راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز های آنلاین

آموزش راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز های آنلاین

این روزها به جرات میتوان گفت که فروشگاه های اینترنتی و به طور کلی فروش مجازی محصولات در حد فروشگاه های فیزیکی و حتی موفق تر از آنها عمل میکنند و این مساله را تبلیغات آنها در سطح شهر و اضافه شدن روزانه فروشگاه های اینترنتی در زمینه هایی نظیر پوشاک، خوراک، گجت ها و حتی خودرو ثابت میکند. اگر شما هم یک دارای سرمایه محدود و یا صاحب یک کسب و کار محلی هستید و میخواهید با هزینه ای بسیار کمتر از راه اندازه فروشگاه فیزیکی تجارت خود را گسترش و در دنیای مجازی شروع به کسب درآمد کنید از شما دعوت میکنیم در ادامه این پست انزل وب با ما همراه باشید.

راهنما ایجاد فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز حرفه ای و رایگان

How to Create Online Shopping Store with a Professional Shopping Store Maker

در زمینه کسب و کار اینترنتی و کار با سرویس های آنلاین سایت ساز قبلا در انزل وب به شما بهترین سایت ساز های حرفه ای رایگان برای کسب کار و سایت های شخصی معرفی کردیم، اما اگر بخواهیم علاوه بر داشتن یک سایت شخصی کسب و کار خود را به حوزه آنلاین بیاوریم بهترین و سریع ترین راه چه میتواند باشد؟ راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط سایت ساز های حرفه ای و رایگان از نظر بسیاری از فعالان این حوزه یکی از بهینه و مرقون به صرفه ترین راه ها است. در ادامه این مطلب ابتدا به صورت کلی آمار فروش آنلاین و یک مورد از گزینه های موجود در بازار داخل کشور و سرویس های رایگان جهانی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را بررسی میکنیم و تفاوت کار با آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا فروش آنلاین؟

فروش آنلاین در کشورهای پیشرفته در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته ۱۷% رشد داشته است و در ایران نیز با توجه به اینکه آمار و ارقام درستی از خرید اینترنتی در دسترسی نیست اما از پیشرفت جایگاه فروشگاه های اینترنتی بزرگ نظیر دیجیکالا، بامیلو و.. در سایت های تخمین ترافیک نظیر Alexa که برترین سایت های جهان و هر کشور را رتبه بندی میکنند میتوان حدس زد که استقبال مردم داخل کشور از خرید اینترنتی چگونه بوده است، چرا که فروشگاه دیجیکالا سال گذشته توانست برای مدتی عنوان پربازدیدترین سایت داخلی را کسب کند که این موضوع به اهمیت فروش آنلاین و جا افتادن فرهنگ و اعتماد به خرید اینترنتی بر روی دستگاه هایی نظیر کامپیوتر و گوشی در بین مردم داخل کشور اشاره میکند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

حال با توجه به اهمیت این موضوع اگر شما بخواهید کسب و کار خود را ابتدا به صورت محدود یا حرفه ای به حوزه آنلاین بیاورید با کمی جستجو به اینکه مساله راه حل سریع و مطمئن استفاده از سرویس های فروشگاه ساز است میرسیم، اما کدام فروشگاه ساز؟ در ادامه نسخه های رایگان و پیشرفته راه اندازی فروشگاه اینترنتی را با یکدیگر بررسی میکنیم.

مزایا و معایب استفاده از فروشگاه ساز رایگان در مقابل فروشگاه ساز حرفه ای

هماهنطور که میدانید در دنیای اینترنت اغلب سرویس ها به صورت رایگان، حرفه ای، پیشرفته و.. عرضه میشوند که این موضوع بیشتر به اهداف کاربران و میزان سرمایه گذاری آنها اشاره دارد. اگر شما برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود تصمیم به استفاده از سرویس های رایگان دارید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

مزایا استفاده از فروشگاه ساز های رایگان عبارتند از:

