آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با کدملی و..

آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با شماره ملی و..

همانطور که می دانید کارت ملی یکی از روش های تایید و شناسایی هویت افراد است. هر فردی که به سن ۱۵ سالگی رسیده باشد باید دارای کارت ملی باشد. قبلا کارت های ملی به صورت کاغذی بود اما امروزه کارت های ملی با کارت های هوشمند ملی تعویض شده اند. شما برای کارهای بانکی و یا سایر کارهای خود باید حتما کارت هوشمند ملی داشته باشید. اگر تا به حال برای تعویض کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده اید پست امروز انزل وب به شما کمک خواهد کرد که این فرآیند را با اطلاعات بیشتر انجام دهید. پس از شما دعوت می کنیم آموزش کامل و تصویری ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند با شماره ملی و کد رهگیری را مطالعه بفرمایید.

نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری صدور  با کد ملی ، کد رهگیری و..

Learn How To Register Iran Intelligent National Card And Follow Up With The National Code, Tracking Code

قبلا کارت ملی به صورت یک ورق کاغذی بود که اطلاعات شخصی ما روی آن پرینت شده بود و برای جلوگیری از خرابی کاغذ آن را پرس می کردند. اما در چند سال گذشته کارت های ملی شکل دیگری به خود گرفتند و به اصلاح هوشمند شدند. کارت های ملی هوشمند شبیه به کارت های عابر بانک هستند که با استفاده از فناوری های مختلف بدنه کارت که از لایه های مختلفی تشکیل شده است ساخته می شود.

کارت ملی

در تراشه کارت های عابر بانک اطلاعات شما مانند شماره حساب، شماره ملی و غیره ذخیره می شود در تراشه کارت های ملی هم اطلاعاتی همچون مشخصات شخصی، اثر انگشت، اطلاعات ازدواج، اطلاعات فرزندان و غیره ذخیره می شود. امروزه کارت های هوشمند کاغذی منسوخ شده اند و کارت های ملی هوشمند پا به عرصه گذاشته اند. در زمان فعلی اگر شما کارت ملی هوشمند نداشته باشید حتی نمی توانید کارهای بانکی خود را انجام دهید.

کارت ملی جدید

دولت شهروندان را موظف به گرفتن کارت های هوشمند ملی کرده است به طوری که یارانه افراد بالای ۱۸ سالی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند را قطع می نماید. شاید از خود بپرسید که برای ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند خود چکار باید بکنم؟ ما پاسخ به این سوالتان را در ادامه خواهیم داد. برای دریافت اینترنت رایگان پیشهاد می کنیم پست آموزش روش های دریافت اینترنت نامحدود رایگان همراه اول و ایرانسل را مطالعه بفرمایید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری صدور با کد ملی، کد رهگیری و..

ثبت نام کارت ملی هوشمند کار خیلی پیچیده و دشواری نیست و خودتان از عهده آن بر خواهید آمد. کلا چند مرحله ساده است که باید انجام دهید. در طول فرآیند ثبت نام سامانه ثبت احوال شما نیاز به اطلاعات شخصی، شماره شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر و اطلاعات همسرتان دارید.

خب اول شما باید وارد سامانه ثبت احوال شوید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید در این قست شما نیاز به شماره ملی، شماره سریال شناسنامه دارید. اطلاعات را پر کنید و به سوالی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. بعد روی دکمه ادامه کلیک کنید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

حالا باید فرم زیر را پر کنید. این فرم حاوی اطلاعات فردی، اطلاعات والدین، اطلاعات همسر و اطلاعات فرزندان می باشد. با استفاده از کارت ملی و شناسنامه این افراد می توانید فیلدهای مذکور را پر نمایید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

در این صفحه به شما اعلام می شود که شما باید برای ادامه ثبت نام باید ۲۰ هزار تومان (در زمان نگارش این مطلب) را پرداخت کنید. حالا روی دکمه پرداخت کلید کنید تا به صفحه پرداخت بانکی هدایت شوید. در این قسمت اطلاعات کارت بانکی خو را وارد کنید و مبلغ ۲۰ هزار تومان را پرداخت کنید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

