آموزش 2 روش ساده و کاربردی ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

آموزش ۲ روش کاربردی ساخت زنگ گوشی دلخواه اندروید و آیفون

اگر از زنگ های پیش فرض گوشی اندروید و آیفون خود خسته شده اید پیشنهاد می کنیم پست امروز انزل وب را که در مورد معرفی و آموزش برنامه ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون است را مطالعه بفرمایید. با کمک آموزش امروز انزل وب شما می توانید هر آهنگی که دوست دارید را به عنوان زنگ گوشی، هشدار، نوتیفیکیشن و … برای دستگاه اندروید یا آیفون خود انتخاب کنید.

معرفی و آموزش برنامه های ساخت آهنگ زنگ موبایل آیفون و اندروید

How to Edit or Create Custom Ringtones in Android And iPhone

به طور پیش فرض تعداد زیادی زنگ گوشی در اندروید و آیفون وجود دارد. این زنگ ها توسط توسعه دهندگان اندروید و آیفون از قبل ساخته شده اند و به شما این امکان را می دهند تا زنگ گوشی خود را به طور دلخواه تغییر دهید. اما این تغییر محدود به همان تعداد زنگی است که روی گوشی خود دارید. امکان دارد از یک قسمت آهنگ خوشتان آمده باشد و تصمیم گرفته باشید که آن را به عنوان زنگ گوشی یا حتی زنگ آلارم، نوتیفیکیشن خود قرار دهید.

اما چون مدت زمان این آهنگ طولانی است در گوشی هایی مانند آیفون شما نمی توانید این آهنگ را برای زنگ گوشی خود انتخاب کنید. بنابراین مجبور هستید یک قسمت آن را گلچین کنید و با تغییرات ساده ای در آن برای خود زنگ گوشی بسازید. قبلا در انزل وب ۶ روش ویرایش و برش آهنگ اندروید برای ضبط، میکس و ساخت زنگ گوشی را به شما آموزش دادیم، در ادامه برای کابران اندروید ما نحوه ساخت زنگ گوشی با کمک نرم افزار تبدیل آهنگ به زنگ موبایل برای اندروید را آماده کرده ایم. اما کاربران آیفون می توانند با ۸ مرحله ای که در این پست توضیح می دهیم را استفاده کنند و نحوه ساخت زنگ گوشی را تجربه کنند.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

ساخت زنگ موبایل اندروید با برنامه رینگتون

این روش خیلی ساده است. شما فقط باید از یک برنامه استفاده کنید و زنگ گوشی خود را با آن ایجاد کنید. بنابراین مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم را پیش ببرید. اول از همه برای ساخت زنگ گوشی باید برنامه Ringdroid یا رینگتون را دانلود و نصب کنید. این برنامه به شما امکان ساخت زنگ های سفارشی و جدید را در اندروید می دهد. بعد از نصب این برنامه خیلی راحت آن را باز کنید. حالا شما تمام فایل های صوتی که در گوشی اندروید خود دارید را مشاهده خواهید کرد که شامل فایل های صوتی سیستمی نیز می شود.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

روی دکمه سه نقطه که در سمت راست – بالای صفحه است تپ کنید و روی Show all files تپ کنید. حالا تمام فایل های موجود در دستگاه اندروید شما لیست می شود.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

حالا اگر میخواهید زنگ گوشی موجود را سفارشی کنید، خیلی ساده نام آن را جستجو کنید یا اگر میخواهید با تایپ ساده نام فایل مورد نظر را ویرایش کنید. پس از انتخاب فایل شما میله های صوتی را مشاهده می کنید.حالا شما باید نقاط شروع و پایان صدا را تنظیم کنید یا می توانید با تایپ نقاط شروع و پایان بخشی از صدا را هنگام پخش انتخاب کنید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

پس از اتمام کار روی گزینه Save کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. بعد گزینه Ringtone را برای ساخت زنگ موبایل اندروید انتخاب کنید و فایل خود را ذخیره کنید. همچنین شما می توانید به طور مستقیم آهنگ را به عنوان زنگ تماس تنظیم کنید.