  • عدم پرداخت هزینه اولیه نصب و راه اندازی
  • بسیاری از سرویس های موجود در اینترنت به صورت متن باز ارائه شدند
  • جامعه کاربری و فروم ها بحث و گفتگو گسترده در سراسر اینترنت جهت رفع مشکلات و..
  • آپدیت های رایگان
  • تم های رایگان

از معایب استفاده از سرویس های فروشگاه ها ساز مجانی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود پشتیبانی واحد در صورت بروز مشکل و روند کار فروشگاه
  • احتمال کار نکردن برخی از سرویس ها در فروشگاه شما
  • پرداخت هزینه جهت طراحی و راه اندازی ماژول های اختصاصی مد نظر شما به آزاد کاران فعال در آن زمینه
  • در صورت عدم آشنایی با محیط برنامه نویسی، وب و.. راه اندازی، نصب فروشگاه و ماژول های رایگان آن میتواند یک مشکل بزرگ برای شما باشد
  • احتمال آپدیت منظم و رفع مشکلات امنیتی فروشگاه ساز نسب به نسخه های حرفه ای بسیار کم است
  • عدم وجود قالب اختصاصی مخصوص کار فروشگاه شما

فروشگاه ساز حرفه ای

خب بعد از بررسی مزایا و معایب فروشگاه سازهای رایگان بهتر است به سراغ سرویس های حرفه ای راه اندازی سایت فروش اینترنتی برویم و مزایا استفاده از سرویس طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بعد از خریداری پنل  مدنظر بررسی کنیم:

  • به علت پرداخت هزینه، پشتیبانی آنلاین و آفلاین خوب و در دسترسی همیشه در کنار خود دارید
  • در صورت کار نکردن درگاه و.. مشکلات شما خیلی سریعتر از فروشگاه سازهای رایگان حل میگردد و کسب و کار شما ضرردهی بسیار کمتری خواهد داشت
  • عدم نیاز به دانش فنی بالا و تلف کردن وقت شما برای نصب، راه اندازی فروشگاه و ماژول های اختصاصی مد نظر
  • کمترین میزان درگیری شما با بخش فنی سایت و تمرکز بر روی فروش
  • آپدیت های منظم جهت رفع مشکلات
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای اضافه کردن امکانات نه چندان اختصاصی توسط دیگران

بررسی یک سرویس ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ایران

حالا که مزیت های فروش آنلاین و آغاز فعالیت اینترنتی توسط سایت فروشگاهی را بررسی کردیم بهتر است یک نمونه از سرویس های فروشگاه ساز موفق داخلی را بررسی کنیم تا ببینیم کاربر با خرید پنل از این سرویس ها از چه امکاناتی برخوردار خواهد شد و چگونه بدون دردسر میتوانیم یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ در اینجا ما فروشگاه ساز حرفه ای پرتال را بررسی خواهیم کرد.

بر خلاف نسخه های رایگان که شما چندان آزادی عمل در انتخاب نوع و ماهیت فروشگاه آنلاین خود ندارید در این سرویس میتوانید نوع فعالیت و کسب و کار خود را انتخاب کنید تا برای امکانات متناسب نظیر قالب مناسب فروشگاهی و.. با نیاز خود هزینه پرداخت کنید، به طور مثال برای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی فایل مجازی، کالا فیزیکی و یا خدمات فروشگاه ساز پرتال قالب و امکانات متفاوت و مناسب را در اختیار شما قرار میدهد.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم

پرتال که دارای سرویس سایت ساز شخصی نیز هست قالب های فروشگاه های متنوع و گوناگونی در خود جای داده است که برای کاربر ایرانی قابلیت شخصی سازی را نیز دارند. در صفحه اول قالب مشابه فروشگاه های معروف ایران نظیر دیجیکالا را نیز مشاهده میکنیم که این مورد را بسیاری از فعالان این حوزه جهت اعتمادی سازی که این فروشگاه در بین مردم انجام داده است و آشنایی مردم با سبک کار قالب دارند میپسندند. علاوه برای این در صفحه همه قالب ها بیش از ۳۰ قالب مدرن با نمونه آنلاین مشاهده میکنید که برای یک فروشگاه ساز عدد مناسبی است.

