آموزش 3 روش آپدیت اندروید به صورت دستی و خودکار در گوشی سامسونگ، هواوی و ..

آموزش ۳ روش آپدیت اندروید به صورت دستی و خودکار در گوشی سامسونگ، هواوی و..

برای اینکه بهترین ویژگی ها و عملکرد را در تبلت یا گوشی اندروید خود داشته باشید باید همیشه مطمئن باشید که آخرین نرم افزار بروزرسانی سیستم عامل اندروید را دریافت کرده اید. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه آپدیت اندروید به صورت دستی و خودکار را به شما آموزش دهیم. این روش ها بسیار ساده هستند و نهایت چند دقیقه تا یک ساعت وقت شما را بگیرد.

نحوه آپدیت (Update) و ارتقا سیستم عامل اندروید ۶ ، ۷ ، ۸ و.. گوشی هواوی و سامسونگ

۳ Ways to Update Android Manually And Automatically On Samsung, Huawei ..

چرا باید سیستم عامل اندروید خود را آپدیت کنیم؟ آپدیت اندروید می تواند مزایای زیادی داشته باشد. از نمونه های این مزایا می توان به بهبود عمر باتری، افزایش عملکرد وای فای و ۳G اشاره کرد. همچنین اپلیکیشن هایی که اخیرا توسعه یافته اند ممکن است نیاز به سیستم عامل جدید داشته باشد. همیشه آپدیت سیستم عامل ساده نیست. به طور مثال کارخانه های سازنده گوشی آپدیت اندروید مدل های قدیمی را در اختیار شما قرار نمی دهند تا به سمت مدل های جدیدتر گوشی ها ترغیب شوید و دستگاه قدیمی خود را به یک مدل جدیدتر ارتقاء دهید. مثال دیگری که می توان در اینجا بدان اشاره کرد کافی نبودن RAM یا سایر منابع برای پشتیبانی از آپدیت جدید اندروید است.

امروز در انزل وب قصد داریم روش های مختلف آپدیت کردن و ارتقا اندروید به اندروید جدید را به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید که قبل از آپدیت اندروید حتما از اطلاعات خودتان بکاپ بگیرید زیرا بعد از آپدیت، حافظه تلفن شما پاک می شود و در نتیجه نیاز به نصب مجدد تمام برنامه ها و بازیابی داده ها، موسیقی ها، عکس ها و غیره دارید.

روش آپدیت دستی و خودکار سیستم عامل دستگاه اندروید

آموزش آپدیت دستی و خودکار اندروید سامسونگ ، هواوی و.. از طریق تنظیمات گوشی

برای آپدیت کردن دستی اندروید، روی آیکن وای فای تپ کنید و مطمئن شوید که به وای فای متصل شده اید.

آموزش آپدیت اندروید سامسونگ ، هواوی و..

وارد تنظیمات دستگاه اندروید خود شوید.

آموزش آپدیت اندروید سامسونگ ، هواوی و..

اسکرول را پایین بکشید و روی About Phone تپ کنید. این گزینه در نزدیکی پایین صفحه قرار دارد. کاربرانی که دستگاه گالکسی سامسونگ دارند از این مرحله صرف نظر کنند.

آموزش آپدیت اندروید سامسونگ ، هواوی و..

در بالای صفحه روی Software Update تپ کنید. بسته به دستگاه اندروید شما این دکمه ممکن است Update یا یک اسم مشابه دیگر داشته باشد.

آموزش آپدیت اندروید سامسونگ ، هواوی و..

روی Check For Updates تپ کنید. در برخی از دستگاه های اندروید ممکن است این دکمه با نام Software Update نمایش داده شود. در اینجا شما می توانید روی  Auto Update (در دستگاه های Lollipop و KitKat) تپ کنید و یا می توانید روی Download Updates Manually (دستگاه های Marshmallow) تپ کنید. برای آن که مطمئن شوید که سیستم عامل اندروید شما همیشه آپدیت است می توانید روی Auto Update یا Download Update Automatically تپ کنید.

آموزش آپدیت اندروید سامسونگ ، هواوی و..

اگر آپدیت اندروید در دسترس باشد روی Update یا Install تپ کنید. اگر شما دکمه Update را نمی بینید به این معناست که دستگاه اندروید شما آپدیت است.

آموزش آپدیت اندروید سامسونگ ، هواوی و..

