حذف و شکستن پسورد فایل های ورد (Word)

آموزش ۸ روش حذف و شکستن پسورد فایل های ورد (Word)

حتما برایتان پیش آمده است که برای محافظت از اطلاعات خود فایل وردتان را رمزگذاری کرده باشید اما بعدا پسورد آن را فراموش کرده باشید و دیگر نتوانسته باشید به اطلاعات تان دسترسی پیدا کنید و یا احتمالا برایتان پیش آمده است که یک فایل ورد را از اینترنت دانلود کرده باشید که برای باز کردن و ویرایش آن به طور مداوم باید رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید و یا حتی فایل وردی که دانلود کردید قفل دارد اما شما رمز آن را ندارید!برای حل تمام این مشکلات شما می توانید از پست امروز انزل وب که در مورد نحوه بازیابی، حذف و شکستن پسورد فایل ورد ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۶ و.. است استفاده کنید.

نحوه بازیابی، حذف و برداشتن قفل و رمز فایل ورد ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و..

Remove And Recovering A Password From A Microsoft Office Word Document File

سندهای ورودی که با رمز عبور محافظت شده اند برای باز شدن نیاز به وارد کردن رمز عبور دارند و در صورتی که شما رمز عبور نداشته باشید نمی توانید فایل ورد را باز کنید. برای همین بسیاری از کابران برای محافظت از فایل های ورد خود با استفاده از کلمه عبور از فایل خود محافظت می کنند. ممکن است خود صاحب فایل رمز عبور خود را فراموش کند و یا اینکه شما فایلی از اینترنت دانلود کرده باشید که برای استفاده از آن هر بار مجبور هستید کلمه عبور را به صورت دستی وارد کنید. قبلا در انزل وب ۹ روش رفع مشکل باز نشدن فایل ورد و نحوه بازیابی آن را آموزش دادیم، در ادامه قصد داریم نحوه حذف پسورد فایل ورد ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۶ و.. را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

نحوه شکستن و حذف رمز فایل ورد

روش حذف پسورد ورد ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶

در این روش شما برای برداشتن پسورد از ورود به کلمه عبور احتیاج دارید. به طور مثال امکان دارد که قبلا روی فایل ورد خود رمز گذاشته باشید اما حالا می خواهید رمز را بردارید. برای این کار سند ورد را باز کنید و رمز عبور را وارد کنید. بعد به مسیر File > Info > Protect Document > Encrypt with Password بروید. در کادر Password کلمه عبور را پاک کنید بعد روی OK کلیک کنید.

حذف پسورد ورد 2013 و 2016

توجه داشته باشید که رمز های عبور به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس هستند. پس هنگام وارد کردن کلمه عبور مطمئن شوید که دکمه Caps Lock کیبورد خاموش است. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید در برنامه ورد راه حلی برای بازیابی اطلاعات شما وجود ندارد. بنابراین می توانید یک کپی از کلمه عبور خود را در جایی امن ذخیره کنید و یا یک رمز قوی که احتمال فراموشی آن کم است را انتخاب کنید. اگر قصد دارید فایل های Powerpoint خود را رمزگذاری کنید می توانید از ۷ روش قفل و پسورد گذاشتن روی فایل پاورپوینت برای جلوگیری از ویرایش استفاده کنید.

نحوه برداشتن رمز ورد در ورد ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶

پس از اینکه فایل ورد خود را باز کردید از طریق منوی File روی Save As کلیک کنید. در پنجره Save As روی Tools کلیک کنید و General Option را انتخاب کنید.

نحوه برداشتن رمز ورد در ورد 2007 و 2010

در پنجره ظاهر شده کلمه عبوری که در فیلد Password to Modify وارد شده است را پاک کنید و بعد روی دکمه OK کلیک کنید حالا سند خود را ذخیره کنید. حالا سند جدید شما هیچ رمزی ندارد.

نحوه برداشتن رمز ورد در ورد 2007 و 2010

روش بازیابی و برداشتن رمز فایل Word 2007 و ۲۰۱۰

این روش برای ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ کار می کند و احتمالا در نسخه های بالاتر کار نمی کند. اگر رمز فایل ورد را ندارید روی آن کلیک راست کنید و Rename را انتخاب کنید حالا پسوند فایل را به فرمت فشرده مانند ZIP تغییر دهید.

بازیابی و برداشتن رمز فایل word 2007 و 2010

بعد از تغییر فرمت روی فایل دو بار کلیک کتید و آن را در Windows Explorer باز کنید. وارد پوشه ورد شوید. فایل Settings.XML را از پوشه ورد پاک کنید و بعد پنجره را ببندید. دوباره پسوند فایل را به DOCX تغییر دهید. حالا اگر فایل ورد را باز کنید پسورد برداشته شده است.

