8 روش رفع مشکل نصب و عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز 10، 8 و 7

۸ روش رفع مشکل نصب و عدم شناسایی بلوتوث ویندوز ۱۰، ۸، ۷ لپ تاپ و کامپیوتر

هیچکدام از دستگاه های بلوتوث شما از جمله کیبورد و ماوس وایرلس، هدفون ها، اسپیکرها و تلفن های بیسیم و.. شما در ویندوز لپ تاپ یا کامپیوتر شناسایی نمی شود و حتی نمی توانید بلوتوث را فعال یا غیر فعال کنید؟ از روش های کاربردی رفع مشکل نصب و عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ که امروز در انزل وب آموزش می دهیم استفاده کنید.

آموزش روش های مختلف حل مشکل عدم کار کردن بلوتوث در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

How to Fix Bluetooth Pairing and Not Found or Connection Problems in Laptop and computer Windows

قبلا در انزل وب در مورد ۵ تصور اشتباه و رایج درباره استفاده از بلوتوث ها صحبت کردیم، بلوتوث یکی از روش های رایج انتقال اطلاعات به دو دستگاه مانند تلفن و هدست، اسپیکر و پلیر رسانه ای، یا آیفون و کیبورد است که به کابل نیازی ندارد. بلوتوث یکی از تکنولوژی های وایرلس استفاده شده در جهان است و بیش از ۳ میلیارد محصول بلوتوث دار تنها در سال گذشته تولید شده است که این رقم در طول سه سال آینده تقریبا دو برابر می شود.

اگر شما با عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز مواجه هستید مشکل شما می تواند به نرم افزار یا سخت افزار شما مربوط شود. به طور کلی بلوتوث با دستگاه بلوتوثی که از استاندارد Bluetooth 5 پشتیبانی می کنند سازگار است. به طور استثنا، گجت هایی هستند که ورژن کم انرژی به نام Bluetooth Smart را استفاده می کنند که با پروتکل های متفاوت دستگاه های بلوتوث قدیمی یا کلاسیک کار می کنند. دستگاه های Bluetooth Smart با دستگاه های قدیمی تر که از Classic Bluetooth استفاده می کنند سازگار نیستند. به عنوان مثال تلفن های قدیمی سونی که از Bluetooth 3.0 استفاده می کنند به دستگاه های Bluetooth Smart وصل نمی شوند.

آموزش روش های مختلف حل مشکل عدم کار کردن بلوتوث در ویندوز 10، 8 و 7

با این حال اگر دستگاه شما که از Bluetooth 4.0، ۴.۲ یا ۵.۰ پشتیبانی می کند باید با دستگاه های Bluetooth Smart و Classic کار کند. اکثر گوشی های هوشمند با دستگاه های Bluetooth Smart سازگار هستند که شامل دستگاه های آیفونی که نسخه iOS 7 یا جدیدتر دارند، گوشی های اندرویدی که نسخه ۴.۳ یا جدیتر دارند، گوشی های ویندوز ۸.۱ و تمام دستگاه های BlackBerry 10 است.

مطمئن شوید که گوشی شما آخرین ورژن سیستم عامل را اجرا می کند، اگر دستگاه شما نرم افزار جدید را اجرا نمی کند ممکن است با مشکل عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز مواجه شوید و ماوس یا کیبورد و.. بیسیم شما به سیستم وصل نمی شود. قبلا در انزل وب ۷ روش رفع مشکل خوانده نشدن و عدم شناسایی رم ریدر لپ تاپ و کامپیوتر را به شما آموزش دادیم در ادامه ۸ روش رفع مشکل نصب و عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

بررسی نصب بودن یا نبودن بلوتوث در ویندوز لپ تاپ و کامپیوتر

ابتدا بررسی کنید که آیا سیستم شما سخت افزار بلوتوث را دارا می باشد یا نه. بلوتوث برای اینکه به درستی کار کند باید سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز را داشته باشد. تمام سخت افزار شبکه وایرلس بلوتوث را پشتیبانی نمی کنند. اگر شما لپ تاپ لنوو دارید به سایت لنوو سر بزنید و مشخصات محصول را بررسی کنید و ببینید آیا دستگاه شما قابلیت بلوتوث را دارد یا نه. اگر از برندهای دیگر استفاده می کنید می توانید به سایت سازنده لپ تاپ خود مراجعه کنید.

اگر دستگاه شما سخت افزار بلوتوث ندارد شما باید دانگل USB بلوتوث خریداری کنید.

بررسی نصب بودن یا نبودن بلوتوث در ویندوز

اما اگر لپ تاپ شما سخت افزار مورد نیاز را دارد کلید F8 یا Fn+F5 یا F5 را با هم فشار دهید. با این کار بلوتوث ویندوز شما فعال می شود.

