جستجو در بین متن چند فایل word و PDF ویندوز 10

۱۳ روش جستجو در بین متن چند فایل Word و PDF ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

تا بحال شده که متنی را در یک دسته از فایل های متنی مختلف پیدا کنید؟ شاید شما دنبال یک جمله خاص در فایل های ورد هستید یا شاید یک برنامه نویس هستید و باید کدی که در فایل های مختلف وجود دارد را پیدا کنید. متاسفانه در ویندوز هیچ راه حلی برای انجام این کار وجود ندارد. جستجوی پیش فرض ویندوز برای این کار بسیار کند است و جستجوی پیشرفته را اجازه نمی دهد. خوشبختانه راه حل های دیگری وجود دارند که بسیار موثرتر از جستجوی ویندوز هستند که در این پست آنها را مطرح خواهیم کرد.

معرفی نرم افزار جستجوی کلمات فارسی در فایل پی دی اف و ورد ویندوز کامپیوتر

Search Methods Between Text Multiple Word And PDF Files in Windows 10, 8 And 7

وقتی که شما چند فایل متنی را جستجو می کنید ممکن است از پادشاه تمام دستورات جستجو یعنی grep استفاده کنید. grep یک خط دستور در لینوکس/یونیکس است که به شما اجازه می دهد با استفاده از عبارات منظم جستجوهای پیشرفته انجام دهید. این دستور فوق العاده محبوب است و در هر توزیع لینوکسی استفاده می شود. بنابراین هنگامی که کسی برنامه ای برای جستجو در ویندوز می نویسد ناگزیر در آن grep را بکار می برد این مسئله در مورد تمام برنامه های ذکر شده زیر وجود دارد. قبلا در انزل وب ۹ سایت برتر جستجو در بین سندهای ورد و فایل PDF به صورت آنلاین را به شما معرفی کردیم در ادامه ۱۳ روش جستجو در بین متن چند فایل word و PDF ویندوز را به شما معرفی می کنیم.

نرم افزار جستجوی کلمات فارسی در فایل پی دی اف و ورد

برای دسترسی به امکانات کامل نرم افزارهای معرفی شده میتوانید آنها را از مراجع فارسی دانلود کنید

grepWin برنامه جستجو در فایل های متنی

برنامه grepWin احتمالا محبوبترین ابزاری است که امروز در این پست نام می بریم. این ابزار عبارات منظم را پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد تا متنی را پیدا کنید. شما می توانید جستجو را براساس اندازه فایل، نوع فایل و سایر معیارها محدود کنید. همچنین در منوی کلیک راست گزینه Explorer وجود دارد تا سریعتر یک پوشه جستجو شود. نتایج در پایین پنجره لیست می شوند و شما فقط می توانید آنها را دابل کلیک کنید تا فایل ها باز شوند.

grepWin برنامه جستجو در فایل های متنی

طریقه یافتن یک واژه در بین چندین فایل در برنامه WordAstroGrep

برنامه AstroGrep همچنین یک برنامه جستجو واقعا خوب است که نه تنها غالبا آپدیت است، بلکه به شما نشان می دهد که در کجای فایل این متن پیدا شده است. AstroGrep همچنین می تواند فایل های ورد را جستجو کند که یک ویژگی مفید و کاربردی است. شما همچنین می توانید تمام نتایج را برای مراجعه بعدی ذخیره یا چاپ کنید.

طریقه یافتن یک واژه در بین چندین فایل در برنامه wordAstroGrep

BareGrep نرم افزار جستجوی کلمه در متن

برنامه BareGrep یک برنامه جستجو نسبتا ساده است که از عبارات منظم و تمام توابع جستجوی اولیه را پشتیبانی می کند. این برنامه بسیار سریع است و نتایج تطبیقی در قالب جدول نمایش داده می شود. نسخه حرفه ای تر این برنامه ۲۵ دلار هزینه دارد و به نظر می رسد که فقط صفحه نمایش Splash غیرفعال است در غیر این صورت ویژگی ها یکسان هستند.

BareGrep نرم افزار جستجوی کلمه در متن

PowerGREP نرم افزار جستجو در میان متن فایل های PDF

اگر شما به دنبال برنامه جستجوی نهایی هستید، پس برنامه PowerGREP برای شما مناسب است. این برنامه دارای ویژگی های جدی و یک برچسب قیمت ۱۵۹ دلاری است که همراه با آن می باشد. تقریبا تمام ویژگی های ذکر شده در برنامه های دیگر به علاوه رابط کاربری ساده در این برنامه وجود دارد. اگر شما نیاز به جستجوهای جدی دارید که شامل پیدا کردن متن در فایل های ورد، اسناد PDF، صفحات گسترده اکسل و غیره می باشد از این برنامه استفاده کنید. شما با استفاده از برنامه PowerGREP می توانید حتی آمارهایی را از فایل های لاگ استخراج کنید و اطلاعاتی را به شما ارائه دهید این برنامه بسیار قدرتمند می باشد.

