6 روش رفع مشکل باز نشدن و پخش نشدن فایل موزیک و ویدیو مدیا پلیر ویندوز

۶ روش رفع مشکل باز و اجرا نشدن فایل موزیک و ویدیو در مدیا پلیر ویندوز

اگر کاربر ویندوز باشید حتما برای شما هم پیش آمده است که برنامه مدیا پلیر ویندوز (Windows Media Player) به درستی کار نکرده و فایل موزیک یا فیلم مورد نظر شما را باز نکند. یا ممکن است زمانی که می خواهید یک ویدیو را باز کنید با ارور عدم پشتیبانی مدیا پلیر مواجه شوید. امروز در انزل وب همراه ما باشید تا شما را با روش های رفع مشکل ارور windows media player encountered a problem while playing the file آشنا کنیم.

حل مشکل پخش نشدن تصویر فیلم و آهنگ مدیا پلیر ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

How to Solve Windows Media Player Opening File Error

نرم افزار Windows Media Player یا ویندوز مدیا پلیر، برنامه پیش فرض ویندوز برای باز کردن فایل های مدیا از جمله موزیک و ویدیو می باشد. اگر بر روی فایل مدیا مورد نظر کلیک کنید به طور پیش فرض با این نرم افزار باز خواهد شد. حال ممکن است در بسیاری از موارد این نرم افزار امکان پشتیبانی از فایل مورد نظر شما را نداشته باشد و یا با ارور و اخطار مواجه شوید. این اتفاق می تواند بسیار آزار دهنده باشد. در این پست قصد داریم در مورد راه حل های مربوط به رفع مشکل windows media player cannot play the file ویندوز مدیا پلیر آشنا کنیم.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

رفع مشکل ویندوز مدیا پلیر با Troubleshoot

اولین راه حلی که برای حل مشکلات داخلی ویندوز به ذهن می رسد، استفاده از خطایاب ویندوز است. برای حل مشکل ویندوز مدیا پلیر نیز ابتدا سعی می کنیم با این روش مشکل را رفع کنیم. برای انجام این کار با زدن کلید ترکیبی R+ ویندوز نرم افزار Run را اجرا کرده و عبارت msdt.exe -id WindowsMediaPlayerConfigurationDiagnostic را در آن تایپ کرده و ران کنید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. Next را بزنید تا خطایابی مدیا پلیر ویندوز آغاز شود.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

پس از تمام شدن خطایابی صفحه ای نمایان می شود که شما می توانید با انتخاب Apply This Fix اجازه ریست تنظیمات نرم افزار مدیا پلیر را بدهید تا مشکل برطرف شود.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

اگر می خواهید از یک نرم افزار مدیا پلیر دیگر استفاده کنید، در پست های قبلی ۱۳ مدیا پلیر برتر ویندوز را خدمت شما معرفی کرده ایم.

حل مشکل باز نشدن ویدئو و موزیک در مدیا پلیر ویندوز

یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در باز کردن فایل های ویدیویی دارد، کدک ها است. وجود پک کدک ها برای این کار ضروری به نظر می رسد و ممکن است در سیستم شما نصب نباشد. مراحل زیر را دنبال کنید تا به شما نشان دهیم چگونه می توان کدک ها را نصب کرد.

ابتدا پک کدک ها را دانلود کنید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

پس از دانلود یک فایل exe. خواهید داشت. آن را اجرا کنید تا پک کدک بر روی سیستم شما نصب شود. در مراحل نصب نیازی به تغییرات نیست با زدن چند Next می توانید این کار را به اتمام برسانید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

پس از نصب پک، دوباره به سراغ فایل مدیا مورد نظر خود رفته و باز کنید. اگر همچنان مشکل به قوت خود باقی است روش های زیر را دنبال کنید.

برای حل مشکل زیرنویس فارسی در ویندوز، می توانید پست ۶ روش حل مشکل زیرنویس فارسی در اندروید و کامپیوتر را مطالعه کنید.

