10 تا از بهترین برنامه های دیکشنری انگلیسی به انگلیسی و فارسی کامپیوتر

۱۰ تا از بهترین برنامه های دیکشنری انگلیسی به فارسی و انگلیسی کامپیوتر

دیکشنری های زیادی وجود دارند که شما می توانید روی کامپیوتر خود نصب کنید. دو نوع دیکشنری آنلاین و آفلاین وجود دارد که برخی از آنها از چند زبان پشتیبانی می کنند. همچنین دیکشنری های پیشرفته به عنوان یک ترنسلیتور یا مترجم به کار برده می شود و تعاریف واضحی از کلمات را ارائه می دهد. امروز در انزل وب قصد داریم بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی ، انگلیسی به انگلیسی و.. که روی کامپیوتر نصب می شوند را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم.

کاملترین نرم افزار دیکشنری آفلاین رایگان انگلیسی به فارسی ویندوز ۱۰ و.. کامپیوتر

The Best English to Persian and English to English Dictionary Softwares For Computer

قبلا در مورد مترجم گوگل صحبت کردیم. همانطور که می دانید مترجم گوگل تنها زمانی کار می کند که شما به اینترنت وصل باشید. خوشبختانه برنامه های زیادی وجود دارند که حتی در صورت آفلاین بودن به شما اجازه جستجوی معنی لغات مورد نظر را می دهند و این نوع برنامه ها عملکرد کاری شما را افرایش می دهند. تعداد زیادی از برنامه های دیکشنری وجود دارند که ۱۰۰ درصد دقیق هستند و این بدان معناست که برای لغاتی که کاربر وارد می کند هیچ نتیجه نامناسبی وجود نخواهد داشت. هنگامی که شما نیاز دارید یک معنی دقیق یک کلمه خاص را پیدا کنید یک دیکشنری می تواند بسیار مفید باشد.

برخی از دیکشنری ها جملات و یا محتوای اضافه مانند گرامر، راهنمایی، عبارات، اصطلاحات و غیره را ارائه می دهد. همچنین برنامه های دیکشنری وجود دارند که از تبدیل متن به گفتار پشتیبانی می کنند که این ویژگی زمانی بسیار مفید واقع می شود که شما نحوه تلفظ درست یک کلمه را نمی دانید. همچنین برنامه های دیکشنری برای افرادی که به دنبال یادگیری زبان هستند بسیار مفید است.

در انزل وب ۱۰ تا از بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی ، آلمانی و.. اندروید و آیفون را به شما معرفی کردیم، در ادامه ۱۰ مورد از بهترین نرم افزارهای دیکشنری را که می توانید روی ویندوز خود نصب کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. برخی از این نرم افزارها رایگان هستند و برخی پولی و شما می توانید برای دریافت نسخه رایگان و کرک شده این دیکشنری ها از سایت های ایرانی استفاده کنید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

Babylon Pro بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی ، انگلیسی به انگلیسی برای کامپیوتر

دیکشنری Babylon Pro (بخوانید بابیلون پرو) یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ترجمه زبان انگلیسی آفلاین و آنلاین کامپیوتر است که بیش از ۷۰ کشور و ۲۲ میلیون نفر از آن استفاده می کنند. Babylon Pro حرفه ای ترین ترجمه انگلیسی به همراه امکان تلفظ انگلیسی آمریکایی یا بریتانیایی لغات را ارائه می دهد و از نرم افزارهای ترجمه عمومی متفاوت است. بابیلون علاوه بر ترجمه لغات به شما اجازه می دهد به طور همزمان ترجمه لغت مورد نیاز خود را با زبان های دیگر داشته باشید. به طور مثال وقتی شما یک لغت انگلیسی می پرسید بایلون به شما اجازه می دهد تا به طور همزمان ترجمه چینی، آلمانی، کره ای، ژاپنی و .. را داشته باشید.

بابیلون علاوه بر نسخه دسکتاپ دارای اپلیکیشن موبایل است و تمام ویژگی های اپلیکشن ترجمه به شما اجازه می دهد خیلی سریع متن ها را به زبان های مختلف ترجمه کنید. شما خیلی ساده می توانید از متن هایتان عکس بگیرید و بابیلون برایتان ترجمه کند. بابیلون تمام ابزارهای مورد نیاز شما را برای درک لغات دارد. از ویژگی های دیگر این دیکشنری قدرتمند می توان به پشتیبانی از بیش از ۷۵ زبان، متصل بودن به ویکی پدیا، تبدیل واحدهای اندازه گیری و زمان و پول، املاء و هجی کلمات و… اشاره کرد. این دیکشنری پولی بوده و برای دریافت نسخه رایگان و کرک شده از سایت های ایرانی استفاده کنید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

