4 روش کاربردی نحوه رهگیری مرسوله پستی بدون کد رهگیری، کد پستی و..

۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و..

همانطور که می دانید امروزه اکثر سازمان ها، نهاد ها، شرکت ها، فروشگاه های اینترنتی و.. از طریق پست مرسوله های خود را ارسال می کنند. حتی خود شما هم شاید برای ارسال یک کارت پستال تبریک عید از پست استفاده کنید. اما گاهی پیش می آید که انتظار ما برای دریافت و یا ارسال مرسوله پستی طولانی می شود و ما دوست داریم بدانیم که دقیقا سفارش یا بسته ما کجا قرار دارد. با کمک پست امروز انزل وب، بسته های پستی شخصی یا سازمانی خود مثل کارت پایان خدمت، کارت ماشین، گواهینامه و.. را تا درب منزل رهگیری کنید.

نحوه رهگیری وضعیت مرسوله پستی ناجا، گواهینامه و.. بدون کد رهگیری و پستی

Tracking Postage Package with Code

همانطور که میدانید سایت های بسیار زیادی هستند که محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می رسانند. حتما شما هم از این قبیل سایت ها برای خرید کتاب، تابلو، دارو و غیره استفاده کرده اید. اگر شما در شهر دیگری زندگی می کنید این محصولات به کمک پست برای شما ارسال می شوند. گاهی اتفاق می افتد که خرید شما خیلی دیر به دستتان می رسد و وقتی که با فروشگاه تماس می گیرید ادعا می کنند که سفارش شما را ارسال کرده اند. حالا شما می خواهید بدانید که در این بین چه بلایی سر سفارش شما آمده است.

موضوع دیگری که می توانید تصور کنید این است که برای دوستتان که در شهر دیگری ساکن است مرسوله ای پست کرده اید. اما بسته شما به دست دوستتان نرسیده است و یا منتظر دریافت گواهینامه و کارت پایان خدمت و مواردی از این قبیل هستید. با استفاده از روش هایی که امروز در انزل وب معرفی می کنیم شما می توانید خیلی راحت مرسولات پستی و سازمانی خود نظیر کارت ماشین ، کارت موتور، نظام وظیفه و.. را رهگیری کنید.

پیگیری بسته و مرسولات پستی با کد رهگیری

شاید اولین راه حلی که به ذهنتان می رسد این است که سفارش خود را از طریق پست پیگیری کنید. اداره پست در سایت خود قسمتی را برای پیگیری مرسولات پستی طراحی کرده است. وقتی که شما خریدی انجام می دهید و یا یک بسته پست می کنید یک کد رهگیری پستی به شما داده می شود. مثلا اینجا ما یک رسید پستی را از اینترنت پیدا کردیم و اینجا قرار می دهیم. کد رهگیری پستی ۱۰ رقمی و یا ۲۰ رقمی می باشد.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

در صورتی که خرید و یا بسته ارسالی شما طول می کشد می توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید. نحوه استفاده از این سایت بسیار ساده است. هنگام ورود به سایت با صفحه مانند زیر مواجه خواهید شد. در کادری که وسط صفحه است کد رهگیری مرسولات پستی خود را وارد می کنیم و روی آیکن ذره بین کلیک می کنیم.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

بعد از سرچ با صفحه ای مانند زیر مواجه می شویم. در این صفحه شما می توانید تاریخ و ساعت تحویل، نقطه پستی و رویداد را مشاهده کنید. اگر مرسوله پستی به دست شما یا فرد مورد نظرتان رسیده باشد در قسمت رویداد توضیح داده می شود. اگر می خواهید جزئیات بیشتری مشاهده کنید روی دکمه زرد رنگ مشاهده جزئیات کامل مرسوله کلیک کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

بعد از کلیک روی دکمه مشاهده جزئیات کامل مرسوله در قسمت پایین صفحه یک قسمت اضافه می شود. در این قسمت نقطه ورود و خروج مرسوله پستی شما با تاریخ و زمان ثبت شده است.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر قصد دارید بفهمید که ایمیل های ارسالی تان مطالعه شده است پیشنهاد می کنیم پست ۷ روش ردیابی و فهمیدن خوانده شدن ایمیل های فرستاده شده را مطالعه بفرمایید.

