۶ سایت کاربردی مقایسه اختلاف دو متن فارسی و انگلیسی به صورت آنلاین

۶ سایت کاربردی مقایسه تفاوت دو متن فارسی و انگلیسی به صورت آنلاین

گاهی اوقات نیاز داریم دو متن یا دو فایل متنی را با یکدیگر مقایسه کنیم و بدانیم چه تغییراتی ایجاد شده است. میتوانیم کلمه به کلمه هر کدام از متن ها را بخوانیم و تفاوت ها را پر رنگ کنیم. این کار برای یک یا دو جمله شاید راه حل مناسبی بنظر برسد اما اگر چندین پاراگراف بودند چه کار کنیم؟! شاید تاکنون نمی دانستید که وب سایت هایی طراحی شده اند تا دو متن فارسی یا انگلیسی را با سرعت بسیار بالایی مقایسه و نتیجه اختلاف آنها را به بهترین نحو نمایش می دهند. امروز در انزل وب قصد داریم شما را با بهترین وب سایت ها در این زمینه آشنا کنیم.

بهترین سرویس های آنلاین مقایسه و اختلاف دو فایل متنی با یکدیگر

Compare Two Persian and English Texts Online

امروزه وب سایت ها تنها برای اطلاع رسانی و نمایش تصویر و ویدئو استفاده نمی شوند. در گذشته باید بسیاری از کارهای زمان بر و حوصله بر را خودمان به صورت دستی و بعد از تولد کامپیوترها به کمک نرم افزارهای کامپیوتری انجام می دادیم. برای استفاده از نرم افزار هم باید چندین نرم افزار مختلف را نصب می کردیم تا به دلخواه خود می رسیدیم. اما حالا وب سایت هایی طراحی شده اند که می توانند همانند یک نرم افزار تمام عیار بدون نیاز به نصب و پیش نیازهای دیگر خدمات رسانی کنند. مطالعه و بررسی متون شبیه به هم یکی از آن دسته کارهای وقت گیر و طاقت فرساست که ممکن است ساعت ها وقت و توجه نیاز داشته باشد. به همین دلیل امروز می خواهیم چند سایت عالی برای مقایسه اختلاف های بین دو فایل متنی به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

CopyLeaks ابزار کامل و حرفه ای مقایسه متن آنلاین!

سایت مقایسه متن copyleaks

وب سایت CopyLeaks یک سایت کامل و حرفه ای برای بررسی شباهت دو متن می باشد. این سایت امکانات فراوانی در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از جمله این موارد میتوان به بررسی مقاله های علمی و سایت ها برای سرقت ادبی اشاره کرد. اما بخشی که در این پست مورد توجه است، بررسی و مقایسه فایل های متنی می باشد. برای ورود به این بخش از زبانه Tools گزینه Compare Documents را انتخاب کنید. با این کار وارد بخش مقایسه متن سایت می شوید.

سایت copyleaks مقایسه متن

در این قسمت شما می توانید فایل های متنی خود را آپلود کنید یا در قسمت Text متون مورد نظر خود را تایپ کنید. لازم به ذکر است این سرویس تقریبا تمام فایل های متنی اعم از PDF، پاورپوینت، HTML و.. را پشتیبانی می کند. حتی شما میتوانید از آن برای مقایسه متن داخل تصاویر نیز استفاده کنید. بعد از انجام این کار تیک I’m Not a Robot را زده و بر روی دکمه سبز رنگ Compare کلیک کنید. پس از چند ثانیه پاسخ مانند تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود.

پاسخ سایت مقایسه متن copyleaks

طبق نتیجه ما نه کلمه را عینا کپی کرده ایم و بنظر مرتکب سرقت ادبی شده ایم!

