آموزش و کد فعال کردن یا لغو دایورت خط ایرنسل ، همراه اول ، رایتل و تلفن ثابت

آموزش و کد فعال کردن یا لغو دایورت خط ایرانسل، همراه اول، رایتل و تلفن ثابت

اگر هر روزه تلفن های دریافتی زیادی دارید و میخواهید از شر آن ها خلاص شوید یا در خانه یا دفتر کار نیستید اما دریافت تلفن های ثابت آنها برای شما مهم است، می توانید خطوط خود را دایورت کنید. امروز در انزل وب قصد داریم شما را با نحوه دایورت یا همان انتقال تماس ها در خطوط تلفن های همراه ایرانسل،همراه اول، رایتل و تلفن ثابت آشنا کنیم. این کار می تواند در مواقعی بسیار کارآمد باشد. پس با ما همراه باشید.

طریقه و کد دایورت همراه اول، ایرانسل، رایتل و تلفن ثابت در آیفون و اندروید گوشی سامسونگ، هواوی و..

How to Divert Income Calls in Mobile and Landline Phones

انتقال تماس ها یا همان دایورت کردن در بسیاری از مواقع می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال اگر شما در منزل نیستید می توانید تماس های خط تلفن ثابت خود را بر روی موبایل خود دریافت کنید. یا اگر تماس های مزاحم دارید می توانید با دایورت کردن خط خود از شر آن ها خلاص شوید. البته انتقال تماس انواع دیگری نیز دارد برای مثال می توانید انتخاب کنید که اگر در حال مکالمه بودید یا موبایل شما آنتن نداشت، تماس به یک خط دیگر انتقال یابد تا تماس را از دست ندهید. حال چگونه گوشی و تلفن ثابت را روی خط موبایل و تلفن دایورت کنیم؟ در ادامه می خواهیم انواع روش های دایورت و کنسل کردن آن را به صورت جداگانه توضیح دهیم.

نحوه دایورت تماس ها در اندروید و گوشی سامسونگ، هواوی و..

برای دایورت تمام سیم کارت ها می توان از تنظیمات اندروید استفاده کرد. برای این منظور ابتدا وارد برنامه شماره گیری گوشی خود شوید. سپس به تنظیمات تماس بروید.

آموزش دایورت تماس ها در اندروید

در آن جا بخشی به نام Call Forwarding یا انتقال تماس ها وجود دارد. در این صفحه بر روی Voice Calls ضربه بزنید.

آموزش دایورت تماس ها در اندروید

پس از چند ثانیه بخش انتقال تماس های اندروید را خواهید دید. در این صفحه چند گزینه برای انتقال تماس وجود دارد از جمله Always Forward، Forward When Busy و Forward When Unanswered و Unreachable که به ترتیب به معنی انتقال همه تماس ها، انتقال زمانی که در حال مکالمه هستید و خط شما اشغال است، دایورت تماس ها زمانی که پاسخ نمی دهید (این قابلیت به این صورت است که اگر چند ثانیه تلفن شما زنگ خود و پاسخ ندادید، تماس به شماره دلخواه شما منتقل خواهد شد) و انتقال تماس ها زمانی که گوشی شما آنتن ندارد و در دسترس نیستید. برای انتقال همه تماس ها Always Forward را لمس کنید. از شما یک شماره تلفن جهت دایورت بر روی آن خواسته می شود. شماره را وارد کرده و Turn On یا در برخی گوشی ها OK را بزنید.

آموزش دایورت تماس ها در اندروید

پس از چند ثانیه تماس شما منتقل خواهد شد. اگر این کار با موفقیت انجام شود در بخش نوار اعلانات اندروید آیکون دایورت تماس ها (مانند تصویر زیر) را خواهید دید.