رفع مشکل Windows Media Player Cannot Play The File

یکی دیگر از دلایل باز نشدن ویدیو ها در ویندوز مدیا پلیر فرمت آن ها است. ممکن است نرم افزار مدیا پلیر از آن فرمت پشتیبانی نکند. اگر می خواهید فایل ویدویی خود را با نرم افزار مدیا پلیر باز کنید باید از نرم افزار تبدیل فرمت ویدیو استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا نرم افزار تبدیل فرمت ویدیو را دانلود و نصب کنید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

پس از نصب، نرم افزار را اجرا کنید و از قسمت Add Files فایل مورد نظر را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

از ستون سمت راست نرم افزار برای تعیین فرمت مورد نظر استفاده کنید. فرمتی که در مدیا پلیر ویندوز از آن پشتیبانی می کند را انتخاب کنید.(فرمت MP4) سپس بر روی Convert کلیک کنید تا فرمت ویدیو مورد نظر تغییر کند.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

حال می توانید ویدیوی خود را در ویندوز مدیا پلیر پخش کنید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

برای کاهش حجم ویدیو ها به نرم افزار های جانبی نیاز دارید، برای انتخاب بهترین نرم افزار معرفی بهترین نرم افزار های کم کردن حجم ویدیو ها را از دست ندهید.

بازسازی کتابخانه های DLL

چهارمین راه حل برای مشکل باز نشدن ویندوز مدیا پلیر را می توان با بازسازی DLL انجام داد. برای انجام این کار ابتدا با زدن X+ ویندوز از منو باز شده Command Prompt Admin را باز کنید. برای دسترسی به DLL به خط فرمان روت سیستم نیاز دارید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

در خط فرمان عبارات زیر را تک تک وارد کرده و اجرا کنید.

regsvr32 vbscript.dll

regsvr32 jscript.dll

regsvr32 wmp.dll

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

در نهایت پس از اجرای همه فرمان ها سیستم خود را ریستارت کنید تا تنظیمات اعمال شود.

ممکن است یکی از دلایل باز نشدن فایل های ویدیویی ایراد در فایل باشد، برای حل این مشکل ۳ روش تعمیر فایل های خراب MKV را از دست ندهید.

نصب دوباره نرم افزار مدیا پلیر در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

اگر با ویندوز مدیا پلیر به مشکل برخورده اید و فایل ها را باز نمی کند می توانید یک بار نرم افزار را پاک کرده و دوباره نصب کنید. با این کار می توان بسیاری از ارور ها را از بین برد. ابتدا نسخه فعلی این نرم افزار را باید از ویندوز پاک کرده و سپس دوباره آن را نصب کنید.

برای پاک کردن ویندوز مدیا پلیر وارد Control Panel ویندوز شوید و در نوار جستجو عبارت Windows Features را تایپ کرده و Enter کنید. مانند تصویر در بخش Programs and Features بر روی Turn Windows Features On or Off کلیک کنید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

در دیالوگ باز شده اسکرول کنید و گزینه های Media Features را باز کنید. سه گزینه خواهید دید که Windows Media Player تیک دار است. تیک آن را حذف کرده و OK را بزنید. اگر با اخطاری مواجه شدید Yes را بزنید تا نرم افزار مدیا پلیر از سیستم شما پاک شود. سپس سیستم خود را ریستارت کنید.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

حال دوباره مانند مرحله قبل به بخش Turn Windows Features On Or Off رفته و تیک مربوط به ویندوز مدیا پلیر را فعال کنید و در نهایت OK را بزنید تا نرم افزار دوباره در سیستم شما نصب شود. با این روش بسیاری از خطاها و مشکلات مربوط به این نرم افزار ویندوز حل خواهد شد.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

حل مشکل ارور ویندوز مدیا پلیر با نرم افزار Fix WMP

به عنوان آخرین راه حل برای حل مشکل باز نشدن فایل ها در مدیا پلیر ویندوز نرم افزار Fix WMP را دانلود و استفاده کنید. این نرم افزار همه DLL مربوط به مدیا حتی فراتر از ویندوز مدیا پلیر را بازسازی می کند. این نرم افزار به صورت پرتال بوده و نیازی به نصب آن نیست. کافی است آن را اجرا کنید. همانند تصویر زیر صفحه ای باز خواهد شد که با زدن Fix هر بخش، نرم افزار کتابخانه های DLL آن را بازسازی خواهد کرد.