دانلود رایگان دیکشنری دو زبانه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی Fastdic

شما می توانید با مراجعه به سایت Fastdic (بخوانید فست دیک) و دانلود این دیکشنری متون یا کلمات خود را از انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی ترجمه کنید. خیلی ساده می توانید لغات خود را تایپ کنید و روی ذره بین کلیک کنید. هنگام تایپ لغات، سایر لغات مشابه به شما نمایش داده می شود. علاوه بر صفحه کلید فارسی، چند راهنما در مورد افعال بی قاعده، تلفظ لغات در اختیار شما قرار داده می شود.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

از ویژگی های دیگر این دیکشنری عالی می توان به استفاده ساده، پشتیبانی از بیش از ۱۵۷۰۰۰ کلمه، سرعت جستجو و لود خوب، سازگاری با کیبوردهای فارسی، فعال / غیرفعال کردن تلفظ از قسمت تنظیمات، استفاده آفلاین، اضافه کردن لغات دلخواه به لیست علاقه مندی ها و .. اشاره کرد. اما برای کسانی که دوست دارند این دیکشنری دو زبانه را روی دستگاه های همراه خود داشته باشند. شما می توانید دیکشنری Fastdic روی دستگاه های اندروید، دستگاه های آیفون و دستگاه های ویندوزفون خود نصب کنید. توجه داشته باشید برای خرید دیکشنری فست دیک و حذف تبلیغات باید از طریق کافه بازار اقدام نمایید.

دانلود بهترین دیکشنری رایگان کامپیوتر StarDict

اما اگر نمی خواهید برای داشتن یک دیکشنری هزینه پرداخت کنید می توانید از دیکشنری StarDict (بخوانید استاردیک) استفاده کنید. این دیکشنری (برخلاف بابیلون) رایگان و منبع باز است و به خرید و کرک کردن نیازی ندارد. این دیکشنری دارای لغت نامه های جامعی است و می تواند جایگزین مناسبی برای دیکشنری های پولی باشد. برای ترجمه لغات مورد نظر خود شما نیازی به تایپ ندارید بلکه نشانگر ماوس خود را چند لحظه روی کلمه نگه دارید تا معنی آن به شما نمایش داده شود. علاوه بر ویندوز و لینوکس شما می توانید این دیکشنری را در گوشی های اندروید خود داشته باشید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

دانلود رایگان دیکشنری کامل کامپیوتر Lingoes

دیکشنری Lingoes یک دیکشنری چند زبانه، آفلاین و رایگان است. شما می توانید هزار فرهنگ لغت با بیش از ۸۰ زبان را داخل این دیکشنری ایمپورت کنید. از ویژگی های برجسته این دیکشنری می توان به پشتیبانی کامل از فایل های LD2/LDX با هزاران پایگاه داده رایگان، تلفظ صوتی طبیعی و انسانی، یادگیری کلمات محبوب در هر روز، امکان کپی پیست کردن کلمات برای ترجمه سریعتر، یادآوری لغات، ویژگی تعاملی تلفظ برای کمک به بهبود تلفظ شما، ذخیره کلمات مورد علاقه اشاره کرد. شما می توانید این دیکشنری رایگان را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

Ace Translator، نرم افزار دیکشنری کم حجم کامپیوتر با تلفظ

دیکشنری Ace Translator برای کمک به نیازهای ترجمه شما طراحی شده است. Ace Translator از قدرت موتورهای ترجمه زبان ماشینی اینترنت استفاده می کند و شما را قادر می سازد تا به راحتی محتوای چت و ایمیل ها را به زبان های بین المللی عمده ترجمه کنید. از میان ویژگی های مفید این دیکشنری می توان به امکان گوش دادن به ترجمه و کمک به تلفظ اشاره کرد. دیکشنری Ace Translator در حال حاضر از ۸۱ زبان و تبدیل متن به گفتار ۴۵ زبان پشتیبانی می کند که باعث می شود یک برنامه آموزشی زبان ایده آل نیز باشد. این دیکشنری نیاز به هیچ پیکربندی خاصی ندارد. شما خیلی ساده دو زبان را انتخاب می کنید و دکمه Translate را فشار می دهید. این دیکشنری پولی بوده و برای دریافت نسخه رایگان و کرک شده از سایت های ایرانی استفاده کنید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