آموزش دایورت تماس ها در اندروید

برای غیر فعال کردن انتقال تماس ها فقط کافی است بر روی آیکون دایورت در بخش اعلانات اندروید ضربه بزنید تا وارد تنظیمات انتقال تماس شوید. بخشی که انتقال تماس را انجام داده اید به صورت فعال نمایش داده خواهد شد. آن را لمس کنید و Turn Off را بزنید. چند ثانیه صبر کنید تا پیام لغو دایورت تماس ها را مشاهده کنید.

اگر میخواهید آهنگ پیشواز شماره خود را حذف کنید، پست ۷ روش حذف آهنگ پیشواز ایرانسل، همراه اول و رایتل را مطالعه بفرمایید.

آموزش انتقال تماس ها یا دایورت در آیفون

برای انتقال تماس ها در گوشی های اپل با سیستم عامل iOS می توانید همانند اندروید عمل کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات گوشی خود شوید. اسکرول کنید تا به تنظیمات Phone برسید و آن را لمس کنید. در بخش Phone تنظیمات به قسمت Call Forwarding بروید.

آموزش دایورت تماس ها در آیفون

Call Forwarding را روشن کنید. در این بخش می توانید شماره ای را که میخواهید تماس هایتان به آن منتقل شود را در Forward To وارد کنید. در نهایت پس از انجام این مراحل تماس های شما در گوشی آیفون به شماره دیگری منتقل خواهد شد.

آموزش دایورت تماس ها در آیفون

برای غیر فعال کردن دایورت در آیفون، مراحل بالا را تا بخش تنظیمات Call Forwarding رفته سپس گزینه Call Forwarding را خاموش کنید. خواهید دید که تماس های شما به حالت اول خود باز خواهند گشت.

آموزش دایورت تماس ها در آیفون

توجه داشته باشید که دو روشی که در بالا در مورد اندروید و iOS توضیح داده شد تنها زمانی کار می کند که سیم کارت شما در همان گوشی باقی بماند. اگر سیم کارت خود را در یک گوشی دیگر قرار دهید این تنظیمات دیگر وجود نخواهند داشت. در ادامه در مورد نحوه تنظیم انتقال تماس ایرانسل، همراه اول و رایتل کد هایی را معرفی خواهیم کرد.

کد های انتقال تماس برای خط ایرانسل، همراه اول و رایتل

این روش برای همه گوشی ها چه ساده و چه هوشمند کاربرد دارد. برای استفاده از کد هایی که در زیر معرفی میکنیم کافی است کد ها را شماره گیری (در برنامه تماس گوشی) کرده و تماس را بزنید. پس از چند ثانیه پیامی مبنی بر انتقال موفقیت آمیز تماس های دریافت خواهید کرد.

 انتقال تمام تماس ها # شماره مورد نظر *۲۱*

 انتقال تماس ها هنگامی که تلفن مشغول است # شماره مورد نظر *۶۱*

 انتقال تماس ها هنگامی که به گوشی پاسخ ندهید # شماره مورد نظر *۶۲*

 انتقال تماس ها هنگامی که تلفن خاموش یا در دسترس نباشد # شماره مورد نظر *۶۷*

برای مثال اگر می خواهید تماس های خود را به شماره ۰۹۱۲۳۴۵۹۷۸۹ دایورت کنید کافیست کد #۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹*۲۱* را شماره گیری کرده و تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر تماس خود را به این روش دایورت کنید باز هم در بخش اعلانات گوشی های هوشمند، انتقال تماس را خواهید دید و می توانید از تنظیمات گوشی برای تغییر شماره یا غیر فعال سازی استفاده کنید. اما با استفاده از کد هم می توان انتقال تماس ها را لغو کرد. برای این کار کافی است کد #۲۱# را در نرم افزار تماس گوشی وارد کرده و تماس بگیرید.

آموزش دایورت تماس ها با کد

اپراتور های تلفن همراه برای انتقال تماس هزینه ای را در نظر گرفته اند که این هزینه بر عهده شماره ایست که تماس های خود را منتقل می کند. هزینه دایورت خطوط همراه اول دقیقه ای ۴۴.۷ تومان می باشد.

