راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز

گوگل از دید بسیاری از کاربران به عنوان قلب اینترنت شناخته میشود که روزانه میلیون ها کاربر را به سمت سایر سرویس و سایت ها هدایت میکند. اگر شما میخواهید در دنیای وب به خوبی دیده شوید باید سایت خود را برای گوگل بهینه و در لیست نمایش نتایج در جایگاه بهتری قرار بگیرید، یکی از روش های موثر برای بهتر دیده شدن تبلیغات در گوگل و استفاده از سرویس تبلیغاتی ادوردز گوگل (Google AdWords) است. در ادامه روش تبلیغات کلیکی در گوگل را به شما آموزش میدهیم.

آموزش تبلیغات در صفحه اول گوگل و استفاده اکانت گوگل ادوردز (Google AdWords)

How to Use Google AdWords Effectively in Iran

قبلا در مورد اهمیت گوگل و نتیجه جستجو قبلا در انزل وب مطالبی نظیر بهترین ترفندهای جستجو عکس منتشر کردیم، اگر سرویس تازه ای بر روی وب منتشر کردید یا تصمیم دارید کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهید اولین چیزی که باید در نظر بگیرید تبلیغات و افزایش مخاطب خود است. افزایش ورودی و ترافیک سایت دارای فاکتورهای متعددی است که مهم ترین آن سئو و تبلیغات است. برای بهینه سازی سایت خود باید شاخص های کلیدی سئو در محتوا و ساختار سایت خود رعایت کنید اما برای تبلیغات کدام رسانه و گزینه ها تاثیر بهتری دارند؟ برای بهبود نمایش در نتیجه گوگل چه راهی بهتر از تبلیغات در گوگل؟ در ادامه ابتدا به معرفی روش و مزایا تبلیغات گوگل به صورت کلی میپردازیم و سپس برای کاربران داخل کشور یک سرویس داخلی جهت انجام امور تبلیغات در گوگل ادوردز را بررسی میکنیم.

تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات همیشه یکی از محل های اصلی درآمدزایی در هر سرویس آنلاینی هستند و سرویس پر قدرت گوگل نیز از این امر مستثنی نیست و با انجام تبلیغات در سرویس های خود و سایر سایت ها (شبکه تبلیغات) به کسب درآمد میپردازد. تبلیغات در گوگل توسط پنل و سایت های وابسته مختلفی انجام میشود که مشهورترین سرویس نمایش تبلیغات در گوگل Google AdWords میباشد که دارای حالت نمایش تبلیغات در صفحه نتایج گوگل (Search Network) و نمایش تبلیغات در شبکه تبلیغاتی گوگل (Display Network) که سایت و سرویس های وابسته به گوگل مثل یوتیوب، Google AdSense و.. شامل میشوند است.

 استفاده اکانت گوگل ادوردز

در سرویس گوگل ادسنس که مخصوص منتشرکنندگان محتوا است اغلب تبلیغات به صورت بنری به کاربر نمایش داده میشود و در سرویس گوگل ادوردز لینک شما (شامل متن و.. هم میتواند باشد) در یکسری از کلمات کلیدی خاص که انتخاب میکنید در جایگاه تبلیغاتی گوگل برای مدتی به صورت مزایده قیمت گذاری و نمایش داده میشود. جایگاه های تبلیغاتی گوگل در اول و آخر نمایش نتایج جستجو (معمولا با پیشوند Ad) و در صفحات مختلف به صورت محدود در دسترس هستند و شما برای یک کلمه کلیدی خاص یا چندین کلمه میتوانید در قسمت بالا یا پایین نتایج یک جایگاه را اجاره کنید. تبلیغات شما میتواند شامل متن، توضیحات، نمایش اطلاعات اضافی مثل آدرس، نمایش در دستگاه ها مانند گوشی یا کامپیوتر، شماره تماس، زمان نمایش، جغرافیا محل نمایش (برای ایران به علت تحریم ها در دسترس نیست) و.. باشد و پس از شارژ اکانت خود، پرداخت هزینه به ازای تعداد کلیک و ورودی به صفحه مد نظر (تبلیغات کلیکی) محاسبه خواهد شد که البته بر خلاف سیستم های کلیکی داخل کشور نرخ متغییری دارد.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

تعرفه تبلیغات در گوگل متغیر است و به کیفیت تبلیغات بستگی دارد. نکته ای که شما باید به آن دقت کنید این است که همیشه با پرداخت بیشترین هزینه بالاترین جایگاه را بدست نخواهید آورد چرا که سیستم قیمت گذاری و نحوه نمایش بر اساس کیفیت کمپین، سایت و قیمت پیشنهادی شما تعیین میشود که ممکن است شما با وجود اینکه مبلغ بالاتری در مزایده کلمه کلیدی برای یک کلمه پرداخت کنید اما چون از نظر گوگل کمپین شما دارای کیفیت و ارتباط کمتری به کلمه کلیدی تعیین شده و کلمات وابسته به آن دارد در نتیجه پایین تر نمایش داده شود.

