9 روش برتر تبدیل فرمت عکس WEBP و SVP به JPG و PNG به صورت آنلاین

۹ روش برتر تبدیل فرمت عکس WebP و SVG به JPG و PNG به صورت آنلاین

WEBP (فرمت اختصاصی گوگل) مسلما از فرمت JPG یا PNG بهتر است. این نوع فایل ها هماند تصاویر برداری SVG حجم بسیار کمتری نسبت به JPG دارد و هنوز ویژگی شفافیت PNG را بدون هیچ گونه افت کیفیتی پشتیبانی می کند. امروزه بسیاری از وب سایت ها از جمله یوتیوب، فروشگاه گوگل پلی و برنامه اندروید فیس بوک از این فرمت استفاده می کنند. فرمت WEBP و SVG ایده آل است اما توسط بسیاری از ادیتورهای عکس و فروم های آنلاین پشتیبانی نمی شود. روش های مختلفی برای تبدیل فرمت WEBP به JPG و PNG و تبدیل عکس SVG به JPG و PNG وجود دارد که امروز در انزل وب قصد داریم به شما کاربران عزیز آموزش دهیم.

نحوه تبدیل آنلاین فرمت عکس SVG و WebP به PNG و JPG به صورت آنلاین و آفلاین

۹ Best Ways To Convert WEBP And SVP Photo Formats To JPG And PNG Online

WEBP یک فرمت تصویری است که از هر دو فشرده سازی Loosy و Lossless استفاده می کند. این فرمت توسط گوگل براساس تکنولوژی خریداری شده On2 Technologies توسعه داده شده است. این فرمت برای اولین بار در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۰ به عنوان یک استاندارد متن باز جدید منتشر شد. گوگل استفاده از فرمت WEBP را به جای GIF پیشنهاد می دهد. گوگل گزارش می دهد که با تبدیل فرمت های انیمیشنی GIF به WEBP تقریبا ۶۴ درصد اندازه فایل کاهش پیدا می کند.

آموزش روش های مختلف تبدیل عکس WebP و SVG به JPG و PNG

اما مشکل اینجاست که در حال حاضر بسیاری از برنامه های ویرایشگر عکس و فروم های آنلاین از WEBP پشتیبانی نمی کنند به همین دلیل ما مجبور به تبدیل فرمت WEBP به  JPG و PNG هستیم. قبلا در انزل وب ۳ سرویس تبدیل عکس RAW به JPG به صورت آنلاین را به شما معرفی و آموزش دادیم، در ادامه پست امروز ما قصد داریم ۹ روش تبدیل عکس WebP و SVG به JPG و PNG به صورت آنلاین و آفلاین را به شما آموزش دهیم.

روش تبدیل آنلاین فرمت عکس SVG و WEBP به PNG و JPG

احتمالا بهترین روش دستی برای تبدیل تصاویر WEBP به PNG یا JPG ویرایش آدرس URL عکس است. برخی از مرورگرها مانند موزیلا فایرفاکس و سافاری از WEP پشتیبانی نمی کنند. بنابراین در این مرورگرها به جای WEBP تصاویر با فرمت PNG یا JPG لود می شود. با یک دستکاری ساده آدرس URL شما می توانید عکس های WEBP را به PNG یا JPG تبدیل کنید. برای انجام این کار روی تصویر WEBP راست کلیک کنید و از منو  Copy Image Address را انتخاب کنید.

تبدیل آنلاین فرمت عکس SVG و WEBP به PNG و JPG

حالا این آدرس را در یک سربرگ جدید پیست کنید و ۳ کاراکتر آخر یعنی -rw را از URL حذف کنید. حالا اینتر را بزنید تا عکس با فرمت JPG/PNG لود شود. الان روی عکس راست کلیک کنید و روی Save Image As کلیک کنید تا عکس ذخیره شود.

حالا بعد از تبدیل فرمت دوست دارید عکس رنگی خود را سیاه و سفید کنید می توانید از ۷ تا از بهترین برنامه های ویرایش و تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید اندروید و آیفون استفاده کنید.

افزونه تبدیل فرمت WEBP به PNG مرورگر گوگل کروم

در گوگل کروم شما می توانید با افزونه Save Image As PNG تصاویر WEBP را به عنوان PNG دانلود کنید. کاربران مرورگر اپرا توجه داشته باشند که برای استفاده از این افزونه می توانند از اکستنشن Download Chrome Extension استفاده کنند. این اکستنشن به شما اجازه می دهد تمام افزونه های گوگل کروم را در اپرا نصب کنید. خب بعد از اینکه افزونه Save Image As PNG را نصب کردید روی عکس WEBP کلیک راست کید و گزینه Save Image As PNG را انتخاب کنید. حالا شما می توانید عکس را با فرمت PNG ذخیره کنید. متاسفانه در این روش شما نمی توانید کار تبدیل فرمت WEBP به JPG را انجام دهید.