مزایا
– امکانات بسیار زیاد و گسترده در زمینه مقایسه متون
– پشتیبانی از انواع فایل های متنی و تصویری
– پشتیبانی از زبان فارسی
– نرم افزار اندروید و iOS

معایب
– سرعت پردازش پایین حتی در متون بسیار کم حجم
– عدم توانایی در تشخیص تفاوت حروف یک کلمه و تنها بررسی کلمه به کلمه

نحوه مقایسه تفاوت دو متن فارسی آنلاین با Diffchecker

وب سایت Diffchecker یک سرویس آنلاین ساده اما سریع و کارا برای مقایسه تفاوت دو فایل TXT می باشد. این سایت نیز همانند سرویس قبل بررسی کلمه به کلمه انجام می دهد و تفاوت در حروف دو کلمه مشابه را دو کلمه کاملا مختلف تشخیص می دهد. استفاده از این وب سایت بسیار ساده و سریع می باشد. علاوه بر فایل متنی TXT از فایل های PDF نیز پشتیبانی می کند. این وب سایت علاوه بر سرویس رایگان آنلاین، نرم افزار برای انواع سیستم عامل دسکتاپ ارائه می دهد. کافی است برای استفاده از سرویس مقایسه متن آنلاین آن، متون دلخواه خود را وارد کرده و کلید Find Difference را بزنید.

سایت diffchecker برای مقایسه متون

وب سایت به سرعت نتیجه را نمایش خواهد داد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، در دو کلمه با یکدیگر اختلاف دارند.

مورد جالبی که در این وب سایت با آن برخورد کردیم بخش یافتن تفاوت های دو تصویر بود که بررسی آن را برعهده خودتان می گذاریم.

مزایا
– رابط کاربری ساده
– پشتیبانی از زبان فارسی
– سرعت پردازش بالا
– نرم افزار برای محیط دسکتاپ

معایب
– محدود به پشتیبانی از تنها دو فایل pdf و txt
– بررسی کلمه به کلمه و عدم توانایی در تشخیص یکسان بودن کلمه در صورت نوشتن با حروف بزرگ و کوچک (انگلیسی)

روش مقایسه کاراکتر به کاراکتر در ساده ترین حالت ممکن

اگر برای مقایسه اختلاف دو فایل متنی به یک محیط ساده و سریع نیاز دارید، وب سایت Text Compare میتواند بهترین گزینه محسوب شود. این سرویس آنلاین بررسی حرف به حرف و کاراکتر به کاراکتر انجام میدهد. از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند. فقط کافیست دو متن خود را وارد کنید و Compare را بزنید. Text Compare در سریع ترین زمان ممکن نتایج را به شما نشان خواهد داد.

مقایسه متن با compare-text

اگر میخواهید کلمه و عبارات را بین چندین فایل Text ،HTML و… جستجو و جایگزین کنید میتوانید از پست های قبلی انزل وب استفاده نمایید.

مزایا
– رابط کاربری ساده
– سرعت پردازش بالا
– بررسی حرف به حرف و کاراکتر به کاراکتر متن

معایب
– عدم پشتیبانی از سایر فایل ها نظیر PDF
– عدم امکان آپلود یک فایل متنی
– مشکل در سرویس دهی (چندین بار در زمان بررسی سایت به طور کامل بارگزاری نشد!)

روش مقایسه تفاوت آنلاین دو متن هگز، ساده و.. با DiffNow

وب سایت DiffNow سرویس مقایسه متن TXT و انواع کدهای برنامه نویسی می باشد. کاربرد وب سایت بسیار آسان است اما به دلیل وجود تبلیغات بنری زیاد، بسیار شلوغ و بهم ریخته بنظر می آید.

مقایسه متن با وب سایت diffnow

امکانات نسبتا مناسبی نسبت به وب سایت Compare Text برای کاربران خود فراهم می کند. شما می توانید از Text Input برای تایپ و مقایسه دو متن، از File Upload برای آپلود فایل های متن Word و PDF و از زبانه URLs برای معرفی دو لینک برای مقایسه محتوای متنی آنها استفاده کنید. این سرویس سعی دارد تمرکز خود را بر روی برنامه نویسانی قرار دهد که میخواهند کدهای خود را مقایسه کنند. برخلاف سایر سایت های معرفی شده برای استفاده مجانی از این سایت با محدودیت مواجه خواهید شد(می توانید در هر روز پنج تا پانزده مرتبه از سایت استفاده کنید).