تبلیغات در گوگل چیست؟

پس به طور قطع نمیتوان گفت که گوگل برای یک کلمه و نمایش آن مبلغ واحدی را از شما دریافت میکند و این موضوع به موارد بالا و سایر فاکتور ها مثل محل جغرافیایی، محل نمایش در نتایج جستجو یا نمایش در شبکه تبلیغاتی گوگل (تبلیغات در سایر سایت و سرویس ها) و.. بستگی دارد و شما با یک فرآیند مرحله به مرحله و تقریبا پیچیده سر و کار دارید.

طبق آمار ها معمولا هزینه تبلیغات کلیکی در نتایج جستجو گوگل چیزی بین ۱ الی ۲ دلار میباشد که این مبلغ میتواند برای کلمات تجاری برتر به ۵۰ دلار نیز بابت هر کلیک برسد، همچنین در نظر داشته باشید که هزینه نمایش تبلغات در شبکه تبلیغاتی گوگل با تبلیغات در نتایج جستجو متفاوت است و در این دسته مبلغ پایه اغلب کمتر از ۱ دلار خواهد بود.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در دنیای مجازی امروزه گوگل به عنوان شاه راه و قلب تپنده اینترنت به شمار می رود و هر سرویس و کسب و کاری باید قبل و بعد از شروع فعالیت خود به گوگل فکر کند و سرویس خود را برای بهینه سازی این موتور جستجو قدرتمند آماده نمایید.

در دنیای اینترنت استراتژی های گوناگونی برای محبوب شدن از نظر گوگل وجود دارد که اگر بخواهیم به صورت خیلی خلاصه به آنها بپردازیم اغلب افراد سعی میکنند محتوا و سرویس آنلاین خود را از نظر ساختار (سئو سایت)، سهلوت کار و کاربردی بودن برای کاربران بهینه کنند چرا که سایت هایی برای گوگل دوست داشتنی هستند که کاربران آنها را دوست داشته باشند و میزان رضایت آنها بالا باشد. خب برای اینکار طبیعتا اگر شما با حوزه آنلاین چندان آشنایی نداشته باشید ابتدا باید بهینه سازی سایت خود را به افراد متخصص حوزه سئو و موتورهای جستوجو بسپارید و برای محتوا غنی یک یا چند مدیر محتوا و نویسنده کار بلد و برای ساختار و سیستم سایت خود برنامه نویس حرفه ای، اپراتور مناسب و.. استخدام کنید که همه این موارد نیازمند صرف زمان و چیدن افراد مختلف در کنار یکدیگر و جلو بردن سرویس بر طبق برنامه ریزی است. اما همیشه ما زمان، توان مالی و فنی لازم را برای اجرا سریع و سودهی بیشتر نداریم! پس راه حل مناسب تر برای سرمایه گذاری چیست؟ تبلیغات در گوگل!

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

اگر شما یک سایت یا کسب و کار آنلاین در رنج نرمال از نظر محتوا و ساختاری دارید و هدف اصلی شما کسب سود و ترافیک و ورودی گوگل بیشتر از طریق تبلیغات است بهترین گزینه مراجعه و استفاده از قابلیت تبلیغات این غول جستجو است.

هیچگونه سرویس تبلیغاتی جانبی و یا آژانس بازاریابی دیجیتال نمیتواند به شما قطعا بگوید که در گوگل چه میگذرد و شما حتما در نتیجه های اول جستجو خواهید بود و همه افراد تلاش دارند از نظر گوگل تایید شده باشید تا سرویس شما صلاحیت قرارگیری در رتبه بالاتر را داشته باشد، اما خود گوگل میتواند با دریافت هزینه به شما بگوید که قطعا شما در یک الی سه نتیجه اول یک کلمه کلیدی خاص برای دسته ای از افراد مشخص و مد نظر خود خواهید بود! پس منطقی ترین سرمایه گذاری استفاده از سرویس تبلیغات در صفحه اول گوگل یا Google AdWords است.

