آموزش 3 روش ساخت پمپ باد قوی و ساده دست ساز در خانه

آموزش ۳ روش ساخت دستگاه پمپ باد قوی و ساده دست ساز در خانه

امروز در انزل وب آموزش ۳ نوع پمپ بادی دست ساز با وسایل دم دستی خانه  برای به کار بردن در آکواریوم ها، باد کردن بادکنک و.. را توضیح خواهیم داد. در این پمپ بادی ما از وسایلی مانند بطری نوشابه، آرمیچر، بادکنک، سر بطری و مواردی این چنینی استفاده می کنیم که مسلما در خانه شما هم یافت می شود پس معطل نکنید و ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

ساخت پمپ باد دستی ساده و برقی کوچک در خانه

How to Make Air Pump for Balloons at Home

در بخش اول آموزش امروز انزل وب ما می خواهیم با استفاده از موتور DC ساده و موادی که به طور معمول در دسترس هستند نحوه ساخت پمپ باد را به شما آموزش دهیم. این پمپ باد قابل حمل است و از سخت افزار بسیار رایج ساخته شده و بدنه پمپ باد از سر گالن است و از لوله های قدیمی تایر دوچرخه برای اتصال به موتور DC استفاده شده است.

دیافراگم از بادکنک تشکیل شده در حالیکه پیستون از دو سیم کارت که به شکل دایرای برش خورده و به هم چسپانده شده است ساخته می شوند. همینطور با استفاده از لوله خودکار یک خروجی ساخته و به بدنه پمپ چسبانده می شود. پمپ توسط یک موتور الکتریکی ۵۴۵ DC و یک لایه پلیمر لیتیوم قدیمی لپ تاپ طراحی شده است.

ساخت پمپ باد دستی ساده و برقی کوچک در خانه

اما در بخش دوم آموزش شما پمپ باد را از فروشگاه های الکترونیکی خریداری می کنید و آن را در یک بطری پلاستیکی مونتاژ می کنید.

ساخت پمپ باد دستی ساده و برقی کوچک در خانه

و در ادامه یک فیلم آموزشی ساخت پمپ بادی را مشاهده خواهید کرد.

آموزش ساخت پمپ باد دستی با آرمیچر

برای ساخت این پمپ بادی در خانه ابتدا سر گالن را از بدنه جدا کنید و با استفاده از دریل ۸ سوراخ در فاصله های مساوی و با قطر ۱۰ میلی متری ایجاد کنید. سپس با استفاده از کاغذ سمباده داخل سر گالن را سمباده بکشید.

آموزش ساخت پمپ باد دستی

برای پمپ باد در جهت دلخواه، لازم است که هوا در این جهت با فشار وارد شود. برای این کار می توان از دریچه های بدون برگشت استفاده کرد. همانطور که می دانید دریچه بدون برگشت اجازه می دهد که هوا تنها در یک جهت حرکت کند. برای این کار ما از یک واشر لاستیکی استفاده می کنیم که از لوله تایر دوچرخه جدا شده است.

بعد این واشر را درون سر گالن قرار می دهیم به طوری که اجازه دهد هوا فقط از طریق ۸ سوراخ وارد شود. وقتی که پیستون حرکت می کند حجم محفظه هوای داخلی کاهش پیدا می کند واشر لاستیکی به قسمت دیواره سرگالن می رسد و در نتیجه هوا فقط از طریق خروجی حرکت می کند و در نتیجه هوا در جهت دلخواه پمپاژ می شود. اگر به سر گالن نگاه کنید قسمت های زائدی وجود دارند که نیاز به سمباده دارد.

آموزش ساخت پمپ باد دستی

حالا باید خروجی هوا را بسازیم. برای این کار یک سوراخ ۱۰ میلیمتری در کناره سر گالن ایجاد کنید و یک لوله خودکار قدیمی که متناسب با سوراخ ۱۰ میلیمتری است را تهیه کنید و در سوراخ بچسپانید و مطمئن شوید که هوا از اطراف سوراخ نشت نمی کند.

آموزش ساخت پمپ باد دستی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید پیستون از کارت سیم کارت ساخته شده است. این کارت ها از ورق پلاستیکی با ضخامت حدود ۱ میلی متر ساخته شده است بنابراین می توانید از هر وسیله مشابه آن برای ساخت پیستون پمپ باد استفاده کنید. دو دایره که یک اینچ کوچکتر از قطر سر گالن است را اندازه بگیرید و برش بزنید.

همانطور که می بینید دیافراگم پمپ از بادکنک ساخته شده است. شما باید بین دو دایره ای که از سیم کارت برش زده اید یک تکه بادکنک بچسبانید. بعد از آن یک سوراخ در مرکز پیستون ایجاد کنید و مهره و واشری که با میله های تایر هماهنگ است را نصب کنید. برای اینکه مطمئن شوید که هنگام کار پمپ باد، هوا نشت نمی کند باید اطراف مهره را چسب کنید.

حالا پیستون و دیافراگم بادکنک را روی سر گالن چسب می کنیم شما باید بادکنک را طوری کش بیاورید که به پیستون آسیبی وارد نشود بعد اضافه های بادکنک را با استفاده از کاتر یا چاقوی تیز ببرید.

آموزش ساخت پمپ باد دستیآموزش ساخت پمپ باد دستی

حالا باید قطعاتی را که در بالا تهیه کرده اید را روی ام دی اف ۸ میلی متری نصب کنید. ام دی اف باید طول ۶ اینچی و عرض ۳ اینچی داشته باشد. بعد به عنوان پایه ۴ پلاستیک یا پایه چوبی را بچسپانید تا هنگام کار پمپ باد حرکت نکند.

آموزش ساخت پمپ باد دستی

برای حرکت پیستون به عقب و جلو، قطر میلنگ از ورق فیبر شیشه ای با قطر ۲۰ میلی متر ساخته شده است. قرقره یک سوراخ مرکزی برای نصب آن به موتور دارد و سوراخ دوم به عنوان نقطه اتصال میله به پیستون استفاده می شود. میله اتصال از میله تایر دوچرخه ساخته شده است. میله فلزی با استفاده از مهره به پیستون وصل شده است انتهای دیگر میله را ۹۰ درجه خم کنید و آن را به موتور وصل کنید طوری که هنگام کار جا به جا نشود و از جای خود خارج نشود. بعد موتور را با استفاده از یک پایه چوبی به ام دی اف وصل کنید.

آموزش ساخت پمپ باد دستی

پک باتری از یک سلول پلیمر لیتیوم با میزان ۳.۷ ولت و ظرفیت ۲۲۰۰ میلی آمپر در ساعت ساخته شده است. این سلول از یک باتری لپ تاپ قدیمی استخراج شده است. بسته باتری به وسیله یک سوئیچ به موتور متصل می شود تا هر زمان که دوست دارید پمپ با را به کار گیرید. با استفاده از چب حرارتی باطری و سوئیچ را به ام دی اف بچسبانید.

آموزش ساخت پمپ باد دستی

این هم پمپ بادی شما، همه چیز خلاقانه بود. برای اینکه نشان داده شود که پمپ کار می کند به خروجی هوا یک لوله پلاستیکی وصل شد و آن را داخل شیشه ای که پر آب بود فرو کردیم. وقتی که سوئیچ پمپ بادی را روشن کردیم خیلی سریع حباب هایی در آب ایجاد شد.

آموزش ساخت پمپ باد دستی

مراحل ساخت پمپ بادی که در بالا آموزش دادیم را در فیلم زیر مشاهده کنید.

ساخت پمپ باد کوچک با بطری پلاستیکی

برای ساخت این پمپ باد به باتری، سوئیچ، بطری پلاستیکی، لوله، نگهدارنده باتری، چسب حرارتی، کاتر و پمپ باد که می توانید از فروشگاه های الکتریکی تهیه کنید احتیاج داریم.

ساخت پمپ باد کوچک با بطری پلاستیکی

یکی از ترمینال های نگهدارنده باتری را به موتور همراه با سوئیچ تعویض و ترمینال دیگر را به موتور متصل کنید. توجه داشته باشید که ترمینال مثبت و منفی را چک کنید.

ساخت پمپ باد کوچک با بطری پلاستیکی

برای جذب هوا یک سوراخ در بطری پلاستیکی ایجاد کنید. باتری را روی بدنه باتری پلاستیکی قرار دهید و دور آن را علامت گذاری کنید و بطری را برش بزنید. پمپ باد را به لوله وصل کنید.

ساخت پمپ باد کوچک با بطری پلاستیکی

موتور و همینطور باتری و سوئیچ را داخل بطری پلاستیکی قرار دهید و با استفاده از چسب حرارتی لوله را به در بطری پلاستیکی که از قبل سوراخ کرده اید وصل کنید.

ساخت پمپ باد کوچک با بطری پلاستیکی

حالا پمپ باد شما آماده کار است برای تست بادکنکی را به لوله وصل کنید و سوئیچ پمپ باد را روشن کنید همانطور که مشاهده می کنید بادکنک شروع به باد شدن می کند.

ساخت پمپ باد کوچک با بطری پلاستیکی

آموزش ساخت پمپ باد با موتور و بطری

برای ساخت پمپ بادی در این روش شما ابتدا سر بطری را می آورید و پلاستیک وسط آن را جدا می کنید بعد بادکنک را با کش به سربطری می بندید. یک سر دیگر بطری را می آورید و با دریل سوراخ می کنید سوراخ ها را با تکه بادکنک می پوشانید و به زیر سر بطری قبلی بچسبانید. باز هم یک سر بطری دیگر بیاورید و یک شکاف مستطیلی از بغل آن ببرید و لوله پلاستیکی را به آن چب کنید و این سر بطری را به زیر سربطری دوم می چسبانیم.

بطری پلاستیکی که داریم را برش می زنیم و لوله پلاستیکی را در آن قرار می دهیم و می چسبانیم و موتوری که در روش های قبلی استفاده می کردیم را روی یک تکه چوب قرار می دهیم و به بدنه بطری می چسبانیم و سر بطری پلاستیکی را سوراخ نمایید و از آن لوله ای رد می کنید. با حرکت موتور و ضربه زدن روی بادکنکی که به سر بطری چسبانیدم هوا به داخل بطری دمیده می شود و از سر بطری خارج می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب نحوه ساخت پمپ ساده و دست ساز را در خانه به شما آموزش دادیم. اگر این پروژه تئوری را به صورت عملی پیاده سازی کردید یا تجربه ساخت پمپ بادی را دارید و نکاتی وجود دارد که در مطلب امروز بیان نشده است و یا حتی اگر پیشنهادی برای ساخت هر چه بهتر پمپ بادی دارید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات