5 روش برتر کپی پیست متن و مدیریت کلیپ بورد (Clipboard) اندروید

۵ روش برتر کپی پیست متن و مدیریت کلیپ بورد (Clipboard) اندروید

ساز و کار کپی و پیست تقریبا از ابتدای تولد سیستم عامل هایی که رابط کاربری داشته اند، وجود داشته است. سیستم عامل اندروید نیز از این قائده مستثنی نیست. برای استفاده از این قابلیت می توان از سیستم پیش فرض اندروید استفاده کرد همچنین برنامه های دیگری تولید شده اند که می توانند مدیریت کلیپ بورد را بهتر برعهده بگیرند. امروز با ما همراه باشید تا شما را با این مفهوم بیشتر آشنا کنیم.

دانلود بهترین برنامه مدیریت کلیپ بورد برای اندروید

 Introduce and Download Best Android Copy & Paste – Clipboard Manager Apps

به خاطر سپردن هر متن یا شماره ای برای وارد کردن آن در قسمتی دیگر همیشه کاری بسیار دشوار است و البته همیشه با اشتباهات بسیاری همراه می باشد. برای انجام کار کپی و پیست (Paste) در سیستم عامل اندروید نیز راهکار هایی اندیشیده شده است. زمانی که متنی را کپی می کنید، این متن در یک فضای موقتی به نام کلیپ بورد (Clip Board) ذخیره می شود و تا زمانی که متن دیگری را کپی نکرده اید یا گوشی خود را خاموش و روشن ننموده اید در آن حافظه موقتی باقی می ماند و می توانید به دفعات آن را در جاهای مختلف پیست کنید. امروز قصد داریم شما را با مفهوم و نحوه ذخیره متن در اندروید آشنا کنیم و چند نرم افزار کاربردی در این زمینه را معرفی کنیم.

مفاهیم اولیه کپی و پیست در اندروید

کپی و پیست کردن در اندروید بسیار ساده است. ابتدا برای انتخاب متن مورد نظر چند ثانیه آن را لمس کنید تا یک دیالوگ مانند تصویر زیر پدید آید.

انتخاب متن در اندروید جهت کپی پیست کردن

حالا با استفاده از این دیالوگ می توانید (به ترتیب از چپ به راست) متن انتخاب شده را کپی، اشتراک گذاری و یا کل متن (یک بخش) را انتخاب کنید (برای انجام کپی پیست یا اشتراک گذاری).

توجه داشته باشید که در برخی از نرم افزار ها مانند توییتر، دیالوگ بالا نمایش داده نمی شود. به جای آن اگر در توییتر متن را طولانی لمس کنید، کل متن در کلیپ بورد کپی می شود. در نرم افزار نقشه گوگل (Google Maps) نیز به همین شکل است.

کپی کردن کل متن با لمس طولانی در نرم افزار توئیتر یا گوگل مپ

در نهایت به جایی که می خواهید متن کپی شده را در آن پیست کنید رفته و با لمس طولانی در قسمت مورد نظر با دیالوگ دیگری مانند تصویر زیر مواجه می شوید.

دیالوگ پیست کردن متن در اندروید

با زدن بر روی هر کدام از گزینه ها می توانید متن خود را در قسمت مورد نظر Paste کنید. همچنین اگر روی بخشی که می خواهید متن خود را آنجا پیست کنید ضربه بزنید یک شکل کوچک آبی یا مشکی رنگ پدید می آید که با لمس آن می توانید گزینه های پیست کردن را مشاهده کنید. حال که با روش کپی و پیست کردن در اندروید آشنا شدید، نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید پس با ادامه مطلب همراه ما باشید.

با دکمه خانه اندروید نیز  می توانید عمل کپی پیست را انجام دهید، برای آشنایی با این کار پست مربوط به آموزش کپی پیست کردن با دکمه خانه اندروید را مطالعه بفرمایید.

ترفندها و نکات مهم کپی پیست کردن در اندروید

همانطور که در مقدمه پست اشاره کردیم، هر آنچه که کپی کرده اید به محض خاموش یا ریستارت شدن گوشی از بین می رود و باید دوباره آن را کپی کنید. بهتر است قبل از آنکه فراموش کنید، متن کپی شده را در جای مورد نظر خود پیست کنید. همچنین اگر یک متن را کپی کنید و بعد از آن متن دیگری را کپی کنید، دیگر متن اول در فضای کلیپ بورد نیست و نمی توانید آن را پیست کنید. کلیپ بورد اندروید تنها می تواند یک مورد را ذخیره کند.

اگر قصد دارید آدرس لینک موجود در یک متن را کپی کنید، می توانید با لمس لینک وارد آن شوید و با لمس طولانی بر روی آدرس لینک که در بالای صفحه مرورگر ظاهر می شود به روش های گفته شده آن را کپی کنید. روش دیگر آن است که با لمس طولانی بر روی لینک در همان متن اول، با باز شدن دیالوگ گزینه ها، Copy Link Address را زده و آن را کپی کنید.

آموزش کپی پیست کردن در اندروید

دقت داشته باشید که شما فقط می توانید متن هایی را کات (Cut) کنید که قابل ویرایش باشند. برای مثال متن یک مقاله را فقط می توانید کپی کنید. اما اگر برای مثال در حال نوشتن یک پیام هستید می توانید متن مورد نظر خود را از آنجا کات کرده و در جای دیگر ذخیره کنید. کات کردن شبیه به کپی کردن است با این تفاوت که در آن متن اولیه حذف می شود اما در کپی کردن چنین نیست.

از آنجایی که کلیپ بورد اندروید قابل دستیابی نیست (نمی توانید بدانید چه چیزی در کلیپ بورد ذخیره شده است) و نمی تواند بیش از یک متن را در خود ذخیره کند، شما می توانید از نرم افزار های شخص ثالث استفاده کنید.

