10 روش حل مشکل ارور Aw Snap گوگل کروم کامپیوتر و اندروید

۱۰ روش حل مشکل ارور Aw Snap مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و اندروید

هنگامی که از مرورگر کروم استفاده میکنید ممکن است گاهی اوقات با ارورهایی مواجه شوید. یکی از آن ها به ارور Aw, Snap معروف است و شما را از دسترسی به وب سایت های مورد نظر باز می دارد. اما چگونه می توان این مسئله را حل کرد؟ در این پست قصد داریم شما را با روش های حل ارور Aw, Snap گوگل کروم در اندروید و کامپیوتر آشنا کنیم.

حل مشکل ارور Aw Snap در کروم اندروید و کامپیوتر

How to Fix Aw,Snap! Error In Computer & Android Chrome Web Browser

مرورگر گوگل کروم یکی از سریع ترین و بهترین مرورگر های دنیای کامپیوتر و اندروید می باشد. اما در برخی از موارد ممکن است به دلایل مختلف با ارور ها و اخطارهایی در این مرورگر مواجه شوید. یکی از این ارور های معروف به Aw, Snap می باشد که به همراه آن متنی مانند Something Went Wrong و یا Google Chrome Ran Out Of Memory مشاهده خواهید کرد.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

برای حل مشکل aw snap کروم در وهله اول ارتباط اینترنت کامپیوتر و یا موبایل خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که ارتباط وصل و شما به اینترنت دسترسی دارید. در مرحله بعد صفحه مورد نظر را رفرش کنید در بسیاری از مواقع اگر بعد از گذشت چند ثانیه صفحه را دوباره بارگذاری کنید ارور رفع می شود و شما می توانید به صفحه مورد نظر دسترسی داشته باشید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد از روش های زیر برای رفع مشکل استفاده کنید.

در پست های گذشته آموزش رفع ارور Err_Connection_Refused مرورگر کروم را نیز منتشر کرده ایم.

برای رفع اخطار Aw, Snap ابتدا مرورگر را ریستارت کنید

اگر روش هایی که در ابتدای مطلب برای رفع اخطار Aw, Snap بیان شد، کارساز نبود به عنوان اولین راه حل می توانید مرورگر کروم خود را در اندروید و یا کامپیوتر یک بار ببندید و دوباره آن را اجرا کنید، یا با یک کلیک کروم را ریستارت کنید! اگر باز هم مشکل به قوت خود باقی است از راه حل های دیگر استفاده کنید.

استفاده از حالت ناشناس برای رفع خطای Aw, Snap کروم

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

یکی دیگر از روش ها استفاده از Incognito Mode و یا همان حالت ناشناس مرورگر کروم است. برای استفاده از این روش اگر در محیط کامپیوتر هستید از کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+N برای استفاده از این حالت استفاده کنید و اگر در اندروید هستید در منو گزینه ها New Incognito Tab را لمس کنید. حال دوباره وارد وب سایت مورد نظر خود شوید اگر با این روش مشکل برطرف شد، به احتمال زیاد مشکل از افزونه های نصب شده در مرورگر کروم شماست. زیرا در حالت ناشناس مرورگر کروم افزونه های نصب شده غیر فعال می شوند. برای حل این مشکل از روش غیر فعال کردن افزونه های مرورگر کروم که در ادامه آمده است، استفاده کنید.

مرورگر کروم برای استفاده راحت تر اقدام به ذخیره Cache و کوکی های وب سایت ها می کند. گاهی ممکن است این موارد باعث جلوگیری از بارگذاری صفحات وب شوند. اگر با حالت ناشناس اروری مشاهده نکردید ممکن است مشکل از حافظه کش مرورگر باشد. زیرا در این حالت مرورگر از حافظه های قبلی برای بارگذاری وب سایت ها استفاده نمی کند. برای حل این مشکل می توانید حافظه کش و کوکی های مرورگر را پاک کنید. در گوشه سمت راست بالا مرورگر کروم بر روی گزینه ها کلیک کرده و در بخش More Tools بر روی Clear Browsing Data بزنید و یا می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Delete استفاده کنید.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

