آموزش 2 روش استفاده و دانلود فایل از تورنت و بیت تورنت اندروید

آموزش ۲ روش استفاده و دانلود فایل از تورنت و بیت تورنت در اندروید

امروز در انزل وب قصد داریم در مورد نحوه استفاده و دانلود از سرویس تورنت uTorrent و BitTorrent که سرویس رایگان تورنت هستند را در گوشی یا تبلت اندروید صحبت کنیم. تورنت در واقع یک شبکه نظیر به نظیر است که باعث می شود دانلود و اشتراک گذاری فایل ها ساده تر شود. به جای اینکه هر فرد فایلی را از سرور دانلود کند افرادی که فایل را دانلود کرده اند را با گره های دیگر به اشتراک می گذارد.

آموزش دانلود فیلم، فایل، موزیک و.. از تورنت (uTorrent و BitTorrent) اندروید

How to Download Torrents on Android

تکنولوژی تورنت چیست؟ نمودار زیر نحوه کار تکنولوژی تورنت را نشان می دهد. شما یک کلاینت تورنت دارید که می تواند کامپیوتر شما باشد. وقتی فایل تورنت را از tracker تورنت دانلود می کنید و آن را کلاینت خود باز می کنید شما اطلاعات swarm را بدست خواهید آورد. Tracker حاوی گره ها یا Peer ها و Seed ها است. گره ها قبلا بخشی از محتوایی که می خواهید را دانلود کرده اند (خطوط سبز) و آنها را به گره ها یا نظیر های دیگر و شما ارسال می کنند (خطوط قرمز). سیدها در حال حاضر فایل ها را به طور کامل دانلود کرده اند و برای نظیرهای دیگری که در swarm تورنت هستند آپلود می کند.

آموزش دانلود تورنت (uTorrent و BitTorrent) اندروید

در اینجا seed کلاینت هایی هستند که تمام فایل ها را به تازگی در کامپیوتر خود دانلود کرده اند و گره ها آنهایی هستند که در حال دانلود هستند. انتقال داده ها در بیت تورنت به صورت پکیج یا بسته است. هر کلاینت که برخی بسته ها را دانلود می کند برخی بسته های دیگر را که قبلا دانلود کرده است را آپلود می کند (به جز leecher). Leecher نقش زالو را ایفا می کنند در واقع از گره های دیگر فایل دانلود می کنند اما فایل هایی که دارند را آپلود نمی کنند بنابراین تحت سیاست هایی خاص از دانلود Leecher جلوگیری خواهد شد.

قبلا در انزل وب ۵ روش دانلود مستقیم و سریع فایل های تورنت توسط IDM را به شما آموزش دادیم در ادامه ۲ روش استفاده و دانلود از بهترین برنامه های دانلود از تورنت یعنی بیت تورنت و یو تورنت اندروید را به شما آموزش خواهیم داد. اما قبل از دانلود فایل دانلود پیشنهاد می کنیم پست بهترین روش های رفع مشکل دانلود نکردن فایل و برنامه در گوشی اندروید را مطالعه بفرمایید.

آموزش نصب و دانلود  uTorrent Pro یا uTorrent

برای دانلود از تورنت در اندروید شما ابتدا باید یکی از برنامه های uTorrent Pro یا uTorrent را نصب کنید که در اینجا ما برنامه uTorrent را توضیح خواهیم داد. برنامه گوگل پلی استور را باز کنید این برنامه دارای آیکن پلی چند رنگی است.

آموزش نصب و دانلود uTorrent Pro یا uTorrent

روی کادر جستجو تپ کنید.

آموزش نصب و دانلود uTorrent Pro یا uTorrent

عبارت uTorrent را در کادر جستجو تایپ کنید. یک منوی کرکره ای زیر نوار جستجو ظاهر خواهد شد.

آموزش نصب و دانلود uTorrent Pro یا uTorrent

روی µTorrent®- Torrent Downloader تپ کنید با این کار صفحه برنامه uTorrent برای شما باز می شود.

آموزش نصب و دانلود uTorrent Pro یا uTorrent

روی دکمه INSTALL که در سمت راست صفحه برنامه uTorrent است ضربه بزنید.