بعد از تپ کردن روی دکمه Install یا Update ممکن است فرایند آپدیت اندروید چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

آموزش آپدیت اندروید سامسونگ ، هواوی و..

نحوه آپدیت اندروید گوشی سامسونگ، هواوی و.. از طریق کامپیوتر با نرم افزار بروز رسانی سیستم عامل اندروید

از طریق مرورگر دسکتاپ وارد سایت سازنده دستگاه اندروید خود شوید. بعد دنبال لینک های پشتیبانی و صفحه دانلود باشید. ممکن است مجبور شوید اطلاعات دستگاه اندروید خود را وارد کنید یا دستگاه تان را برای دسترسی به آپدیت رجیستر کنید.

نحوه آپدیت اندروید گوشی سامسونگ، هواوی و ... از طریق کامپیوتر

نرم افزار مدیریت دستگاه را دانلود و نصب کنید. اسامی و کارکردهای نرم افزار بروز رسانی سیستم عامل اندروید از یک سازنده به سازنده دیگر متفاوت است. برای مثال نرم افزار مدیریت دستگاه سامسونگ Kies نامیده می شود در حالی که این نرم افزار در دستگاه موتورولا MDM نامیده می شود.

نحوه آپدیت اندروید گوشی سامسونگ، هواوی و ... از طریق کامپیوتر

به سایت سازنده دستگاه اندرویدتان برگردید و برای آپدیت های موجود سرچ کنیدو آنها را دانلود کنید. این آپدیت ها، فایل های قابل دانلودی هستند که شما می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت دستگاه تان آنها را نصب کنید.

نحوه آپدیت اندروید گوشی سامسونگ، هواوی و ... از طریق کامپیوتر

گوش خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. اگر گوشی شما توسط سیستم شناسایی نمی شود می توانید از ۱۵ روش رفع مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید.

نحوه آپدیت اندروید گوشی سامسونگ، هواوی و ... از طریق کامپیوتر

برنامه مدیریت دستگاه را باز کنید. گزینه Update را پیدا کنید. معمولا این گزینه در یک منوی کرکره ای و یا در بالای پنجره قرار دارد. مثلا در Kies این گزینه در زیر منوی کرکره ای Tools قرار دارد. روی گزینه Update کلیک کنید تا فرایند آپدیت شروع شود.

نحوه آپدیت اندروید گوشی سامسونگ، هواوی و ... از طریق کامپیوتر

اگر قصد دارید از آپدیت گوگل کروم جلوگیری کنید پیشنهاد می کنیم پست ۶ روش جلوگیری از آپدیت خودکار گوگل کروم ویندوز ، مک ، آیفون و اندروید را مطالعه بفرمایید.

آموزش آپدیت اندروید با استفاده از ROM روت شده

در این روش باید دستگاه اندرویدی شما روت شده باشد. اگر نمی دانید گوشی تان روت شده است یا نه می توانید از پست ۲ ترفند ساده تشخیص و فهمیدن روت بودن گوشی و تبلت اندروید کمک بگیرید. روت کردن دستگاه اندروید بسته به مدل گوشی روش های مختلفی دارد. ابتدا از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید. برای بکاپ گیری از اطلاعاتتان می توانید از پست آموزش بکاپ گیری از برنامه های نصب شده اندروید به همراه دیتا آنها بدون روت گوشی استفاده کنید.

آموزش آپدیت اندروید با استفاده از ROM روت شده

با استفاده از مرورگر کامپیوتر خود و بسته به مدل دستگاه ، برای نرم افزار روت سرچ کنید.

آموزش آپدیت اندروید با استفاده از ROM روت شده

نرم افزار را دانلود کنید و طبق دستورالعمل های مربوطه آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

آموزش آپدیت اندروید با استفاده از ROM روت شده

حالا گوشی خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر وصل کنید.

آموزش آپدیت اندروید با استفاده از ROM روت شده

نرم افزار روت را روی کامپیوتر باز کنید. فرایند روت کردن را شروع کنید و منتظر بمانید تا این فرایند به اتمام برسد. دستگاه خود را ریستارت کنید و نسخه اندروید گوشی خود را نصب کنید.