PowerGREP نرم افزار جستجو در متن فایل PDF

ابزار جستجوی پیشرفته در ورد SeekFast

ابزار جستجوی SeekFast را امتحان کنید چون که ویژگی های بسیار کاربردی را ارائه می دهد. SeekFast تمام جملات حاوی اصطلاحات جستجو را نمایش می دهد. علاوه بر این موتور جستجو نتایج را براساس مرتبط ترین نتایج از بالا به پایین لیست می کند.

ابزار جستجوی پیشرفته در ورد SeekFast

این ابزار جستجوهای سریع را برای متن، اعداد یا جملاتی که در چند فایل ورد است و دارای نوع فایل متفاوت هستند (مانند Excel, PDF, RTF, OpenOffice و غیره) انجام می دهد. نحوه استفاده از SeekFast بسیار ساده است و بیش از ۱۵ هزار کاربر از سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

ابزار جستجوی پیشرفته در ورد SeekFast

Windows Grep نرم افزار جستجوی کلمه در متن دو یا چند Word و..

برنامه Windows Grep یک ابزار جهانی برای جستجوی یک رشته متنی و متن خاص در فایل های متنی و اسناد ورد فرمت قدیمی Doc است. این برنامه همچنین جایگزینی آسان و سریع متن را اجازه می دهد اما متاسفانه از نسخه های جدید برنامه ورد مانند Docx پشتیبانی نمی کند. برخلاف SeekFast این برنامه جملاتی که حاوی متن هستند را نمایش نمی دهد و فقط نام فایل ها را لیست می کند.

Windows Grep نرم افزار جستجوی کلمه در متن

چگونه محتویات داخل فایل را با ویندوز ۱۰ Search کنیم؟

اگر شما فقط نیاز به جستجوی سریع دارید و نمی خواهید برنامه نصب کنید می توانید از ابزار داخلی خود ویندوز (Command Prompt یا PowerShell) استفاده کنید. هر دو این ابزارها کاملا قدرتمند هستند و می توانند تقریبا هر چیزی که می خواهید را پیدا کنید.

اولین دستوری که باید استفاده کنید findstr می باشد. شما همچنین می توانید از دستور findstr / در Command Prompt استفاده کنید.

چگونه محتویات داخل فایل را با ویندوز 10 search کنیم؟

گزینه دوم استفاده از دستور Select-String در PowerShell ویندوز است.

چگونه محتویات داخل فایل را با ویندوز 10 search کنیم؟

روش جستجوی محتوای فایل در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

اگر از ویندوز ۷ یا نسخه جدیدتر ویندوز استفاده می کنید، جستجوی یک متن خاص، شماره یا رشته ای از کلمات در میان فایل های متنی بسیار ساده است. گزینه Windows Search را که می توانید در گوشه بالا سمت راست Windows Explorer پیدا کنید جایی است که شما می توانید گزینه جستجو را مشاهده کنید. شما باید پوشه یا دایرکتوری مورد نظر خود را باز کنید. جستجوی برای یک متن در چند فایل به صورت پیش فرض در ویندوز محدود است اما شما می توانید به راحتی انواع فایل ها را جستجو کنید. برای انجام این کار وارد کنترل پنل شوید و Indexing Options را انتخاب کنید.

جستجوی محتوای فایل در ویندوز 7، 8 و 10

روی دکمه Advanced کلیک کنید.

جستجوی محتوای فایل در ویندوز 7، 8 و 10

شما می توانید نوع فایل هایی که می خواهید ایندکس شوند را با کلیک روی پسوندهای مورد نظر انتخاب کنید به طور مثال برای ورد شما می توانید پسوندهای Doc, Docx, Docm, Dotx, Dotm و Docb را انتخاب کنید.

جستجوی محتوای فایل در ویندوز 7، 8 و 10

اگر ترجیح می دهید که فایل ها و محتویات آنها در یک پوشه یا دایرکتوری خاص در فهرست جستجو شاخص گذاری شوند، می توانید به راحتی به پوشه خاصی که دارای فایل ورد یا سایر فایل ها است بروید و به منوی Organize بروید و Folder And Search Options را کلیک کنید و در سربرگ Search گزینه Always Search File Names And Contents Button For This Folder را انتخاب کنید. دفعه بعد که این شاخص بازسازی می شود این پوشه خاص در نتایج جستجوی متنی شما گنجانده می شود. شما می توانید نتایج جستجو در ویندوز را ذخیره کنید تا دسترسی سریعتری به فایل و پوشه ها داشته باشید.

