معرفی ۱۰ تا از سریعترین و بهترین مرورگر اینترنت اندروید در دنیا

مرورگرهای وب یکی از مهمترین برنامه های هر گوشی اندرویدی است. در طول روز ما از دستگاه های اندرویدمان برای تماس، اس ام اس، چک کردن ایمیل، بررسی شبکه های اجتماعی و .. استفاده می کنیم. داشتن ویژگی هایی همچون سرعت، عملکرد مناسب در هنگام مرور وب به معنای واقعی کلمه می تواند تجربه شما را تحت شعاع قرار دهد. پیدا کردن بهترین مرورگر اندروید شاید دشوار باشد چون گزینه های زیادی وجود دارند و چهره وب همیشه در حال تغییر است. بیایید با هم سریعترین و بهترین مرورگر های اندروید را بررسی کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

معرفی و شناسایی بهترین و سریعترین مرورگر کم حجم در اندروید

Introducing 10 Of The Best And Fastest Android Browser In The World

همانطور که اشاره کردیم مرورگرهای وب یکی از مهمترین برنامه هایی است که این روزها در هر گوشی اندرویدی یافت می شود. حتما هنگام دانلود مرورگر اینترنت از خود پرسیده اید که کدام مرورگر بهتر است؟ کدام مرورگر اینترنت عملکرد بهتری دارد؟ کدام مرورگر اندروید صفحات را سریعتر بارگذاری می کند؟ اگر این سوالات را از دوستان خود بپرسید هر کدام به شما جوابی متفاوت خواهند داد. پست امروز انزل وب از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول ما ۱۰ برنامه مرورگر اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد. در قسمت دوم برای کسانی که می خواهند بدانند کدام مرورگر بهترین عملکرد و سرعت را دارد ما ۱۰ برنامه مرورگر اندروید را با استفاده از ۴ بنچمارک معروف آزمایش می کنیم. شما با استفاده از قسمت دوم پست امروز مطمئن خواهید شد که سریعترین مرورگر اندروید کدام است.

قسمت اول – معرفی و دانلود ۱۰ تا از بهترین برنامه مرورگر اندروید

در ادامه ۱۰ برنامه برتر مرورگر اندروید رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد. با کلیک روی لینک هایی که در متن قرار داده ایم شما به سمت گوگل پلی یا سایت اصلی سازنده هدایت خواهید شد. با کلیک روی دکمه Install یا Download شما می توانید این برنامه های مرورگر را برای دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید.

معرفی مرورگر اندروید Brave

مرورگر Brave یکی از جدیدترین مرورگرهای اندروید است که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. این برنامه مرورگر دارای ویژگی های گوناگونی است به طور مثال حاوی یک بلاک کننده تبلیغاتی است. علاوه براین شما می توانید کوکی های برنامه های جانبی را مسدود کنید، کد اسکریپت ها را مسدود کنید و از HTTPS ها در همه جا استفاده کنید. شما می توانید سایت هایی که به آن نیاز دارید را تنظیم کنید. همچنین این مرورگر اندروید شامل یک بهینه سازی برای بهبود سرعت و عمر باتری است. از ویژگی های دیگر این مرورگر می توان به بوک مارک ها، تاریخ و حالت حریم خصوصی (ناشناس) اشاره کرد.

بهترین مرورگر اندروید

Chromer سبک ترین برنامه مرورگر اندروید

برنامه کروم یکی از مشهورترین برنامه های مرورگر اندروید است. شما می توانید در این مرورگر لینک های وب را به صورت سربرگ های جدا از هم اجرا کنید. شما می توانید مرورگر کروم را به طور رایگان دانلود کنید و اگر می خواهید نسخه حرفه ای تر این مرورگر اینترنت را داشته باشید باید آن را خریداری کنید.

بهترین مرورگر اندروید

مرورگر اینترنتی اندروید Dolphin

مرورگر دلفین موفقیت های زیادی را در اندروید تجربه کرده است و دارای ویژگی های مناسبی است. از جمله پشتیبانی از فلش، مسدود کردن آگهی های تبلیغاتی، حالت ناشناس، پشتیبانی از افزونه ها و غیره. مرورگر دلفین بیشتر پایگاه ها را پوشش می دهد تا در بین بهترین رتبه ها قرار بگیرد. قبل از دانلود مرورگر دلفین پیشنهاد می کنیم قسمت دوم این پست را مطالعه بفرمایید.