مزایا
– رابط کاربری ساده
– سرعت پردازش بالا
– پشتیبانی از کد زبان های برنامه نویسی محبوب
– پشتیبانی از زبان فارسی

معایب
– تبلیغات بنری زیاد (فقط در نسخه رایگان)
– محدودیت در استفاده روزمره با توجه به رایگان بودن سایر سرویس های معرفی شده
– بررسی کلمه به کلمه نه کاراکتر به کاراکتر
– رابط کاربری خشک و مهندسی

نحوه بررسی وب سایت Quick Diff

سرویس آنلاین مقایسه تفاوت چند متن Quick Diff یک وب سایت بسیار ساده می باشد. تقریبا هیچ امکان خاصی در این وب سایت نمی توانید پیدا کنید. فقط دو بخش برای تایپ یا Paste کردن متون و یک کلید مقایسه (Compare)همین! این سرویس همانند برخی از وب سایت هایی که پیشتر در این زمینه به شما معرفی کردیم از حالت مقایسه کلمه به کلمه استفاده می کند. طبق اطلاعات موجود این سرویس برای استفاده شخصی طراحی شده است که خالق آن تصمیم می گیرد آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارد. سرعت پردازش خوبی دارد اما امکان آپلود فایل متنی وجود ندارد. هنگام بررسی به باگ عجیبی برخوردیم. اگر متن بیشتر از یک خط باشد بعد از زدن کلید مقایسه(Compare) پاسخ یا همان بخش Output به طرز عجیبی عریض می شود و صفحه مرورگر نیاز به اسکرول عرضی خواهد داشت!

استفاده از QuickDiff برای مقایسه دو متن txt

مزایا
– رابط کاربری ساده
– سرعت پردازشی بالا

معایب
– عدم امکان آپلود فایل های متنی
– رابط کاربری بی رنگ و لعاب
– باگ در بخش Output
– بررسی کلمه به کلمه و نه کاراکتر به کاراکتر

CountWordFree وب سایتی برای تمام فصول!

به عنوان آخرین بخش معرفی وب سایت برای مقایسه دو متن، سرویس آنلاین CountWordFree میتواند حسن ختام مناسبی باشد. این وب سایت تقریبا از هر کاری که می توان با متن های TXT و کدهای برنامه نویسی انجام داد، پشتیبانی می کند. یکی از امکانات متنوع آن مقایسه دو متن به صورت کاراکتر به کاراکتر می باشد. از این قابلیت میتوان برای بررسی و مقایسه دو فایل هگز نیز بهره برد. نکته مهمی که هنگام بررسی این سرویس با آن مواجه شدیم، توانایی تشخیص تفاوت در وسط جملات است که در سایت های دیگر کمتر دیده می شود. عدم امکان آپلود فایل های متنی با فرمت TXT، PDF و.. را می توان بزرگترین ضعف و کمبود این وب سایت خوب دانست.

مقایسه دو متن به صورت آنلاین

در ستون سمت چپ سایت علاوه بر مقایسه تفاوت و شباهت های دو متن، امکانات مفید دیگری از جمله تست سرعت تایپ (Typying Speed)، سازنده QR Code، پیشنهاد نام دامنه (آدرس وب سایت)، انکد و دیکد (Encode & Decode) رشته ها و کدهای HTML و … وجود دارند که می توانید در صورت نیاز به صورت رایگان از آنها استفاده کنید.

مزایا
– امکانات فراوان و مفید در زمینه کار با متون
– رابط کاربری ساده
– سرعت پردازش بالا
– بررسی حرف به حرف و تشخیص اختلافات بسیار جزئی

معایب
– عدم امکان آپلود فایل متنی از جمله TXT و پی دی اف

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست انزل وب با چند وب سایت برای مقایسه اختلاف دو فایل متنی با یکدیگر توضیحاتی خدمت شما بیان کردیم. اگر تا به حال تجربه ای در این زمینه دارید، لطفا با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. آیا سرویس های آنلاین دیگری نیز سراغ دارید؟

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

محتویات دو پوشه را مقایسه کنید،حتی زمانی که هر دو دارای نام یکسانی هستند

نظرات