نحوه جستجوی پیشرفته فایل متنی در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

در ویندوز ۷ و نسخه های جدیدتر ویژگی به نام Advanced Query Syntax تعبیه شده است که گزینه جستجو را اضافه می کنید. این گزینه جستجو شبیه به گوگل است شما می توانید جستجوهای خود را به انواع خاصی از فایل ها سفارشی کنید و انواع فایل های دیگر را از جستجو حذف کنید. اضافه کردن نوع فایل با کلیک روی علامت + فراهم می شود و برای حذف کردن نوع فایل روی علامت – کلیک کنید.

شما همچنین می توانید برای اینکه عبارات دقیق تری را جستجو کنید در اطراف متنی که در کادر جستجو وارد می کنید علامت ” را اضافه کنید. روش دیگری که شما برای انتخاب نوع فایل هایی که می خواهید جستجو کنید استفاده کنید کلیک روی گزینه Type است که هر بار که شما یک پرس و جوی جدید را در سربرگ جستجوی Windows Explorer وارد می کنید ظاهر می شود. شما فقط می توانید فایل هایی که در یک روز یا دوره خاص تغییر یافته اند را جستجو کنید. فقط بعد از پرس و جو باید Datemodified یا تاریخ ویرایش را وارد کنید تا یک تقویم ظاهر شود و شما بتوانید دوره جستجو را انتخاب کنید. شما می توانید کلمه و عبارات را بین چندین فایل Text،HTML و.. جستجو و جایگزین کنید.

روش جستجو در متن فایلهای PDF

امروز اسناد PDF در هر سیستمی یافت می شود. متن درون اسناد PDF توسط ویندوز یا اکثر برنامه های جستجوی دسکتاپ ایندکس گذاری نمی شود. بنابراین اگر شما نیاز داشته باشید اسناد خاص PDF را پیدا کنید باید هر یک را به صورت دستی باز کنید و یک جستجو انجام دهید که با زیاد شدن تعداد فایل های PDF این کار مشکل می شود.

با جستجوی پیشرفته، شما می توانید تمام فایل های PDF را در یک دایرکتوری جستجو کنید و تمام زیر دایرکتوری ها را به صورت یک باره جستجو کنید. به طور پیش فرض اگر شما از برنامه Adobe Reader استفاده می کنید آن را باز کنید و دکمه های CTRL + F را فشار دهید. با این کار یک کادر سرچ برای شما باز می شود.

جستجو در متن فایلهای PDF

برای استفاده از گزینه جستجوی پیشرفته PDF شما می توانید از منوی کرکره ای Edit گزینه Advanced Search را انتخاب کنید و یا دکمه های SHIFT + CTRL + F را فشار دهید. حالا عبارتی که می خواهید را در کادر جستجو وارد کنید و بعد گزینه All PDF Documents In را انتخاب کنید.

جستجو در متن فایلهای PDF

پوشه ای که تمام اسناد پی دی اف در آن ذخیره شده است را انتخاب کنید و بعد گزینه های جستجو را انتخاب کنید که شامل Whole words only, Case-Sensitive, Include Bookmarks و Include Comments است. بعد روی دکمه Search کلیک کنید تا تمام فایل های PDF که در پوشه فعلی است اسکن شود. تنها روی هایلایتی که در نتایج نمایش داده شده است کلیک کنید تا فایل باز شود.

جستجو در متن فایلهای PDF

اگر قصد دارید فایل ورد، پاورپوینت، اکسل و غیره خود را به پی دی اف تبدیل کنید از ۱۳ روش آنلاینی که قبلا در انزل وب به شما آموزش دادیم استفاده کنید.

نرم افزار جستجو در بین متن چند فایل PDF فارسی

اگر شما از برنامه Foxit Reader استفاده می کنید هنگامی که برنامه را اجرا می کنید روی علامت جستجوی پوشه کوچکی که در سمت چپ کادر جستجو قرار دارد کلیک کنید.

نرم افزار جستجو در PDF فارسی

وقتی که روی آیکن کلیک کردید یک صفحه در سمت راست ظاهر می شود و شما قادر به جستجوی تمام فایل های PDF واقع در یک دایرکتوری خاص خواهید بود.

