11 روش رفع مشکل پر شدن رم ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ در ویندوز 10 ، 8 و 7

۱۱ روش رفع مشکل پر شدن رم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ کامپیوتر و لپ تاپ

من ویندوز ۷ لپ تاپ خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دادم اما احساس می کنم سیستم من خیلی کند شده و گاهی برنامه ها دیر پاسخ می دهند و لپ تاپ اغلب اوقات کرش می کند. من همه چیز را چک کردم و می دانم علت این مشکل استفاده زیاد از حافظه رم است. بعد از اینکه من سیستم را ریستارت می کنم همه چیز به حالت عادی بر می گردد با این وجود بعد از چند ساعت مجددا مصرف میزان حافظه رم از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد می رسد و اگر سیستم را ریستارت نکنم به ۱۰۰ درصد می رسد آیا می توانید روش هایی را برای حل مشکل پرشدن رم در ویندوز به من معرفی کنید؟

چگونه فضای رم کامپیوتر را خالی کنیم؟ نحوه حل مشکل پر شدن رم ویندوز ۱۰، ۸، ۷

Ways to Clear Memory & Increase RAM on Your Windows Computer

RAM مخفف Random Access Memory و به معنای حافظه با دستیابی تصادفی است و قطعه ای است که در هر سیستمی یافت می شود. استفاده زیاد از حافظه رم می تواند موجب مشکلات عملکردی شود. هنگامی که فضای حافظه کمی را در اختیار داشه باشید کامپیوتر به طور همزمان نمی تواند بسیاری از فرآیند ها، رجیستری، برنامه، فایل و غیره را اجرا کند و کامپیوتر خیلی زود هنگ می کند و شما مجبور هستید سیستم خود را ریستارت کنید. سوالی که کاربران زیادی از ما سوال کرده اند این بود که “چگونه فضای رم کامپیوتر را خالی کنیم؟” امروز انزل وب قصد دارد به این سوال شما پاسخ دهد. اما قبل از آن بهتر است با علل پر شدن رم در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آشنا شوید.

علل پر شدن حافظه رم

بررسی علل پر شدن حافظه رم کامپیوتر و لپ تاپ

یک درایور معیوب یا قدیمی می تواند منجر به فقدان حافظه شود. هنگامی که یک برنامه در هنگام اجرا نیاز به ذخیره موقت برخی اطلاعات دارد می تواند یک بخش حافظه را درخواست کند با این حال سیستم دارای مقدار ثابتی از حافظه است و اگر یک برنامه از تمام حافظه آزاد استفاده کند برنامه های دیگر قادر به بدست آوردن حافظه مورد نیاز خود نیستند. فقدان حافظه موجب کاهش عمکرد کامپیوتر می شود و در نهایت در بدترین حالت استفاده بیش از حد از حافظه موجود می تواند منجر به توقف سیستم یا دستگاه شود.

ما معمولا در حالی که، در حال دانلود برنامه ها و فایل ها از سایت خاصی هستیم به صورت همزمان از چند برنامه که حافظه زیادی را اشغال می کنند استفاده می کنیم. اما جالب است بدانید افزونه هایی که در مرورگر خود نصب کرده اید در پس زمینه در حال اجرا هستند و این همزمانی باعث کرش شدن سیستم شما به علت پر شدن حافظه رم می شود. علاوه بر این ممکن است ویندوز در پس زمینه شروع به بروزرسانی کرده باشد که به زودی احتمال صد در صد پر شدن حافظه رم شما وجود دارد.

برنامه ها و فایل های غیر ضروری و بدون استفاده می توانند مقدار زیادی از منابع سیستم را اشغال کنند. برنامه ها، فایل های غیر ضروری، به جای ماندن فایل های برنامه های پاک شده، ویروس ها، بدافزارها همه و همه می توانند خطاهای رجیستری را ایجاد کنند. ویروس ها و بدافزارهایی که در سیستم شما نصب شده اند هنگام اتصال به اینترنت ممکن است اجرا و یا کارهایی را انجام دهند که منجر به مصرف و پر شدن حافظه رم شما می شود.