آموزش نصب و دانلود uTorrent Pro یا uTorrent

برای تایید دانلود برنامه یو تورنت روی دکمه ACCEPT تپ کنید. با انجام این کار برنامه یو تورنت در دستگاه اندروید شما دانلود می شود.

آموزش نصب و دانلود uTorrent Pro یا uTorrent

بعد از اینکه برنامه یو تورنت برای شما نصب شد دکمه INSTALL جای خود را به OPEN می دهد. برای باز کردن برنامه روی دکمه OPEN تپ کنید.

آموزش نصب و دانلود uTorrent Pro یا uTorrent

نحوه دانلود فایل از تورنت اندروید

برای دانلود فایل تورنت در دستگاه اندرویدتان بعد از اینکه برنامه uTorrent را باز کردید روی آیکن ذره بین که در تصویر زیر مشخص شده است تپ کنید.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

در اینجا شما باید نام تورنتی که می خواهید دانلود کنید را تایپ کنید و روی Search تپ کنید و یا اینکه کلید اینتر را فشار دهید.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

روی مرورگری که می خواهید استفاده کنید تپ کنید تا تورنت مورد نظر شما جستجو شود.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

روی دکمه Just once که در پایین پنجره پاپ آپ است تپ کنید.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

روی لینک تورنتی که می خواهید دانلود کنید تپ کنید تا صفحه تورنت برای شما باز شود.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

دکمه Download که معمولا زیر اطلاعات جزئی تورنت است را انتخاب کنید اگر اسکرول را پایین بکشید این دکمه را خواهید دید.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

حالا دکمه uTorrent و سپس Just once یا Always  را انتخاب کنید. با این کار تورنت در uTorrent باز خواهد شد.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

موقعیت مکانی دانلود را انتخاب کنید. به طور پیش فرض تورنت شما در پوشه Downloads اندروید ذخیره خواهد شد اما شما می توانید مکان دیگری را هم انتخاب کنید.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

دکمه Add که در گوشه پایین سمت راست است را انتخاب کنید تا تورنت دانلود شود.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

منتظر بمانید تا تورنت کاملا دانلود شود. مدت زمان انتظار شما به اندازه تورنت بستگی دارد. شما می توانید با انتخاب دکمه Pause دانلود تورنت را متوقف کنید و با زدن دکمه فلشی که در جهت عقربه های ساعت است دانلود را ریستارت کنید.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

بعد از اینکه دانلود تورنت تمام شد شما می توانید با تپ کردن روی فایل در uTorrent آن را باز کنید.

نحوه دانلود از تورنت اندروید

برای دانلود و ذخیره ویدیو آنلاین در حال پخش و غیر قابل دانلود از اینترنت از ۴ روشی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

معرفی بهترین برنامه تورنت اندروید

برنامه هایی شبیه به BitTorrent مختلفی جهت دانلود از Torrent برای گوشی های اندروید در دسترس است اما در این قسمت ما از برنامه رسمی بیت تورنت استفاده خواهیم کرد. برای استفاده از این برنامه شما باید مجوز دسترسی به عکس ها، رسانه و فایل ها را بدهید. این برنامه برای فایل های تورنت ( فایل های موسیقی، ویدیو) مورد نظر شما جستجو می کند و فایل های موجود را برای شما فهرست می کند.

پیدا کردن یک فایل تورنت برای دانلود نباید خیلی دشوار باشد چون چندین سایت قانونی تورنت در وب وجود دارد. به عنوان مثال Internet Archive تورنت های رسانه ای قانونی را در آرشیو خود دارد.

دانلود فایل تورنت اندروید

برای آموزش نحوه دانلود یک فایل تورنت در اندروید در ایجا برای مثال از توزیع لینوکس استفاده می شود که یک نسخه ابونتو به نام Lubuntu استفاده می کند. این سیستم عامل سبک یک استاندارد دانلود و همچنین گزینه هایی برای لینک های تورنت و مگنت ارائه می دهد ( فایل های مگنت یک نسخه ساده از فایل های تورنت هستند).

