آموزش تبدیل صفحات وب به PDF آنلاین، در کروم، فایرفاکس، اندروید و آیفون

آموزش تبدیل صفحات وب به PDF آنلاین، در کروم، فایرفاکس، اندروید و آیفون

یکی از نیازهای ما هنگام وب گردی و تهیه مقاله، تبدیل صفحات وب به PDF است که می توانید برای چاپ و یا مطالعه به صورت آفلاین در مناطقی که اینترنت در دسترس نیست استفاده کنید. از سایر مزایای این روش می توان به حذف تبلیغات و موارد اضافه اشاره نمود که به صرفه جویی در مصرف کاغذ و جوهر نیز کمک می کند. امروز در انزل وب چند راه ساده برای تبدیل صفحات وب به PDF به صورت آنلاین ، در سیستم عامل اندروید و آی او اس آیفون و در مروگر های گوگل کروم، فایرفاکس، سافاری و.. را به شما آموزش می دهیم.

نحوه تبدیل صفحه وب به پی دی اف PDF در اندروید، فایرفاکس، گوگل کروم و..

How to Convert Web Pages Into PDFs in Android , iOS , Firefox and Google Chrome

استفاده از پی دی اف (Portable Document Format) مزایای زیادی دارد، مثلاً برای دیدن مطالب نیاز به اینترنت ندارید و برای چاپ با مشکلاتی مانند در هم ریختگی متن و.. مواجه نمی شوید. همینطور فرم مناسب برای ارائه مقاله می باشد. حالا اگر برای تبدیل صفحات وب به پی دی اف نیاز به راهنمایی دارید، ما ۳ روش راحت و آسان را برای تبدیل صفحه وب به PDF در مرورگر، اندروید و آیفون و.. توضیح می دهیم.

آموزش تبدیل صفحات وب به PDF

روش اول: تبدیل صفحات وب به PDF از طریق صفحه چاپ در مرورگر

برخی از مرورگر ها امکان ذخیره صفحه وب به صورت پی دی اف را فراهم می کنند که با چند قدم ساده در دسترس است. اگر از مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) استفاده می کنید، وبسایت مورد نظر را باز کنید سپس روی دکمه منو کروم که معمولاً در بالای سمت راست مرورگر و به شکل ۳ خط افقی به نظر می رسد کلیک کنید. بعد گزینه چاپ (Print) را باز کنید که با این کار صفحه نمایش به شکل کادر محاوره ای تغییر پیدا می کند. زیر گزینه های چاپ آبی رنگ و لغو در پایین صفحه، به بخش Destination بروید. احتمالاً در حال حاضر این سند برای ارسال به چاپگر آماده است.

روی دکمه Change در همین بخش کلیک کرده و بعد لیستی از گزینه ها را مشاهده می کنید. به منوی Local Destinations بروید که شامل گزینه Save as PDF می باشد، این گزینه را بزنید و مکان برای ذخیره فایل پی دی اف را انتخاب کنید. البته قبل زدن دکمه آبی رنگ ذخیره می توانید تغییراتی در صفحه بندی و.. را نیز با انتخاب تنظیمات به وجود بیاورید و سپس ذخیره کنید.

 آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در مرورگر

 اگر قصد دارید فایل ورد را به پی دی اف تبدیل کنید راهنمایی تبدیل فایل را مطالعه نمایید.

نحوه تبدیل وب به PDF در سیستم عامل مک

در سیستم عامل مک (Mac) گزینه ها کمی متفاوت تر هستند، ابتدا روی گزینه پرینت (Print) از منوی فایل مرورگر خود کلیک کنید و وقتی که باز شد، تنظیمات Pages و Layout را در وسط پنجره را در صورت نیاز تغییر و تعیین کنید و با کلیک روی گزینه Print Using System یک منوی کشویی در پایین پنجره آشکار می شود که با انتخاب گزینه PDF می توانید فایل خود را با این فرمت ذخیره کنید. برای دیدن پیش نمایش از شکل سند می توانید روی گزینه Preview نیز کلیک کنید.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در مرورگر مک

اگر قصد دارید عکس به پی دی اف تبدیل کنید قبلا در انزل وب در مقاله ۵ روش تبدیل عکس به PDF آنلاین و با نرم افزار در ویندوز و مک را توضیح دادیم.

روش دوم: استفاده از قابلیت اشتراک گذاری (Share Function) در دستگاه iOS

برای تبدیل صفحات وب به pdf در آیفون با اتنخاب دکمه اشتراک گذاری (Share) در بالای نوار ابزار سافاری (Safari) بزنید که شبیه یک جعبه است که فلشی از آن خارج می شود. از بین گزینه های موجود، انتخاب Save PDF to iBooks به شما امکان راه اندازی صفحه در iBooks و مشاهده به صورت پی دی اف را می دهد. به طور خلاصه در iOS اگر با استفاده از Files گزینه Create PDF را مشاهده و آن را لمس کنید، با انتخاب گزینه Save PDF To می توانید فایل را به شکل پی دی اف به دستگاه خود و یا سرویس ابری ارسال کنید.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در آیفون

روش سوم: ابزار های آنلاین، نرم افزار تبدیل صفحات وب به PDF برای اندروید، iOS و..

علاوه بر راه های بالا ممکن است شما علاقمند به استفاده از یک ابزار کمکی باشید که سریعتر و راحت تر و با امکانات بیشتر هستند که به معرفی آن ها می پردازیم.