بعد از پرداخت به صورت خودکار به صفحه زیر هدایت خواهید شد که در این صفحه کد رهگیری به شما نمایش داده می شود. کد رهگیری خود را یادداشت کنید. در قسمت محل نوبت گیری شما باید مکانی که در آنجا عکس کارت ملی هوشمند شما در آنجا گرفته می شود را مشخص کنید. شما می توانید دفاتر پستی، دفاتر پیشخوان و یا دفاتر ثبت احوال را انتخاب کنید و از بین دفاتر و تاریخ مراجعه یکی از زمان های مناسب را برای خود انتخاب کنید و در آخر روی دکمه نوبت گیری کلیک کنید.

شما باید در همین تاریخ و ساعت با به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت، شماره تلفن ثابت و همراه، به دفاتر مربوطه مراجعه نمایید. در دفاتر مربوطه از شما عکس و اثر انگشت گرفته می شود. تاریخ و ساعت مراجعه برای شما پیامک خواهد شد. اگر شما در تاریخ ذکر شده مراجعه نمایید تا ۳ روز نمی توانید نوبت گیری مجدد کنید.

سایت جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند و پیگیری با کد ملی ، کد رهگیری و..

در مراحل بعدی شما علاوه بر این ۲۰ هزار تومان باید ۹ هزار تومان کارمزد تکمیل ثبت نام و ۲ هزار تومان کارمزد تحویل کارت ملی هوشمند را پرداخت کنید.

روش پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق شماره ملی

برای پیگیری کارت ملی هوشمند وارد سامانه سازمان ثبت احوال کشور و در سمت راست گزینه مشاهده وضعیت را کلیک کنید. الان کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید و از آخرین وضعیت کارت ملی خود مطلع شوید. علاوه بر این به محض آماده شدن کارت هوشمند ملی تان یک اس ام اس به شما فرستاده می شود که اعلام می کند کارت ملی شما آماده است.

پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق کد ملی

برای پیگیری بسته های پستی خود می توانید از پست ۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی، کارت ماشین و گواهینامه با کد رهگیری و.. کمک بگیرید.

نحوه پیگیری صدور کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

شما با شماره گیری #۶۰۹۰*۴* می توانید وضعیت و زمان تحویل کارت ملی هوشمند خود را از طریق کد رهگیری و کد ملی پیگیری کنید. بعد از شماره گیری صفحه ای مانند زیر برای شما ظاهر می شود. عدد ۱ را وارد کنید و دکمه ارسال را تپ کنید.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

در صفحه زیر شما می توانید پیگیری با کد رهگیری یا کد ملی را انتخاب کنید برای مثال ما در اینجا عدد ۲ را وارد می کنیم.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

کد ملی خود را وارد می کنیم.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

و وضعیت کارت هوشمند ملی خود را مشاهده می کنیم.

پیگیری کارت ملی هوشمند با کد رهگیری و کد ملی

برای پیگیری پرونده قضایی از طریق شماره ملی پیشنهاد می کنیم پست آموزش ثبت نام و روند سامانه پیگیری پرونده قضایی از طریق سامانه ثنا، عدل ایران و .. را مطالعه بفرمایید.

اگر هنگام ثبت نام کارت ملی هوشمند خود با تخلفی مواجه شدید می توانید از طریق یکی از راه های ارتباطی زیر شکایت خود را مطرح بفرمایید:

  1. رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت ۶۱۹۱۲۲۲۲-۰۲۱
  2. رسیدگی به امور دفاتر پستی ۸۴۴۷۰۰۰۰-۰۲۱
  3. رسیدگی به امور سازمان ثبت احوال ۶۶۷۴۲۸۷۶ و ۶۶۷۱۰۲۷۰

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با استفاده از پست امروز انزل وب خودتان بتوانید ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند خود را از طریق کد رهگیری و کد ملی انجام دهید. اگر در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۵
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۴
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۳
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۲

نظرات

  • حسین خاکپوریگانهه says:

    من سال ۹۸مرحله ثبت نام اول انجام دادم تاریخ حضورم شد۱۳۹۸۱۶که عکس رادردفاترپیشخوان بگیرم به دلایل خاصی نشدمراجعه کنم بعددرمرحلهداول ۲۵هزارتومن پرداخت کردم الان تکلیفرچیه! شماامرکنیدمرسی.