علل پر شدن حافظه رم

نحوه حل مشکل اشغال بودن رم کامپیوتر با ReadyBoost مایکروسافت

ویژگی ReadyBoost مایکروسافت همراه با ویندوز ویستا معرفی شد. ReadyBoost در واقع با ایجاد یک حافظه کش در SSD، USB، حافظه فلش و غیره موجب افزایش سرعت و عملکرد رم برای دسترسی به هارد می شود. شما برای استفاده از ویژگی ReadyBoost نیاز به یک درایو USB دارید که حداقل موارد زیر را ارائه دهد:

  • ۶ مگابایت حافظه
  • زمان دسترسی ۱میلی ثانیه ای یا کمتر
  • سرعت خواندن ۲.۵ مگابایت در ثانیه برای خواندن های تصادفی ۴KB
  • سرعت نوشتن ۱.۷۵ مگابایت در ثانیه برای خواندن های تصادفی ۵۱۲KB

درایوهای USB امروزی این مشخصات را به سادگی برآورده می کنند. برای فعال کردن ReadyBoost، در My Computer روی درایو USB کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. بعد سربرگ ReadyBoost را انتخاب کنید. در اینجا شما چند دکمه رادیویی مشاهده می کنید که به شما امکان می دهد ویژگی ها را فعال و غیرفعال کنید و همچنین یک اسلایدر وجود دارد که به شما اجازه می دهد میزان ظرفیت دستگاه را به این ویژگی اختصاص دهید. اگر شما از فرمت FAT32 استفاده می کنید این مقدار حداکثر باید ۴ گیگابایت و اگر از NTFS استفاده می کنید این مقدار حداکثر باید ۳۲ گیگابایت باشد.

حل مشکل اشغال بودن رم کامپیوتر با ReadyBoost مایکروسافت

برای افزایش سرعت، فعال کردن ReadyBoost به اندازه اضافه کردن رم کاربردی نیست اما بعضی بهبودها را در عملکرد دارد. به طور مثال در برخی موارد می توان زمان لود را تا حداکثر ۷۵ درصد کاهش داد. اگر شما از هاردهای SSD استفاده می کنید متوجه می شوید که ویندوز این ویژگی را غیرفعال کرده است.

روش آزاد سازی رم کامپیوتر به کمک Task Manager

ساده ترین روش برای آزاد سازی رم استفاده از Task Manager ویندوز است. با گرفتن کلیدهای Ctrl+Alt+Enter برنامه تسک منیجر را باز کنید و به سربرگ Processes بروید حالا روی ستون Memory کلیک کنید تا برنامه های باز براساس حافظه مصرفی مرتب شوند.حالا می توانید برنامه هایی که حجم زیادی از رم را مصرف می کنند را مشاهده کنید. اگر در برنامه Task Manager شما به سربرگ Performance بروید و روی دکمه Resource Monitor و سپس سربرگ Memory کلیک کنید اطلاعات بیشتری را شاهد خواهید بود. در اینجا شما می توانید نمودار نحوه تخصیص رم سیستم خود را مشاهده کنید.

آزاد سازی رم کامپیوتر به کمک Task Manager

اگر مقدار قابل توجهی از حافظه RAM شما اشغال شده است نگران نباشید با انتخاب برنامه و کلیک روی دکمه End Process شما می توانید حافظه رم خود را آزاد کنید شما فقط باید مراقب باشید که در Resource Monitor بیش از سه چهارم رم استفاده نشده باشد.

چگونه فضای رم کامپیوتر را خالی کنیم؟

اگر در مرحله قبل برخی از برنامه های غیرضروری و اضافه را مشاهده می کنید می توانید آنها را غیرفعال و یا حذف کنید. به طور مثال برنامه Dropbox حدود ۸۵ مگابایت حافظه را در کامپیوتر ما استفاده می کند و این در حالی است که شاید ما به این برنامه تنها یکبار در ماه احتیاج داشته باشیم. مطمئنا شما می توانید برای رفع مشکل پر شدن رم این برنامه ها را غیرفعال کنید و اگر به آنها اصلا نیاز ندارید می توانید حذفشان کنید.

