7 روش حل مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز 10، 8 و 7

۷ روش حل مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

احتمال دارد برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید در ویندوز پوشه ای را باز کنید، پوشه مورد نظر در یک پنجره جدید باز می شود. این مشکل به ظاهر ساده می تواند در مواقعی کاربر را کلافه و اذیت کند. امروز در انزل وب همراه باشید تا شما را با راه حل مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز آشنا کنیم.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

How to Resolve Problem of Opening a New Window in Windows Explorer

بدون شک ویندوز اکسپلورر محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزار موجود در سیستم عامل ویندوز می باشد. کاربران هر روزه با آن بارها کار می کنند، فایل های خود را بررسی و کپی و پیست می کنند. تقریبا برای هر کاری که دارند از Windows Explorer استفاده می کنند. اما ممکن است بر اثر بهم ریختن تنظیمات این نرم افزار، وقتی رو فولدری ۲ تا کلیک میکنم پنجره ی جدید به صورت جداگانه باز میشه !! این کار می تواند بسیار آزار دهنده باشد تا به خود بیایید می بینید که با ده ها پنجره جدید و بی مصرف باز شده رو به رو هستید و مجبورید هر کدام را تک تک ببندید. این پست در مورد حل همین مشکل منتشر شده است. پس با ما همراه باشید.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز

علت باز نشدن پوشه ها در تنظیمات Folder Options

برای حل مشکل باز شدن پوشه ها در پنجره ای جدید می توانید در بخش Folder Option تنظیمات مورد نظر را تغییر دهید. برای انجام اینکار کلید ترکیبی ویندوز + S را بزنید تا بخش جستجو ویندوز باز شود. در بخش جستجو عبارت Folder Option را وارد کرده و Enter را بزنید.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز

پنجره تنظیمات فولدر برای شما نمایان خواهد شد. حال در لبه General و در بخش Browse Folders گزینه Open Each Folder in The Same Window را تیک دار کنید سپس Apply و Ok کنید.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز

در پست های قبل ۳ روش بستن پنجره و برنامه های ویندوز که به روش عادی بسته نمی شوند را توضیح داده ایم، پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مطالعه بفرمایید.

استفاده از خط فرمان ویندوز

اگر با مشکل باز شدن پنجره های جدید مواجه هستید می توانید با کمک خط فرمان ویندوز این مشکل را حل کنید. برای انجام این کار ابتدا خط فرمان خود را به عنوان کاربر ادمین باز کنید. برای انجام اینکار کلید ترکیبی ویندوز + S را بزنید تا بخش جستجو ویندوز باز شود. سپس Cmd را تایپ کنید و Enter را بزنید. جستجو خط فرمان را برای شما پیدا خواهد کرد. روی آن راست کلیک کنید و Run As Administrator را بزنید. در این بخش از سه روش می توان استفاده کرد.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز

روش اول: فرمان های زیر را به ترتیب در خط فرمان وارد کرده و هر کدام را تک تک Enter کنید. پس از انجام این کار سیستم خود ریستارت کنید تا تغییرات مورد نظر ذخیره شود.

regsvr32 “%SystemRoot%\System32\actxprxy.dll”
regsvr32 “%ProgramFiles%\Internet Explorer\ieproxy.dll”

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز با خط فرمان

پس از انجام این کار پیام زیر را خواهید دید. سپس سیستم خود ریستارت کنید تا تغییرات مورد نظر ذخیره شود.

DllRegisterServer in ieproxy.dll succeeded.

اگر با مشکل Stop Working مواجه هستید، آموزش  ۱۵ روش حل مشکل Stop Working در ویندوز را از دست ندهید.

روش دوم: این روش تعریف دوبل کلیک کردن را دوباره ریست و تنظیم می کند. برای انجام این کار فرمان های زیر را به ترتیب وارد کرده و Enter کنید. (هر خط فرمان را به طور جداگانه)

reg delete HKCR\Folder\shell /ve /f
reg add HKCR\Directory\shell /ve /d none /f

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز با خط فرمان

اگر مشکل از تنظیمات Double Click یا همان دوبار پشت سر هم کلیک کردن روی یک پوشه باشد با این روش رفع خواهد شد.

روش سوم: در این روش به کمک خط فرمان می خواهیم فایل های سیستمی ویندوز را تعمیر و بازسازی کنیم.

در خط فرمانی که به صورت کاربر ادمین باز شده است، فرمان sfc/scannow را وارد کرده و Enter کنید.

صبر کنید تا پروسه بازسازی فایل های سیستمی به پایان برسد.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز با خط فرمان

حل مشکل باز شدن پوشه ها در پنجره جدید با Registry Editor

در این بخش قصد داریم شما را به بخش هایی از ویندوز ببریم که شاید تا به حال نرفته باشید! استفاده از ویرایشگر رجیستری یکی از مطمئن ترین روش ها برای حل این مشکل می باشد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا در منو استارت ویندوز عبارت Regedit را تایپ کرده، Enter کنید. اگر ویندوز از شما اجازه دسترسی ادمین خواست Yes را بزنید. برنامه ویرایشگر رجیستری باز خواهد شد. در این جا به دو روش میتوانید مشکل را برطرف کنید.

همچنین در پست های قبل در مورد رفع خطای رجیستری آسیب دیده ویندوز آموزش های مفیدی منتشر کرده ایم که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

روش اول: همانند تصویر با استفاده از بخش سمت چپ برنامه به آدرس زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Explorer>CabinetState

در پوشه CabinetState بر روی Settings راست کلیک کرده و Modify را بزنید.

در پنجره باز شده باید کد های باینری را تغییر دهید. از فلش سمت راست کیبورد کامپیوتر خود استفاده کنید تا به پنجمین جفت عدد برسید (مانند تصویر زیر). آن را پاک کرده (اگر ۲A باشد یعنی هنگام کلیک بر روی پوشه، محتوای پوشه در پنجره جدیدی باز می شود) و ۰A را به جای آن تایپ کنید. مطمئن شوید در نهایت همانند تصویر زیر خواهد شد. حال OK کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود. در نهایت می توانید ویرایشگر رجیستری را نیز ببندید.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز با regedit

روش دوم: تمام پنجره های باز را ببندید سپس نرم افزار ویرایشگر رجیستری را باز کنید. سپس در این برنامه به آدرس زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Explorer>Modules>NavPane

روی NavPane راست کلیک کرده و گزینه Delete را بزنید. با این کار تنظیمات رجیستری NavPane ریست خواهد شد.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز با regedit

حال ویرایشگر رجیستری (Registry Editor) را ببندید.

از Regsvr32 برای تنظیم دوباره DLL ها

برای رفع مشکل باز شدن پوشه ها در صفحه ای جدید می توانید به کمک روش زیر DLL ها (Dynamic-link Library) یا کتابخانه های پیوند پویا ویندوز را ریست کرده و دوباره تنظیم کنید. ابتدا نرم افزار نوت پد ویندوز را باز کنید (در منو استارت می توانید Notepad را تایپ کرده و اجرا کنید). کد های موجود در فایل تکست FixWindowsExplorer را کپی کنید و در نوت پد پیست کرده، پسوند آن را به Cmd. تغییر دهید تا به فایل اجرایی خط فرمان ویندوز تبدیل شود.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز با خط فرمان

به محلی که فایل را ذخیره کردید رفته روی فایل راست کلیک کنید و Run as Administrator را بزنید تا کدها اجرا شده و مشکل را رفع کنند.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز با خط فرمان

دانلود و اجرای کد های رفع اشکال ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

به عنوان آخرین راه حل می توانید از لینک های داده شده بسته به نسخه سیستم عامل ویندوزی که استفاده می کنید، فایل های مربوط به Folder و Directory را دانلود و اجرا کنید تا به طور اتوماتیک مشکلات مربوط به این بخش ها را در ویندوز رفع کنید. این وب سایت فایل های اجرایی آماده ای در اختیار کاربران قرار می دهد تا با اجرای آن ها بتوانند اشکالات ویندوز خود را رفع نمایند.

رفع مشکل باز شدن پنجره جدید در ویندوز

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست در مورد ۷ روش حل مشکل باز شدن پوشه ها در صفحه جدید صحبت کردیم. آیا تا به حال با این مشکل مواجه شده اید؟ چه راه حل های دیگری را برای رفع این مشکل سراغ دارید؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

حل مشکل ارور explorer.exe در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷
آموزش ۱۴ روش حل مشکل ارور Explorer.exe در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
9 تا از بهترین برنامه مدیریت فایل و پوشه جایگزین اکسپلورر ویندوز 10 ، 8 و 7
۹ تا از بهترین برنامه مدیریت فایل و پوشه جایگزین اکسپلورر ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
12 روش فوق العاده حل مشکل فریز و هنگ کردن اکسپلورر ویندوز 10 ، 8 و 7
۱۲ روش فوق العاده حل مشکل فریز و هنگ کردن اکسپلورر ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
حذف لیست پوشه های مشاهده شده ی پنجره ی اکسپلورر ویندوز
پاک کردن تاریخچه آدرس پوشه های مشاهده شده در پنجره ویندوز

نظرات

  • karsan says:

    ممنون از راهنمائیتون مشکل باز شدن پنجره های پی در پی با همون دستور اولتون در بخش Folder Option حل شد .
    سپاس

  • الف ب says:

    بسیار خوب بود
    سپاس

  • اسدی says:

    در ویندور ۱۰ وقتی پوشه تی باز میکنم نام ان پوشه در پایین ویندور در قسمت تکس بار نوشته و هر هر موس روی ان میرود یک پنجره کوچک نمایان میشود و قتی تعداد فلدر ها زیاد میشوئ و ناخدگاه موس روی انها میرود و با نشان دادن ان مزاحم دید میگردد نمیشود اگر گزینه ای دارد که اون پنجره کوگ حذف گردد با تشکر

  • بهار says:

    عالی بود

  • یاسین says:

    سلام خسته نباشین ببخشین سیستم که روشن میشه یکدفه پنجره مای کامپیوتر میاد بعد هر چه قدر که میبندم باز میاد علتش چیه؟

  • Kazemi says:

    ممنون از کمک تون واقعا خیلی به کارم اومد و ازتون تشکر میکنم

  • رضا says:

    سلام،خدا خیرت بده.اینقدر روش گذاشتی که بالاخره روش هفتم جواب داد.ممنون از شما

  • احسان says:

    سلام ببخشید من یه مشکل خیلی بد دارم اینه که من وقتی یه پنجره رو باز می کنم رو صفحه نمایش داده نمیشه یعنی روی نوار وظیفه هست اما نمایش نداره و وقتی کلیک می کنم منتقل میشه به یه صفحه دیگه که انگار کنار نمایشگر منه باید رو کلید های رو نمایشگرم کلیک کنم و اینپوت رو بزنم تا به صفحه بعدی بروم و پنجره را ببینم چیکار کنم که اینطوری نباشه

  • محمد ساریجلو says:

    سلام.بنده وقتی لب تابمو روشن میکنم پس زمینه پنجره هایی که قبلا باهاشون کار کردم به صورت خیلی ریز دیده میشن.علت چی میتونه باشه.سپاس فراوان

  • سجاد says:

    با سلام و عرض ادب من یک مشکل بزرگ دارم یکجوری متوجه نمیشم چرا اینطوری که در ویندوز ۷ چرا با دابل کلیک پنجره جدید باز میشه ( پنجره جدا ) خوب چرا داخل خود همون پنجره باز نمیشه؟ لطفا کمکم کنیدو بگید چکار کنم درست بشه ☺☺☺ مراحل اول که برم داخل Folder Options حتی اینجا هم رفتم همه چیش بدون نقص .

  • مصطفی says:

    با سلام خدمت عوامل زحمتکش و ساعی سایت خوب انزل وب
    بسیار ممنون و متشکرم از سایت مفیدتان که بارها مشکلات مرا مرتفع نموده هم چنین برای انتخاب نام زیبای شهر عشق و دریا بهتون تبریک عرض می نمایم

  • مهدیار says:

    سلام
    من امروز بعد از نصب آفیس ۲۰۱۹ (که نمیدونم مشکل از اونه یا چیز دیگه) اومدم یک صفحه جدید داخل برنامه بسازم که یهویی ۲۰۰ تا پنجره دیگه تند و تند ساخته شد و اصلا نمیشد جلوشو گرفت
    بعد از اینکه بزور از برنامه اومدم بیرون پنجره جدید که باز میکردم مثلا my computer رو که باز میکردم یهو توی پنجره های جدید شاید ۱۰ تایی باز میشد و من هرچی پاکشون میکردم دوباره باز میشدن
    چاره ی دیگه ای غیر از ریستارت کردن سیستم نداشتم و بعد از اینکه ریستارت کردم دوباره به همون مشکل برخوردم
    میشه کمکم کنید؟ میشه یک راه حل بهم بدید؟

  • مهدی اکبری says:

    خیلی روشتون عالی بود.مشکلم حل شد.تشکر

  • morteza says:

    خدا خیرتون بده واقعا.بالاخره با روش یکی مونده به اخری حل شد

  • مجید says:

    واقعا عالی ولی موندم دلیل اینجوری شدن چیه ؟

  • پیام says:

    تشکر

  • حامد حکیمی says:

    سپاس بیکران

  • محمدامین says:

    من روش یکی مونده به اخری رو رفتم تا بالاخره مشکل حل شد
    پیشنهادم به دوستان هم اینه که تک تک روش ها رو امتحان کنن یکیش بالاخره کار میکنه.
    در اخر هم نمیدونم چی بگم من یه دوساله این مشکلو داشتم و هر چیزی رو امتحان کردم درست نمیشد
    کلافه شده بودم و دیگه به این زجر بستن صفحات متعدد عادت کرده بودم !
    واقعا دمتون گرم
    آرزوی بهترین ها برای سایت خوبتون!

  • احسان says:

    من یه مشکلی دارم در ویندوز ۱۰
    و اونم اینه که وقتی یه برنامه ای مث فتو شاپ باز هست .. مثلا یه برنامه دیگه مث وورد یا اتوکد یا هر برنامه دیگه رو که باز می کنم
    برنامه باز شده باز میشه و لی زیر برمامه قبلی که باز شده میره و تا من برنامه قبلی رو مینی مایز نکنم دیده نمی شه

  • محمد says:

    سلام من مشکلی دارم که امیدوارم شما بهم کمک کنید ببینید ویندوز ۷ دارم بعد تو هر جایی که میرم مثلا computer سریع پنجره ی windows help and support باز میشه و در باره ی جایی که باز کردم توضیح میده هر چی ام میبندمش فایده ای نداره انگار همه چی از اول اومده IDM حتی گوگل وقتی میرم تو کروم همش یه سایتی باز میشه به نام google chrome help و اصلا ول کن نیست هر کاری میکنم درست نمیشه لطفا کمک کنید ممنون میشم با تچکر:)

    • مهدیار says:

      سلام
      من امروز بعد از نصب آفیس ۲۰۱۹ (که نمیدونم مشکل از اونه یا چیز دیگه) اومدم یک صفحه جدید داخل برنامه بسازم که یهویی ۲۰۰ تا پنجره دیگه تند و تند ساخته شد و اصلا نمیشد جلوشو گرفت
      بعد از اینکه بزور از برنامه اومدم بیرون پنجره جدید که باز میکردم مثلا my computer رو که باز میکردم یهو توی پنجره های جدید شاید ۱۰ تایی باز میشد و من هرچی پاکشون میکردم دوباره باز میشدن
      چاره ی دیگه ای غیر از ریستارت کردن سیستم نداشتم و بعد از اینکه ریستارت کردم دوباره به همون مشکل برخوردم
      میشه کمکم کنید؟ میشه یک راه حل بهم بدید؟

  • امیرحسین says:

    من از روش سوم رفتم عالییییی

  • ali says:

    تو بحث آموزش هایی که خاص هستند یعنی کمتر سایتی در موردشون مطلبی رو نوشته این سایت میاد و با کامل ترین تویضیح و با تمامی روش های موجود مظلب رو بیان میکنه و از هر نظر بگید سایت فوق العاده ای هست.
    تا حالا نشده مطلبی که مشکل داشتم و این سایت درموردش اموزشی رو گذاشته بخونم و مشکلم حل نشه
    اموزش ها هم بروز و هم کاربردی ممنون از مدیریت و ادمین سایت و ممنون از تمام عزیزانی که این مطالب رو جمع اوری میکنن.
    اگر درمورد یه موضوعی سرچ کنم و تو لیست سرچ ها این سایت رو ببینم بدون تردید سایت های دیگه رو ول میکنم و این سایت رو مطالعه میکنم

  • محمدجواد مهدوی says:

    واقعا هر مطلبی که توش مشکل داشتم در انزل وب پیدا کردم و حل کردم.
    ممنون از سایت و مطالب مفید و خوبتون.

  • محسن says:

    خیلیییییییییییییییییییییی ممنونم از سایت خوبتون با آخرین روشی که گفتین {folder/directory}حل شد.

  • فرشاد says:

    بسیار عالی بود.

  • یوسف says:

    سلام
    من از روش از Regsvr32 برای تنظیم دوباره DLL ها استفاده کردم و مشکل دوبار باز شدن پنچره ها رفع شد
    خیلی ممنون واقعا روش های نابی رو معرفی میکنید

  • حسن says:

    غیر مرحله اخر، بقیه شو یکجا انجام دادم ریست کردم درست شد
    مرسی

  • حمید ک says:

    سیستم مشتری این مورد پیش اومده بود، بعد از بررسی و هنگام انجام فرمان regsvr32 “%ProgramFiles%\Internet Explorer\ieproxy.dll” چون به ارور خورد متوجه شدم اینترنت اکسپلوررش حذف شده بود، درحالیکه در کنترل پنل فعال بود! براش IE دانلود و نصب کردم، سپس ری-استارت. هنگام بالاآمدن ویندوز حدود یه دقیقه خودویندوز در بلواسکرین، windows features رو نصب کرد که بخاطر نصب IE بود، وقتی ویندوز کامل بالا آمد مورد حل شده بود و صفحات در همان پنجره خودشون باز میشدن