نحوه ساخت زنگ گوشی برای آیفون

iTunes یک ویژگی عالی دارد که هر کسی در مورد آن نمی داند. شما می توانید زمان شروع و پایان را برای هر صدا انتخاب کنید. بنابراین iTunes تنها قسمت انتخاب شده از آهنگ را پخش می کند. برای هدف ما این ویژگی برای ایجاد مدت زمان زنگ آیفون مناسب است. آهنگ هایی که برای زنگ گوشی خود انتخاب می کنید باید ۴۰ ثانیه طول بکشد. همچنین در نظر داشته باشید که می خواهید زنگ را به عنوان زنگ هشدار، ایمیل ها، رخدادها و غیره انتخاب کنید پس آهنگ زنگ نباید بیشتر از ۳۰ ثانیه باشد. اگر مدت آن بیشتر از ۳۰ ثانیه باشد به عنوان یک گزینه برای آهنگ هشدار نمایش داده نمی شوند و فقط به عنوان زنگ گوشی می توانید از آنها استفاده کنید. پس حداکثر زمان ۳۰ ثانیه را در نظر می گیریم.

مرحله ۱ – نحوه تنظیم پارامترهای زمانی برای ساخت زنگ برای آیفون

روی آهنگ کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه Song Info را انتخاب کنید. بعد روی علامت سه نقطه کلیک کنید یا از طریق گزینه Edit در نوار منو این کار را انجام دهید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

در صفحه Info روی سربرگ Options کلیک کنید. حالا شما باکس های Start و Stop را مشاهده خواهید کرد. اینجا جایی است که شما باید زمان شروع و پایان زنگ آهنگ خود را وارد کنید. روی OK کلیک کنید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

مرحله ۲ – برای ساخت زنگ برای آیفون صدا را به فرمت AAC تبدیل کنید

AAC یک نوع فایل است که نسبت به فرمت MP3 و با همان نرخ بیت فشرده سازی را با کیفیت بالاتر انجام می دهد. تمام کاری که شما باید در اینجا انجام دهید این است که یک کپی از آهنگ ایجاد کنید اما با پارامترهای زمانی که قبلا تنظیم کرده اید. به جای اینکه ۳ دقیقه آهنگ داشته باشید شما ۳۰ ثانیه ای که قبلا تنظیم کرده اید را دارید. برای تبدیل فایل از نوار منو گزینه File را انتخاب کنید. بعد Convert و بعد Create AAC Version را انتخاب کنید.  حالا یک کپی از آهنگ با فرمت AAC ایجاد می شود. آهنگ اصلی شما بدون تغییر باقی خواهد ماند.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

اگر شما گزینه Create AAC Version را نمی بینید احتمالا گزینه دیگری برای تبدیل به MP3 یا فرمت دیگری دارید. برای تغییر آن در نوار منو به Preferences بروید. بعد دکمه Import Settings در سربرگ General را انتخاب کنید. وقتی در اینجا از منوی کرکره ای گزینه AAC Encoder را انتخاب کردید روی OK و دوباره OK کلیک کنید تا از پنجره preferences خارج شوید. حالا دوباره برای تبدیل صدا به فرمت AAC تلاش کنید.

در تصویر زیر شما می توانید نسخه جدید ۳۰ ثانیه ای از آهنگ مورد نظر ما را ببینید. وقتی در این پنجره قرار گرفتید می توانید به پنجره Info برگردید و زمان شروع و پایان را ریست کنید تا بتوانید آهنگ را به طور معمول گوش دهید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

مرحله ۳ – ساخت رینگتون برای آیفون با تغییر فایل از M4A به M4R

برای اینکه این فایل ACC را به زنگ گوشی تبدیل کنیم باید آن را به فرمت دیگری که اپل به عنوان رینگتون شناسایی می کند تغییر دهیم. چند راه برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید فایل را به دسکتاپ بکشید یا می توانید روی فایل راست کلیک کنید و Show in Finder را انتخاب کنید. بعد از انجام این نام نام فایل را تغییر دهید. پسوند فایل ر از M4A به M4R تغییر دهید بعد در پاپ آپ تغییرات را تایید کنید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

مرحله ۴ – نحوه سینک زنگ گوشی آیفون در iTunes 12.7 به بالا

این مرحله در صورتی است که شما از iTunes 12.7 یا بالاتر استفاده کنید. اگر از یک نسخه قدیمی iTunes استفاده می کنید این فرایند کمی پیچیده تر است (به مرحله بعدی بروید). شما می توانید با انتخاب iTunes از منو و سپس انتخاب About iTunes ورژن مورد استفاده خود را ببینید.

اگر نسخه شما ۱۲.۷ یا بالاتر بود با استفاده از کابل USB دستگاه آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید. حالا در iTunes شما باید دستگاه آیفون خود را در نوار کناری سمت چپ و در پایین قسمت Devices ببینید.