در بالای پنجره باز شده Time Range را در حالت All Time قرار دهید. حال Cached Images And Files و Cookies And Other Site Data را تیک دار کرده و Clear Data را بزنید. حال می توانید بدون خطا صفحه مورد نظر خود را باز کنید.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

یکی دیگر از روش های حل این مشکل در صورتی که وب سایت با حالت ناشناس بدون اخطار بارگذاری می شود، ساخت یک حساب کاربری جدید برای مرورگر کروم است. زیرا ممکن است حساب کاربری شما بسیار قدیمی و یا به دلایلی بلاک شده باشد.

بستن سایر تب ها و نرم افزار های در حال اجرا

یکی از دلایل بروز ارور Aw, Snap در مرورگر کروم کمبود حافظه می باشد به خصوص اگر از یک سیستم قدیمی استفاده می کنید. باز بودن چندین تب و یا نرم افزار های دیگر ممکن است حافظه RAM سیستم شما را اشغال کرده باشد و بارگذاری صفحه جدید امکان پذیر نباشد. هر تب در مرورگر کروم به طور جداگانه پردازش می شود و همین موضوع می تواند فضای زیادی از RAM را اشغال کند. علاوه بر این ها گاهی برخی از افزونه ها نیز ممکن است پردازش سیستم را تحت تاثیر قرار دهند. برای حل این مشکل می توانید نرم افزار های دیگر در حال اجرا که نیاز ضروری به آن ها ندارید و یا تب های اضافه را ببندید و افزونه های سنگین را غیر فعال کنید.

اگر می خواهید از میزان استفاده لحظه ای از حافظه RAM سیستم خود مطلع شوید می توانید از ابزار ویندوز Task Manager استفاده کنید.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

ممکن است با ارور Not Secure هنگام وب گردی مواجه شده باشید. برای راه حل می توانید پست رفع خطای Not Secure در مرورگر های فایرفاکس و کروم را مطالعه کنید.

روش غیر فعال کردن افزونه های مرورگر کروم

ممکن است برخی از افزونه هایی که در مرورگر خود نصب کرده اید باعث بروز خطای Aw, Snap شوند. برای حل این مشکل ابتدا همه افزونه ها را به صورت یکجا غیر فعال کنید. اگر با این کار مشکل برطرف شد، حال یک به یک افزونه ها را فعال کردن و وارد وب سایت مورد نظر شوید تا افزونهای که باعث بروز این ارور شده است را پیدا کنید.

برای انجام این کار آدرس chrome://extensions را در مرورگر خود وارد کرده و وارد صفحه افزونه های نصب شده شوید. در این جا لیستی از افزونه هایی که در مرورگر کروم شما نصب شده است، خواهید یافت. با برداشتن تیک Enabled مقابل هر افزونه می توانید آن را غیر فعال و با کلیک دوباره فعال کنید.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

 

برای رفع خرابی گوگل کروم دستگاه خود را ریستارت کنید

سایر برنامه هایی که در حال اجرا هستند ممکن است باعث بروز ارور Aw, Snap بشوند. برای رفع این مشکل اگر در حال استفاده از کامپیوتر هستید سیستم خود را ریستارت کنید و اگر از اندروید استفاده می کنید، گوشی خود را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. با انجام این کار سایر برنامه هایی که در حال اجرا هستند متوقف شده و ممکن است اخطار مرورگر رفع شود.