تبدیل صفحات وب به PDF در اندروید، کروم و.. توسط سرویس آنلاین Web Page to PDF

در سایت آنلاین Web Page to PDF  فقط کافیست آدرس سایت کپی و درون فیلد مد نظر وارد کنید و با زدن دکمه Convert فایل خود را بعد از چند لحظه تحویل بگیرید. با کلیک بر روی فلش کوچک سمت راست فیلد نیز می توانید این کار را با گزینه هایی سفارشی تر انجام دهید. به عنوان مثال با تیکه زدن Low-Quality تبدیل را با کیفیت پایین انجام دهید و یا با گزینه No Background تصاویر پس زمینه را حذف کنید و یا با Grayscale همه چیز را سیاه و سفید کنید!

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف آنلاین

Web2PDF سرویسی جهت تبدیل صفحات وب به پی دی اف در اینترنت اکسپلورر، کروم و..

سرویس آنلاین بعدی Web2PDF است. این سایت هم عملکرد مشابه سایت قبلی را دارد و با انتخاب ابزارک شکل آچار به تنظیمات دسترسی دارید و می توانید تغییرات دلخواه را به وجود بیاورید، هر دو ابزار معرفی شده رایگان هستند و در هر مرورگری کار می کنند.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف آنلاین

برنامه Convert Web to PDF تبدیل صفحات وب به PDF اندروید

برنامه Convert Web to PDF  برای اندروید طراحی شده است، از قابلیت های این برنامه حذف عکس های پی دی اف است تا حجم کمتری را در گوشی اشغال نمایید و نکته مثبتی برای کاربرانی است که مشکل فضای کافی در گوشی همراه خود دارند. در همین زمینه پیشنهاد میکنیم از ۵ روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت حتما استفاده کنید.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در اندروید

اگر به دنبال راهی برای ساخت پی دی اف در اندروید هستید مقاله ۶ روش ساخت فایل PDF در اندروید با بهترین برنامه های پی دی اف ساز را مطالعه نمایید.

برنامه InstaWeb برای تبدیل وب به PDF در آیفون یا iOS

برنامه InstaWeb مخصوص کاربران iOS و آیفون میباشد و با دانلود این برنامه میتوانید تبدیل صفحات وب به PDF را براحتی انجام دهید. از قابلیت های این برنامه Clutter Remover می باشد که به شما امکان پاک کردن محتوای غیر ضروری در یک صفحه وب را می دهد که باعث خواندن آسان تر می شود. این برنامه فایلها را در پوشه بندی با موضوع و یا تاریخ نیز مرتب می کند تا دسترسی به آن ها در آینده آسان تر باشد. پس از دانلود و نصب نیز یک در منوی اشتراک گذاری نیز یک آیکون ایجاد میکند تا یک صفحه وب را مستقیما به InstaWeb ارسال کنید.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در iOS

معرفی Web2PDF نرم افزار تبدیل صفحات وب به PDF در ویندوزفون

 برنامه Web2PDF برای ویندوز فون شما هم می توانید با دانلود و نصب این برنامه روی Windows 10 Mobile Platform از این امکانات استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه هم می توانید هر صفحه وب را به شکل پی دی اف روی دستگاه خود ذخیره کنید و یا آدرس سایت را در برنامه وارد کنید، این برنامه خود هم مرورگر دارد که می توانید از آن برای ساده تر شدن کار استفاده کنید. اگر هم بیشتر وب گردی های خود را با رایانه و یا لپتاپ خود انجام می دهید، استفاده از افزونه مرورگر (Extensions) برای شما مناسب تر است.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در ویندوز فون

برای ادغام چند فایل PDF مقاله ۴ راه برای ترکیب و تبدیل فایل های PDF به یک فایل را مطالعه نمایید.

افزونه Save as PDF Add-On تبدیل صفحات وب به PDF در گوگل کروم

Save as PDF Add-On یک افزونه کاربردی برای مرورگر Chrome و Firefox میباشد. بعد از نصب این افزونه، با یک کلیک بر روی آیکون در تولبار (Toolbar) آیکون متحرک شده و تبدیل صفحه وب به پی دی اف در کروم یا فایرفاکس را انجام می دهد. اگر بعد اتمام کار یک مستطیل قرمز دیدید به معنی خطا در انجام کار است که با کلیک روی آن با اطلاعات بیشتری راهنمایی می شوید. برخی از صفحات وب از این افزونه پشتیبانی نمی کنند مانند سایت های که محافظت شده اند تا اجازه این کار را به کاربران ندهند. این افزونه رایگان است اما روی فایل ذخیره شده نام تجاری و لوگو خود را ثبت میکند که اگر بخواهید آن را از روی سند حذف کنید، مستلزم خرید اشتراک سالانه و پرداخت هزینه هستید.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در مرورگر

افزونه Print Friendly & PDF برای تبدیل صفحات وب به PDF در گوگل کروم

Print Friendly & PDF برای مرورگر کروم همانند افزونه قبل با یک کلیک کار میکند و تبدیل صفحات وب به PDF در گوگل کروم را انجام می دهد، علاوه بر آن امکاناتی مثل حذف قسمتی از محتوای سایت، لینک کردن آدرس ها و افزودن منبع را دارد که کار را برای مقالات مفید تر و راحت تر می کند.

آموزش تبدیل صفحه وب به پی دی اف در مرورگر

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب چند روش تبدیل صفحه های وب به PDF را به شما عزیزان آموزش دادیم. اگر در مورد موضوع امروز نظر، پیشنهاد و یا مشکلی دارید و یا سرویس آنلاین، افزونه و برنامه بهتر دیگری می شناسید که در پست امروز بیان نشده است می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

9 ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
۹ ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش 5 روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل
آموزش ۵ روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل

نظرات