تبلیغات در گوگل با سئو چه تفاوتی دارد؟

بسیاری از کاربران تبلیغات در گوگل را با مفهوم سئو سایت برای گوگل اشتباه میگیرند، واژه SEO خلاصه شده کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد. اکثر سهم بازار موتورهای جستجو را گوگل در اختیار دارد و این روزها بسیاری از متخصصان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی سعی میکنند که سئو سایت برای گوگل را به صورت مداوم در سرویس خود اعمال کنند تا ورودی بهتر و کاربران نهایی بیشتری جذب کنند اما اینکار در صورتی که خود شما یا اعضای تیم شما مشغول به انجام آن باشید یک تغییر در ساختار است که ممکن است در بازه ای از زمان نتیجه خود را نشان دهد و برای اینکار هزینه اضافی نپردازید اما در بحث تبلیغات مستقیم در گوگل و خرید اکانت گوگل ادوردز شما کار را چندین پله جلوتر خواهید برد و برای بازدهی سریع و بیشتر لینک صفحه سایتتان به صورت مستقیم در نتیجه اول و صفحات برتر جستجو گوگل قرار خواهد گرفت به علاوه اینکه میتوانید در کنار این موضوع به صورت موازی به بهینه سازی سایت خود و سئو آن نیز بپردازید.

با وجود تحریم ها چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

نکته ای که باید برای تبلیغات در گوگل در نظر داشته باشید این است که کار با سیستم ادوردز، تعیین کلمه یا کلمات کلیدی برای رقابت و شرکت در مزایده و سایر تنظیمات آن برای افراد مبتدی چندان آسان نیست به علاوه اینکه به علت وجود تحریم ها کاربران ایرانی قادر به استفاده مستقیم از امکانات، شارژ حساب و.. این سرویس گوگل نیستند به علاوه اینکه اگر شما خودتان اقدام به ایجاد حساب کاربری کنید احتمال بسته شدن اکانت به علت تحریم بودن ایران و تشخیص ایرانی بودن شما از روی آی پی و.. بسیار بالاست و برای حل این مشکل و تبلیغات در گوگل ادوردز بهترین گزینه استفاده از سرویس های تبلیغاتی و بازاریابی فعال داخلی در این زمینه میباشد.

بهترین شرکت های تبلیغات در گوگل ادوردز ایرانی کجاست؟

خب بعد از معرفی نحوه تبلیغات در صفحه اول گوگل و اینکه گوگل ادوردز چه مزایایی دارد بهتر است به کاربران داخل کشور و کسانی که میخواند از این سرویس پر سود و کاربردی گوگل استفاده کنند بپردازیم، همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم سرویس های تبلیغاتی گوگل به طور کلی برای کاربران ایرانی تحریم هستند و شما باید از آژانس های تبلیغات دیجیتال در این زمینه کمک بگیرید، در این قسمت ما به سراغ یکی از برترین سرویس تبلیغات در گوگل داخل کشور، بخش تبلیغات در گوگل ادوردز سایت نوین رفتیم و برخی از قابلیت و امکانات آن را بررسی نمودیم.

 تبلیغات در گوگل ادوردز ایرانی

به طور خلاصه این سرویس دارای برتری و ویژگی های خوبی نسبت به سایر فعالان در این زمینه است که باعث میشود برای معرفی و استفاده از امکانات یک گزینه مناسب برای کاربران داخل کشور باشد:

  • امکان گسترش کلمات کلیدی: برای انتخاب بهترین و موثرترین کلمات کلیدی میتوانید از بخش پشتیبانی سایت کمک بگیرید، توسعه کلمات کلیدی هدف تست شده توسط ما، در این سرویس با دقتی خوبی انجام شد.
  • بهینه سازی متن تبلیغ: با توجه به کسب و کار شما، متنی برای تبلیغ شما نوشته میشود که هم باعث افزایش فروش و هم کاهش هزینه تبلیغات شما در گوگل شود.
  • تنظیم دستی قیمت ها: برای اینکه از هزینه اضافی جلوگیری شود، تمام قیمت‌های شما را به صورت دستی و نه اتوماتیک تنظیم خواهد شد.
  • ایجاد گروه‌های تبلیغاتی: اگر خدمات یا محصولات شما مختلف باشد، کلمات کلیدی با تبلیغ‌ها و صفحات جداگانه هدف گرفته میشود.
  • بررسی مداوم تبلیغ: تیم نوین در سرویس خود این وعده را داده است که به طور مرتب وضعیت تبلیغ شما را جهت دریافت بهترین تنظیمات و کیفیت ممکن به صورت مداوم بررسی میکند.
  • ارسال آمار به آنایتیکس: در صورتی که با آنالیتیکس وب‌سایت خود را تحلیل می‌کنید، از طریق آن به آمار دقیق ادوردز دسترسی خواهید داشت.
  • ارائه اکانت در صورت درخواست: در صورت نیاز، یک اکانت ادوردز اختصاصی در اختیار شما قرار گرفته میشود تا خودتان آن را مدیریت کنید.
  • پشتیبانی قوی: نحوه پشتیبانی و پاسخگویی به تمام درخواست‌ها در این سرویس از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب، از طریق تیکت، تلفن یا تلگرام انجام خواهد شد.

تبلیغات در گوگل

شما در بخش تبلیغات در گوگل ادوردز شرکت نوین میتوانید حساب فعلی ادوردز فعلی خود را بهتر مدیریت نمایید یا حساب خود را با پرداخت هزینه به صورت مستقیم شارژ کنید و یا با خرید پلان های مختلف با تعداد ورودی مشخص شده (بین ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ ورودی) علاوه بر شارژ حساب و دریافت اکانت اختصاصی از امکانات راه‌اندازی، مدیریت تخصصی کمپین برخوردار شوید. همانطور که گفتیم ممکن است کار با سیستم ادوردز کمی برای شما پیچیده باشد پس اگر سوالی در نحوه مدیریت و استفاده از پلان های این بخش دارید حتما قبل از خرید با بخش پشتیبانی و مشاوره سایت تماس بگیرید.

تعرفه تبلیغات در گوگل

نکته آخر و بسیار مهم در استفاده از این سرویس محاسبه قیمت ها بر اساس واحد پول درهم میباشد که نسبت به دلار در داخل کشور دستخوش نوسانات قیمت کمتر  است و مدیریت مبلغ شارژ شده را اگر به متخصصان این سیستم بسپارید ممکن است باز هزینه ای بسیار کمتر نسبت به سایر سرویس ها در کلمات کلیدی هدف به موفقیت برسید.

آژانس های تبلیغاتی داخلی زیادی در زمینه خرید تبلیغات گوگل این روزها در اینترنت فعالیت میکنند که با یک جستجو ساده به لیست بلند بالایی از آنها خواهید رسید اما با توجه به تخصصی بودن اینکار و تحریم ها انتخاب یک گزینه مناسب که واقعا به کسب و کار شما کمک کند و از هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری نماید یک مساله بسیار مهم است. با توجه به انتشار مقالات متعدد سئو و کیفیت کار سرویس های نوین در گذشته، ما از نتیجه دریافت شده از سئو و تبلیغات گوگل در این سرویس راضی بودیم به علاوه اینکه بهینه سازی متن تبلیغ گوگل شما برای تهیه یک متن کاربردی که نتیجه آن در صفحه گوگل با نمایش مزایا و ویژگی های سرویس شما، شماره تماس بهینه شده (در گوشی با زدن یک دکمه کاربران مستقیما از گوگل با شما تماس برقرار می‌کنند.) و ارائه لینک های مهم سایت شما  همراه شود و در نهایت به مخاطب ارادئه گردد یک فاکتور اصلی برای انتخاب خدمات خرید اکانت گوگل ادوردز از سوی این سرویس میباشد.

تجربه و پیشنهاد شما؟

پس از معرفی روش خرید تبلیغات گوگل و معرفی مزایا آن شما کدامیک از روش ها را در تجربه شخصی خود کاربردی تر از دیگری مشاهده کردید، سئو یا نمایش در رتبه های بالایی لیست نمایش نتیجه جستجو توسط تبلیغات در گوگل ادوردز؟ دیدگاه خود در مورد تعرفه تبلیغات و روند کار شرکت های فعال در این زمینه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی
افزونه و سرویس جالب و کاربردی برای جستجو بهتر در گوگل
۵ افزونه و سرویس جالب و کاربردی برای جستجو بهتر در گوگل

نظرات