رهگیری مرسولات پستی از طریق ارسال پیامک

اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید مرسولات پستی خود را از طریق پیامک رهگیری کنید. برای انجام این کار حرف R را تایپ کنید. کد ۱۰ رقمی یا ۲۰ رقمی مرسوله خود را وارد کنید. بعد پیامک را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

پیشنهاد می کنیم پست با این ۴ روش موقعیت مکانی شما و دیگران ردیابی می شود ‍! را مطالعه بفرمایید.

نحوه رهگیری مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه ، کارت ماشین و..

برای رهگیری شناسنامه،کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شوید. در صفحه ای که پیش رو دارید نوع سند خود را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر لپ تاپ یا گوشی خود را گم کرده اید به کمک پست با بهترین روش های پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده آشنا شوید! آنها را ردیابی کنید.

پیگیری مرسولات پستی ناجا با استفاده از کد USSD

برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و.. کد ستاره ۱۱۰ مربع را وارد کنید. بعد از بین گزینه ها، پلیس + ۱۰ را انتخاب کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

حالا وضعیت مدارک را انتخاب کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید (کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه).

نحوه رهگیری مرسوله پستی

کد ملی (برای پیگیری گواهینامه و گذرنامه)، شماره گواهینامه (برای پیگیری گواهینامه) خود را وارد کنید و وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

نحوه رهگیری مرسوله پستی

اگر گوشی خود را گم کرده اید می توانید از پست ۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما برای رهگیری مرسولات پستی پیشتاز و معمولی خود از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا با استفاده از پست امروز انزل وب، رصد محصولات پستی برایتان ساده تر نبود؟ اگر روش دیگری برای پیگیری مرسولات پستی با نام و نام خانوادگی ، کدملی یا بدون کد رهگیری می شناسید، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • محمدرضاچرخیان says:

    سلام,بنده۲۷مردادماه۹۸ به امورایثارگران تهران(واقع درچهارراه مینی سیتی)مراجعه وطی تکمیل پرونده,درباجه پست مستقردرمجموعه دوپاکت گرفتم که نامه هایم رابه ادرسم ارسال نمایندکه متاسفانه یکی ازنامه هایم بدستم رسیده واون یکی هنوزهم ازسرنوشتش خبری نیست ضمن اینکه هیچگونه مدرک وبارکدی هم ندارم وازبابت پاک وارسال برای هرکدام ازنامه هامبلغ ۱۷۰۰۰هزارتومان نقداپرداخت نمودم,این بارکداولین نامه ام است که بدستم رسیده:۱۸۷۳۴۹۸۱۶۰۰۰۱۵۱۳۵۰۰۶۵۱۱۹مورخه۵شهریورمیباشد,لطفاکمکم کنید.

  • مریم says:

    سلام ,جوابمو بدیدخواهش میکنم من از اراک سفارشی گرفتم ولی کدپیگیری که بهم داد سه رقمی بود

  • رامین says:

    سلام
    ۳روز پیش واس من پیام اومده ک گواهینامه شما تحویل پست گردید
    با یه کد رهگیری
    ولی هرچی سرچ میکنم تو این ۳ روز توی پیگیری مرسوله و اینا
    میزنم هیچ اطلاعاتی موجود نیست
    نمی‌دونم باید چیکار کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • بشرس says:

    سلام خسته نباشید من ی سفارش پستی پیشتاز داشتم از تهران و توی سایت پیگیری میکنم میگه مرسوله تحویل گیرنده داده شده ادرس و ساعت و همچی حتی اسم گیرنده توی شعبه ی اداره پستو هم نوشته و شهرستان ما ی اداره پست بیشتر نداره از توی سایت نوشته که تحویل شعبه اداره پست شهرستان ما با این لوکیشن داده ولی مامور اداره پست شعبه شهرستان ما میگه هیچی تحویل من ندادن چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

  • آرمان says:

    سلام من با خاله کهنسالم که تنهاست درتهران زندگی میکنم تاحالا دومرتبه یه آقایی اومده درب منزل وبه ایشون مشخصات منو داده وگفته یه بسته داره وفقط باید خودش تحویل بگیره واصرارداشته تا آدرس محل کار منو ازخاله ام بگیره خیلی هم سماجت کرده درحالی که من بسته پستی نداشتم حالا باز چطوری میتونم مطمئن بشم بسته ای نداشتم تلفن منطقه پستی جواب نمیدن کد رهگیزی هم که ندارم فقط میخام بدونم واقعا مرسوله پستی دارم یا بیشتراحتیاط کنیم .