بهترین مرورگر اندروید

دانلود مرورگر اندروید فایرفاکس

مرورگر اندروید فایرفاکس در حال حاضر یکی از قوی ترین مرورگرهای اندروید است و دارای ویژگی های قابل توجهی است. برخی از این ویژگی ها شامل حفظ حریم خصوصی، بوک مارک ساده، اشتراک گذاری سریع، پشتیبانی از کروم است، دسترسی به افزونه ها و غیره است. این مرورگر وب قدرتمند اندروید کاملا رایگان است. اگر می خواهید از جدیدترین ویژگی ها استفاده کنید می توانید از نسخه بتای فایرفاکس استفاده کنید.

بهترین مرورگر اندروید

دانلود مرورگر اندروید Flynx

مرورگر Flynx  توسط آزمایشگاه های InfiKen  شروع به کار کرد. این مرورگر منحصر به فرد در یک پنجره شناور و در حالت تمام صفحه کار می کند. این مرورگر به شما اجازه می دهد صفحات وب را سریع مرور کنید. هنگامی که روی لینک ها کلیک می کنید حباب کوچکی در کنار صفحه باز می شود و صفحه در پس زمینه لود می شود. شما مجبور به ترک صفحه ای که در آن هستید نمی باشید البته تا زمانی که بخواهید روی حباب کلیک کنید تا آن را بخوانید. این مرورگر دارای ویژگی حالت شب است و این یک ویژگی متفاوت در مرورگرهای Android است.

بهترین مرورگر اندروید

گوگل کروم محبوب ترین برنامه مرورگر اندروید

بیشتر ما مرورگر اندروید گوگل کروم را روی دستگاه اندروید خود به صورت نصب شده داریم. از ویژگی های این مرورگر اندروید می توان به همگام سازی مرورگر گوگل کروم دسکتاپ با مرورگر اندروید، ایجاد سربرگ های نامحدود اشاره کرد. گوگل همچنین تضمین می کند که مرورگر کروم از آخرین ویژگی های اندروید استفاده می کند. اگر می خواهید از آخرین ویژگی های این مرورگر اندروید استفاده کنید نسخه بتا آن را دانلود کنید. در اکثر اوقات از گوگل کروم به عنوان سریعترین مرورگر اینترنت نام می برند. اما باید به شما اطلاع دهیم که اینگونه نیست. برای اینکه مطمئن شوید که سریعترین مرورگر اندروید کدام است پیشنهاد می کنیم قسمت دوم پست امروز را مطالعه بفرمایید.

بهترین مرورگر اندروید

مرورگر اندروید Lightning برای مسدود کردن تبلیغات، تایمینگ و ..

مرورگر Lightning یک برنامه اندروید سبک با طراحی ساده است. از ویژگی های این مرورگر اندروید می توان به مسدود کردن تبلیغات، تایمینگ، سازگاری با Orbot به عنوان یک پراکسی Tor، امن بودن، متن باز بودن اشاره کرد. شما می توانید نسخه رایگان مرورگر Lightning را دانلود کنید. با این حال برای اینکه سربرگ های نامحدودی داشته باشید و تبلیغات را مسدود کنید باید نسخه پولی برنامه را خریداری کنید.

بهترین مرورگر اندروید

معرفی مرورگر Naked برای دستگاه اندرویدی

مرورگر Naked بسیار ساده به نظر می رسد. اما بسیاری از ویژگی های فعلی مرورگرهای اندروید از سرعت تا سادگی را به همراه دارد. کلیدهای میانبر، بوک مارک ها و هیستوری از ویژگی های این مرورگر وب اندروید است. با توجه به ماهیت کوچک این برنامه سایت ها خیلی سریع لود می شوند. توسعه دهندگان این مرورگر اندرویدی توجه کمی به برخی فیدبک های کاربران داشته اند اما با وجود این یکی از بهترین برنامه های مرورگر اندروید است. اما آیا واقعا در عمل هم اینگونه است؟ برای پاسخ این سوال به قسمت دوم این پست انزل وب مراجعه کنید.

بهترین مرورگر اندروید

مرورگر اندروید اپرا برای بلاک آگهی های تبلیغاتی، فشرده سازی ویدیو و ..

احتمال زیادی وجود دارد که مرورگر اپرا را روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ خود نصب کرده باشید. شما می توانید از مرورگر اپرا در گوشی اندروید خود هم استفاده کنید. بلاک آگهی های تبلیغاتی، فشرده سازی ویدیو برای ذخیره داده ها و داشبورد که می تواند اخبار و موارد دلخواه خود را در آن ذخیره کنید از ویژگی های این مرورگر اندرویدی است. شما می توانید داده های بین نسخه دسکتاپ و اندروید را با هم همگام سازی کنید.

بهترین مرورگر اندروید

مرورگر اینترنت سامسونگ برای بلاک کردن تبلیغات، خرید آنلاین و ..