چگونه فضای رم کامپیوتر را خالی کنیم؟

نحوه خالی کردن رم به کمک برنامه های RAM Cleaner

قبلا در انزل وب در مورد پاکسازی و آزاد کردن فضای رم (RAM) کامپیوتر با نت پد ویندوز ! صحبت کردیم، در برنامه های RAM Cleaner اساسا به دنبال نرم افزارهایی هستند که حافظه مصرف می کنند و دسترسی آنها به رم را قطع می کنند و حافظه رم را برای برنامه های دیگر آزاد می کند. برخی از برنامه هایی که می توان آنها را به عنوان RAM Cleaner نام برد عبارتند از Cleanmen, Minimem و Super Memory Cleaner (برای مک).
شما باید هنگام نصب برنامه های پاک کننده رم مراقب باشید چون برخی بدافزارها وجود دارند که خود را به عنوان ابزارهای پاک کننده و بهینه ساز رم جا می زنند پس تا جایی که می توانید برنامه ها را از سایت های رسمی دانلود کنید.

خالی کردن رم به کمک برنامه های RAM Cleaner

روش حل مشکل کندی ویندوز با اضافه کردن رم لپ تاپ و کامپیوتر

در حالی که تکنیک های یاد شده می تواند به حل مشکل پر بودن حافظه رم شما کمک کند اما زمانی که این راه حل ها برای شما کار نمی کند ناگزیر به اضافه کردن رم هستید. شما اول باید نوع رم که کامپیوتر شما استفاده می کند را شناسایی کنید. برای شناسایی رم شما می توانید از برنامه هایی مانند CPU-Z استفاده کنید. با این حال ممکن است لازم باشد سیستم خود را باز کنید و بررسی کنید که آیا اسلات خالی وجود دارد یا نه. اگر اسلات خالی دارید می توانید خیلی ساده رم خود را در اسلات خالی قرار دهید اما اگر اسلات ها پر هستند شما باید یک رم که دارای حافظه بیشتری است را خریداری کنید.

حل مشکل کندی ویندوز با اضافه کردن رم

نحوه آزاد سازی رم کامپیوتر به کمک رجیستری

برای آزاد سازی رم خود کلیدهای ویندوز و R را فشار دهید تا پنجره Run اجرا شود بعد عبارت Regedit را تایپ کنید تا پنجره ویرایش رجیستری باز شود. حالا به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management بروید و ClearPageFileAtShutDown را پیدا کنید روی آن دوبار کیک کنید و فیلد Value را به ۱ تغییر دهید. کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

آزاد سازی رم کامپیوتر به کمک رجیستری

روش جلوگیری از اشغال شدن رم کامپیوتر

روی آیکن Computer کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. بعد گزینه Advanced System Settings را انتخاب کنید و به System Properties بروید. Settings و سپس Adjust For Best Performance را انتخاب کنید و روی دکمه OK کلیک کنید در آخر سیستم خود را ریستارت کنید.

جلوگیری از اشغال شدن رم کامپیوتر

برای افزایش طول عمر رم خود پیشنهاد می کنیم پست افزایش طول عمر ۵ قطعه از کامپیوتر که زود خراب می شوند را مطالعه بفرمایید.

نحوه خالی کردن فضای RAM کامپیوتر با غیرفعال کردن برنامه ها

برای خالی کردن فضای رم، کلید ویندوز و R را فشار دهید سپس در پنجره ظاهر شده عبارت Msconfig را تایپ کنید با این کار پنجره Task Manager باز می شود روی سربرگ Startup کلیک کنید تا لیست برنامه هایی که در Startup ویندوز اجرا می شوند را مشاهده کنید روی برنامه ای که نمی خواهید در استارت اپ ظاهر شود کلیک کنید و Disable را انتخاب کنید. با این کار برنامه غیرفعال می شود.

خالی کردن فضای RAM کامپیوتر با غیرفعال کردن برنامه ها

چگونه کندی ویندوز را حل کنیم؟

برای حل کندی ویندوز خود، کلید ویندوز و R را فشار دهید. در پنجره Run عبارت Dfrgui را تایپ کنید و اینتر کنید تا پنجره Defragment هارد برای شما نمایش داده شود بعد از آنالیز روی Optimize کلیک کنید و دستورالعمل ها را ادامه دهید تا فرایند یکپارچه سازی تمام شود و در آخر کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

چگونه کندی ویندوز را حل کنیم؟

برای افزایش بیشتر حافظه رم خود می توانید از ۲ روش افزایش رم کامپیوتر با استفاده از فضای هارد استفاده کنید.