  • M says:

    باسلام.من ازطریق پیامک برای وضعیت کارت ملی اقدام کردم.نوشت صحت داده هاتایید شده است.منتظرارسال برای صدورکارت بمانید.

  • مهران ه. says:

    مسخرگی سیستمی که طراحی کردن رو میبینین؟
    خوده دولت میاد قانون میزاره که “باید” بیاین فلان کارت براتون صادر شه، بعد تازه پولشم از ما میگیرن!!!!….
    خوب بهش فکر کنین …..
    ما که کارت ملی نمیخوایم. به چه درد مون میخوره؟
    – مثلاً واسه بانک؟ یعنی ما خودمون رفتیم به بانکها گفتیم: آقا/خانم، لطفا از حالا به بعد ما اومدیم بانک خواستیم از حسابمون چیزی برداشت کنیم، شما از ما کارت ملی مون رو بگیرین و ما رو چک کنین؟؟؟؟؟ یعنی قبلا که کارت ملی ای نبود، کسی بانک نمیتونست بره؟؟؟؟
    – مثلاً واسه دانشگاه؟ یعنی ما خودمون رفتیم به رییس دانشکده گفتیم: آقا/خانم، لطفا از حالا به بعد ما اومدیم خواستیم ثبت نام کنیم، شما از ما کارت ملی مون رو بگیرین و ما رو چک کنین؟؟؟؟؟ یعنی قبلا که کارت ملی ای نبود، کسی دانشگاه نمیتونست بره؟؟؟؟
    – مثلاً واسه پاسپورت؟ یعنی ما خودمون رفتیم به مراکز صدور پاسپورت گفتیم: آقا/خانم، لطفا از حالا به بعد ما اومدیم خواستیم ثبت نام کنیم، شما از ما کارت ملی مون رو بگیرین و ما رو چک کنین؟؟؟؟؟ یعنی قبلا که کارت ملی ای نبود، کسی پاسپورت نمیتونست بگیره ؟؟؟؟

    نه خیر! همه بانک میرفتن، دانشگام میرفتن، پاسپورتم میگرفتن.
    پس کاربرد کارت ملی چیه؟؟؟ خب معلومه! کاربردش برای خوده دولته که بتونه همهء کارهای ما رو رصد کنه: کجا هستیم؟ چند تا حساب داریم؟ و غیره…
    باشه! مشکلی نداریم. رصد کنین. اما: وقتی یهو شکل و شمایل کارت و قابلیتهاش و غیره…. رو میخواین عوض کنین، چرا “ما” رو میندازین تو دردسر؟؟؟
    خودتون صادر کنین، بگین برین فلان جا تحویل بگیرین.
    نه اینکه ما پاشیم بریم کلی وقت بزاریم، تو صف و پست و غیره… کلی پول هم بدیم، تازه خودمون هم بیفتیم دنبالش که “تورو خدا کارت مونو بدید.” !!!!…

    آخه مگه میشه یه چیزی اینقدر مزخرف طراحی شده باشه؟؟؟؟

  • نسترن says:

    باید برید پست مرکزی کارتتون رو بگیرید پیامک ارسال نمی‌کنند من نه ماه پیش عکس گرفتم رفتم پست مرکزی گفت کارتت اومده بهم داد.

  • جواد کریمی says:

    دوستان راحت ترین راه اینه که برید ثبت احوال ثبت نام کنید راحت ترین راه همینه

  • علیزاده says:

    واقعا خجالت نمیکشن بعداز چند ماه هنوز ی کارت نمیتونن صادر کنن

  • صالح says:

    من سه ساله کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم اما هنوز در حالت صدور باقی مونده.

    تکلیف من الان چیه؟

  • علي says:

    واقعا متاسفم واسه سیستمی که یه کارت و بعد از ۵ ماه ثبت نام هنوز نمی تونه صادر کنه. پیامک هم که میزنم میگه خطایی در سیستم رخ داده است. کی از این آشفته بازار خلاص میشیم خدا میدونه.