مرورگر اینترنت سامسونگ یکی از جالب ترین مرورگرهای اندروید است. این مرورگر اندرویدی واقعا مناسب است و ویژگی هایی چون پلاگین ها، دسترسی سریع به منوها، بلاک کردن تبلیغات، خرید از آمازون، خرید آنلاین، پشتیبانی از ویدیوی ۳۶۰ درجه ای و غیره را دارد. در حال حاضر نسخه بتای مرورگر اینترنت سامسونگ در دسترس است.

بهترین مرورگر اندروید

اما از کجا متوجه شویم که از مابین ده ها مرورگر اندرویدی که در اینترنت وجود دارد کدام یک بهترین و سریعترین مرورگر اندروید است؟


قسمت دوم – بهترین و سریعترین مرورگر اندروید کدام است؟

برای کمک به شما ما ۱۰ تا از بهترین و سریعترین برنامه های مرورگر اندروید را تست کردیم. تمام مرورگرها در  Nexus 6P Android 6.0.1 Marshmallow تست شده اند. قبل از آزمایش این مرورگرها ما دستگاه Nexus 6P ریست کارخانه کردیم و هیچ برنامه دیگری روی گوشی نصب نکردیم.

بهترین مرورگر اندروید

بعد از تست هر مرورگر ما اطلاعات مرورگر، هیستوری، کوکی ها و سایر اطلاعات برنامه را کاملا پاک کردیم. دلیل این کار هم خنثی کردن تاثیر داده ها و برنامه های دیگر روی نتایج آزمایش بود. همچنین برای بهبود دقت داده ها، ما هر تست را سه بار انجام دادیم و میانگین محاسباتی یا میانگین ساده سه نتیجه ثبت شده را در نظر گرفتیم. مواردی که در طول آزمایش برای ما مهم بود عباتند از:

  • جاوا اسکریپت و عملکرد کلی مرورگر
  • سرعت بارگیری صفحه
  • مصرف حافظه

برای تست جاوا اسکریپت و عملکرد کلی مرورگر، از بنچمارک های زیر که بسیار معروف هستند استفاده کردیم:

  • Sunspider
  • Mozilla Kraken
  • Browsermark
  • Peacekeeper

این بنچمارک ها ابزاری برای اندازه گیری فرایندهای مرورگر مانند لود صفحه، عملکرد جاوا اسکریپت، قابلیت های HTML، و غیره است و عملکرد مرورگر را با یک عدد نشان می دهند. این امتیازهای عددی از بنچمارکی به بنچمارک دیگر متفاوت است.

در ادامه ما مرورگرهای زیر را براساس این بنچمارک ها ارزیابی می کنیم. نتایج ارزیابی بسیار جالب هستند.

بهترین و سریع ترین مرورگر اندروید براساس بنچمارک SunSpider

از میان این بنچمارک ها ما ابتدا SunSpider 1.0.2 را انتخاب کردیم که برای تست قابلیت های اصلی جاوا اسکریپت مرورگرها طراحی شده است. اندازه گیری براساس میلی ثانیه است و هر چقدر عدد کمتر باشد به معنای عملکرد سریعتر و بهتر است.

بهترین مرورگر اندروید

همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید مرورگر وب Puffin سریعترین مروگر وب از دید SunSpider است. اما متاسفانه به نظر می رسد که مرورگر گوگل کروم آخرین مرورگر این لیست است.

بهترین مرورگر اندروید

سریعترین مرورگر اندروید براساس بنچمارک Mozilla Kraken

پس از SunSpider ما بنچمارک Mozilla Kraken 1.1 را اجرا کردیم. مانند SunSpider عملکرد جاوا اسکریپت مرورگر با استفاده از موارد مختلف تست که از برنامه های کاربردی و کتابخانه های واقعی استخراج شده است اندازه گیری می شود. این بنچمارک توسط موسسه موزیلا توسعه یافته است. امتیاز در اینجا (مانند SunSpider) برحسب میلی ثانیه است. امتیاز کمتر به معنای عملکرد بهتر است.

بهترین مرورگر اندروید

در اینجا باز هم مرورگر Puffin با امتیاز اول است. اما به نظر می رسد در اینجا مرورگر کروم وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد و مرورگر دلفین جای آن را گرفته است.

بهترین مرورگر اندروید

بهترین مرورگر اندروید از دید بتچمارک Browsermark

بنچمارک Browsermark سومین بنچمارکی است که امروز بررسی می کنیم. این بنچمارک عملکرد کلی مرورگر را اندازه گیری می کند. منظور از عملکرد کلی زمان لود شدن صفحه، تغییر اندازه صفحه، جاوا اسکریپت، CSS، DOM و گرافیک است.

