آموزش روند سامانه پیگیری پرونده قضایی از طریق سامانه ثنا، عدل ایران و ..

آموزش ثبت نام و روند سامانه پیگیری پرونده قضایی از طریق سامانه ثنا، عدل ایران و ..

همانطور که می دانید خدماتی که قبلا به صورت سنتی ارائه می شد امروزه به صورت الکترونیکی ارائه می شود. یکی از این خدمات پیگیری پرونده های قضایی می باشد. پیگیری پرونده های قضایی از طریق اینترنت تعداد مراجعات مردم را نسبت به قبل کاهش داده است. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه ثبت نام در سامانه ثنا و نحوه پیگیری پرونده های قضایی با شماره شانزده رقمی پرونده و کد ملی از طریق اینترنت و SMS را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم. البته امیدواریم هیچ وقت به این آموزش احتیاج پیدا نکنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در سامانه ثنا و ۳ روش پیگیری پرونده قضایی با شماره

Training Of The Process Of Tracking The Judicial File Through The System Of Justice (SANA)

شما به دو صورت می توانید دادخواست یا شکوایه خود را ثبت و پیگیری کنید. ۱) از طریق درگاه خدمات الکترونیکی که در ادامه روند این کار را توضیح خواهیم داد. ۲) از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی. در روش دوم کاربران یکی از دفاتر خدمات قضایی را انتخاب نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را برای ارائه دادخواست یا شکوایه خود ارائه می دهند. متصدی دفتر خدماتی توسط اطلاعات ارائه شده یک دادخواست جدید را برای کاربر ثبت می کند و یا دادخواستی که قبلا ثبت شده است را پیگیری می کند.

اما شاید کاربری دوست نداشته باشد که دیگران از موضوع و روند کارش اطلاع داشته باشد. بنابراین شما می توانید از روش ۱ یعنی درگاه خدمات الکترونیکی استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از درگاه خدمات الکترونیکی کارهایی همچون ارائه و پیگیری دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، ارائه لایحه، ارائه مدارک و مستندات پرونده، اطلاع‌رسانی پرونده (مثل اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، رویت خلاصه موضوعات پرونده، مشاهده روندکار پرونده، رویت آخرین موضوع پرونده و ..) و موارد دیگر را انجام دهید. قبلا در انزل وب ۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و.. را به شما آموزش دادیم. در ادامه ما نحوه ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثنا و ۳ روش پیگیری پرونده قضایی را به شما آموزش خواهیم داد.

پیگیری پرونده قضایی

آموزش ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثنا

خب وقتی که وارد سامانه ثنا می شوید با صفحه ای مانند زیر روبرو می شوید. همانطور که می بینید ۵ کادر مستطیلی در صفحه ابتدایی سامانه ثنا وجود دارد. در این صفحه شما دو گزینه برای ثبت نام دارید:

  • ثبت نام شخص حقوقی
  • ثبت نام شخص حقیقی

اما تفاوت این دو چیست؟ اشخاص حقوقی مانند شرکتهای خصوصی می توانند از طریق ثبت نام شخص حقوقی اقدام به ثبت نام دادخواست یا شکوایه خود کنند. اما هر فردی که دارای شناسنامه است می تواند به عنوان یک فرد حقیقی در نظر گرفته شود.

اما سه کادر مستطیلی دیگر از نام شان پیداست که چه کاری انجام می دهند. اگر قبلا در سامانه ثنا ثبت نام کرده اید می توانید از طریق این کادر اطلاعات خود را ویرایش، رمز خود را تغییر دهید و در صورت فراموشی رمز عبور از کادر فراموشی رمز استفاده کنید.

پیگیری پرونده قضایی

راهنمای تصویری ثبت نام افراد حقیقی در سامانه ثنا

بعد از اینکه روی کادر ثبت نام شخص حقیقی کلیک کردید یک فرم به صورت زیر پیش روی شما قرار می گیرد. شماره ملی، تاریخ تولد، شماره سریال و متن تصویری را وارد کنید بعد از اطمینان از درست بودن اطلاعات روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

پیگیری پرونده قضایی

اگر قبلا فرم استخدام، یا فرم ایجاد حساب کاربری گوگل و فرم های مشابه را پر کرده باشید، خیلی راحت می توانید فرم زیر را پر کنید. در این فرم شما باید مشخصات شناسنامه ای خود را مانند نام، نام خانوادگی و غیره را پر کنید. بعد روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.

پیگیری پرونده قضایی

در صفحه بعد شما باید شماره تلفن همراه و ثابت خود را وارد کنید. در صورت تمایل می توانید ایمیل تان را وارد کنید و روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.