  • جلیل says:

    من حدود ۵ ماهی هست ثبت نام کردم
    ایا میتونید یه کارت ملی هوشمند بسازید؟!!!

  • رقیه اقایی says:

    چرا اس میزنیم هیچ جوابی نیست ۴ ماهه ثبت نام کردیم

  • سیدجعفرکاظمی says:

    آیا پدر ومادر ما کارت ملی داشتند که اطلاعات آنراداشته باشیم

  • یک کاربر says:

    دوستانی که حین پیش‌ثبت‌نام کارت هوشمند ملی با پیام خطا مواجه شدند یا بعد از ثبت‌نام و واریز پول نمی‌تونن وارد اکانت خودشون بشن یا بعد از تکمیل فرآین و واریز وجه موفق به دریافت رسید ثبت‌نام و کد رهگیری نشدن (ینی کلاً سایت ثبت‌نام براشون بازی درآورده)، حتماً با شماره ۶۰۹۰۲۷۱۶ در تهران تماس بگیرن و وضعیت رو اعلام کنن. البته شماره همیشۀ خدا اِشغاله، ولی با تلاش مستمر که هر ایرانی باید بهش عادت کرده باشه، می‌تونید موفق بشید. البته اپراتور یه سری توضیحات بهتون میده و میگه باید از چند روز تا چند ماه صبر کنید. ولی ملت همیشه در صحنه سعی کنن انقدر تماس بگیرن تا تلفنشونم مثه سایتشون به روغن‌ریزی بیفته، بلکه از خواب خرگوشی‌شون بیدار شن. تا احساس نکنن وضعیت سایتشون بحرانیه که دست نمی‌جنبونن. تو این مملکت فقط با اعتراض میشه مسئول رو وادار به انجام وظیفه‌ش کرد، حالا هر چند دست و پا شکسته و ناقص.

  • هادي says:

    سلام دوستان،معمولا چقد طول میکشه کارت حدید اماده شه،خدودا دو ماهه که من کاراشو انحام دادم هنوز خبری نشده،این کد دستوری برا پیگیری هم که میزنم مدام خطا میده

  • مقدم says:

    چرامردم سرکارمیذارن!؟صفحه تیتر میزنیدجهت پیگیری وضیعت صدورکارت ملی هوشمندکدملی وتاریخ تولدراواردنمایدتافرایند‌ وضیعت صدورکارت ملی تان رامشاهده نمایید؟اماصفحه کدملی وسریال شناسنامه رامی خواد؟اینقدمردم سرکاروحلاف خودتان نکنید!

  • علی says:

    من ثبت نام کردم، پول واریز کردم، کد پیگیری گرفتم ،
    حالا وقتی پیگیری میکنم توی سایت مینویسه ” درخواست شما پس از پردازش، رد شده است، لطفا شرایط ثبت نام را به دقت مطالعه فرمایید ”
    در صورتیکه تمام شرایط ثبت نام هم دارا هستم

    • احمد says:

      بابا جان ی سیستم جامع و برای ثبت نام های اینترنتی نصب کنید .هرسایتی برای خودش ی سازی میزنه که اصلا و عبدا نمیشه رقصید باهاش .والا قدیما حضوری خیلی بی دردسر بود فقط ی صف طولانی داشت که با بگو بخند ردش میکردیم ووسلام .به خدا ادم شرمش میاد .موشک های نقطه زنم حتما همین طوری .غرب و میگیری شمال شرقی و میزنه .عجببببببببببب واللِللللللا??????

  • sia says:

    خسته شدیم از این همه دربه دری ولمون کنین

  • امیر says:

    خیلی مسخرس …. یک بار نشد یکاری کنن بدون دردسر و بدبختی همش ایراد داره …

  • حسین says:

    براچی تاریخ تولد های سامانه را اپدیت نمیکنید
    متولدین اول فروردین ۱۳۸۲ ۱۵سال شده اند ولی توسامانه نیست درستش کنمین

  • مهدی says:

    چرتو پرت بود ثبت نام کردم میخوام وقت بگیرم میزنه هیچ اداراه ای خالی نیست