معرفی ۵ نرم افزار برتر در زمینه مدیریت کلیپ بورد اندروید

Clipper: هر آنچه که کپی کنید در نرم افزار Clipper ذخیره می شود. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا چندین متن کپی شده خود را در آن نگهداری کنید و به خاطر کپی کردن اشتباهی، متن کپی شده قبلی خود را از دست ندهید. شما می توانید با مراجعه به نرم افزار تمام متن های کپی شده خود را مشاهده کنید و با انتخاب هر کدام، آن را در محل مورد نظر خود پیست کنید.

معرفی نرم افزار مدیریت کلیپ بورد Clipper

در پست های قبلی انزل وب در مورد چگونگی ذخیره تصویر و متن هایی که کپی و انتخاب نمی شوند، آموزش های مفیدی را منتشر کرده ایم.

ClipBoard Actions: نرم افزار اندرویدی ClipBoard Actions تنها یک برنامه مدیریت کلیپ بورد نیست. این اپ Clipboard اندرویدی امکانات بسیاری در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد. هنگامی که شما یک متن را کپی کنید، امکاناتی نظیر اشتراک گذاری، جستجو در اینترنت درباره متن کپی شده، نقشه مربوط به متن (در صورت وجود) ، معنی لغات، تلفظ یا خواندن و.. را از طریق نوار اعلانات در اختیار شما قرار می دهد.

معرفی اپ اندرویدی مدیریت کلیپ بورد CLIPBOARD ACTIONS

Easy Copy: سومین نرم افزار مدیریت کلیپ بورد و کپی پیست در اندروید، اپ Easy Copy می باشد. این نرم افزار هنگام انتخاب یک متن امکانات مختلف و مفیدی را به صورت دیالوگ در اختیار شما قرار می دهد. به کمک این نرم افزار شما می توانید درباره متنی که انتخاب کرده اید در گوگل و نقشه ها جستجو کنید و اگر شماره باشد می توانید مستقیم با آن شماره تماس بگیرید و یا پیام متنی (SMS) ارسال کنید. توجه داشته باشید برای اینکه این نرم افزار بتواند در نرم افزار های دیگر فعال باشد، باید در بخش دسترسی ها، به این نرم افزار اجازه دسترسی بدهید.

معرفی اپ اندرویدی Easy Copy

اگر در ویندوز با اروری مواجه شده اید و میخواهید در مورد آن جستجو کنید، از این پست نحوه کپی متن ارور ویندوز را مطالعه بفرمایید.

Universal Copy: برخی از نرم افزار های اندرویدی مانند اینستاگرام و یوتیوب وجود دارند که به شما اجازه کپی کردن هیج متنی را نمی دهند و نمی توان با روش معمول متنی را از آنجا کپی کرد. در این مواقع نرم افزار Universal Copy می تواند بسیار مفید باشد. زیرا این نرم افزار ذخیره متن اندروید می تواند حتی از برنامه های ذکر شده نیز هرگونه متنی را کپی کند. همانند نرم افزار قبلی، این اپ نیز برای فعالیت نیاز به اجازه دسترسی کاربر در تنظیمات را دارد.

معرفی نرم افزار اندرویدی کپی پیست universal copy

Clip Layer: نرم افزار Clip Layer همانند اپلیکیشن Universal Copy یک اپلیکیشن مدیریت کلیپ بورد و کپی متن از در اینستاگرام و.. می باشد. این برنامه اندرویدی می تواند هر متن که در صفحه ظاهر می شود را تشخیص داده و کپی کند. این نرم افزار نیاز به فعال سازی به عنوان دستیار را دارد تا بتواند در همه جای سیستم عامل همراه شما باشد. پس از نصب و فعالسازی برنامه، یک آیکون کوچک در صفحه همراه شما خواهد بود تا به محض نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

معرفی نرم افزار اندرویدی مدیریت کپی پیست Clip layer

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست در مورد نحوه کپی پیست کردن متن در اندروید و معرفی ۵ اپلیکیشن مرتبط مطالبی را خدمت شما ارائه کردیم. آیا تاکنون از نرم افزارهای معرفی شده استفاده کرده اید؟ کدامیک را ترجیح میدهید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و دوستانتان در انزل وب به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش استفاده از کلیپ بورد ویندوز 11
آموزش استفاده از کلیپ بورد ویندوز ۱۱
کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید
با دکمه Home اندروید به سادگی متن ها را از هر جایی کپی و پیست کنید
آموزش و معرفی بهترین برنامه مدیریت کلیپ بورد
جلوگیری از دست دادن اطلاعات قبلی و بازیابی آیتم های کپی شده ویندوز
انزل وب
کپی کردن چند جمله جداگانه در حافظه Clipboard و استفاده از آنها در مکانهای دیگر

نظرات

  • Reyhane says:

    سلام دوستان من دقیقا یکماه میشه یک پیام کپی کردم الان تو کلیب بورد هر چی دنبالش میگردم نیست چطوری باید برش گردوند ؟؟کلی هم اپ نصب کردم فایده نداشت

  • نیلوفر says:

    من پسوردم رو توی کلیپ وردم دانلود کردم اما دلیت زدم نمیدونم باید چیکارکنم

  • علی کبریتی says:

    من همه این برنامه رو استفاده کردم بهترین برنامه که یه کلیپ برد فوق حرفه ای با قابلیت داشتن نوشته های برگزیده برنامه fooview هستش

    • رضا says:

      سلام
      آقای کبریتی واقعا دمت گرم از بابت برنامه ای که معرفی کردی،عالیهfooview