بررسی نصب بودن یا نبودن بلوتوث در ویندوز

برای بررسی نرم افزاری بلوتوث، روی دکمه Start کلیک کنید و Device Manager را سرچ کنید و روی نتیجه ظاهر شده کلیک کنید. دسته Network Adapters و یا Bluetooth Radios را انتخاب کنید.

بررسی نصب بودن یا نبودن بلوتوث در ویندوز

حالا مطمئن شوید که در کنار درایور بلوتوث علامت زرد رنگی که در تصویر زیر می بینید وجود ندارد. این علامت هشدار زرد رنگ به این معناست که سخت افزار بلوتوث شما قادر به پاسخگویی نیست و یا به درستی نصب نشده است. اگر علامت زرد را مشاهده می کنید برای حل این مشکل باید درایور بلوتوث را آپدیت و دوباره نصب کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد. اما اگر فلش رو به پایین خاکستری را مشاهده می کنید به این معناست که بلوتوث شما غیرفعال است برای حل این مشکل روی درایور بلوتوث کلیک راست کنید و Enable  را فعال کنید.

بررسی نصب بودن یا نبودن بلوتوث در ویندوز

اگر با پورت HDMI خود مشکل دارید پیشنهاد می کنیم از ۱۴ روش رفع مشکل HDMI در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ : پورت، اتصال، صدا، کابل و.. استفاده کنید.

حل مشکل بلوتوث در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

یکی از دلایل رایج کار نکردن بلوتوث این است که سرویس Bluetooth Support در پس زمینه اجرا نمی شود. برای چک کردن این سرویس دکمه های Win + R صفحه کلید را با هم فشار دهید با این کار پنجره RUN باز می شود در این پنجره عبارت services.msc را تایپ کنید و اینتر کنید.

حل مشکل بلوتوث در ویندوز 7، 8 و 10

با این کار ابزار Windows Services برای شما باز می شود. در این پنجره سرویس Bluetooth Support Service را پیدا کنید و بررسی کنید که آیا این سرویس در حال اجرا هست یا نه. اگر سرویس بلوتوث ویندوز در حالت اجرا باشد شما در ستون Status باید عبارت Running را مشاهده بفرمایید.

حل مشکل بلوتوث در ویندوز 7، 8 و 10

اگر سرویس بلوتوث ویندوز در حال اجرا نیست روی این سرویس کلیک راست کنید و گزینه Start را انتخاب کنید.

حل مشکل بلوتوث در ویندوز 7، 8 و 10

اگر شما دوست دارید که با راه اندازی ویندوز سرویس بلوتوث به طور خودکار فعال شود روی سرویس Bluetooth Support Service کلیک راست کنید و بعد گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره Properties از منوی کرکره ای Startup Type گزینه Automatic را انتخاب کنید و بعد برای ذخیره تغییرات روی دکمه OK کلیک کنید.

حل مشکل بلوتوث در ویندوز 7، 8 و 10

اگر گوشی و تبلت شما توسط لپ تاپ شناسایی نمی شود می توانید برای حل مشکل خود از ۱۵ روشی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

روش عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

اگر بلوتوث تان فعال است اما دستگاه مورد نظرتان وصل نمی شود سعی کنید که دستگاه را حذف کنید و دوباره آن را اضافه کنید. برای رفع مشکل پیدا نکردن بلوتوث در لپ تاپ این کار روی دکمه Start کلیک کنید و از منوی ظاهر شده Control Panel را انتخاب کنید.

عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز 10، 8 و 7

از پنجره کنترل پنل Devices and Printers را انتخاب کنید.

عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز 10، 8 و 7

از لیست دستگاه های متصل شده دستگاه بلوتوث مورد نظرتان را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید سپس گزینه Remove Device را انتخاب کنید.

عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز 10، 8 و 7

بعد از اینکه دستگاه تان حذف شد گزینه Add Device را از نوار بالایی انتخاب کنید و دستورالعمل های ظاهر شده را برای اضافه کردن دستگاه دنبال کنید.

عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز 10، 8 و 7

برای رفع مشکل نشناختن یا کار نکردن موس و کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر از ۱۸ روش کاربردی که قبلا آموزش داده ایم استفاده کنید.

چرا بلوتوث کامپیوتر و لپ تاپ کار نمی کند؟

بعضی اوقات حتی وقتی ویژگی بلوتوث در کامپیوتر یا لپ تاپ شما به درستی کار می کند وقتی که شما دستگاه دیگری را اسکن می کنید این دستگاه پیدا نمی شود. برای حل این مشکل شما باید به طور دستی به کامپیوترتان اجازه دهید تا دستگاه های بلوتوث را پیدا کند. برای انجام این کار در پنجره Devices and Printers کامپیوترتان را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Bluetooth Settings را انتخاب کنید.

