باز شدن خودکار آخرین پنجره و برنامه ها بعد از بالا آمدن ویندوز

آموزش باز شدن خودکار آخرین پنجره و برنامه ها اجرا شده بعد از بالا آمدن ویندوز

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که هنگام کار با کامپیوتر خود به دلایلی نیاز به ریستارت ویندوز خود داشته باشید اما پس از آن، همه برنامه ها و فایل هایی که باز کرده بودید را باید دوباره اجرا کنید. این کار می تواند آزاردهنده و وقت گیر باشد. امروز در انزل وب قصد داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم تا برنامه ها بعد از روشن شدن دوباره اجرا شوند.

اجرای اتوماتیک آخرین برنامه و پنجره های باز شده بعد از ریستارت در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

How To Automatically Restore Open Programs And Files After Windows Restarting

در سیستم عامل Mac OS بعد از ریستارت شدن سیستم، تمام برنامه های قبلی دوباره اجرا می شوند و کاربران از این ویژگی بسیار راضی هستند اما در سیستم عامل ویندوز این قابلیت به طور پیش فرض در دسترس کاربران قرار نمیگیرد. به همین دلیل این آموزش را فراهم کرده ایم تا بتوانید در سیستم ویندوزی خود نیز اجرا شدن برنامه های قبلی بعد از ریستارت را تجربه کنید. پس با ادامه آموزش همراه ما باشید.

تنظیم باز شدن اتومات Windows Explorer (همان مای کامپیوتر خودمان!)

در سیستم عامل ویندوز یک قابلیت وجود دارد که با فعالسازی آن می توانید فولدر هایی که هنگام ریستارت باز بودند را پس از بوت شدن دوباره سیستم مشاهده کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ابتدا وارد Control Panel شوید و File Explorer Options را بزنید. یا در منو استارت عبارت File Explorer Options را تایپ و اینتر کنید.

مرحله دوم: سپس یک صفحه برای شما باز می شود. در تب View کمی اسکرول کنید و گزینه Restore Previous Folder Windows at Logon را تیک دار کنید. سپس OK را بزنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

باز شدن اتوماتیک فایل ها بعد از ریستارت ویندوز

تمام شد! حالا بعد از ریستارت سیستم به طور اتوماتیک پوشه هایی که باز بودند دوباره به همان حالت قبل اجرا خواهند شد.

یکی از روش های افزایش سرعت ویندوز بستن برنامه های غیر ضروری است. برای این کار مقاله معرفی و غیر فعال کردن سرویس های غیر ضروری ویندوز را مطالعه بفرمایید.

اجرای اتوماتیک نرم افزار های دلخواه هنگام روشن شدن سیستم

در سیستم عامل ویندوز بخشی به نام Startup وجود دارد که به کمک آن هنگام روشن شدن سیستم نرم افزارهای دلخواه کاربر را به طور اتوماتیک اجرا می کند. البته توجه داشته باشید که این قابلیت برنامه ها را از اول اجرا میکند. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا با استفاده از کلید های ترکیبی R+ ویندوز نرم افزار Run ویندوز را اجرا کنید. سپس در آن عبارت Shell:Startup را تایپ کرده و Enter را بزنید. یک فولدر به نام Startup باز خواهد شد.

اجرای اتوماتیک نرم افزارها هنگام بوت سیستم

در این فولدر تمام نرم افزار های ثانویه که در سیستم شما نصب شده است و هنگام روشن شدن سیستم به طور اتوماتیک اجرا می شود را خواهید دید. برای افزودن نرم افزاری های دیگر فقط کافیست فایل اجرایی آن نرم افزار که معمولا پسوند exe. دارد را کپی کرده و در این فولدر پیست کنید. به عنوان مثال می توانید مرورگر خود را در این فولدر کپی کنید و در مرورگر نیز تنظیمات مربوط به اجرای آخرین تب های باز شده را فعال کنید (در ادامه فعالسازی این تنظیمات در مرورگر آمده است) تا هنگام بوت شدن سیستم، مرورگر و وب سایت های باز شده دوباره اجرا شوند.

سعی کنید نرم افزار هایی را در این فولدر قرار دهید که واقعا به اجرای اتوماتیک آنها نیاز دارید، زیرا وجود نرم افزار های بیشتر در این لیست به منزله اجرای دیر تر و سنگین تر سیستم عامل کامپیوتر شماست.

اگر میخواهید سرعت ویندوز خود را افزایش دهید، پست ۱۴ روش کاربردی برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

اجرای Sleep برای نمایش آخرین پوشه ها و برنامه های باز شده بعد از بوت ویندوز

اگر می خواهید برای مدت کوتاهی (حداکثر تا چند ساعت) سیستم خود را خاموش کنید و سپس برگردید و به کار خود ادامه دهید، پیشنهاد میکنیم به جای خاموش کردن سیستم از گزینه Sleep یا همان به خواب رفتن استفاده کنید. این گزینه می تواند سیستم شما را هنگام استفاده دوباره دقیقا همانطور که آن را به حالت Sleep برده بودید روشن کرده و آماده کار کند. در واقع در این حالت سیستم به طور کامل خاموش نمی شود و بخشی از آن به آرامی فعال باقی می ماند تا نرم افزار های اجرا شده بسته نشوند.