افزونه تبدیل فرمت WEBP به PNG گوگل کروم

اگر قصد دارید عکس خود را به پی دی اف تبدیل کنید از پست ۵ روش تبدیل عکس به PDF آنلاین و با نرم افزار در ویندوز و مک کمک بگیرید.

نحوه تبدیل فرمت عکس WEBP به JPG یا PNG در مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اج

در حال حاضر فرمت WEBP  تنها توسط مرورگر گوگل کروم و اپرا پشتیبانی می شود. در وب سایت ها برای یک تصویر فرمت های WEBP و JPG / PNG آپلود می شوند تا اطمینان حاصل شود که تمام مرورگرها می توانند عکس را باز کنند. شما خیلی ساده می توانید از مرورگرهای دیگر (مثل فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اج) برای لود کردن تصویر WEBP  استفاده کنید و آن را با فرمت و پسوند JPG یا PNG ذخیره کنید.

تبدیل فرمت عکس به JPG یا PNG

روش تبدیل فرم WEBP به JPG/PNG با کمک افزونه User-Agent Switcher

با استفاده از افزونه User-Agent Switcher for Chrome شما خیلی راحت و سریع می توانید عکس های WEBP را به JPG/PNG تبدیل کنید. بعد از نصب این افزونه مانند تصویر زیر یک آیکن به نوار ابزار مرورگرتان اضافه می شود. روی آن کلیک کنید تا لیستی از مرورگرهای پشتیبان نشده مانند سافاری و فایرفاکس به شما نمایش داده شود. یکی از مرورگرها را انتخاب کنید. حالا صفحه ای که عکس WEBP در آن است را رفرش کنید تا با فرمت JPG/PNG لود شود. شما با استفاده از گزینه Save Image As می توانید عکس را با فرمت JPG/PNG دانلود کنید.

تبدیل فرم WEBP به JPG/PNG با کمک افزونه User-Agent Switcher

نرم افزار تبدیل فرمت عکس WEBP

اگر دوست دارید رو سیستم خود یک برنامه نصب کنید و کار تبدیل فرمت WEBP را به JPG یا PNG را انجام دهید می توانید از برنامه XnConverter استفاده کنید. این برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس به سربرگ Input بروید و روی Add Files کلیک کنید و تصاویر WEBP خود را به برنامه اضافه کنید.

نرم افزار تبدیل فرمت عکس WEBP

اکنون به سربرگ Output بروید در اینجا فرمت خروجی JPG/PNG را انتخاب کنید. روی دکمه Settings کلیک کنید و کیفیت تصویر خروجی خود را تنظیم کنید. در قسمت Folder شما می توانید مسیر ذخیره سازی فایل های تصویری خود را مشخص کنید.

نرم افزار تبدیل فرمت عکس WEBP

حالا روی دکمه Convert کلیک کنید تا عکس های WEBP  به فرمت JPG یا PNG تبدیل شوند.

نرم افزار تبدیل فرمت عکس WEBP

استفاده از مبدل های آنلاین جهت تبدیل فرمت تصویر WEBP به JPG و PNG

اگر تعداد زیادی تصاویر WEBP روی کامپیوتر خود دارید و دوست ندارید روی سیستم خود نرم افزاری نصب کنید می توانید برای تبدیل فرمت تصویر WEBP به JPG یا PNG از سرویس های آنلاین استفاده کنید. سایت Zamzar یکی از مبدل های قابل اعتماد در این زمینه است. شما می توانید به طور همزمان ۱۰ تصویر WEBP را به JPG یا PNG تبدیل کنید. نحوه کار در این سایت به این صورت است که در قسمت Step 1 روی Choose Files کلیک کنید و حداکثر ۱۰ عکس WEBP را انتخاب می کنید.

استفاده از مبدل های آنلاین جهت تبدیل فرمت WEBP به JPG

در Step 2 از منوی کرکره ای فرمت خروجی JPG یا PNG را انتخاب کنید.

استفاده از مبدل های آنلاین جهت تبدیل فرمت WEBP به JPG

در Step 3 یک آدرس ایمیل معتبر را وارد کنید. در Step 4 روی دکمه Convert کلیک کنید.

استفاده از مبدل های آنلاین جهت تبدیل فرمت WEBP به JPG

حالا فرآیند تبدیل شروع می شود و بعد از اتمام کار تمام فایل های عکس تبدیل شده به ایمیل تان ارسال می شود. اگر شما به این سرویس علاقه ای ندارید می توانید از سایت Cloudconvert استفاده کنید اما این سایت دارای محدودیت ۲۵ عکس در روز است و نیاز به ثبت نام دارد.

