسعه وب CodePen و موارد دیگر است.

ادیتور متن برای وب سایت

ادیتور متنی JSFiddle برای وب سایت

ادیتور JSFiddle تقریبا چیزی شبیه به سندباکس است که شما می توانید در آن کدهای جاوا اسکریپت را دستکاری و ویرایش کنید. شما در این ادیتور می توانید نحوه همکاری جاوا اسکریپت با ا چ تی ام ال و سی اس اس را مشاهده کنید. همچنین شما می توانید تمام سه اینترفیس ویرایش JSFiddle را ویرایش کنید و جاوا اسکریپت را کاملا حذف کنید. مزیتی که برنامه JSFiddle  دارد این است که شما می توانید درخواست های خارجی را به اسلاید بار اضافه کنید که به شما اجازه می دهد فایل های CSS و JavaScript را به کدهای HTML خود اضافه کنید.

علاوه براین یک دکمه زیبا به نام Tidy وجود دارد که به طور خودکار کدهای شما را پاک می کند. دکمه Collaborate به شما اجازه می دهد تا با افراد دیگر همکاری داشته باشید و به صورت همزمان روی یک کد مشابه کار کنید. تنها نکته ای که وجود دارد این است که روی دکمه Run کلیک کنید تا پنل پیش نمایش برای شما به روز شود.

ادیتور متن برای وب سایت

JSBin بهترین نرم افزار ویرایش HTML, CSS , Java Script آنلاین

ادیتور JSBin یک جایگزین خوب و راحت تر از ویرایشگر JSFiddle است. شما می توانید کدهای HTML، CSS و JavaScript را با هم ترکیب کنید. شما می توانید پتل پیش نمایش و پنل کنسول را به صورت انعطاف پذیری تغییر دهید. JSBin دارای کتابخانه های جاوا اسکریپت از پیش تعریف شده است که می توانید آنها را ایمپورت کنید. JSBin رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد. اگر شما می خواهید با Dropbox همگام سازی کنید به حساب کاربری حرفه ای نیاز دارید.

ادیتور متن برای وب سایت

Liveweave بهترین نرم افزار ویرایش HTML

ویرایشگر Liveweave شبیه به ویرایشگرهای HTMLی است که در بالا معرفی کردیم. ویرایشگر Liveweave مشابه به JSBin به شما اجازه می دهد تا به منابع جانبی از پیش تعریف شده مانند جی کوئری لینک دهید و مانند JSFiddle به شما اجازه می دهد تا به صورت بلادرنگ با افراد دیگر روی یک کد مشابه همکاری داشته باشید. CSS Explorer ویرایشگر Liveweave به شما اجازه ایجاد استایل های CSS را می دهد. Color Explorer شما را قادر به ایجاد گرافیک های برداری برای سایت تان می کند.

ادیتور متن برای وب سایت

اگر قصد دارید برای ویرایش متن خود از مرورگرتان استفاده کنید پیشنهاد می کنیم پست چگونه از مرورگر خود به عنوان ویرایشگر متن استفاده کنیم؟ را مطالعه بفرمایید.

ادیتور HTMLhouse یک ویرایشگر HTML ساده و کاربردی

اگر می خواهید فقط کدهای HTML خود را بدون CSS یا JavaScript ویرایش کنید ادیتور HTMLhouse بهترین گزینه برای شما است. در سمت راست شما باید پنل پیش نمایش بلادرنگ را مشاهده کنید و در سمت چپ شما پنل ویرایش را مشاهده خواهید کرد. یکی از ویژگی های برجشته این ادیتور انتشار و اشتراک گذاری کدهای HTML به صورت خصوصی و یا به صورت عمومی است.

ادیتور متن برای وب سایت


کاربران مبتدی بعد از اینکه با استفاده از ویرایشگرهای HTML آنلاین به مهارت نسبی رسیدند باید حتما برای حرفه ای شدن در کد نویسی و طراحی سایت و … از نرم افزار های ویرایشگر کد استفاده کنند در ادامه ۵ مورد از بهترین برنامه های ادیتور اچ تی ام ال را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین ادیتورHTML, PHP, Java Script و.. برای طراحان وب

برنامه Aptana Studio یک IDE متن باز قابل سفارشی سازی است. علاوه بر HTML5 شما با استفاده از برنامه Aptana Studio می توانید کدهای CSS, JavaScript, PHP, Ruby, Rails و Python را ویرایش کنید. شما می توانید از پروتکل های FTP, SFTP, FTPS و Capistrano برای تکمیل پروژه های خود استفاده کنید. آخرین بروزرسانی برنامه Aptana Studio در مارس ۲۰۱۷ صورت گرفته است.