چرا بلوتوث کامپیوتر کار نمی کند

در پنجره Bluetooth Settings گزینه Allow Bluetooth Devices To Find This PC را انتخاب کنید و برای ذخیره تغییرات روی دکمه OK کلیک کنید.

چرا بلوتوث کامپیوتر کار نمی کند

نحوه نصب درایور بلوتوث ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

در اغلب موارد دلیل اصلی اینکه بلوتوث کار نمی کند این است که درایورهای بلوتوث خراب شده اند یا آپدیت نیستند. همیشه توصیه می شود تا درایور بلوتوث را از وب سایت سازنده دانلود کنید و دوباره نصب کنید. در قسمت Device Manager شما به راحتی می توانید درایور بلوتوث خود را بروزرسانی، نصب و حتی بازیابی کنید. برای شروع عبارت Device Manager را در کادر جستجوی منوی Start تایپ کنید و روی نتیجه کلیک کنید تا پنجره Device Manager برای شما باز شود. در اینجا روی دستگاه بلوتوث خود کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

نصب درایور بلوتوث

در پنجره Properties به سربرگ Driver بروید. در اینجا با کلیک روی دکمه های مشخص شده در عکس زیر می توانید درایور خود را حذف (Uninstall)، غیرفعال (Disable)، بازیابی (Rollback)، آپدیت (Update) کنید.

نصب درایور بلوتوث

علاوه بر این روش شما می توانید از طریق برنامه Driver Easy درایور بلوتوث ویندوز خود را آپدیت کنید. برنامه را نصب و باز کنید و روی دکمه Scan Now کلیک کنید. حالا برنامه سیستم شما را اسکن می کند و درایورهای مشکل دار و نصب نشده شما را شناسایی می کند. حالا یا روی دکمه Update کنار درایور بلوتوث کلیک کنید یا روی Update All کلیک کنید تا تمام درایورهای شناسایی شده شما نصب شوند.

نصب درایور بلوتوث

حل مشکل بلوتوث لپ تاپ ASUS

اگر هیچ کدام از روش های قبلی برای شما کار نمی کند پس از ابزار Troubleshooter ویندوز استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار در کادر جستجوی منوی Start عبارت Troubleshooter را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

مشکل بلوتوث لپ تاپ ASUS

حالا روی لینک Hardware and Sound کلیک کنید.

مشکل بلوتوث لپ تاپ ASUS

در اینجا گزینه Hardware and Devices را انتخاب کنید و دستورالعمل های ظاهر شده در صفحه را دنبال کنید.

مشکل بلوتوث لپ تاپ ASUS

اگر مشکل شما جدی و بزرگ نباشد ویندوز مشکل شما را حل می کند. اگر علاوه بر مشکل عدم شناسایی بلوتوث با مشکل پر شدن رم مواجه هستید پیشنهاد می کنیم برای حل مشکل خود از ۱۱ روش رفع مشکل پر شدن رم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید.

رفع مشکل نصب درایور بلوتوث در ویندوز ۸، ۷ و ۱۰ با System Restore

اگر بلوتوث شما قبلا کار می کرده اما در حال حاضر با مشکل عدم شناسایی و وصل نشدن به بلوتوث در ویندوز مواجه هستید می توانید از سیستم ریستور استفاده کنید. روی دکمه Start کلیک کنید و در کادر جستجو عبارت System Restore را تایپ کنید و روی نتیجه کلیک کنید.

مشکل نصب درایور بلوتوث در ویندوز 8، 7 و 10

مشکل نصب درایور بلوتوث در ویندوز 8، 7 و 10

حالا تاریخی که در آن بلوتوث به درستی کار میکرد را انتخاب کنید. منتظر بمانید تا مرحله بازیابی کامل شود.