نرم افزار جستجو در PDF فارسی

درست مانند برنامه Adobe شما گزینه های مختلفی برای جستجو خواهید داشت که عبارتند از: including Whole Words Only, Case-Sensitive, Include Bookmarks, Include Comments و Include Form Data

نرم افزار جستجو در PDF فارسی

برای تبدیل فایل ورد به پی دی اف از ۹ روش تبدیل فایل Word به PDF فارسی و انگلیسی آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

نحوه حل مشکل سرچ در پی دی اف با افزونه PDFfiller

با استفاده از افزونه گوگل کروم PDFfiller شما می توانید در هر زمان و با هر دستگاهی که هستید فایل های پی دی اف خود را ویرایش، امضاء، ذخیره و به اشتراک بگذارید. افزونه PDFfiller شما را قادر می سازد تا خیلی سریع یک کلمه یا عبارت را در یک سند PDF و تنها با یک کلیک پیدا کنید. خیلی ساده روی دکمه Fill کلیک کنید تا پیوست ایمیل ظاهر شود و یک نسخه از فایل پی دی اف خود را در داخل اکانت PDFfiller خود آپلود کنید. برای فعال کردن ابزار جستجو کلیدهای CTRL+F را فشار دهید و متنی که می خواهید پیدا کنید را در فیلد جستجو تایپ کنید. شمارنده ای که وجود دارد تعداد کلمات جستجوی را در سند نمایش می دهد. شما می توانید فورا متن را پاک کنید، هایلایت کنید و غیره.

حل مشکل سرچ در پی دی اف با افزونه PDFfiller

برای تبدیل فایلهای پی دی اف خود به فایل ورد از ۴ روش کاربردی تبدیل PDF فارسی و انگلیسی به فایل Word استفاده کنید.

سرچ کلمات فارسی در فایل PDF

اگر از جستجوهای ناکارآمد و بی اثر خود خسته شدید از برنامه Lookeen استفاده کنید. با استفاده از این برنامه شما می توانید به طور سریع و موثر تمام متن ها و ایمیل های خود را جستجو کنید. این برنامه تمام اطلاعات مهم را برای شما پیدا می کند. فرقی ندارد اطلاعات شما در دسکتاپ است یا در یک محیط مجازی، برنامه Lookeen هر سند، ایمیل، عکس و.. را بلافاصله پیدا می کند و به محل ذخیره سازی توجهی ندارد.

سرچ کلمات فارسی در PDF

در آخر پیشنهاد می کنیم پست چگونه متن و عکس فایل های PDF را ویرایش کنیم را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب نحوه جستجوی پیشرفته فایل ورد و پی دی اف را به شما آموزش دادیم. اگر شما برنامه دیگری می شناسید و یا تجربه ای در این زمینه دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

9 ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
۹ ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش 5 روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل
آموزش ۵ روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل

نظرات

  • momeddo says:

    سلام
    یک راه ساده تر هم هست
    داخل درایو یا فولدری که میخواین بگردین برید در تب view (در ویندوز ۱۱ سه نقطه ی کنار View) گزینه ی آپشن رو بزنید در پنجره ی آپشن برید در تب سرچ و در قسمت دوم یعنی When searching… گزینه ی سوم یعنی Always search file… را فعال کنید

  • علی says:

    سلام
    شما نرم افزار fileseek که بهترین نرم افزار در این زمینه هست رو معرفی نکردید!!!

  • حسین says:

    سلام
    ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم اگه پاسخ بدید.
    چگونه فقط محتویات یک صفحه را از میان صفحات دیگر جستجو کنیم؟ یعنی یک سند چندین صفحه ای دارم ولی میخوام گزینه سرچ محتویات یک صفحه رو جستجو کنه نه تمام صفحات رو میشه راهنمایی کنید برای این کار چه باید کرد؟
    با تشکر

  • soroush says:

    مدیر محترم سایت انزل وب
    میخواستم بابت مطالب اموزشی سایت تشکر و قدردانی کنم. موضوعات با دقت و توضیح کافی تهیه میشوند که البته نتیجه زحمت زیادی است که صرف تهیه
    و گرداوری و تنظیم انها شده است. برای شما و همکارانتان توفیق روز افزون آرزومندم.

  • سپاهی says:

    سلام .آیا میشه یک فایل پی دی اف رو که طوری ساخته شده که قابلیت سرج نداره رو کاری بکنیم که سرچ بتونیم.اگر واقعا امکانش هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.۰۹۱۵۸۴۷۵۱…این شماره منه در واتساپ

  • مسعود says:

    فایل پی دی اف دارم غیر قابل سرچ هست از چه نرم افزاری استفاده کنم قابل سرچ بشه. فایل متن فارسی هست.