بهترین مرورگر اندروید

در این بنچمارک مرورگر اپرا بیشترین عملکرد را دارد و کروم دوم و دلفین آخر از همه است.

بهترین مرورگر اندروید

 

سریعترین مرورگر اندروید در بنچمارک Peacekeeper

آخرین بنچمارکی که امروز بررسی می کنیم بنچمارک Peacekeeper است. این بنچمارک بسیار مشهور بوده و به طور مرتب برای اندازه گیری عملکرد کلی مرورگرها استفاده می شود. این بنچمارک به طور کلی مرورگرهایی که می توانند از توابع جاوا اسکریپت استفاده کنند را تست می کند. این بنچمارک برای تست رندر کردن HTL5 (WebGL، ویدو، کاروب، گیم، Canvas)، آرایه های داده، عملیات DOM و تجزیه متن استفاده می شود.

بهترین مرورگر اندروید

باز هم در اینجا Puffin اول، UC دوم و دلفین آخر است.

بهترین مرورگر اندروید

اگر قصد دارید از اینترنت استفاده نکنید و محتوای سایت ها را مشاهده کنید پیشنهاد می کنیم پست ۲ روش مشاهده و دسترسی به سایت ها بدون نیاز به اینترنت در اندروید را مطالعه بفرمایید.

معرفی برنامه مرورگر اندروید کم حجم

یکی از فاکتورهای دیگر که هنگام انتخاب بهترین و سریعترین مرورگر اندروید در نظر گرفت حافظه مصرفی است. مخصوصا برای کاربرانی که از لحاظ فضای ذخیره سازی دارای محدودیت هستند. در این قسمت ما دو تست انجام دادیم. در یک قسمت حافظه مصرفی برنامه های مرورگر اندروید در حالتی که هیچ صفحه ای باز نیست و در قسمت دیگر در مرورگر اندروید ۵ سربرگ باز کردیم.

برای اطمینان از دقت اطلاعات ما اول کش مرورگر را پاک کردیم. بعد قبل از اجرای مرورگر دستگاه Nexus 6P خود را ریبوت کردیم. در تصویر زیر شما می توانید رتبه مرورگرهای اندروید را براساس حافظه مصرفی و در حالتی که هیچ صفحه یا سربرگی باز نیست را مشاهده بفرمایید. در اینجا مرورگر دلفین اول و اپرا آخر و Puffin یکی به آخر است.

بهترین مرورگر اندروید

بعد از این آزمایش ما دوباره کش مرورگر را پاک کردیم و گوشی خود را ریستارت کردیم. برنامه مرورگر اندروید را اجرا کردیم و ۵ صفحه با آن باز کردیم. نتایج را در تصویر زیر مشاهده می کنید. مرورگر گوگل کروم اول، اپرا دوم، Flynx آخر و Puffin یکی به آخر است.

بهترین مرورگر اندروید

همانطور که ملاحظه فرمودید در بیشتر آزمایشات مرورگر Puffin به عنوان سریعترین برنامه مرورگر اندروید معرفی شد. اما این مرورگر حافظه بیشتری مصرف می کند. اگر حافظه مصرفی برایتان مهم نیست پس سریعترین مرورگر اندروید Puffin را دانلود کنید. اما در غیر این صورت براساس اطلاعات و نمودارهایی که به شما دادیم می توانید بسته به نیازتان بهترین مرورگر اندروید را برای خود انتخاب کنید و سرعت را فدای حافظه مصرفی تان کنید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۶ روش جلوگیری از آپدیت خودکار گوگل کروم ویندوز ، مک ، آیفون و اندروید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم امروز توانسته باشیم در مورد سریعترین و بهترین مرورگر اینترنت اندروید به شما اطلاعات لازم را انتقال داده باشیم. اگر تجربه استفاده از مرورگر Puffin را دارید یا نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • وطن پرست says:

    هیشکدوم از اینا، اوپرا مینی نمیشه.
    هیشکدوم.
    امنیت، سرعت، عدم جاسوسی، محافظت در برابر سایتهایی که به دزدی موقعیت کاربر، معروفند و….
    حیف که شیلتر شد.

  • رامین حقیقی says:

    جای cm browserدر لیست خالیه که خیلی حرفا برای گفتن داره هم از نظر سرعت و هم امنیت

  • محمد دهباشی says:

    اگه مرورگر اندروید ویوالدی رو بسازن همه ی اینها رو سوسک میکنه

  • علی کبریتی says:

    پافین سریعترین و کم مصرف ترینه ولی متاسفانه به خاطر تنگ نظری مسولین ف ی ل تره و باید از قندشکن استفاده کینم