حل مشکل پر شدن رم توسط Svchost.exe در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

یک سرویس به نام Svhost.exe وجود دارد که در پس زمینه ویندوز شما اجرا می شود و مقدار زیادی رم استفاده می کند. Svhost.exe در واقع یک فرآیند است که میزبان یا حاوی سایر سرویس های منفرد است که ویندوز برای انجام کارهای مختلف استفاده می کند برای مثال Windows Defender از یک سرویس که توسط یک فرایند Svchost.exe میزبانی می شود استفاده می کند. برای حل مشکل کندی ویندوز با ram خوردن svchost از روشی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید.

کلیدهای CTRL+ALT+DEL را فشار دهید تا پنجره Task Sanager باز شود. سربرگ Processes را انتخاب کنید. روی دکمه Show Processes From All Users کلیک کنید.

پر شدن رم توسط svchost

حالا تمام فرایندهای Svhost.exe به شما نمایش داده می شود.

پر شدن رم توسط svchost

حالا Svhost.exe را که بیشترین CPU را استفاده می کند را انتخاب کنید.

پر شدن رم توسط svchost

روی آن کلیک راست کنید و گزینه Go to Service(s) را انتخاب کنید.

پر شدن رم توسط svchost

با این کار به سربرگ Services هدایت می شوید در این سربرگ روی دکمه Services کلیک کنید.

پر شدن رم توسط svchost

حالا Windows Update را انتخاب کنید و روی آن کلیک راست کنید و All Tasks را انتخاب و سپس برای جلوگیری پر شدن رم کامپیوتر و لپ تاپ روی Stop کلیک کنید. با این روش میتوانید مشکل svchost.exe (netsvcs) را نیز حل نمایید.

پر شدن رم توسط svchost

بعد دوباره روی Windows Updates کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. پس از اینکه پنجره Properties باز شد از منوی کرکره ای Startup Type گزینه Disabled را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه OK کلیک کنید.

پر شدن رم توسط svchost

حالا همین کار را برای سرویس های WINDOWS SEARCH و Super Fetch هم انجام دهید.

پر شدن رم توسط svchost

پر شدن رم توسط svchost

مشکل پر بودن RAM خود را با موارد زیر حل کنید

علاوه بر رورش های یاد شده روش های زیر را امتحان کنید:

  • با استفاده از یک آنتی ویروس قابل اعتماد سیستم خود را ویروس کشی کنید.
  • درایوهای خود را بروزرسانی کنید.
  • به منوی Start بروید و Settings را انتخاب کنید سپس به مسیر System > Notifications & Actions بروید و گزینه Show Me Tips About Windows را از حالت انتخاب خارج کنید و سیستم خود را ریبوت کنید.

مشکل پر بودن RAM خود را حل کنید

در آخر برای اینکه مصرف حافظه رم خود را کاهش دهید می توانید از ۷ روش کاهش مصرف حافظه رم توسط گوگل کروم برای افزایش سرعت آن استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای کامل شدن لیست ۱۱ روش رفع مشکل پر شدن رم ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ روش های تجربه شده خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید. همچنین منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نمایش میزان استفاده از CPU و RAM ویندوز 10 ، 8 و 7 روی دسکتاپ
۱۱ روش نمایش میزان استفاده CPU و RAM ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ روی دسکتاپ و..
از سیر تا پیاز : راهنمای خرید رم کامپیوتر و لپ تاپ
از سیر تا پیاز : راهنمای خرید رم کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش تصویری و گام به گام تعویض و ارتقا رم لپ تاپ
آموزش گام به گام تصویری تعویض و ارتقا رم لپ تاپ
اورکلاک سی پی یو و کارت گرافیک کامپیوتر چیست؟
اورکلاک CPU (سی پی یو) و کارت گرافیک کامپیوتر چیست؟

نظرات

  • hi says:

    سلام من کامپیتر رم ۸ دارم و نرم افزار های کمی روی سیستمم نصب کردم یعنی کمتر از ۱۰ نرم افزار خودم نصب کردم و حافظه هاردمم زیاده حدوده ۱.۵ ترابایت هستش وقتی می روم توی task manager نرم افزار هایی مه از رم استفاده می کنند رو دونه به دونه با ماشین حساب حساب کردم حدود ۵ درصد زمانی که هیچ نرم افزاری باز باشه مصرف می کنه که چیز اوکیه اما خود سیستم می زنه ۴۰ درصد داره مصرف میشه و اینجاست که واقعا هنگ کردم بردم بیرون گفتن مشکلی نیست در گوگل هزاران هزار مطلب خواندم به نتیجه نرسیدم انقدر مطلب خودنم به کامپیتر مسلط شدم و با جدیت کامل میگم این خیلی خیلی عجیبه اگر میشه یه کمک کنید ترو خدا.