حل مشکل باز نشدن فایل در ویندوز مدیا پلیر

پس از پایان کار حتما قبل از تست، یک بار ویندوز را ریستارت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد ۶ راه حل رفع مشکل ویندوز مدیا پلیر همراه شما بودیم. آیا تا به حال با این مشکلات برخورد داشته اید؟ کدام راه حل برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • فاطمه says:

    سلام من هیچ تغییری در ویندوزم نداشتم و تا چند ماه فیش هم مشکلی نداشتم اما این دفعه این ارورر رو میده راه حلی که گفتید را انجام دادم حل نشد مشکلم

  • Niloo says:

    سلام وقت بخیر
    کاور آهنگ های من وقتی هنوز پلی نکردمشون مشخص نیست و همه آهنگ هام لوگوی موزیک پلیر رو دارن واقعا با این موضوع مشکل دارم لطفا زودتر پاسخ بدید

  • غلامي says:

    عالی ممنون از راهنمایی تون این مشکل دیوانم کرده بود و با راهنمایی سایت شما درست شد

  • mahyar says:

    با سلام
    من در یک فولدری تمام اهنگ هارو ذخیره کردم
    مشکل من اینه که عکس موزیک ها پیشس نمایش نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید

  • محسن says:

    باسلام خدمت تمامی عوامل انزل وب.ببخشید من از زمانی که اولین بار ویندوز ۱۰ رو روی کامپیوترم نصب کردم،همه چیزاش درست کار میکرد ولی ویندوز مدیا پلیرش وقتی چیزی باش باز میکنم هم ویندوز مدیا پلیر هنگ میکنه هم تمامی پلیر هام و باید ویندوز رو ری استارت کنم تا درست کار کنه.چیکار کنم؟الانم ویندوز ۱۰ هم نسخه ۲۰۰۴ هستش و هرنسخه ای رو نصب کردم اینطوری بور از ورژن ۱۵۰۶ تا ۲۰۰۴ و از نسخه Pro،تا Home همه اینطوری بودن.
    مشخصات سیستمم هم اینه:
    CPU:AMD Athlon II X2 Processor 3.00GHz
    RAM:2.00
    روی سیستم دوستم همه نسخه هارو اجرا کردم ویندوز مدیا پلیرش کار میکرد.
    مشخصاتش هم این بود:
    CPU:Intel Core i3-2100 3.10 GHz
    RAM:4.00

  • فرنوش says:

    سلام.ببخشید مدیادپلیرسیستم من تازگی موزیک هارو باز نمیکنه ارور میده که فایل پشتیبانی نمیشود ولی با برنامه VLCکه باز میکنم پخش میکنه ولی یه صدای خش دار ازش درمیاد انگار که باند پاره شده باشه .با یه برنامه دیگه هم باز میکنه ولی صدا نداره چرااینطورشده خاهش میکنم راهنمایی کنید .

  • احمد says:

    مشکل سیست من حل نشده

  • فریما says:

    سلام من یه سری موزیک داشتم توی هاردم
    الان میخام اجراشون کنم پخش نمیشن اصلا و این ارور رو به من میده:
    Code: -1 (FFFFFFFF)
    Message: Decoder was not found for this format.
    مشکل از چیه؟باید چیکار کنم؟

  • فاطمه says:

    متشکر مشکل سیستم من حل شد

  • پوریا says:

    سلام من از وقتی رفتم ویندوز ده یه سری فایلهای صوتی ام پی تری و یا فیلم و کلیپ چه بصورت آفلاین یا آنلاین مثلا رو یوتیوب اجرا میشه ولی صدا نداره.یعنی رو یوتیوب مثلا یه سری صدا پخش میشه یه سری نه.فرمت یکی هست ولی یه سری صدا داره یه سری نداره.

  • Mahdi says:

    سلام.وقتی یه آهنگ رو پلی میکنم کاور آهنگ سیاهه.به نظرتون باید چیکار کنم درست بشه؟
    لطفا سریع جواب بدید

  • پري says:

    ممنون بابت راهنماییتون مشکلم رفع شد❤️

  • پوریا says:

    ادمین من وقتی گزینه apply this fix رو میزنم دوتا گزینه دیگه میاد هرکدومو میزنم هم درست نمیشه تورو خدا کمکم کن

  • uyh says:

    سلام با تشکر از سایت خوبتون
    من یسری فایل mp4 داشتم که الان exe شده میخواستم بدونم مشکلش چیه

  • محمد رضا says:

    دمتون گرم ردیف شد

  • یحیی says:

    سلام خیلی ممنون.مشکلم حل شد
    خدا ان شالله خیرتان دهد.
    موفق باشید