سرویس آنلاین تبدیل عکس WEBP به PNG و JPG

یکی دیگر از سرویس های آنلاینی که شما می توانید برای تبدیل فرمت WEBP به PNG و JPG از آن استفاده کنید سایت Online-Convert است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید شما می توانید فرمت های BMP, EPS, GIF, JPG, PNG, SVG, TGA, WBMP, WEBP و غیره را به یکدیگر تبدیل کنید. این سایت علاوه بر تبدیل تصاویر کارهای تبدیل فرمت فایل های صوتی و تصویری را انجام می دهد.

سرویس آنلاین تبدیل WebP به PNG و JPG

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فایل خود را از روی سیستم آپلود کنید و یا آدرس عکس مورد نظر خود را در کادر Eenter URL وارد کنید و یا از گوگل درایو یا دراپ باکس عکس خود را انتخاب کنید. تنظیمات کیفیت عکس، میزان DPI، اندازه، رنگ و غیره را انجام دهید و روی دکمه Convert کلیک کنید.

سرویس آنلاین تبدیل WebP به PNG و JPG

برای چسپاندن عکس هایتان کنار هم می توانید از سایت هایی که در پست ۱۱ روش چسباندن و کنار هم گذاشتن دو یا چند عکس به صورت آنلاین معرفی کردیم استفاده کنید.

تبدیل فرمت تصویر SVG به PNG از طریق سایت Svgtopng

سایت Svgtopng یک سایت بسیار راحت و رایگان برای کسانی که دوست دارند کار تبدیل فرمت SVG به PNG را انجام دهند می باشد. در این سایت شما حداکثر ۲۰ فایل SVG خود را آپلود می کنید و از طریق دکمه Download فایل PNG خود را دانلود می کنید به همین راحتی.

تبدیل فرمت SVG به PNG از طریق سایت svgtopng

از طریق سایت Convertio فرمت عکس WEBP و SVG خود را به JPG و PNG تبدیل کنید

سایت convertio یکی از قدرتمندترین سایت ها برای تبدیل فرمت WEBP و SVG به JPG و PNG می باشد علاوه براین فرمت ها تعداد بسیار زیادی از فرمت های دیگر پشتیبانی می شود. علاوه بر تبدیل فرمت فایل های تصویری شما می توانید فایل های صوتی و ویدیویی خود را نیز کانورت کنید. فایل خود را از روی سیستم آپلود کنید و یا آدرس عکس مورد نظر خود را وارد کنید و یا از گوگل درایو یا دراپ باکس عکس خود را انتخاب کنید. فرمت های ورودی و خروجی خود را مشخص کنید و فایل JPG یا PNG خود را دانلود نمایید.

تبدیل فرمت SVG به PNG از طریق سایت svgtopng

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۵ روش اضافه کردن گزینه دیدن عکس View Image به مرورگر کروم و فایرفاکس را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

تمام روش های بالا به شما کمک می کند تا فایل های تصویریتان که فرمت WEBP یا SVG دارند را به فرمت JPG یا PNG  تبدیل کنید. اگر قصد دانلود سریع تصاویر (با فرمت PNG) خود را دارید پیشنهاد می کنیم از افزونه  Save Image As PNG در مرورگر های اپرا و گوگل کروم خود استفاده کنید. امیدواریم که پست امروز برایتان کاربردی بوده باشد اگر برای تبدیل فرمت WEBP و SVG به JPG و PNG روش دیگری می شناسید، انتقاد، نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست آنها را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تبدیل HEIC به JPG آنلاین
آموزش تبدیل HEIC به JPG آنلاین (سریع و بدون برنامه)
دانلود 9 تا از بهترین نرم افزار تبدیل HEIC به JPG در ویندوز 10 و ویندوز 11
دانلود ۹ تا از بهترین نرم افزار تبدیل HEIC به JPG در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 10 روش تبدیل JPG به PDF آنلاین و با برنامه
آموزش ۱۰ روش تبدیل JPG به PDF آنلاین و با برنامه
آموزش 7 روش رفع مشکل باز نشدن عکس JPG در ویندوز 10
آموزش ۷ روش رفع مشکل باز نشدن عکس JPG در ویندوز ۱۰

نظرات

  • nasrin says:

    عالی بود

  • Agahi90 says:

    عالی بود موفق باشید در این فرمت جدید سرعت لود سایت هم بهتر میشه موفق و سربلند باشید

  • وانس آرمي says:

    ببخشید من هر چقد سعی کردم با روش url فرمتشو تغییر بدم نشد چون تو آدرسش rw-وجود نداشت به نظرتون چیکارکنم؟

  • someone from somewhere says:

    به نظر من بهتره همون نرم افزار آفلاین رو دانلود کنیم، چون همین چند وقت پیش بود که دولت اینترنت رو از بیخ قطع کرد.