آموزش ۹ روش حذف صدا از روی فیلم و ویدیو در اندروید و آیفون

حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده است که قصد داشتید ویدیویی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید اما برخی صداهای ضبط شده در آن را نمیخواستید. در این مواقع برخی سعی می کنند با انتقال آن ویدیو به کامپیوتر از نرم افزار های حذف صدا استفاده کنند اما امروز قصد داریم چند نرم افزار کاربردی برای حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS اپل رامعرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه صدای فیلم را در اندروید و آیفون حذف کنیم؟

How To Remove Or Mute Audio From a Video On Android & iPhone

امروزه با وجود تلفن های هوشمند با دوربین های بسیار قوی کمتر کسی را می توان پیدا کرد که برای تهیه ویدیو از دوربین های دیگر استفاده کند. کاربران پس از تهیه ویدیو نیاز دارند آن ها را مطابق میل خود ویرایش کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. صدا یکی از مواردی است که در ویدیو ها بسیار مهم می باشد و ممکن است کاربر بخواهد آن را حذف کند. قبل از ظهور تلفن های هوشمند این کار فقط با کامپیوتر ها ممکن بود اما در حال حاضر می توان به راحتی با نصب یک نرم افزار مناسب با گوشی اندرویدی و یا آیفون ویدیو ها را ویرایش و در صورت نیاز صدای آن ها را نیز حذف کرد. در ادامه نرم افزار های قوی و محبوب حذف صدا از فیلم ها برای اندروید و iOS معرفی و نحوه استفاده از آن ها را نیز آموزش خواهیم داد. البته اگر نمی خواهید نرم افزار دیگری برای این کار نصب کنید می توانید هنگام فیلمبرداری با گوشی صدای آن را قطع کنید، برای این کار از آموزش نحوه قطع صدای دوربین اندروید را استفاده کنید.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

روش حذف صدا از روی فیلم در اندروید با Video Mute

اولین نرم افزار پیشنهادی برای حذف صدا از فیلم ها در اندروید Video Mute می باشد. این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده ای دارد تا کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم افزار را باز کرده و با لمس Start فایل ویدیویی مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از باز شدن آن در نرم افزار مانند تصویر زیر Mute Audio را بزنید تا صدای آن قطع شود. پس از آن نرم افزار ویدیو را ویرایش کرده و یک پیش نمایش از آن به شما نشان خواهد داد. در نهایت می توانید با لمس Share ویدیوی خود را ذخیره کرده و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

در پست های قبلی انزل وب ۶ نرم افزار برتر ویرایش ویدیو اندروید را نیز معرفی و بررسی کرده ایم.

آموزش استفاده از نرم افزار اندرویدی قطع صدای ویدیو

یکی دیگر از نرم افزار های اندرویدی محبوب Video Mute می باشد. برخی از نرم افزار ها در این زمینه اسم های یکسانی دارند اما شما با لمس لینک می توانید هر کدام را در فروشگاه گوگل پلی مشاهده و دانلود کنید. این نرم افزار نیز از رابط کاربری بسیار ساده ای استفاده می کند. برای کسانی که می خواهند فیلم ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، این نرم افزار گزینه بهتری محسوب می شود زیرا با این برنامه می توانید ویدیوی خود را با مدت زمان های مختلف کوتاه کنید (کات کنید یا به اصطلاح ببرید).

کافی است پس از ورود به نرم افزار ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید و اجازه دهید تا نرم افزار آن را بارگذاری کند. سپس می توانید با زدن آیکون سمت چپ ویدیوی خود را به زمان های دلخواه کوتاه کنید و سپس با لمس آیکون سمت راست (بلندگو) صدای ویدیو را حذف نمایید. در نهایت می توانید با زدن Share آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و یا با لمس Save در حافظه ذخیره کنید.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

شاید برایتان جالب باشد که بتوانید یک فیلم را همزمان در چند گوشی پخش کنید، ما ۹ روش پخش همزمان فیلم در چند گوشی اندرویدی را قبلا منتشر کرده ایم.