دانلود برنامه دیکشنری آکسفورد برای کامپیوتر، اندروید و آیفون

دیکشنری Oxford Advanced Learner’s Dictionary یا OALD اولین دیکشنری بهترین دیکشنری انگلیسی به انگلیسی برای زبان آموزان سطح پیشرفته بود. شما با استفاده از این دیکشنری می توانید به تلفظ های آمریکایی و انگلیسی گوش دهید، مثال ها، تصاویر و مترادف ها را ببینید، متضاد و مترادف لغات را پیدا کنید، کلمات مورد نظر را به لیست علاقه مندی ها اضافه کنید، ریشه لغات و شکل های فعلی را مشاهده کنید، رنگ پس زمینه و اندازه فونت را تغییر دهید. همچنین این دیکشنری قدرتمند از رابط کاربری ساده، ۱۸۴۵۰۰ لغت و عبارات و معنی، ۵۷۰۰۰ کلمه متضاد و مترادف، جستجوی سریع، کپی پیست کردن لغات، چاپ صفحات را پشتیبانی می کند. شما علاوه بر نصب دیکشنری آکسفورد روی کامپیوتر می توانید آن را روی دستگاه اندرویدی و آیفون خود نصب کنید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

از بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی بازدید کنید.

دانلود دیکشنری کامل لانگمن برای کامپیوتر

Longman Dictionary of Contemporary English یا دیکشنری لانگمن یکی دیگر از دیکشنری های پولی می باشد که دارای پایگاه داده قوی است. دیکشنری لانگمن حاوی ۲۳۰۰۰۰ لغت و عبارت، ۱۶۵۰۰۰ مثال برای لغات، بیشتر از ۱۸۰۰۰ مترادف و متضاد، ۳۰۰ لغت پراستفاده در انگلیسی، تلفظ بریتانیایی و آمریکایی لغات با صدای انسانی، تعریف ۲۰۰۰ لغت عمومی است. علاوه بر این ویژگی ها شما می توانید یادداشت های شخصی در برنامه بنویسید و علامت گذاری کنید، از صفحات پرینت بگیرید، از آزمون ها و تمرینات برای یادگیری بهتر استفاده کنید و از مجموعه گرامرها بهره ببرید و کاربران اندروید هم می توانند دیکشنری لانگمن را از گوگل پلی استور با قیمت ۱۹.۹۹ پوند خریداری کنند. برای دریافت نسخه رایگان و کرک شده از سایت های ایرانی استفاده کنید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

از۱۰ ابزار برتر ویرایش متن فارسی و انگلیسی آنلاین بدون نیاز به نصب برنامه برای ویرایش متون خود استفاده کنید.

Dictionary By Farlex جامع ترین برنامه دیکشنری کامپیوتر

دیکشنری Dictionary by Farlex وعده داده است که جامع ترین دیکشنری انگلیسی به انگلیسی و.. جهان باشد. با استفاده از دیکشنری شما می توانید چند لغت نامه انگلیسی را جستجو کنید و قادر خواهید بود تعاریف مختلف و گسترده، تلفظ صوتی و آوایی، اصول علمی، جملات پر تکرار و غیره را خیلی راحت پیدا کنید. شما با دانلود این دیکشنری به صورت آفلاین هم می توانید استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که با استفاده از اینترنت محتوای آفلاین را دانلود کنید. با دانلود این دیکشنری شما می توانید از اطلاعات دیکشنری های تخصصی مانند حقوقی، پزشکی، کلمات اختصاری مالی، اصطلاحات و حتی ویکی پدیا استفاده کنید.

شما می توانید به این دیکشنری با ۱۳ زبان مختلف از جمله فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی، پرتغالی، چینی، نروژی، هلندی، عربی، یونانی، لهستانی، ترکی و روسی دسترسی پیدا کنید و با این برنامه می توانید روزانه لغات جدید بیاموزید. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا کلمات و مقالات مورد علاقه خود را از طریق ایمیل و وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک به اشتراک بگذارید و یک رابط برنامه چند زبانه است و شما می توانید آن را به ۱۰ زبان مختلف تغییر دهید.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

دانلود دیکشنری کامپیوتر با امکان تلفظ لغات TheSage

TheSage English Dictionary and Thesaurus یک دیکشنری و اصطلاح نامه است که برای کاربران چند ابزار مفید و در بعضی موارد چند ابزار جستجوی غیر معمول را فراهم می آورد و یک ابزار پژوهشی است. این نرم افزار شامل گویش ها و لهجه هایی از سراسر جهان است. برای انطباق بیشتر تعاریف انگلیسی با استفاده از انگلیسی آمریکایی نوشته شده است. یک ویژگی مهم در مورد این برنامه این است که به صورت رایگان ارائه شده است.