بازیابی و برداشتن رمز فایل word 2007 و 2010

برای شکستن فایل های فشرده خود می توانید از بهترین نرم افزارهای حذف و شکستن پسورد فایل RAR و ZIP استفاده کنید.

نحوه شکستن و حذف رمز فایل ورد ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳

توجه داشته باشید که این روش بازیابی و برداشتن رمز فایل Word برای فایل های وردی که برای ویرایش نیاز به کلمه عبور دارند کار خواهد کرد و برای فایل هایی که برای باز کردن به پسورد نیاز دارند کار نخواهد کرد. این روش در ورد ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ آزمایش شده است و به درستی کار می کند. فایل ورد را باز کنید. به File بروید و Save As را انتخاب کنید. بعد فرمت فایل را به Rich Text-Format (*.rtf) تغییر دهید و فایل را ذخیره کنید. حالا باید حتما فایل ورد را ببندید.

شکستن و حذف رمز فایل ورد 2010 و 2013

حالا فایل Rich-Text را در برنامه ویرایشگر متنی مانند Notepad یا Notpad++ باز کنید. عبارت Passwordhash را پیدا کنید و آن را با Nopassword جایگزین کنید و فایل را ذخیره و ببندید.

شکستن و حذف رمز فایل ورد 2010 و 2013

دوباره فایل فایل Rich-Text را در ورد باز کنید به سربرگ Review بروید و روی Restrict Editing کلیک کنید و بعد روی Stop Protection کلیک کنید و تمام تیک ها را بردارید.

شکستن و حذف رمز فایل ورد 2010 و 2013

برای ترکیب فایل های ورد خود می توانید پست آموزش ادغام و ترکیب چند فایل Word بدون به هم خوردن تنظیمات آنها را مطالعه بفرمایید.


نرم افزار های بازیابی پسورد و برداشت قفل فایل ورد

برنامه های بازیابی پسورد ورد که Word Password Remover، Password Unlocker یا Password Cracker نامیده می شوند یک ابزار نرم افزاری هستند که می توانند برای کشف یا حذف پسورد و امنیت فایل های مایکروسافت ورد استفاده شوند. بیشتر ابزارهای Word Password Cracker به سه دسته زیر دسته بندی می شوند:

  • ابزارهای بازیابی پسورد باز کردن اسناد ورد
  • ابزارهای حدف پسورد باز کردن اسناد ورد
  • ابزارهای حذف یا بازیابی پسوردهای محدود کننده ویرایش اسناد ورد

در ادامه ما ۴ مورد از بهترین نرم افزارهای حذف و بازیابی پسورد ورد را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی نرم افزار شکستن قفل فایل ورد Free Word and Excel Password Recovery Wizard

برنامه Free Word and Excel Password Recovery Wizard یکی از بهترین نرم افزارهای بازیابی پسورد ورد رایگان است که شما به کمک آن می توانید رمزهای فایل ورد و اکسل خود را بازیابی کنید. این برنامه پسوردهای ویرایش ورد را کرک یا آنلاک و یا حذف نمی کند. برنامه Free Word and Excel Password Recovery Wizard تنها با مایکروسافت ورد ۹۷ تا ۲۰۰۳ کار می کند و با نسخه های ۲۰۰۷ و نسخه های جدیدتر کار نمی کند. حداکثر طول کلمه عبوری که قابل بازیابی است ۸ کاراکتر می باشد.اگر قصد دارید رمز فایل های Excel خود را بردارید پیشنهاد می کنیم پست آموزش ۵ روش کارساز شکستن قفل و حذف پسورد فایل اکسل را مطالعه بفرمایید.

معرفی نرم افزار شکستن قفل فایل ورد Free Word and Excel Password Recovery Wizard

Word Password Recovery Master یک نرم افزار حذف پسورد فایل Word

Word Password Recovery Master یکی دیگر از برنامه های کرک کننده اسناد ورد است که می تواند پسورد باز کردن اسناد ورد را حذف و پسورد ویرایش اسناد ورد را بازیابی کند. البته برخلاف ادعاهای سازنده این برنامه  پسورد باز کردن اسناد ورد ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ را کرک نمی کند. تنها در صورتی که اسناد ورد در ورد ۲۰۰۳ یا قدیمی تر ایجاد شده باشند این برنامه می تواند پسورد را بازیابی کند. حداکثر طول کلمه عبوری که قابل بازیابی است ۳ کاراکتر می باشد.

معرفی نرم افزار شکستن قفل فایل ورد Free Word and Excel Password Recovery Wizard

برنامه بازیابی پسورد فایل ورد CrackIt!

با استفاده از برنامه CrackIt! شما می توانید پسورد فایل ورد خود را بازیابی کنید. CrackIt! مانند برنامه Free Word and Excel Password Recovery Wizard کار می کند فقط گزینه های بسیار کمتری دارد و فرایند کرک کردن پسورد ورد را بسیار ساده می کند. شما فقط باید فایل ورد را انتخاب کنید و برنامه CrackIt! آن پسورد ورد را بازیابی می کند. برای حذف پسورد فایل های پی دی اف خود پیشنهاد می کنیم پست ۵ روش آسان حذف و شکستن پسورد و قفل فایل PDF را مطالعه بفرمایید.

 معرفی نرم افزار شکستن قفل فایل ورد Free Word and Excel Password Recovery Wizard

GuaWord برنامه حذف پسورد ورد ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۳ و..

برنامه GuaWord آخرین برنامه حذف پسورد ورد رایگان است که امروز خدمت شما معرفی می کنیم. سازندگان این برنامه ادعا می کنند که به طور تضمینی پسورد فایل ورد شما را بدون توجه به طول پسورد برمی دارند و فایل ورد شما را باز می کنند. شما برای ۱۰ روز می توانید از این برنامه به طور رایگان استفاده کنید. GuaWord برای فایل های وردی که با بیشتر از ۴۰ بیت رمزگذاری شده اند و یا فایل هایی که با کاراکترهای فرانسه ای رمزگذاری شده اند و یا فایل های DOCX کار نمی کند. توصیه می شود قبل از استفاده از این برنامه از فایل ورد خود یک بکاپ تهیه کنید.

GuaWord برنامه حذف پسورد ورد 2010 ، 2013 و..

در آخر پیشنهاد می کنیم پست چگونه فایل های آفیس مثل ورد و.. محافظت شده و بدون اجازه دستکاری مشاهد کنیم  را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد پیدا کردن پسورد Word و شکستن قفل فایل ورد صحبت کردیم. آیا با استفاده از روش های امروز انزل وب شما توانسته اید رمز فایل ورد خود را بشکنید و به اطلاعات دسترسی پیدا کنید؟ آیا شما روش دیگری برای انجام این کار می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات

  • zari says:

    سلام ، ممنون از آموزش عالیتون، کار من که راه افتاد ، بازم مچکرم 🙂

  • آبتین says:

    سلام
    رمزی که روی فایل ورد گذاشتم هم حروف بزرگ و کوچیک داره و هم عدد و نماد. اگه اشتباه نکنم تعدادش هم بالای هشت کاراکتر بوده.
    ورد ۲۰۱۰ و نوع فایل هم docx بوده.
    رمزش یادم رفته.
    چکار کنم رمزش حذف بشه؟

  • جلــال says:

    عالی بــــــــــــــــــــــــــود دمـــــــــــــــت گــــــــــــــــــــــــــــــــــــرم!

  • رضا says:

    با سلام و بهترین احترام
    آموزش کاری بسیار بسیار ارزشمند و منشا خوبی است . دانش ؛ توانایی است.
    امیر ملک کلام حضرت امیر المومنین امام علی(علیه‌السلام): دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود، و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد.

  • الی says:

    آموزشتون عالی بود.ممنون

  • هلیا says:

    آموزشتون عالییییییییییییییی بود
    ممنون که راهنمایی میکنید

  • مریم says:

    اخه چرا الکی مطلب و راهکار ارائه می دید فایلی که پسورد داره اگه چک کرده باشید گزینه save و save as در اون غیر فعاله

    • ثریا says:

      اگر مطلبو به دقت خونده باشید تو مطلب گفتیم که خودتون پسورد رو دارید و می خواید دیگه برای مراجعات بعدی پسورد رو وارد نکنید. وقتی خودتون پسورد داشته باشید این گزینه ها رو میاره.. کسی هم قصد سرکار گذاشتن کسی رو نداره

      • حسین says:

        آره دیگه باید مطلبو بخونه طرف تا شما راضی باشی… عنوان زدید حذف و شکستن پسورد فایل ورد, از شکستن چی برداشت میکنه طرف؟؟ اومدم تو سایت چون رمز فایل وردم یادم رفته حالا یه سری روش ناکارآمد میبینم… خسته نباشید… لطفا فقط به فکر بازدید نباشید،اینجوری مخاطبینتون رو از دست میدید…