ساخت فروشگاه اینترنتی

ثبت نام در این سرویس رایگان میباشد و برای استفاده از ۷ روز تست رایگان پنل پرتال فروشگاه خود میتوانید به آدرس www.portal.ir مراجعه کنید، هماهنطور که قبلا هم اشاره کردیم سرویس های ساخت فروشگاه شما را تا حد ممکن از بخش فنی سایت دور نگه میدارند که این موضوع برای کسب و کارهای نوپا در این حوزه یک مزیت بسیار خوب است، در پرتال نیز شما نیازی نیست برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی تلاش چندانی کنید و به صورت پیشفرض درگاه اینترنتی در اختیاز شما قرار خواهد گرفت.

پنل فروشگاه ساز دارای امکانات پیشرفته و حرفه ای بسیار خوبی نظیر سیستم گزارش گیری دقیق، سیستم انبارداری، بخش اطلاع رسانی پیامکی، پیگیری سفارش‌ ها برای مشتری، دسته بندی سفارش‌ ها، مقایسه محصول، کوپن تخفیف و.. است که این موارد در اکثر فروشگاه ها بخش های لازم و حیاتی مدیریت فروش هستند.

طراحی فروشگاه اینترنتی

در بین سرویس های سایت ساز حرفه ای مشابه داخلی این فروشگاه ساز به علت رعایت قوائد طراحی، سهولت کار و امکانات مناسب برای بررسی انتخاب شد که در تست های ما بخش پشتیبانی هم عملکرد مناسبی داشت. در زمان انتشار این مطلب هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین در این سرویس به چهار پلان کوچک، استاندارد، بزرگ و پیشرفته مناسب برای فروشگاه های کوچک و خدماتی با رنج قیمت ۲۷۳ هزار تومان تا ۱.۳۳۰ میلیون تومان سالیانه تقسیم میشود.

با کمی گشت و گذار در این سرویس به بخش وبلاگ آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی فروشگاه ساز سر زدیم که بر خلاف انتظار مطالب آموزشی بسیار خوب و غنی برای کاربران حرفه ای یا تازه کار این حوزه منتشر شده بود که فقط جنبه تبلیغاتی نداشتند و نکات بسیار خوبی برای آموزش وجود داشت که پیشنهاد میکنیم حتما از این مطلب جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

راه اندازی سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز های رایگان

پس از بررسی یک نمونه موفق داخلی بهتر است کمی هم سراغ سرویس های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی رایگان خارجی برویم. یکی از این سرویس های مشهور، فروشگاه ساز آنلاین OpenCart است که دارای چندین نسخه فارسی و قالب های متعدد میباشد. در تجربه استفاده از این فروشگاه ساز راه اندازی و نصب فروشگاه در صورتی که کمی دانش فنی برنامه نویسی داشته باشید تقریبا کار چندان سختی نیست و پس از نصب پنل فروشگاه ساز دارای امکانات اولیه مثل آمار فروش، دسته بندی محصولات و.. میباشد. اما مراحل خرید برای مشتری در سایت های طراحی شده توسط این فروشگاه ساز کمی طولانی و وقت گیر است و احتمال از دست رفتن خرید وجود دارد.

راه اندازی سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز های رایگان

ماژول های رایگان زیادی برای این فروشگاه ساز طراحی و منتشر شدند که برای اطمینان از صحت عملکرد آنها باید حتما تست و چندین بار توسط کاربران امتحان شوند. برای اتصال درگاه در اکثر مواقع میتوانید ماژول رایگان اتصال را پیدا کنید که این مورد نیز به طی کردن روند دریافت درگاه از سرویس دهنده و نصب آن روی فروشگاه ساز منجر میشود. لازم به ذکر است که در اکثر فروشگاه ساز های رایگان نطیر اپن کارت، PrestaShop و.. راه اندازی فروشگاه اینترنتی ممکن است که برای شما هزینه ای دربر نداشته باشد اما قالب های حرفه ای، ماژول های اختصاصی نظیر پنل پیامک، صفحه خرید حرفه ای و.. ملزم به خرید از فروشگاه های جانی این سرویس ها هستند.