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید میتوانید با بستن در آن سیستم را به حالت خواب ببرید. یا اگر می خواهید به صورت دستی این کار را انجام دهید، بر روی استارت کلیک کنید و به جای Shut Down گزینه Sleep را بزنید.علاوه براین اگر لپ تاپ شما با بستن درب آن به حالت Sleep میرود و شما نمیخواهید برای باز نگه داشتن پروسس های در حال اجرا حتی سیستم خود را خاموش کنید از ترفند تنظیم بستن درب لپ تاپ بدون خاموش شدن ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ استفاده نمایید.

استفاده از sleep ویندوز برای باز ماندن نرم افزار های در حال اجرا

اجرای برنامه های باز شده هنگام بوت ویندوز با نرم افزار Cache My Work

نرم افزار Cache My Work یک نرم افزار ثانویه است که با استفاده از آن می توانید نرم افزار های مورد نظر خود برای اجرای خودکار هنگام بوت سیستم را مشخص کنید. برای انجام این کار ابتدا نرم افزار را دانلود و نصب کنید.

نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. پس از نصب نرم افزار بر روی Start ویندوز کلیک و عبارت CacheMyWork را تایپ و اینتر کنید.

اجرای برنامه ها هنگام بوت ویندوز با نرم افزار Cache My Work

لیستی از برنامه های نصب شده در سیستم خود را خواهید دید.هر کدام را که میخواهید هنگام روشن شدن سیستم اجرا شود تیک دار کنید.

اجرای خودکار برنامه با بالا امدن ویندوز

جهت تنظیم باز کردن خودکار فایل هایی که در آخرین بار استفاده از ویندوز استفاده شدند، از منو Tools بر روی گزینه Options کلیک کنید.

اجرای برنامه های نصب شده در هنگام بالا آمدن ویندوز

سپس تیک گزینه Restore previous Explorer windows at next logon را بزنید و پنجره را OK کنید.

و در نهایت برای ذخیره سازی تنظمیات Save را بزنید و سیستم خود را ریستارت کنید.

بعد از بوت شدن، شاهد اجرای فایل و برنامه های انتخاب شده در هنگام بالا آمدن ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ خواهید بود.

برای همگام سازی پوشه های مختلف در ویندوز و فلش پست آموزش همگام سازی خودکار فایل ها و فولدر ها را از دست ندهید.

آموزش فعالسازی باز شدن آخرین تب ها هنگام اجرای مرورگر کروم

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب آپدیت جدید یا قطع برق و.. سیستم شما اتفاقی خاموش شود. اگر در حال کار با مرورگر کروم سیستم خود بوده اید، ما به شما راه حلی را نشان می دهیم که بتوانید هنگام اجرای دوباره مرورگر کروم تب ها و وب سایت های قبلی را دوباره اجرا و استفاده کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

گام اول: مرورگر کروم را باز کرده و از منو سمت راست وارد بخش Settings شوید.

اجرای اتومات تب های قبلی در مروگر کروم

گام دوم: در صفحه باز شده اسکرول کنید تا به بخش On Startup برسید. در این قسمت مورد Continue Where You Left Off را تیک دار کنید.

اجرای اتومات تب های قبلی در مروگر کروم

حالا از این پس اگر مرورگر شما با تب های باز، بسته شود در هنگام اجرای دوباره صفحات وب قبلی را لود خواهد کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز شما را با روش های اجرای اتومات برنامه ها و فایل ها پس از بوت ویندوز آشنا کردیم. آیا روش های دیگری را برای انجام اینکار سراغ دارید؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • حمید says:

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون ..میدونستم سیستمم ویروس نداره و هی فکر میکردم چه گزینه ای رو اشتباها تغییر دادم که بعد بالا امدن ویندوز بعضی پوشه هایی که بز بودن دوباره اجرا میشن که این مطلب مفید رو دیدم…
    البته من چون رام گوشی فلش زدم و چندین نرم افزار از جمله adb رو نصب کرده بودم همش فکر میکردم بخاطر این نرم افزاراست که یه تغییراتی داده ..نمیدونم شایدم adb تغییراتی ایجاد کرده در منوی فولدر آپشن ؟

  • h8med says:

    ممنون بابت آموزش هایی که گذاشتید.بسیار سپاس گزارم

  • هادی says:

    آموزش های شما فوق العاده کاربردی و به در بخور هستند. دستتان درد نکند. آنچه می خواستم را در سایت شما پیدا کردم.

  • اشرفی says:

    سلام خسته نباشید
    لازم دانستم تا بپاس زحماتتان بویژه تهیه و ارائه این مطلب بسیار ارزشمند صمیمانه از شما تشکر و قدردانی کنم.
    مدتهاست بدنبال راهی برای حل این مشکل میگشتم پیدا نمیکردم.
    بسسسسسسیار ممنون موفففففففففففففففففففق باشید

  • AT says:

    خیییلی عالی بود خسته نباشید
    ولی مشکل من برعکسه
    برنامه ای باز کردم که باعث شد لپتاپم هنگ کنه کاملا و هیچجور بسته نشد.. مجبور شدم با دکمه خاموشش کنم
    ولی وقتی روشن میشه برنامه هام بسته نمیشن
    ینی به محض روشن کردن قبل از اینکه صفحه بیاد بالا اون برنامه پلی میشه و باز هنگ میکنه
    با سیف مود روشنش کردم ولی نمیدونم چطور غیرفعال کنم باز شدن برنامه هایی که قبل از خاموش کردن باز بودن رو