معرفی نرم افزار قطع صدای ویدیو در اندروید

نرم افزار Mute Video, Silent Video یکی از بهترین نرم افزار های اندرویدی برای حذف صدای فایل های ویدیویی و فیلم ها محسوب می شود. این نرم افزار با بیش از ۱۰۰ هزار دانلود نرم افزار محبوبی به شمار می رود. محیط کاربری ساده ای دارد و کاربر بدون نیاز به انجام کار اضافه ای می تواند بخشی یا کل ویدیوی خود را بی صدا کرده و ذخیره کند.

برای انجام این کار نرم افزار را دانلود و نصب کنید. پس از باز کردن نرم افزار، می بایست فایل ویدویی مورد نظر خود را از گالری گوشی انتخاب کنید. حال در صفحه ای که ویدیو در نرم افزار بارگذاری شده است، می توانید انتخاب کنید که کدام بخش ویدیو را می خواهید بی صدا کنید سپس گزینه Mute را پر رنگ کرده و Save را بزنید تا ویدیو به عنوان یک فایل جدید ذخیره شود. صبر کنید تا پروسه Exporting به اتمام برسد. این کار بسته به مدت زمان و کیفیت فایل شما می تواند چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. در نهایت فیلم بی صدای شما آماده است.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

آموزش تصویری استفاده از نرم افزار حذف صدای فیلم در اندروید

در این بخش قصد داریم نحوه استفاده از نرم افزار ویرایش ویدیو Timbre را برای حذف صدای از ویدیو به صورت مرحله به مرحله آموزش بدهیم. این نرم افزار یکی از بهترین اپ های اندرویدی برای ویرایش و تبدیل فایل های ویدیویی و موزیک می باشد.

ابتدا نرم افزار را دانلود و نصب کنید. در بخش ویدیوی اپ اسکرول کنید تا به Mute برسید. آن را لمس کنید تا گالری گوشی برای انتخاب فایل ویدیویی باز شود. پس از انتخاب ویدیو، فایل در نرم افزار بارگذاری خواهد شد. حال همانند تصویر زیر بر روی آیکون حذف صدا ضربه بزنید. در پنجره باز شده Save را بزنید تا ویدیوی صامت شما ذخیره شود. پس از اتمام کار می توانید از همان جا با لمس گزینه Yes ویدیوی بی صدا را باز کنید. اما اگر می خواهید فقط در گالری ذخیره شود و مایل به مشاهده آن نیستید بر روی No ضربه بزنید.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

اگر می خواهید حجم فیلم ها را کاهش دهید از ۴ روش کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت در اندروید استفاده کنید.

روش حذف صدای ویدیو در آیفون (iOS)

یکی از بهترین اپ های قطع صدا در گوشی آیفون Video Mute می باشد. می توانید این نرم افزار را به صورت رایگان از فروشگاه نرم افزار اپل دانلود و نصب کنید. به محض باز کردن برنامه باید به آن اجازه دسترسی به فایل های گالری را بدهید. پس از آن ویدیوی خود را از گالری انتخاب کنید تا در برنامه بارگذاری شود. در صفحه ویرایش ویدیو صدای آن را کم کنید (تا قطع شود) و بر روی Save ضربه بزنید تا فایل جدید ذخیره شود. حال کافی است صبر کنید تا پروسه حذف صدا از ویدیو به پایان برسد.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

معرفی نرم افزار قطع صدای فیلم برای گوشی آیفون

یکی دیگر از نرم افزار های محبوب و کاربردی جدا کردن صدا از فیلم در iOS، اپ Mutebot می باشد. این نرم افزار را نیز می توان به صورت رایگان دریافت کرد اما توجه داشته باشید که پس از ویرایش نرم افزار فیلم را علامت گذاری (واتر مارک) می کند. البته می توانید در ویدیو های با کیفیت از داخل نرم افزار با انجام خرید درون برنامه ای واتر مارک فیلم را حذف کنید.