حالا تمام کاری که شما باید انجام دهید کشیدن فایل های زنگ گوشی ( که پسوند M4R دارند ) که ساخته اید از دسکتاپ به دستگاه آیفون در iTunes است. iTunes به طور خودکار زنگ گوشی را با آیفون همگام سازی می کند. منتظر بمانید تا این فرایند تمام شود. الان شما آماده استفاده از زنگ گوشی جدید خود هستید. برای نحوه انجام این کار می توانید به مرحله ۸ بروید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

مرحله ۵ – تنظیم زنگ گوشی آیفون در iTunes 12.6 به پایین

اگر شما iTunes 12.6 و پایین تر را اجرا می کنید یک بخش در iTunes به نام Tones وجود دارد که تمام زنگ های مورد علاقه شما در آنجا قرار دارد. شما باید فایل خود را به اینجا اضافه کنید. برای این کار روی دکمه Music که در گوشه چپ – بالا است کلیک کنید. Tones را انتخاب کنید. اگر گزینه Tones را نمی بینید روی Edit Menu کلیک کنید و آن را اضافه کنید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

اگر فایل را به دسکتاپ بکشید، می توانید فایل را به iTunes و بخش Tones بکشید. اگر روی Show in Finder کلیک کرده باشید و بعد روی فایل کلیک راست کرده باشید و بعد Duplicate را انتخاب کرده باشید، این کار به شما اجازه می دهد تا زنگ را به بخش Tones بکشید و رها کنید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

مرحله ۶ – پاک کردن فایل

خب قبل از اینکه برای ساخت زنگ آیفون به مرحله بعدی برویم باید در قسمت Music کلیپ کوتاه شده را پاک کنیم. پس به آهنگ اصلی بروید و زمان شروع و پایان را پاک کنید. بنابراین دیگر هیچ مشکلی در پخش بعدی آهنگ در آیفون یا iTunes خود نخواهید داشت.

مرحه ۷ – نحوه سینک زنگ گوشی آیفون در iTunes 12.6 به پایین

حالا با استفاده از کابل USB گوشی آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید. اگر iTunes بلافاصله دستگاه شما را نشان نمی دهد، روی دکمه iPhone  در سمت چپ – بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه Summary آن بروید. بعد در نوار کناری سمت چپ روی Tones کلیک کنید. اگر هرگز زنگ ها را در گوشی آیفون خود سینک نکرده اید باید گزینه Sync Tones را انتخاب کنید. بعد از گزینه ها یا All tones یا Selected tones را انتخاب کنید. مطمئن شوید که تمام زنگ هایی که می خواهید انتخاب شده اند بعد Sync را انتخاب کنید. بعد از اتمام همگام سازی می توانید گوشی خود را از کابل بکشید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

مرحله ۸ – نحوه تنظیم زنگ ساخته شده در آیفون

اگر مراحل توضیح داده شده تبدیل آهنگ به رینگتون را به درستی انجام داده باشید شما باید زنگی که ساخته اید را در گوشی آیفون خود ببینید. به مسیر Settings -> Sounds (Sounds & Haptics) -> Ringtone بروید. زنگ گوشی که ساخته اید را پیدا کنید و روی آن تپ کنید. حالا زنگ جدید جایگزین زنگ پیش فرض می شود. شمی می توانید زنگ ساخته شده را به عنوان زنگ هشدار تعریف کنید. به خاطر داشته باشید اگر زنگ بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد شما نمی توانید آن را به عنوان یک گزینه ببینید. اگر می خواهید زنگ جدید خود را برای مخاطبانتان سفارشی کنید فقط صفحه تماس شخص را باز کنید و در سمت راست – بالا گزینه Edit را انتخاب کنید. بعد Ringtone را انتخاب کنید و زنگی که می خواهید را تپ کنید.

ساخت زنگ گوشی اندروید و آیفون

در آخر پیشنهاد می کنیم از ۵ سرویس برتر دانلود صدای زنگ و آهنگ اس ام اس برای گوشی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۲ روش ساخت زنگ گوشی در اندروید و آیفون را به شما آموزش دادیم. چنانچه روش یا نرم افزار دیگری برای ساخت زنگ موبایل می شناسید، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را از طریق بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش ۹ روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش 4 روش آپلود موزیک در ساند کلود
آموزش ۴ روش آپلود موزیک در ساند کلود (SoundCloud)
15 تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
۱۵ تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و... اندروید
دانلود ۱۲ تا از بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و… اندروید

نظرات