  • فروتن says:

    خرید اینترنتی کردم قهوه گانودارما و بسته قسمت گیرنده اسم فرستنده خورده بود و پستچی درب منزل تحویل نداد باز برام فرستادن این بارم به گفته پست که تماس گرفتن گفتن منزل نبودید بسته بر میگرده در صورتی که فرزندم تازه متولد شده و یقینا منزل بودیم . طرف که وجه رو واریز کردم دیگه مسئولیت قبول نمی کنه و پول من از بین رفته نه پست جوابگو هست نه طرف کجا باید شکایت کنم

  • امین says:

    سلام بنده از یک فروشگاه که در شهر دیگر هستش یه سفارش دادم اونا هم گفتن که سفارشتون رو ارسال میکنیم.ولی هنوز پیامکی که کدرهگیری مرسوله باشه برای بنده نیومده.یعنی امکانش هست ارسال کرده باشن ولی پیامک نیاد؟؟؟؟

  • سمیه استخر says:

    سلام من اردیبهشت سفارش کالا دادم وبعد از دو سه ماه پیگیری که مرسوله رسیده مامور پست نوشته بار اول نبودن بار دوم نبودن بار سوم مرسوله تحویل داده شد اخه به کی تحویل داده من که تحویل نگرفتم این الان سومین دفعه است که پست این مشکل را واسه ما پیش اورده من که راضی نیستم از کارکنان پست

  • sayed anayatallah says:

    با سلام و احترام؛ از دادن آگاهی و اطلاعات به ۴ روش مرسولات پستی تقدیر و تشکر بعمل می آید. خداقوت.

  • مهسا قاسمی says:

    با سلام ایا میشه بدون کد مرسوله از طریق ادرس پیگیری کرد ؟

  • مهسا قاسمی says:

    با سلام ۷ خرداد ۹۸ از طریق پیج اینستا که مبدا رشت سمت بلوار معلم بود خرید اینترنتی انجام دادم و فرمودن همون روز به سمت تهران پست میشه و کد مرسوله به من ندادن و بسته ام هنوز به دستم نرسیده و شماره ای هم ندارم که پیدا کنم چه جوری میتونم بدون کدمرسوله پیگیری کنم

    • MelikA says:

      سلام‌من خودم تو استان گیلان‌زندگی میکنم ی بسته از بوتیک رشت سفارش دادم التن چن روز میگزره هنوز نیومده کد رهگیریم بهم نداده پولشم با اینکه دادم

  • حسین نظری says:

    با سلام کد رهگیری که من موقع سفارش دریافت کردم ۱۱ رقمی بود وقتی هم در رهگیری سفارشات پست این کد رو وارد میکنم میگه کد نامعتبر هست خاستم بدونم امکان کلاهبرداری وجود داره یا مشکل از جای دیگست.

  • R says:

    سلام .
    الان ۱۳ روز که بسته فرستادم انگلیس هنوز به مقصد نرسیده.رهگیری اینترنتی هم که میکنم هنوز به مقصد نرسیده اطلاع دارید چه مدت زمان میبره تا بسته به انگلیس برسه؟معمولا چند هفته ای ارسال به مقصد؟

  • حبیب says:

    سلام،وقت شما بخیر.بیش از۵ ماه می شود که چند مدرک ارسال کرده ام از فرجام آن اطلاعی ندارم.در ضمن کد رهگیری مفقود گردیده.لطفاً راهنمایی کنید.

  • اکبر says:

    باسلام کد مرسوله را وارد می کنیم اعلام می گردد که چنین بار کدی وجود ندارد در صورتیکه شماره را خود دفتر پست مستقر در مرکز تعویض پلاک چیتگر داده است به نظر می رسد، آنچه در بالا گفته شده و آنچه ما می بینم کلی فاصله است و سیستم پیگیری مرسولات پستی به روز نمی باشد.