ادیتور متن برای وب سایت

دانلود نرم افزار HTML editor متن باز Arachnophilia

برنامه Arachnophilia یک ویرایشکر HTML متن باز است که با زبان جاوا نوشته شده است. این ویرایشگر از یونیکد پشتیبانی می کند و همچنین به شما کمک می کند پروژهای جاوا، سی پلاس پلاس، پرل، پی اچ پی و جاوا اسکریپت خود را ویرایش کنید. همچنین دارای یک سرویس گیرنده FTP داخلی است. آخرین بروزرسانی این برنامه در ماه نوامبر ۲۰۱۶ صورت گرفته است.

ادیتور متن برای وب سایت

برای ویرایش متن های خود از ۱۰ ابزار برتر ویرایش متن فارسی و انگلیسی آنلاین بدون نیاز به نصب برنامه استفاده کنید.

ادیتور Bluefish بهترین ویرایشگر HTML، Java، Perl، PHP، Python و…

ادیتور Bluefish  یک ویرایشگر کد متن باز است که می تواند بر روی لینوکس، Mac OS X، FreeBSD، OpenBSD  و Solaris اجرا شود. این ویرایشگر از پروتکل های  FTP، SFTP، HTTP، HTTPS، WebDAV  و CIFS پشتیبانی می کند. برای کسانی که پروژه های بزرگی دارند، ویرایشگر Bluefish می تواند به طور همزمان بیش از ۵۰۰ داکیومنت را باز کند و در صورتی که سیستم شما هنگام ویرایش ریستارت شود، به طور خودکار تغییرات در داکیومنت ویرایش شده بازیابی می شود. این ویرایشگر می تواند چند زبان دیگر را ویرایش کند، از جمله  C ++، Google Go، Java، Perl، PHP، Python  و R . این برنامه ویرایشگر آخرین بار در ژانویه ۲۰۱۷ به روز شد.

ادیتور متن برای وب سایت

CoffeeCup یکی از قدیمی ترین IDE برای HTML

CoffeeCup یک ویرایشگر متن HTML رایگان است. اما اگر دنبال تنظیمات WYSIWYG بیشتری هستید این ویرایشگر یک Visual Editor را با هزینه اضافی ارائه می دهد. شما می توانید با ویرایشگر CoffeeCup   فایل های HTML و CSS و همچنین فایل های وب سایت موجود را ویرایش کنید. علاوه براین شما می توانید محتوای تمام صفحات را با استفاده از کتابخانه ها به روز کنید.

ادیتور متن برای وب سایت

Eclipse یک برنامه ویرایش کد جیسون، جاوا اسکریپت، اچ تی ام ال و…

نرم افزار Eclipse یک سری از پلاگین ها از جمله یک ویرایشگر HTML را در کیت ابزارهای توسعه دهنده وب متن بازش ارائه می دهد. Eclipse همچنین دارای پلاگین های ویرایش جاوا اسکریپت، جیسون و سی اس اس است. Eclipse آخرین بار در جولای ۲۰۱۷ بروزرسانی شده است.

ادیتور متن برای وب سایت

در آخر اگر قصد دارید متن خود را به عکس تبدیل کنید از پست آموزش تبدیل متن به عکس آنلاین و آفلاین در اندروید، آیفون و ویندوز استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما برای ویرایش کدهای HTML خود کدام برنامه و ادیتور اچ تی ام ال را می پسندید و تجربه استفاده از کدام یک از روش های بالا به صورت آنلاین و آفلاین را داشته اید؟ شخصا از نرم افزار Ecipse برای نوشتن برنامه های جاوا استفاده می کنم و از آن بسیار راضی هستم شما چطور؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

12 تا از بهترین منابع برای دانلود قالب ایمیل رایگان
۱۲ تا از بهترین منابع برای دانلود قالب ایمیل رایگان
آموزش 6 روش سریع ذخیره و تبدیل صفحه وب به (Word)
آموزش ۶ روش سریع ذخیره و تبدیل صفحه وب به ورد (Word)
معرفی 13 تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز 10 و ویندوز 11
معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
معرفی و دانلود 15 تا از بهترین برنامه های کد نویسی در اندروید
معرفی و دانلود ۱۵ تا از بهترین برنامه های کد نویسی در اندروید

نظرات