با توجه به این موارد در صورت تمایل به استفاده از سرویس های رایگان حتما از پشتیبانی سایت ساز مربوطه از ماژول، قالب و.. مد نظر شما اطیمنان حاصل پیدا کنید.

جمع بندی

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارای استراتژی های متفاوتی است و شاید شما ترجیح دهید از صفر تا صد سایت خود را برون سپاری کنید، از سایت ساز های رایگان استفاده و یا کار با نسخه های حرفه ای را ترجیح دهید، اما بدانید اگرچه راه اندازی فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه های فیزیکی دارای هزینه و تدارکات کمتر است اما اگر شما روند اشتباهی را برای کسب کار آنلاین خود انتخاب کنید ممکن است سرمایه فعلی و مهم تر از آن وقت و انرژی شما تلف شود.

ایجاد فروشگاه اینترنتی

اینکه کدام فروشگاه ساز برای کدام دسته از افراد بهتر است را احتمالا با توجه به نکاتی که در بالا ذکر کردیم خود شما میتوانید حدس بزنید، پیشنهاد ما برای افرادی که دانش فنی کمی در حوزه کامپیوتر دارند و اینکه نمیخواهند مدت زمانی را صرف برنامه ریزی و طراحی فروشگاه آنلاین خود توسط برنامه نویس و.. تست و رفع باگ های سرویس طراحی شده و سایر مسائل مرتبط با آن کنند این است که چرخ را دوباره اختراع نکنید! استفاده از سرویس فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای نظیر سرویس فروشگاه ساز پرتال و.. که امتحان خود را از نظر عملکرد، ثبات سیستم و مهم تر از آن پشتیبانی پس داده اند یک گزینه مناسب به نظر میرسد. چراکه در فروش آنلاین بیشترین تمرکز خود را باید بر روی تبلیغات، افزایش محصولات و بازاریابی آنها گذاشت و درگیر شدن با مسائل فنی نظیر انتخاب درگاه، پنل پیامک، اضافه کردن بخش اختصاصی مد نظر شما به قالب و پنل مدیریتی، در دسترس بودن همیگشی سرویس ها برای مشتری باعث گرفته شدن وقت و انرژی شما خواهد شد.

پس حتما قبل از شروع فعالیت با مطالعه در مورد مشکلاتی که ممکن است بعد از ایجاد فروشگاه اینترنتی با آنها مواجه شوید و راه حل های موجود در بازاری آنلاین داخلی و خارجی آگاهی پیدا کنید چراکه بعد از شروع فعالیت تعویض ساختار، انتقال محصولات و ورود اطلاعات، طراحی مجدد ماژول های برای سرویس دیگر و اینگونه مسائل همگی برای شما هزینه بردار و مستلزم صرف وقت و انرژی هستند.

تجربه و پیشنهاد شما؟

امروز در مورد اینکه چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم و فروشگاه سازهای آنلاین چه مزایا و تفاوتی دارند روش هایی را معرفی کردیم، حال شما از تجربه شخصی خود در زمینه فعالیت و فروش اینترنتی محصولات و خدمات به مشتری به ما بگویید؟ از کدام امکانات سرویس های فروشگاه ساز معرفی شده رضایت داشتید؟ به نظر شما در حال حاضر میزان آشنایی و فرهنگ خرید آنلاین در داخل کشور چقدر پیشرفت داشته است؟ پیشنهادات و دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی اکبر خسروانی says:

    از سایت ساز پرتال که رضایت کافی را داریم، فروشگاه هم به تازگی اضافه شده داریم از اون استفاده میکنیم خوبیش اینه هرچی میخوای نه نمیگن

  • امیرحسین says:

    سلام،

    ممنون از مقاله فوق العاده تون، بعد از دیدن مقاله شما، اطلاعات خیلی زیادی به دست اوردم و به پرتال رفتم، ۱ ماهه فروشگاهمو ساختم و واقعا همه چیز خوبه.

    مرسی