آموزش آپدیت اندروید با استفاده از ROM روت شده

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۲ روش کامل جلوگیری از آپدیت خودکار برنامه ها و سیستم عامل اندروید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۳ روش آپدیت اندروید ۶، ۷، ۸ و.. گوشی سامسونگ، هواوی، ال جی و.. را به شما آموزش دادیم. شما برای Update اندروید خود از چه روشی استفاده می کنید؟ اگر روش شما در لیست بالا نیست می توانید آن را همراه با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

این ۱۰ اشتباه رایج را در زمان کار با کامپیوتر همه انجام میدهیم
آموزش نصب و بروز رسانی کامل Samsung Galaxy S ,HTC Sensation ,Google Nexus S,HTC Wildfire,Samsung Galaxy S II مد cyanogen
انزل وب
symlink چیست،چه کاربردی دارد و چگونه از آن استفاده کنیم؟

نظرات

  • ham says:

    س.من نه وایفا ونه کامبیوتر دارم ..اندروید۴.۲است گوشی هاواوی .ایا میشه باخودگوشی انجام داد.اگر راهی است ممنون میشم راهنمایی کنید ـ.پیام (تازمانی که گوگل پلی به روز نشود برنامه ها کار نمیکنند یا بسیار بد .هم راهنمایی کنید.مرسی

  • محمد says:

    سلام گوشی من a20 برای من‌هتوز ۹مونده و هرکاری میکنم اپدیت نمیاد در حالی ک برای دوستام ۱۱هم اومده.کمک کنید

  • امیرحسین says:

    ببخشید من یه گوشی هوآوی G700 U10 دارم با اندروید ۴.۲.۱ هرچی چک کردم آپدیت جدید نداره چیکار کنم؟ حتی فروشگاه پلی هم روش خیلی قدیمیه و جدیدش نصب نمیشه چیکار کنم؟

  • محمد says:

    ای خدا هیچ جا پیدا نمیشه من گوشیم هواوی جی ۷۵۰ هست و اندرویدش ۴.۲.۲ و میخوام هرکاری کنم نمیشه ای خدا

  • S says:

    ببخشید گوشی من هوواوی P30 lite است وقتی به قسمت آبدیت میروم جستو جو ی آبدیت رو که میزنم مینویسه اندروید شما به روز است اما اینطور نیست و بعضی برنامه هارو باز نمیکنه. اندروید آن الان ۱۰ است، خیلی وقته آبدیت نشده میشه کمک کنید؟

  • نام says:

    ببین وقتی روت می‌کنی از پشتیبانی از هر سرویسی توسط شرکت سازنده محروم میشی برای همیشه. البته یه عده میگن اگه آن روت کنی میتونی آپدیت کنی ولی مطمئن نیستم.

  • حامد says:

    سلام
    گوشی من سامسونگc7 سال۲۰۱۶ است
    چندین بار کوشش نمودم اما افدیت نشد
    بعد ازدانلود افدیت جدید نصب نمشود

  • عباس says:

    گوشی من سامسونگ مدل a750 همونa 7 2018 هستش گوشیرو روت کردم الان گوشیرو فلش زدم تو گوشی روتش پاک بشه ولی الان اندروید خودکار دریافت نمیکنه اندورید گوشی من الان ۹ هستش قبلا که روی بروز رسانی اندروید کلیک میکردم اگه دستگاه بروز رسانی بود مینوشت دستگاه شما بروزرسانی هست ولی از زمانی که روت کردم و بعد گوشیرو فلش زدم وقتی روی اپدیت اندروید کلیک میکنم مینویسه پردازش انجام نشد،رفتم جایی که گوشیمو فلش زدم میگه که گوشیتو به اخر ورژن نسخه اندروید بروز رسانی هستش واسه همین مینویسه پردازش انجام نشد سوالی دارم اینه که ممکنه دیگه بروزرسانی خودکار دریافت نکنم و برای بروز رسانی از این به بعد باید برم بدم گوشیمو بروز رسانی کنند یا نه میتونم مثل قبلا از طریق بروز رسانی خودکار اندروید گوشی خودم گوشیمو بروز رسانی کنم خیلی ممنون میشم به سوالم جواب بدید باتشکر

  • پارسا says:

    من تبلتم روت هستش اپدیت براش نیامده می خواهم ارتقا اندروید بدم چکار باید بکنم؟؟؟

  • هستی says:

    سلام..من گوشیم سامسونگ j7 یه بار بروز رسانیش کردم..الان آپدیت جدید اومده ..دوبار بروز رسانیش کردم نوشت فایل نصب نشد دوباره امتحان کنید..میشه بگید برای چی؟؟دو گیگ اینترنتم رفت☹

صفحات 1 2