پایگاه اطلاعاتی شامل یک فرهنگ لغت و اصطلاح نامه قوی است. این دیکشنری حاوی بیش از ۲۵۰۰۰۰ لغت است. فرهنگ لغت آن حدود ۳۱۵۰۰۰ معنی ۶۹۰۰۰ ریشه ۵۵۰۰۰مثال و ۷۵۰۰۰ آوا است. اصطلاح نامه شامل ۱۸۵۰۰۰۰ رابطه کلمات و تعاریف، مترادف ها  و غیره  است. این رابطه ها به شما امکان می دهد تا اطلاعات را از پایگاه های اطلاعاتی استخراج و جمع آوری کنید. این کار با ابزارهایی که در قسمت سمت چپ نشان داده شده است انجام می شود و این برنامه توسط محققان و مدرسین زبان و افرادی که به دنبال تحلیل زبانی خاص هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

از ۱۱ تا از دقیق ترین برنامه های هواشناسی فارسی و انگلیسی اندروید استفاده کنید.

کاملترین و بهترین دیکشنری ویندوز ۱۰

برنامه LingoPad یک دیکشنری آفلاین رایگان برای ویندوز است و شامل دیکشنری آلمانی – انگلیسی و تعداد زیادی لغت نامه ها از جمله اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، چینی، کوردی، ترکی، عربی و نروژی است. شما می توانید لغات را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید و بعد آنها را در موازات لغات دیگر به کار ببرید. برای هر لغت نامه، یک دیکشنری کاربری وجود دارد که می تواند تعریف شود تا فهرست لغات بیشتری را اضافه کند. شما لازم نیست برای این برنامه پولی پرداخت کنید چون رایگان است.

این برنامه به شما امکان جستجو برای شروع، پایان و بخش وسط یک کلمه خاص را می دهد. این برنامه همچنین لیستی از آخرین جستجوهای شما و امکان دانلود در حافظه را فراهم می کند. شما می توانید از این دیکشنری به صورت آفلاین نیز استفاده کنید. این دیکشنری به شما این امکان را می دهد تا بسیاری از کلمات انگلیسی را به صورت صوتی ترجمه کنید. رابط کاربر به زبان آلمانی و انگلیسی است و برای جستجوی کلمات از ویکی پدیا و تعداد زیادی موتور جستجو استفاده می کند. این برنامه در ایالات متحده، اندونزی و کامرون زیاد استفاده می شود.

بهترین دیکشنری برای کامپیوتر

پس از معرفی حرفه ای ترین دیکشنری های کامپیوتر در آخر پیشنهاد می کنیم از دیکشنری سبک و سریع ZDicxp آفلاین کامپیوتر که در پست برنامه های سبک و کاربردی که پس از نصب ویندوز به کارمان خواهد آمد معرفی کردیم هم استفاده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۱۰ تا از بهترین و کاملترین برنامه دیکشنری رایگان و پولی برای کامپیوتر، آیفون و اندروید را به شما معرفی کردیم. در بین این دیکشنری های که نام بردیم می توانید از برنامه های آفلاین برای ترجمه استفاده کنید. به نظر شما از این ۱۰ دیکشنری ویندوز کدام بهتر هستند؟ شما از چه دیکشنری استفاده می کنید؟ قابلیت های دیکشنری شما چیست و چه برتری بر ۱۰ دیکشنری کامپیوتر و اندروید امروز دارد؟ تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه این بخش با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • سعید says:

    بهترین پیشنهادتون همون آخری بود که گفتید سبک و کم حجمه. یعنی zdicxp واقعا ممنون

  • من says:

    دیکشنری اینتلیدیک عالیه برای اندروید و کسانی که باید مقاله ترجمه کنند بسیار کاربردی و فوق العادس چون ترجمه هر واژه را برای چند رشته علمی میزنه مثلا میزنه این واژه در علوم نظامی، بازرگانی،سینما، فقه و…. این معانیه… رنگ آیکنشم یه کتاب قرمزه اما باید بگردید پیداش کنید چون جدیدا از توی گوگل پلی هم برش داشتن

  • امیر says:

    آقا دیکشنری گولدن دیکت رو یادتون رفت ، حتی بابیلون هم به گرد پاش نمیرسه ، کاملا رایگان و بسیار کاربردی برای کسائی که در آن واحد دارن چندتا زبان یاد میگیرن . همه جور دیکشنری رو هم قبول میکنه . چه بابیلون چه استاردیکت چه لینگوس چه فایلهای دیکشنری M Dict , و رو تمام ویندوزها هم اجرا میشه و نسخه پرتابل هم داره .

  • فروغ says:

    سلام. استاردیک که اصلا زبان فارسی نداره؟ غیر از انگلیسی ۱۰ تا زبان دیگه داره. فارسیش رو باید از کجا آورد؟