مشکل نصب درایور بلوتوث در ویندوز 8، 7 و 10

حل مشکل بلوتوث کامپیوتر و لپ تاپ در ویندوز ۸، ۷ و ۱۰

علاوه بر راه حل هایی که در بالا به شما آموزش دادیم پیشنهاد می کنیم که موارد زیر را هم چک کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که بلوتوث شما روشن است. شما باید آیکن بلوتوث را در بالای صفحه تلفن خود مشاهده کنید اگر بلوتوث شما فعال نیست به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و آن را فعال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دو دستگاه به اندازه کافی به هم نزدیک هستند.
  • دستگاه خود را خاموش و روشن کنید. ریست نرم افزاری گاهی اوقات می تواند مشکل را حل کند. دقت کنید که تلفن شما در حالت هواپیما یا Airplane نباشد.
  • تداخل های احتمالی را کاهش دهید. اسپیکرهای بلوتوثی به جای گوشی شما به گوشی هوشمند همسر شما متصل می شود که این به این دلیل است که اسپیکر سعی دارد اتصال رایج خود را فعال کند. آنها فقط تلاش می کنند به آخرین دستگاه هایی که به آنها وصل شده اند ارتباط برقرار کنند. اگر دستگاه بلوتوثی شما قبلا به دستگاه دیگری وصل شده است سعی کنید این دستگاه را حذف کنید.
  • دو دستگاهی که می خواهید به هم وصل کنید را شارژ کنید. برخی از دستگاه های دارای ویژگی مدیریت هوشمند هستند که در صورت کاهش میزان باتری، بلوتوث را خاموش می کنند.
  • از روتر وای فای دور شوید چون که در دستگاه های شما تداخل ایجاد می کنند.
  • از پورت USB 3.0 دور بمانید چون که تداخل ایجاد می کند. به عنوان مثال سعی کنید دستگاه بلوتوثی خود را از لپ تاپ های جدیدی که دارای پورت USB 3.0 با سرعت بالا هستند دور نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه هایی که می خواهند به هم وصل شده اند طوری طراحی شده اند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
  • Firmware سخت افزار خود را آپدیت کنید.
  • اطلاعات به اشتراک گذاشته بین دستگاه ها را محدود کنید. دستگاه های اندرویدی و ویندوزی به شما اجازه می دهند اطلاعاتی که بین دستگاه ها به اشتراک می گذارید را انتخاب کنید. شما مجبور نیستید تمام اطلاعات را به اشتراک بگذارید. لغو یک یا چند نوع اطلاعات ممکن است باعث وصل شدن دستگاه ها به هم شود.
  • کش بلوتوث را پاک کنید. گاهی اوقات برنامه ها روی عملکرد بلوتوث تداخل ایجاد می کنند و پاک کردن کش می تواند مشکل را حل کند.
  • بخاطر داشته باشید که همه دستگاه های بی سیم از بلوتوث استفاده نمی کنند.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست ۴ روش حل مشکل Limited access اینترنت وایرلس ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم پست امروز انزل وب برای شما کاربردی بوده باشد و با کمک راه حل هایی که به شما آموزش دادیم توانسته باشید مشکل عدم شناسایی بلوتوث در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ حل کرده باشید. چنانچه روش دیگری می شناسید یا نظر و پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع حذف تاریخچه بلوتوث در اندروید (اکثر دستگاه ها)
آموزش سریع حذف تاریخچه بلوتوث در اندروید (به زبان ساده در چند مرحله)
استفاده از قابلیت اتصال به چند بلوتوث Dual Bluetooth در اندروید
استفاده از قابلیت اتصال به چند بلوتوث Dual Bluetooth در اندروید
راهنما: قابلیت مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنما: قابلیت مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش ردیابی و پیدا کردن دستگاه بلوتوث گم شده
آموزش ردیابی و پیدا کردن دستگاه بلوتوث گم شده

نظرات

  • samira says:

    سلام خسته نباشید .من لب تاب msicx61دارم چراغ بلوتوث روشن میشه به گوشی وصل میشه هر از گاهی ولی به هدست بلو توثیم یا اسپیرم وصل نمیشه و یه علامن زرد رنگ میار⚠️

  • B.mehrabi88 says:

    سلام خسته نباشید
    من با استفاده از دانگل بلوتوث وقتی وصل میشم بعد از کد ارتباط سازی علامت زرد کنار نام گوشی من میاد
    لطفاً میشه راهنمایی کنید.

  • زهرا says:

    سلام من کامپیوترم ویندوز ۷ ولی بلوتوث نداره وقتی روی Start کلیک میکنم و روی رایانه کلیک راستو میزنم خوب چندتا گزینه هس روی مدیر دستگاه کلیک میکنم ولی توی این چندتا گزینه اصلا بلوتوث دیده نمیشه
    لطفا کمکم کنید

  • امیر says:

    سلام وقت بخیر. بعد از چند بار استفاده از بلوتوث لپتاپم، درایورش پاک میشه و از تنظیمات حذف میشه. و مجبور میشم مجدد ذرایورش رو نصب کنم. آیا میدونید راه حل چی هست؟

  • علی says:

    لپ تاپ من ایسوس هستش کاری هم گفتین کردیم ولی درست نشد ولی اصلا Hardware and Devices چنین چیزی نداره چه کنیم

  • yashar says:

    سلام خسته نباشید من یه لپ تاپ msi cr650 دارم که چراغ بلوتوث داره ولی نمیدونم چرا مینویسه نداره لطفا کمک کنید

  • نیلوفر says:

    مرسی از اینهمه راههای متنوع….. امیدوارم حل شه

  • مجید says:

    دست شما درد نکنه، مشکل با راهنمایی صفحه شما حل شد

صفحات 1 2