  • مرضیه says:

    سلام چطور میشه لیست بسته های پستی که در یک بازه زمانی خاص به یک کد پستی ارسال شده رو مشخص کرد

  • علی says:

    سلام حدود تقریبی دو ماه پیش بسته ای جهت خرید و تحویل درب منزل سفارش داده ام وکد رهگیری برایم اس ام اس شد اما تا کنون بسته سفارشیم تحویل نشده و بعلت طولانی مدت کد رهگیری از گوشیم پاک شده درضمن فروشنده محموله آدرس دقیق و تلفنم را برای تحویل درب منزل دارند چکار باید بکنم لطفا راهنمایی فرمایید . با تشکر

  • نسرین says:

    سلام بسته ای برایم پست شده ولی کد رهگیری رو گم کردم چکار باید بکنم؟میشه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم .

  • Homayoun says:

    من بسته واسه المان فرستادم هنوز نرسیده یک هفته و نیم شده و رهگیریم میزنم ۴تا کادر میاد ک فقط اطلاعات دفتر پست تهرانه الان بسته من کجاست خب

  • رحیمی says:

    سلام من پست ارسال کردم و بارکد را گم کرده ام آیا با آدرسی که ثبت شده میشه از اداره پست پیگیری کرد

  • ماشااله نقدی یزنی says:

    دو ماه پیس پیام تحویل کارت خودرو به پست برایم ارسال شده و با مراجعه به سایت پست وثبت اطلاعات خودرو متوجه شدم که هنوز کارت خودرو به پست تحویل داده نشده وشدیدا هم به کارت خودرو احتیاج دارم

  • مسعود says:

    دیشب بعد ۱۱۰ روز قبولی تو امتحان گواهینامه تازه پیامک دادن تحویل پست دادیم انشاالله
    کی بدستم برسه خدا عالمه.تو یه گواهینامه صادرکردن موندن ادعاشون هم گوش دنیارو کر کرده بابا بخود خدا ملتو گرفتن دستگاه

  • ۲۷۲۵۶۲۷۴۱۰۷۰۰۱۰۵ says:

    لطفا سریع تر ارسال شود

  • مصباح says:

    با سلام من ۰۱/۰۸/۹۷ مدارک را جهت صدور گواهی نامه تحویل دادم اما متأسفانه تا هنوز گواهی نامه به دستم نرسیده! برای گواهی نامه جدید الصدور شماره گواهینامه نداریم چطوری آن را پیگیری کنیم؟

  • احمدشریفی says:

    باسلام و خسته نباشید خدمتتون .بنده چندوقتی هست ک منتظر گواهینامه ی جدید الصدورم ولی هنووز بارکد و تحویل پست نشده است .چکارباید انجام دهم؟

  • داود امیر خانی says:

    دو ماه است تعویض پلاک کردم هنوز کار ماشین م نیامده

  • سپهر says:

    دوستان از سایت رها فیلم خرید نکنید.بعد از یک هفته زحمت کشیدن بسته منو تحویل پست دادن اونم با ادرس اشتباه.هزار بارم زنگ زدم خیالشون نیست.ازشون خرید کنید باید دنبال بسته تون بدوید.گفتم که این بلا رو سر شما نیارن
    اینم سایتشون …

  • خلیل says:

    سلام بخدا چهر ماهه ایگواینامه ما نیومد تو تو همچنین مملکتی ک نتونن یه گواهینامه چاپ کنن لعنت خدا ب این قانونی ک دارن???

  • سارا عباسی says:

    سلام.اگر ۱خرید اینترنتی انجام داده باشیم.و شرکت مذکور ادعا کند که سفارش ارسال کرده چندین بار پست اورده شما نبودید.اما بدست ما نرسیده باشد.واز دادن کد رهیگیری مرسوله خوداری کند.آیا راهی وجود دارد که بدون کد رهگیری مرسوله از طریق پست بشه فهمید.ایا واقعا بسته پست شده؟و بتونیم بسته رو تحویل بگیریم؟

  • حسین says:

    همیشه از طریق کد رهگیری پیگیری میکردم ولی امروز هرچی میزنم هیچی نمیاره و میگه از طرف شما ترافیک بالایی ارسال میشود .
    چکار باید بکنم . ایا سایتشون خرابه ؟
    روش دیگه ای هست برای رهگیری مرسوله ؟

صفحات 1 2 3 4