بدافزار و ویروس ها عامل بروز ارور Aw Snap

گاهی اوقات برخی ویروس ها و بد افزار ها می توانند باعث بروز اختلالاتی در مرورگر اینترنتی بشوند. برای یافتن و حذف ویروس پیشنهاد می کنیم از نرم افزار های آنتی ویروس معتبر استفاده کنید. به کمک آنتی ویروس سیستم خود را اسکن و از عدم وجود ویروس ها و بدافزار ها اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از روش های پاک کردن ویروس ها استفاده از ابزار Cleanup Tool مرورگر کروم است. برای استفاده از این ابزار ابتدا بر روی منو مرورگر در بالا سمت راست کلیک کرده و Settings را بزنید. پس از ورود به بخش تنظیمات مرورگر اسکرول کنید و در انتها نیز Advanced را بزنید و دوباره تا انتها اسکرول کنید تا به بخش Reset and Clean Up برسید. در این بخش بر روی Clean Up Computer کلیک کرده و در صفحه باز شده FIND را بزنید تا مرورگر کامپیوتر شما را برای یافتن نرم افزار های مخرب جستجو کند. همچنین می توانید از Reset Settings نیز برای ریست کردن تنظیمات مرورگر استفاده کنید.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

اگر با ارور های دیگری نیز مواجه شدید ما در انزل وب برای آن ها راه حل های کاربردی ارائه کرده ایم. پیشنهاد می کنیم ۱۵ روش رفع ارور Certificate مرورگر ها را از دست ندهید.

نحوه بررسی نرم افزار های امنیتی

یکی دیگر از دلایل بروز مشکل ارور مرورگر کروم Aw, Snap می تواند نرم افزار های امنیتی سیستم شما باشد. در این گونه موارد این نرم افزار ها می توانند مرکز ایجاد مشکلات باشند! ممکن است مرورگر کروم شما توسط Firewall و یا آنتی ویروس بلاک شده باشند و دسترسی آن ها به اینترنت قطع شده باشد. برای آزمایش این احتمال ابتدا این نرم افزار ها را غیر فعال کرده و دوباره وارد وب سایت مورد نظر خود شوید اگر در این حالت در مرورگر با اروری مواجه نشدید، به نرم افزار های امنیتی سیستم خود مراجعه کرده و محل بروز اشکال را بیابید. اگر موفق به انجام این کار نشدید و با فعالسازی دوباره این نرم افزار ها باز هم در مرورگر کروم به خطایی برخورد کردید، سعی کنید از نرم افزار ها و آنتی ویروس هایی استفاده کنید که با مرورگر کروم سازگار باشند.

روش نصب دوباره مرورگر کروم

اگر همه روش های گذشته را تست کردید و باز هم ارور Aw, Snap به قوت خود باقی است، ممکن است مشکل از نرم افزار مرورگر کروم گوگل شما باشد. برای رفع این مشکل آن را بروزرسانی کرده و یا به طور کامل از سیستم خود پاک کرده و آخرین نسخه مرورگر کروم دانلود و نصب کنید. در ویندوز برای حذف مرورگر می توانید در Control Panel از بخش Add or Remove Programs استفاده کنید.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

استفاده از عیب یاب حافظه برای رفع مشکل Aw Snap

اگر هر از چند گاهی با ارور Aw, Snap در مرورگر کروم خود مواجه می شوید، مشکل ممکن است از حافظه سیستم شما باشد. برای رفع این مشکل می توانید حافظه سخت افزاری سیستم خود را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

ابتدا با فشردن کلید ترکیبی Win+R نرم افزار ران ویندوز را اجرا کرده و در آن عبارت mdsched.exe را تایپ کرده و اینتر کنید.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

در صفحه باز شده می توانید انتخاب کنید که همین حالا سیستم شما ریستارت شده و حافظه بررسی شود (گزینه اول) و یا در هنگام روشن کردن سیستم در دفعات بعد این مورد اعمال شود (گزینه دوم). اگر گزینه اول را انتخاب کردید سیستم خود را ریستارت کنید تا عملیات بررسی حافظه انجام و مشکلات احتمالی رفع شود.

حل ارور Aw, Snap مرورگر کروم

همچنین می توانید ۹ روش حل مشکل DNS Server not Responding را نیز مطالعه کنید.