همانند برنامه قبلی هنگام ورود به نرم افزار باید اجازه دسترسی به گالری گوشی را به اپلیکیشن بدهید. پس از آن به راحتی می توانید ویدیوی مورد نظر خود را از گالری انتخاب کرده و با زدن آیکون بلندگو (همانند تصویر) صدای آن را حذف کنید.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

برای ضبط صدا برنامه های متنوعی وجود دارد و کاربران واقعا نمی دانند کدام یک را انتخاب کنند، ما ۱۰ نرم افزار برتر ضبط صدای اندرویدی را بررسی و معرفی کرده ایم، پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

آموزش تصویری نحوه حذف صدای ویدیو در iOS

در گوشی های آیفون می توان با نصب نرم افزار Mute Video صدای فیلم ها را به راحتی حذف کرد. این نرم افزار رایگان بوده و شما می توانید هر ویدیویی با هر پسوندی مانند AVI، MPEG، MP4 و.. را در این اپ به راحتی صامت و بی صدا کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا نرم افزار را از اپ استور دانلود و نصب کنید. همانند دو اپ قبل در ابتدای ورود باید اجازه دسترسی به گالری گوشی را بدهید. پس از انجام این کار ویدیوی مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید.پس از انتخاب فایل، نرم افزار یک پیش نمایش از ویدیو را به شما نشان خواهد داد. باز لمس Choose ویدیو را انتخاب کنید.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

حال مانند تصویر زیر با استفاده از لغزنده میزان بلندی صدا را مشخص کنید. اگر می خواهید صدا را کاملا حذف کنید آن را در آخر قرار دهید. در نهایت با زدن آیکون بالا سمت راست و گزینه Export ویدیوی ویرایش شده را ذخیره کنید. اگر این کار با موفقیت انجام شود با پیغام Video Saved مواجه خواهید شد و فایل مورد نظر در گالری گوشی ذخیره خواهد شد.

آموزش حذف صدا از ویدیو در اندروید و iOS

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش نحوه حذف صدا از روی فیلم در اندروید و آیفون همراه شما بودیم. آیا تاکنون از نرم افزار هایی که معرفی شده، استفاده کرده اید؟ چه نرم افزار های کاربردی دیگری در این زمینه سراغ دارید؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات

  • محمد says:

    درود و سپاس که راهنمایی کردید
    من با دومین برنامه صدا رو کلا قطع کردم حالا احتمال داره مثلا با نرم افزاری صدای کلیپ رو کسی برگردونه؟

  • نرگس says:

    من میخوام ۳ تا صدا داخل ویدئو هست یکیش رو حذف کنم با اینا نمیشه نه؟. این برنامه ها کلا صدارو قطع میکنن

  • nahid says:

    چگونه میشه فقط موزیک را از کلیپ حذف کرد و صدای گفتار بماند

  • علیرضا says:

    سلام. ببخشید یه سوالی داشتم. من دنبال یه برنامه هستم که صدای دوبلور فقط حذف شه یعنی موسیقی پس زمینه باقی بمونه.همچین برنامه ای برای اندروید وجود داره؟

  • سهیل says:

    سلام و خسته نباشید،یه سوال داشتم،آیا نرم افزار ویرایش صدایی هست که فقط بخشی از صدای یک ویدیو رو بشه قطع کرد؟مثلا یه ویدیوی سی ثانیه ای،دو ثانیه از وسطاش رو بشه بی صدا کرد و به بقیه اش کاری نداشت

  • فهیمه says:

    سلام
    میشه دقیق راهنماییم کنید چطوری از نرم افزار BACKTRACKIT صدای خواننده رو حذف کنم؟؟؟

  • Hasti says:

    ممنون