صفحه دانلود Lubuntu را مشاهده کنید و نسخه مرتبط با سیستم عامل خود را دانلود کنید. قبل از دانلود منیجر تورنت اندروید ابتدا اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره سازی کافی را دارید. اگر قصد دانلود فقط چند آهنگ دارید مشکلی نیست اما اگر قصد دانلود برنامه های دسکتاپ، بازی ها، فیلم ها و یا سیستم عامل را دارید نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارید.

ابزارهای مورد نیاز برای دانلود فایل تورنت اندروید

به غیر از فضای ذخیره سازی، دستگاه اندروید شما باید مجهز به آنتی ویروس، اتصال وای فای و برنامه تغییر دهنده آی پی باشید. حتی هنگام دانلود داده از یک منبع معتبر توصیه می شود که یک برنامه آنتی ویروس روی گوشی خود داشته باشید. در صورت تشخیص هر گونه مشکل بلافاصله فایل دانلود شده را حذف کنید. استفاده از دیتای تلفن همراه برای دانلود فایل های تورنت بزرگ پیشنهاد نمی شود ایده خوب این است که از وای فای استفاده کنید. مورد دیگر اینکه شما می توانید برای دانلود فایل های تورنت از رنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنید. بسیاری از این برنامه ها از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

ابزارهای مورد نیاز برای دانلود فایل تورنت اندروید

دانلود فایل تورنت اندروید با BitTorrent

برنامه BitTorrent اندروید را دانلود و باز کنید تا اطلاعات شروع به دانلود کنند. روی سربرگ Files تپ کنید تا فایل های تورنتی که در حال حاضر در دستگاه خود دارید لیست شود در سربرگ Details شما می توانید زمان و سرعت دانلود، تعداد گره ها و تعداد Seeds را مشاهده کنید. شما می توانید فایل های دانلود شده را در Download Location مشاهده کنید شما می توانید مسیر دانلود را هم تغییر دهید.

معرفی بهترین برنامه تورنت اندروید

بعد از اینکه فایل تورنت را از بیت تورنت اندروید دانلود کردید شما می توانید از آن به هر نحوی که می خواهید استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر شما اشتراک گذاری را متوقف کنید نظیرها نمی توانند داده های دانلود شده شما را دریافت کنند و سرعت دانلود کند می شود.

دانلود فایل تورنت اندروید

در آخر پیشنهاد می کنیم پست از ۵ برنامه برتر دانلود منیجر اندروید هم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم به کمک پست امروز با تکنولوژی تورنت آشنا شده باشید و توانسته باشید فیلم ها، موسیقی ها و … خود را از طریق تورنت دانلود کنید. اگر نرم افزار تورنت دیگری برای گوشی اندروید می شناسید می توانید در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما و آموزش کامل دانلود از تورنت (همه دستگاه ها)
راهنما و آموزش کامل دانلود از تورنت (همه دستگاه ها)
فایل تورنت چیست؟ چگونه فایل های تورنت را دانلود و استفاده کنیم
فایل تورنت چیست؟ چگونه فایل های تورنت را دانلود و استفاده کنیم؟
انزل وب
۱۲ مرورگر ساخته شده بر پایه مرورگر های فایرفاکس و گوگل کروم
انزل وب
BitTorrent سرویسی رایگان و نامحدود برای اشتراک گذاری فایل ها منتشر کرد

نظرات

  • علیرضا says:

    سلام معذت میخوام برای دانلود کردن فیلم و سریال حتما باید وی پی ان وصل باشه؟آخه سرعت دانلود را میاره پایین.
    با تشکر.

  • زهره says:

    فیلمی که از تورنت آوردیم چطور در خارج از یو تورنت ببینیمش؟ برای من فقط در خود تورنت دیده و باز میشن

  • ali says:

    سلام . مطلب مفیدی بود ممنون . اگر صفحه ای که داره کلاینت رو شناسایی میکنه بخاطر کم بودن سید و لیچ بعد از چند روز هنوز موفق به اتصال نباشه . میشه این کلاینتی که هنوز وصل نشده رو ذخیره کرد ؟ چون اکثر این کلاینت ها به اسم مگنت خودشون نیستند ( چون شناسایی نشدن ) بنابراین اسم این ها ترکیبی از حروف و اعدا هست در این حالت تورنت بسته بشه متوجه نمیشیم ان ادرس ها مربوط به کدوم لینک بوده