  • hi says:

    سلام من کامپیتر رم ۸ دارم و نرم افزار های کمی روی سیستمم نصب کردم یعنی کمتر از ۱۰ نرم افزار خودم نصب کردم و حافظه هاردمم زیاده حدوده ۱.۵ ترابایت هستش وقتی می روم توی task manager نرم افزار هایی مه از رم استفاده می کنند رو دونه به دونه با ماشین حساب حساب کردم حدود ۵ درصد زمانی که هیچ نرم افزاری باز باشه مصرف می کنه که چیز اوکیه اما خود سیستم می زنه ۴۰ درصد داره مصرف میشه و اینجاست که واقعا هنگ کردم بردم بیرون گفتن مشکلی نیست در گوگل هزاران هزار مطلب خواندم به نتیجه نرسیدم انقدر مطلب خودنم به کامپیتر مسلط شدم و با جدیت کامل میگم این خیلی خیلی عجیبه اگر میشه یه کمک کنید ترو خدا

  • ممد says:

    آقا سلام من یه لپتاپ دل دارم ۲ گیگ هارد دیسک داره بعد پر شد یه پنجره اومد که خالیش کن زدم اوکی بعد تا ۲ ساعت داشت لود میشد آخر خاموش شد الان روشن میکنم تا لوگو میره بعد دوباره ری استارت میشه

  • محمدرضا محمدی says:

    عرض سلام و ادب
    متشکرم
    ان شاء الله برام مفید واقع بشه

  • محمد says:

    سلام من وقتی کامپیوترم رو روشن میکنم میرم توی تسک منیجر از رم ۶۴ درصد استفاده میشه باید از کدوم روش استفاده کنم ولی فقط ۱۰ درصد از cpu استفاده میشه
    رمم ۲ و cpu =2.4ghz

  • Kasra Moradi says:

    التماس میکنم کمککککککککککک کنییددددد من از تسک منیجر اند تسک زدم اولا خوب بود چنتا نرم افزاربرای برنامه نویسیم ریختم که یهویی هنگ کرد بعد نرم افزارو پاک کردم و فایل هایی مه باهاش ساخته بود ۲۵۰ مگ بود رو هم پاک کدم ریسایکل بین رو هم پاک کردم رمو ارتقا دادم فقط چند تا بازی توی درایو H دارم که خیلی کم حجم میگیری بازی Tluancher رو دارم که همون ماینکرافت هستش که میانبرش هم گذاشتم رو دسکتاپ نرم افزار اسکرچ برای برانامه نویسی هم خیلی دیر میاد بالا و یک بازی هم میکنم که تحت وب هستش بنظرتون مشکل چیه داره هی هنگ میکنه بیچاره ام کرده التماس میکنم زود تر جواب بدید راستی یادم رفت بگم من وقتی اند تسک زدم تا یه زمان سرعت کامپیوتر خوب بود.
    ممنون میشم کمک کنید

  • Wesker says:

    سلام،من۱۲گیگ رمddr4دارم
    اما فقط میتونم از۳گیگ استفاده کنم:/
    گرافیک هم انبرد هست
    چرا اینطوره لطفا راهنمایی کنید

    • بهداد says:

      ویندوزت ۳۲ بیتی هست باید ویندوزت رو ۶۴ بیتی نصب کنی
      شاید پردازندت هم ۳۲ بیتی و بیشتر از ۳ گیگ رم نمیشناسه.