حل مشکل ارور Aw Snap مرورگر گوگل کروم اندروید

برای حل مشکل ارور aw snap در کروم اندروید تقریبا مراحل انجام شده در کامپیوتر را باید طی کنید :

  • بر روی سه نقطه تپ بالا مرورگر کنید و سپس New Incognito tab را انتخاب کنیدو مجددا سعی کنید.
  • در مرحله بعد باید کش و کوکی مرورگر خود را پاک کنید، بر روی سه نقطه تپ کنید و مسیر Settings>Privacy> Clear browsing data طی کنید، حالا بخش Time rangeرا بر روی All time ست کنید. حالا گزینه  Cookies and site data و Cached images and files را ناتخاب و تیک بقیه موارد را بردارید و در نهایت بر روی  Clear data تپ کنید. با اینکار احتمالا مشکل ارور aw snap گوگل کروم اندروید حل خواهد شد.
  • به عنوان آخرین راه حل بهتر است توسط خودگوشی یا برنامه های جانبی حافظه دستگاه خود را آزاد کنید ، سپس مجددا تب جدید باز و امتحان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش ۱۰ روش حل خطای Aw Snap مرورگر کروم همراه شما بودیم. کدام یک از روش ها برای شما کارساز بود؟ آیا روش های دیگری نیز برای رفع این مشکل سراغ دارید؟ لطفا دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان در انزل وب در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش تغییر جهت نمایش محتوا در گوگل کروم
آموزش ۲ روش تغییر جهت نمایش محتوا در گوگل کروم
تنظیمات مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و گوشی
۱۷ تا از مهمترین تنظیمات مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و گوشی
5 روش اضافه کردن گزینه دیدن عکس View Image به مرورگر کروم و فایرفاکس
۵ روش اضافه کردن گزینه دیدن عکس View Image به مرورگر کروم و فایرفاکس
آموزش رفع مشکل ارور Not Secure فیلد پسورد و آدرس بار فایرفاکس و گوگل کروم
آموزش رفع مشکل ارور Not Secure فیلد پسورد و آدرس بار فایرفاکس و کروم

نظرات

  • حسین says:

    واقعا از تون ممنونم من این مشکل خیلی وقت که داشتم اما راهنمایی های شما رفع شد

  • کمیل says:

    ببخشید لبتاب من ویروسی شد بعد ویروس کشی گوگل کرومم همیشه این ارور میده حتی وارد تنظیمات و … هم نمیشه چند بارم پاک کردم و دوباره نصب کردم ولی فایده ای نداشت

  • shayan says:

    متأسفانه ماله منم این شکلی هست فقط مخصوص گوگل کرومم نیست بیشترمروگرهاروشامل می شه خوشبختانه فایرفاکس رودارم ولی خب احتمادم بهش کمه واسه امنیت مامعمولاهمه کارهامومون باگوگل کروم هست دیدن جیمیل ونشانه هاوب گردی و…..بیشترراهارورفتم ولی گزینه هایه تسک منجرمن من فرق داره حتی دیتاروحذف کردم منوتنظیماتم بازنمیشه ویروس کشی هم کردم ولی فکرمی کنم راحلش بیشترازایناست

  • Re says:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما . خیلی ممنونم از راهنمایتون انشاااا.. سلامت باشید و خدا نگهدارتان باشد.

  • علی says:

    این پیام aw sanp درست نشد با این راهکارا فایرفاکسمم قطعه مثله همین اصلا نمیزاره وارد setting کروم بشم نتم وصله وارد بازی انلاین میشه نمیدونم پیکار کنم

    • parimah says:

      سلام..عذر میخوام مشکل شما حل شد؟
      چون برای بنده هم هیچ صفحه ای از جمله ستینگ رو باز نمیکنه!

      • سلام مشکل کروم رو تونستین حل کنین من واقعا گیر کردم؟ says:

        اگر مشکل کروم رو تونستین حل کنین به منم کمک کنید دقیقا همین مشکلی دارم