اگر می خواهید تماس های خود را به پست صوتی خود منتقل کنید تنها باید شماره پست صوتی را به عنوان شماره دریافتی تماس های خود وارد کنید. برای مثال می توانید برای انتقال تمام تماس های خود به پست صوتی کد #شماره پست صوتی*۲۱* را وارد کرده و تماس بگیرید.

در پست های قبل ۳ روش فعالسازی و کار با پیغام گیر صوتی را خدمت شما معرفی کرده ایم، پیشنهاد میکنیم آن را از دست ندهید.

ترفند از دسترس خارج کردن شماره تلفن خود: اگر تماس های زیاد شما را کلافه کرده است می توانید با این راهکار تلفن خود را از دسترس خارج کنید. در این صورت شما می توانید تماس بگیرید و کارهای عادی خود را انجام دهید اما دیگر تماسی دریافت نخواهید کرد و همه با پیام شماره در شبکه موجود نمی باشد مواجه خواهند شد. برای این کار کافیست کد #۰۲۱*۲۱* را بزنید و تماس بگیرید. البته به جای ۰۲۱ هر شماره ای را که می دانید وجود خارجی ندارد می توانید استفاده کنید. حال برای لغو نیز همان کد #۲۱# را شماره گیری کنید.

آموزش دایورت کردن خط تلفن ثابت

انتقال تماس های تلفن ثابت می تواند بسیار کاربردی باشد. فرض کنید آخر هفته در دفتر کار نیستید اما نمی خواهید تماس ها را از دست بدهید. با این روش می توانید تماس ها را به شماره ای که میخواهید منتقل کنید و تلفن ثابت خود را همیشه و همه جا همراه خود داشته باشید!

آموزش دایورت تماس ها با کد

برای انجام این کار باید از کدهای بخصوصی استفاده کنید. کافیست تلفن را بردارید و کد # شماره مورد نظر *۲۱* را وارد کنید. برای لغو انتقال تماس ها نیز کد #۲۱# را شماره گیری کنید.

اگر میخواهید پشت خطی تلفن خود را فعال کنید، آموزش مربوط به فعال و غیر فعالسازی پشت خطی در تلفن ثابت و موبایل را از دست ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در مورد روش های دایورت کردن خطوط ایرانسل، همراه اول، رایتل و خط تلفن ثابت آموزش هایی را خدمت شما معرفی کردیم. آیا شما از این روش ها استفاده کرده اید؟ چه روش های دیگری نیز برای این کار سراغ دارید؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل (ساده و سریع)
آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل (ساده و سریع)
12 تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید
۱۲ تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید
حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید
آموزش ۵ روش حل مشکل اجرا نشدن کد دستوری USSD در اندروید و آیفون
آموزش ۳ روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

نظرات

  • Reza says:

    من چند وقت بود وقتی موبایلمو خاموش میکردم و یکی بهم زنگ میزد ، دایورت میشد رو سیمکارت بابام در حالی که نه من نه بابام تا حالا سیمکارت هامونو رو هم دایورت نکرده بودیم
    الان با این ترفند اولی که گفتید تونستم حلش کنم
    دمتون گرم

  • هستی says:

    سلام این شماره احتمالا مال اپراتور الان این شماره هم برای دوستم هست گفتم بهش کد دایورت بزنه ببینم چه شماره ای میاره همین که نوشتین برای اونم هست اما مال من همشون تو قسمت تنظیمات تماس و هدایت تماس غیر فعاله دیگه نمیدونم

  • Hadi says:

    سلام
    چند مدتیه که وقتی به خط همراه اولم زنگ میزنن میگن یه غریبه جواب میده ولی اون شماره منه
    ینی تماس هدایت میشه و من نمیدونم
    چجوری حذف و غیر فعال کنم؟

    • محمدرضا says:

      سلام، برا من نمیشه.
      Always forward آف هست و بقیه روی شماره ۰۹۳۷۷۰۱۰۰۰۰ ست شده و نمیتونم اونها رو آف کنم.
      چکار باید بکنم

  • زهرا بصیری سلا says:

    سلام خسته نباشید دوستم شمارشو دایورت کرده به گوشی دوستش گوشیشم ساده هستش حالا چیکار کنه از دایورت درش بیاره خطشم ایرانسل هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

  • امیر محمد says:

    سلام اگه میشه یه کاری بکنین
    من نمیدونم چجوری از روی گوشی پدرم میاد روی گوشی من میخام بردارم نمیشه اصلن تو ستینگش گزینه تماس هدایت شده نداره نمیدونم چکار کنم شماره هارو قاطی میگیم کمک کنید

  • اسماعیل says:

    باسلام من چندسال قبل سیمکارت وگوشی موازم سرقت کردن وازسیمکارتم استفاده میکردن هم رایتل وهم ایرانسل وحالاهر۲خط،رو به شماره،های مختلف دایورت کردن اقایون سارق وزمانیکه گوشیم خاموشه یادردسترس نیست دایورت میشه روی خطوط دایورت شده میشه راهنمایی بفرماییدچکارکنم از دایورتی خارج بشم؟
    ممنون از سایت خوب وکامل،تون

  • محمد says:

    سلام من گوشی سونی z3 داشتم گم شده هرچی به شماره ایرانسل روی گوشی زنگ میزنم میگه تماس شما به شماره دیگر هدایت شد ولی زنگ نمیخوره حالا می‌خوام انتقال تماس روی گوشی گم شده رو حذف کنم که زنگ بخوره چکار کنم ،لطفاراهنمایی کنید

  • مهدی says:

    سلام میخوام وقتی کسی زنگ میزنه به شماره همراه اولم خاموشه یا در دسترس نیس خط ایرانسلم زنگ بخوره کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون

  • مهدی says:

    سلام میخوام وقتی کسی زنگ میزنه به شماره همراه اولم خاموشه یا در دسترس نیس خط ایرانسلم زنگ بخوره کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون

  • امین says:

    برای من این اخطار داده میشودUnexpected response from network البته وقتی با برنامه میزنم
    اما واسه کد این اخطار رو میده Call Forward Unconditional Connection problem or invalid MMI code.

    • حسین ب بری says:

      باسلام واقعا بایدخسته نباشیدبرای تمامی شماعزیزان بااین برنامه وراهه حل‌های مفیدصددرصدرازی هست.

  • افسانه says:

    سلام
    ممنون از مطالب
    چطور میشه در انتقال تماس به یک خط موقع زنگ زدن هر دو خط هم اونی که اننقال داده و هم خط انتقال داده شده زنگ بخوره و بشه از هر دوتا خط جواب داد؟
    خیلی ممنون از پاسخگوییتان

  • امانی says:

    سلام ، میتوان فقط با استفاده از شماره (بدون گوشی ) دایورت کرد ،یا ممکن به یکی زنگ بزنی ، یک نفر دیگه جواب بده و دو دفعه هم اینطور بشه به فاصله دو تا سه دقیقه ؛ لطفاً جواب بدید

  • احمد مهاجرانى says:

    سلام
    شیوه اموزش شما که به همراه مثال بود براى من مفید افتاد.
    متشکرم

  • ملک زاده says:

    با سلام
    گوشی من ایفون ۶s هست و با گزینه #۲۱# و حتی ۰۹۱۲…#۲۱# و حتی خاموش کردن گزینه call forwarding از حالت forward خارج نمی شود حتی با خاموش روشن کردن گوشی . راه حل پیشنهادی شما چیست.؟
    با تشکر

    • ابراهیم says:

      سلام بعضی وقتها هرکی به شماره همراه اول زنگ میزنه میگه انتقال پیدا گرده بهشماره دیگری درسورتی که انتقال ندادم وبه ایران سیلم زنگ میزنه میگه انتقال پیدا کرده در سورتی که انتقال ندادم

    • هستی says:

      ایرانسل کد #۲۱## و کد #۰۰۲##

  • محمد says:

    من کد،*۰۰۲#
    زدم همش تو انتقال چی بزنم لقو بشه

  • purya.nth says:

    سلام
    گوشی من هواوی هست و هروقت خط همراه اولم خاموش میکنم اگه زنگ بزنن میره رو ایرانسلم،
    گرینه های رو که گفتید تو تنڟیمات گوشیم نیست،مربع ۲۱مربع هم جواب نمیده!
    کد خاصی نیست تا درست شه

  • مینا says:

    سلام الا کسی ک ب من پیام ارسال میکنه اعتبار نداره و از شارژمن کم میشه چ جوری غیر فالش کنم

  • فرزانه says:

    king ???

  • فاطمه says:

    سللم لطفا جواب بدید من همه این راهارو میرم میگه شبکه پشتیبانی نمیکنه چیکار کنم میخوام غیر فعال بشه

  • بهروزکاظمی says:

    خط ثالتی داشتم فروختم. بعد اینکه فروختم فهمیدم ک خط ثابتم روی ایرانسلم دایورت بوده. الانم ک فروختم ب ی شخصی…. ایشون خط روشن نکرده تا بفهمه. و بنده نیز دسترسی ب ایشون ندارم. حال چطوری خط دائمی. دسترسی بهش ندارم واینکه روی ایرانسلم دایورت هست
    چطوری لغوش کنم. لطفا راهنماییم کنید… با تشکر

  • ماری says:

    مشکل حل شد خیلی ممنون

  • احمد حشمتی says:

    سلام بسیار زیبا و آموزنده بود متشکرم

  • اکبر says:

    سلام خسته نباشیدگوشی من هروقت بیش از پنج بار زنگ می خوره بعدش تلفن خونه مون زنگ می خوره یا هروقت رد تماس می کنم باز زنگ خونه مون زنگ می زنه لطفا راهنمایم کنیددر ضمن گوشیم اندرویدیه ولی Call Forwardingنداره چکار کنم غیر فعال بشه لطفا پیامک بدین

    • purya.nth says:

      سلام
      گوشی من هواوی هست و هروقت خط همراه اولم خاموش میکنم اگه زنگ بزنن میره رو ایرانسلم،
      گرینه های رو که گفتید تو تنڟیمات گوشیم نیست،مربع ۲۱مربع هم جواب نمیده!
      کد خاصی نیست تا درست شه

    • عاطفه پیمانی says:

      وقتی تو برنامه ای که باهاش شماره میگیرین رفتین (همون phone) برین تو قسمت setting. بعد از اون برین تو قسمت more setting. تو اینجاس که call forwarding رو پیدا میکنین

  • cowboy says:

    من الان پنج روزی هست که شماره ایرانسلم رو روی شماره رایتلم دایورت کردم تو این پنج روز خوب بود اما الان هرکی بهم زنگ میزنه میگه ارتباط امکان پذیر نمی‌باشد رو شماره های دیگه هم دایورت میکنم بازم میزنه ارتباط امکان پذیر نمی باشد

  • مهران says:

    واقعا عالی بود مرسی الان نزدیک سکسال بود که تماس هام به گوشی خانومم منتقل میشد بلد نبودم امروز تونستم با کمک شما درستش کنم ????

  • نیما says:

    سلام.ببخشید من بخاطر کارم رفته یه جایی که ایرانسل خط نمیده الان میخوام خطمو دایورت کنم روی خط همراهم .آیا راهی داره؟

  • مهدیه says:

    سلام میخاستم بدون کد *۲۱۶۴۷۵۷۷#برای انتقال تماس همراه اول به رایتل امکان پزیره