  • shoja says:

    بسیار عالی تشکر نصف مشکلم حل شد فکر کنم ویروس کشی هم باید بشه

  • hldv says:

    سلام داداش من چهار گیگ نیم از رم مو سخت افضار اشغال کرده چه کاری میتونم انجام بدم که برای سخت افزار استفاده نشه

  • rz.1 says:

    من روش رجیستری رو انجام دادم و الان دیگه لپ تاپم روشن نمیشه! تا جایی که ایکون ویندوز میاد و زیرش یه دایره میچرخه میره بعدش یه صفحه ابی با یه ارور میاد و لب تاپم ری استارت میشه و بعد میره تو حالت اتو ریپیر ولی نمیتونه درستش کنه و دوباره همین چرخه ادامه پیدا میکنه. ویندوزمم ٨ هست ! لطفا کمکم کنید کل گوگل رو زیر و رو کردم ولی هیچ راهی پیدا نشد!

  • ars136 says:

    سلام خیلی عالی بود ممنون ولی استفاده ی رم من فقط پنج درصد کاهش یافت
    بعد از این که داخل لپ تاپ ویروس افتاد بردیم تعمیر وقتی اوردیم یه انتی ویروس زده بود که اونوقت ۹۹درصد رم استفاده میشد بعد اونو حذف کردم یه ویروس هم مونده بود اونو هم کشتم ولی دوباره بیش از حد رم استفاده میکنه و خیلی کندد شده گوگل کروم در یکی دو ثانیه باز میشد الان بیش از ۱۰ ثانیه میکشه و اگه یه برنامه مثل فتوشاپ باز کنی کنارش هنگ میکنه ولی نه اون هنگی که صدا میده بی صدا همه چیزش از کار می افته و اسکرین تا مدت ها باز میمونه و یه سوال دیگه من ۴ گیگ رم دارم این لپ تاپه فقط یک گیگش رو میشناسه در نتیجه نه میتونم آپدیت ویندوز بزنم نه میتونم برنامه دان کنم تمام راه ها رو هم رفتم پیجینگ فایلز و msconfig و ترابلشوت بازم درست نشد در این مورد هم خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید خیلی ممنون

  • mhn131 says:

    عالی عالی ممنون scvhost بود

  • ramin says:

    عالی دمتون گرم

  • amir.dof says:

    خیلی خوب بود ممنون هیچ سایتی مثل سایت شما منو راهنمایی نکرد

  • فاطمه says:

    سلام خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون یه سوال داشتم من همه کارای بالا رو انجام دادم کمی خالی شد ولی بازم برای سیو کردن برنامه مثل فتو شاپ میگه رم پره

  • علی says:

    خدا امواتتو رحمت کنه،
    به هرچی میخوای برسی
    مشکل از این svhost بود!

  • علی بویینی says:

    با درود
    کامپیوترم بدون دلیل ری استارت میشه و صفحه آبی ظاهر میشه و یه ارور مموری هم میده و دومین مشکلم اینه که اگه مانیتور رو خاموش کنم بازم کامپیوترم ری استارت میشه مشکل کجاست ممنون میشم راهنمایی کنین

  • محسن says:

    دارم دیونه می شوم. اصلا دیگه نمی تونم با لپتابم کار کنم. همش می گه رم پر است رم پر است رم پر است

  • ارمین says:

    دمت گرم بخدا خدا خیرت بده دیگه میخ استم لپتاپ از پنجره پرت کنم بیرون

  • مانی says:

    سلام ببخشید شما روش resource monitor از کجا ببینیم که سه چهارم پر شده یا نه دومن که اگه از سه چهارم بیشتر پر بشه چی میشه لطفا جواب بدید.

  • danial says:

    mersiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • ایمان قوامی says:

    خدا اجرت بده ترفندهای خوبی بهم یاد دادی.ان شا الله همیشه در زندگی موفق باشی.

  • Moein says:

    با سلام مطلب عالی بود یه سوال دارم من رم کامپیوترم ۲ هست بعد کارت گرافیکشم AMD Atholan ™ ll ×۲ ۲۴۰ Processor 2.80 GH هست می خوام ببینم برای ارتقای رم کامپیوتر به ۸ باید فقط رم رو ارتقاع بدم یا کارت گرافیکم ضعیفه و باید عوضش کنم و اگر نیاز به عوض کردن داره شما می تونید چند مدل خوب وبا قیمت مناسب بگید چون نمی حوام زیاد هزینه انچنانی داشته باشه با تشکر راستی برای بحً گیمینگ مد نظرم هست چون بازی های الان روی رم ۲ به قصد نابودی بالا میاد:| و حتی بیشترشون اصلا بالا نمیاد.

  • دمت گرم says:

    ببین یعنی دمت گرم