پیگیری پرونده قضایی

حالا باید آدرس پستی خود را که شامل استان، شهرستان، کد پستی، نشانی و غیره است را پر کنید. بعد از پر کردن به مرحله بعدی بروید.

پیگیری پرونده قضایی

در مرحله آخر اسکن عکس خود را آپلود کنید. نام مستعار ، رشته تحصیلی و شغل خود را وارد کنید و روی دکمه اتمام ثبت اطلاعات اولیه کلیک کنید. اگر در هنگام ثبت نام اشتباهی صورت گرفته است می توانید به صفحه اصلی سامانه ثنا بروید و روی ویرایش اطلاعات کلیک کنید. بعد از ثبت نام اولیه شما باید با کارت ملی خود به سامانه قضایی محل خود بروید و مراحل ثبت نهایی را انجام دهید.

عدل ایران (adliran.ir) پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده و کد ملی

بعد از انجام مرحله احراز هویت یک رمز عبور به شما SMS می شود. حالا باید وارد سایت عدل ایران یا adliran شوید. سه فیلد کد ملی، رمز عبور و عدد تصویری را وارد کنید و روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش و یا گم کرده اید می توانید به صفحه اصلی سامانه ثنا بروید و روی دکمه مستطیلی فراموشی رمز برای دریافت رمز شخصی پرونده قضایی کلیک کنید.

پیگیری پرونده قضایی

بعد یک رمز موقت به شما اس ام اس می شود که مدت اعتبار آن حدود یک هفته است. رمز موقت را وارد کنید و روی دکمه ورود کلیک کنید.

پیگیری پرونده قضایی

حالا شما می توانید با کلیک روی دکمه بازیابی اطلاعات لیست تمام پرونده های خود را مشاهده بفرمایید و از آنجا برای دریافت خلاصه پرونده ، مشاهده احضاریه دادگاه و.. اقدام کنید. شما می توانید در فیلد شماره پرونده، شماره پرونده خود را وارد کنید تا اطلاعات بازیابی شده را محدود کرده باشید. در قسمت از تاریخ تا تاریخ می توانید تاریخ های مورد نظر خود را وارد کنید تا پرونده هایی که در این بازه زمانی هستند را مشاهده کنید.

پیگیری پرونده قضایی

آموزش پیگیری پرونده قضایی از طریق اس ام اس

سایت عدل ایران برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند راه چاره ای دارد. شما می توانید از طریق پیامک پرونده قضایی خود را پیگیری کنید. برای انجام این کار مانند تصویر زیر عدد ۰ را به شماره ۵۰۰۰۴۹ پیامک کنید.

پیگیری پرونده قضایی

حالا مانند تصویر زیر لیست خدمات به شما نمایش داده می شود. به طور مثال در اینجا ما عدد ۱ را وارد می کنیم.

پیگیری پرونده قضایی

حالا از طریق یک اس ام اس نحوه وارد کردن دستور به شما نشان داده می شود. به طور مثال شما باید ابتدا عدد ۱ # بعد شماره پرونده # شماره فرعی # رمز شخصی را وارد کنید.

پیگیری پرونده قضایی

برای استفاده از خدمات دیگر هم می توانید به همین صورت اقدام کنید.

دانلود اپلیکیشن پیگیری پرونده قضایی از سایت ابلاغ عدل ایران

نحوه ورود به سایت eblagh.adliran دقیقا مانند سایت عدل ایران است. اما نحوه نمایش پروندها کمی متفاوت است که در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی دکمه ابلاغیه جدید شما می توانید ابلاغیه هایی که به تازگی برایتان صادر شده است را مشاهده کنید. همچنین با کلیک روی دکمه ابلاغیه های مشاهده شده می توانید ابلاغیه هایی را که قبلا تماشا کرده اید را مشاهده کنید. مزیتی که این سایت نسبت به عدل ایران دارد این است که شما می توانید علاوه بر چاپ ابلاغیه آنها را به صورت پی دی اف دانلود کنید. اما خبر خوب اینکه شما می توانید از اپلیکشن ابلاغ الکترونیک قضایی که جدیدا در سایت ابلاغ عدل ایران ارائه شده است برای پیگیری پرونده های قضایی خود استفاده کنید.

پیگیری پرونده قضایی

در آخر پیشنهاد می کنیم پست پیگیری موقعیت و پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی،هکر تلگرام،واتس اپ،فیس بوک و .. را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب نحوه ثبت نام و ورود به سامانه ثنا، پیگیری پرونده و اوراق قضایی، دریافت خلاصه پرونده، مشاهده احضاریه دادگاه و غیره را به شما آموزش دادیم. اگر روش دیگری برای پیگیری پرونده قضایی می شناسید آن را همراه با نظرات و پیشنهادات خود در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات